Letecké společnosti Letectví

Další aerolinka spustí lety přes Atlantik úzkotrupým letadlem. SAS bude létat do Bostonu

A321LR v barvách SAS. Foto: SAS
A321LR v barvách SAS. Foto: SAS

Letecká společnost SAS je dalším dopravcem, který nasadí na transatlantické lety úzkotrupý Airbus A321LR. Od září příštího roku začne létat z Kodaně do Bostonu.

Novou linku oznámil skandinávský dopravce v tiskové zprávě.  SAS mají převzít postupně tři letadla A321LR s prodlouženým doletem. Podle vedení firmy zvýší nové letadlo flexibilitu u dálkových linek, když bude moci létat i na trasách, kde by se větší dálkový stroj neuživil.

SAS si A321LR objednaly v konfiguraci pro 157 cestujících: 22 v byznys třídě, 12 ve třídě Plus (obdoba economy premium) a 123 ve třídě Go (ekonomická). Díky nasazení A321LR bude linka celoroční, dosud létá SAS do Bostonu s A330-300 jen přes léto.

Na linkách přes Atlantický oceán už A321LR využívají TAP Air Portugal, Aer Lingus  a kanadský Air Transat. Letoun si pořídily i aerolinky z Azorských ostrovů SATA Azores Airlines.  Letadlo s menší kapacitou umožňuje otevírat spojení, která by se větším letadlem neuživila. A321LR má dolet 7400 kilometrů.

Další boom úzkotrupých letadel na dálkových letech se očekává s nasazením A321XLR s prodlouženým doletem 8700 kilometrů. Letadla mají objednané i České aerolinie, které s nimi chtějí obnovit spojení Prahy s Kanadou a USA.

8
Diskuze

avatar
1 Komentáře
7 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
BartDaniel NovákMildaIVJen takMirek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lukas
Host
Lukas

A pome na hejty akoby nikto do toho nesadol na 6/7/8 hodin…
Kto sleduje tuto stranku a sekciu letectvo su ludia ktory sa o vseobecne letectco zaujimaju trochu viac ale 97% ludi, ktory denne sadnu do lietadla sa o letectvo nezaujimaju viac len ako kupit letenku, spravit peknu fotku z okna a selfie s letenkami a 90% ludi ani nevie cim letia.

Ja si myslim ze A321LR / XLR bude velmi uspesny a osobne by som si v takom novom lietadle rad vyskusal taky dlhy let.
Bezne je v A321 konfiguracia na 220/230 sedaciek a pri 157 bude dost miesta na nohy.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

To je otázka, nevíme, kolik místa zabere business class, a třeba výsledný pitch v economy bude standardních 31″. Na druhou stranu, při takovém počtu snad nebude problém přetížení toalet.

Jan
Host
Jan

U XLR/LR by tam teoreticky mohly být, za business třídou a těsně před exitem, toalety navíc. Ve výsledku by to bylo podobně řešené jako u wide-body, které mají taky minimálně jedy toalety umístěné uprostřed…

Bart
Host
Bart

XLR/LR ale nemají exity umístěné jako widebody, ale takto: vepředu, dva na křídle (jako A320), kousek za křídlem a vzadu. zkuste se ještě jednou podívat na titulní fotku, nebo si v Googlu vyhledejte airbus a321xlr nebo lr, a zjistíte, že je to tak, jak vám říkám. vaší domněnce odpovídá pouze verze A321neo, ta má exity řešené jako widebody.

Mirek
Host
Mirek

pitch 31” je pro mě totálním utrpením, mám sice jen 192 cm, ale nohy mám nějak delší. Maximum, co jsem letěl na 31” byly 4,5 h, myslel jsem, že si tím plastovým příborem amputuji nohy

Jen tak
Host
Jen tak

standardem je spis 32” (na longhaulech)

MildaIV
Host
MildaIV

Na šířku sedadla je A321lepší než 777 s 10ti sedačkama v řadě. Odstup řad je pak čistě na rozhodnutí Aerolinek.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

777 s deseti napříč je v současnosti etalon nepohodlí v Y, to mi jako moc velká útěcha nepřijde.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce