Dálniční sprint. ŘSD má stavební povolení na úsek D3 k rakouským hranicím, stavba má začít ještě letos
D3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD
Na poslední úsek běží již výběr zhotovitele.
Na poslední úsek běží již výběr zhotovitele.
Jen tak dál!
Pro srovnání situace v Polsku:
– vývoj dálniční sítě mezi lety 1932 a 2019: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Historia_budowy_autostrad_i_dr%C3%B3g_ekspresowych.gif
– aktuální stav: https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Poland#/media/File:HighwaysMapPoland.svg
Polaci nas v infrastrukture prekonali a naskok zvysuji.
A prepocitavate to na plochu státu, nebo na počet obyvatel? Když se podívám dneska na jejich síť čtyřpruhů, tak je to vzhledem k sídlům stále docela bída, některé staré dálnice jsou úplně zničené.
Poprvé a naposledy bude někde ŘSD rychleji než Asfinag…
Ale i to je v českých poměrech neuvěřitelný úspěch, tak si to trochu užijme! :-p
Musíte si ale položit otázku: – proč ASFINAG již tradičně končí své dálnice ca. 10 – 15 km od české státní hranice? Pokud by už před lety byla vidět nějaká stavevní aktivita, nebyl by pro Rakušáky problém dotáhnout stavbu až na hranici, kde by došlo k napojení. Protože jsou ale vycvičeni českou liknavostí (viz spojení Brno – Wien), udělají konec tam, kde je to pro ně výhodné a basta fidli. – v listopadu 2014 se tak stalo na S10 na Freistadt-Nord. – v prosinci 2017 se tak stalo na A5 na Poysdorf-Nord. Od uvedených dat se na obou dálnicích čeká… Číst vice »
Moc o tom evidentne nevite. Když se v 90. letech resilo dalnicni spojeni Budejovice – Linec, Rakusaci jeli zrovna Temelin, nein, danke a podobne pecky a v podstate se s nimi nedalo jednat. Ceska strana naprela tedy tehdy všechno na D5 a D3 sla k ledu. Nakonec bude D3 na hranicich za 3 roky a za carou jen okreska a za ni rychlostni silnice. Mozna… D52 je ovsem jiny pribeh byt tam se na tom hodne podepsal ekotalibanci…
Nemohl by pan Mátl jít šéfoval na pár let do Správy železnic? Nějak to tam rozhýbat.
Ani se nedivím, že Rakušáci s dostavbou váhají. Mají totiš zkušenost s dostavbou dálnice Pohořelice-Mikulov-rakoská hranice, která měla být už pěkných pár let hotová. Na rakouské straně prakticky hotovo, na naší straně se ani nehráblo a termín byť jen zahájení stavby v nedohlednu. Mezinárodní ostuda, která nikoho nezajímá. Asi je to z Prahy moc daleko…
Je hezké, že budeme mít hotový konec. A co začátek ?
To je mi jedno, já se napojím v Budějkách, ať se Pražáci, konečně to je jejich problém ty průtahy u nich….
Ne, Středočeský kraj. Praha s tím nic společného nemá.
Jo, zrovna D3 má problém s Pražákama, prej. Si prohlédněte mapu pořádně. A třeba já jezdím radši po D4-I/20, než po přetížené D1 a I/3.
pan manažer Radek Mátl má můj respekt – po dlouhé době to spojení „pan manažer“ píšu s upřímným obdivem a zcela neironicky
….a dobrá správa mezitím……………..copak? chrní v trní?
A hlavně jihočeská buňka ŘSD je schopná…
Bblost, možná kdyby to stavěli němci…
Parafráze na to, jak češi nedokážou postavit VRT.
Češi asi i dokáží, ale ne SŽ
Proč? Dálnice jsou naplánovaný takhle už desítky let, VRT byla před deseti lety na MD sprostou zkratkou. Bez rozhodnutí MD se ŘSD ani SŽ ani neuprdne, co se týče novostaveb a velkých modernizací. To si dobře pamatujte. K tomu si pamatujte Centrální komisi MD.
Je skvele, ze za tri roky dojedeme po D3 az na hranice. Před par lety to byla sci-fi. Nicmene jihoceska D3 ma 2 ALE. První ALE je StC kraj. Tam budeme radi, když se do konce dekady kopne. Pozitivni ale je, ze za poslední roky se hodne věci zmenilo. V první rade se ruzny ekovysi*kove dostali na okraj spolecnosti, dneska je téměř nikdo nebere vazne, vetsinova společnost pochopila, ze par prudičů, které nikdo nevolil chce skodit a nic dobreho z nich nevzejde. S tim souvisi i to, ze i jinak impotentni ceska justice se zacala smekat a rozhoduje rychleji nez… Číst vice »
https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/bauprojekte/s-10-muhlviertler-schnellstrasse-freistadt-nord-rainbach-nord/
Hezky. A co s tim? Dalnice to neni a na hranice taky ne…
A proč si myslíte, že to není dálnice? Kvůli tomu „S“?
Jel jste tam někdy?
Mohli bychom si gratulovat, pokud bychom měli v Česku všechny dálnice v parametrech rakouské S10.
https://www.youtube.com/watch?v=LKLSRRaIyOY
Ano cestou na jih mnohokrat. Neni to dalnice, je to jen rychlostni silnice. Samozrejme porad lepsi nez se tam motat pres ty rite po okreskach…
Já bych si teda fakt negratuloval. Je to bezpečný skoro jako naše moderní D, ale pomalejší.
Tak pozor!
1) Dálnice to není, je to S ve směrově odděleném čtyřpruhu.
2) Tento úsek nevede až na státní hranici do Wullowitz.
Pořád nemohu pochopit, že se radujeme za dálnice, kde projede sotva 10 tisíc vozidel denně a stačilo by 2+1, stavíme dálnice, které končí ve vesnic D35 Úlibice a neumíme postavit obchvat dnes 1,5 mil. města. Mezi tím úsek I/38 Nymburk – Čáslav má dnes intenzitu dopravy na 2+2 a vymýšlí se tam 2+1.
Tak zkuste někdy vyrazit na jih a uvidíte sám kolik tím směrem jezdí aut a náklaďáků.
To nemusíme zjišťovat osobní zkušeností, na to máme i statistiky. Tímto úsekem neprojede víc jak 7 tisíc aut za den a je tak méně vytížený než kdejaká silnice první či dokonce druhé třídy procházející centrem obce.
Někdy je, ale vlastní zkušenost k nezaplacení a možná zjistíte, že to není jen o počtu aut dle statistiky, ale třeba i o nebezpečnosti stávající silnice.
Schválně co se stane, až bude kompletní D3, pražská 511 a Rakouská S10?
Bude to ze Slovinska/Itálie do Rostoku kratší a rychlejší pro kamiony než přes Německo.
Ony se stavby, které tu budou dalších 100 let nenavrhují na dnešní provoz, ale na ten budoucí…
Co se stane? Já z Krkonoš, až konečně někdo dostaví ty dálnice ṕ kterých bych měl jezdit už třicet let nestrávím polovinu 1200 km dlouhé cesty tím, že jedu po ČR. Místo šesti až sedmi hodin to budu mít na čáru něco přes dvě. O Slovince a Italy strach nemám. Stačí letmý pohled na mapu vylučuje z našich dálnic řidiče obou těch statů. Dokonce i Chorvati tudy nepojedu. Vychází to Makedoncům, Srbům a Albáncům. Jenže když už na to přijde, všechny ty země mají k nejbližšímu přístavu o nějakých 1500 km blíže, nezli do Rostocku. A vzhled k vlastnostem námořní… Číst vice »
Ať je, vyrejžoval bych na mýtu za tranzit. Zdražit přiměřeně příhraniční úseky, případně ještě něco, a je vejvar.
Mno, z poloviny s vámi absolutně nesouhlasím. Ty absence obchvatů a nové kruháče na dálkových silnicích první třídy mne velmi iritují. Také nedostatek bezpečného předjíždění, tedy vystřídané trípruhy na vytížených úsecích, nebo aspoň stoupací pruhy.
Ale ty dálnice?
Vy budete asi platit škody vznikající provozem dálnice, Vás tak odhaduji. Jen jiné uplatnění Vaší logiky…
Tam je hlavní problém na stavebním úřadě v Táboře, který povolil a zkolaudoval stavbu v rozporu s územním plánem.
To je super, ale nechápu, proč ŘSD až doteď není schopné dodělat cca 25 km dlouhý úsek D52 z Pohořelic do Mikulova na Vídeň
Protože aktivisté, protože vodně-opilecký park Pasohlávky + hoteliéři, protože nedokonalé zákony a tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Vše již bylo řečeno kdysi dávno.
A jak to všechno souvisí s OSTUDOU jménem Pohořelice – státní hranice (- Poysdorf, resp. už Drasenhofen)??!! Kudy jezdí celá Morava, Slezsko a půl Polska!
Jak?
No měli jsme děsně dobrého presidentem. Který natolik předběhl dobu, že umožnil vlastně komukoliv z tzv. občanské společnosti vstupovat do čehokoliv. Prostě prvních pár let tady nerozhodoval parlament, ale díky mediálnímu tlaku jeden chlap.
Dodnes se z toho vzpamatováváme. Holt legislativy má nějakou setrvačnost.
Ale popravdě, jinde na tom nebyli o moc lépe. Například v Rakousku se teprve před několika lety zbavili jedné veliké překážky ve výstavbě dálnic a silnic. Tam musel být ze zákona proutkař, který vyhledával geopatogenní zóny.
Můžete prosím uvést, kde to bylo?
Kecy. Je to hlavně o chtění. A také poctivé práci projektantů i úředníků. Poslat Vodu z Tetčic do prdele pak lze velice rychle.
Děkuji panu hejtmanovi za to, že jako jediný dokázal svým slovem dodělat D3 na svém území. Kdyby udělal D4, D19, D20 a D34 nezlobil bych se.
Ono by stačilo, kdyby to byly jedničky na 110 km/h jako HK – Pardubice
až budou jedničky 2+2, tak klidně…
A kruháče na jedničkach vám nevadí? Mně štvou z principu, že narušují plynulou jízdu po dálkové silnici. A to i na těch transevropských E.
Plus teda ještě mnoho dalších např. I/37 od Pardubic dál až k D1. Spojení východní Čechy – Brno je katastrofa
On velmi dobře rozumí průmyslu a potenciálu lepšího spojení Jihočeského kraje a Horních Rakous. V médiích mi přijde, že se mluví spíše o provázání na úrovni turismu, což je samozřejmě také pravda, ale jde především o průmysl. ÖBB počítá se silným železničním spojením od Lince, tak očekávám, že po D3 se nyní úsilí soustředí právě tam, aby vše na našem území bylo až po Budějovice připraveno a realizace se spustila podobně rychle jako se to podařilo u D3.
Jo, D20 by bodla. Fakt.
Prosim alespon castecne presmerovat odborniky, kteri doposud resi/li D3 v Jihoceskem kraji, take na D52 v Jihomoravskem kraji, aby z Pohorelic za Mikulov vedla dalnice – kdyz odbocujete u obce Nova Ves doleva na I/52, cekate nekdy i 5-10 minut, jaky je tam souvisly provoz na hlavni…
Neschopnost brněnského ŘSD máme všichni na paměti. I přesto mě zase překvapili svou tupostí, když jsem vyjížděl novým připojením z Lechovic na Znojmo, kde nepochopitelně chybí připojovací pruh a po 100 m se silnice dělí na dva průběžné pruhy.
Tyhle dvě dálnice nelze srovnávat. U D3 k hranicím je minimální odpor (středočeská část je něco jiného). U D52 je obrovský odpor ze strany obcí, ekologických organizací a i některých fyzických osob. Dokonce se do toho zapojil i spolek z Rakouska (i když to byl jen chytrý tah Dětí Země, aby se rozhodnutí zrušilo, protože je zastupoval Patrik).
Protože vést dálnici Pálavou je prasárna, snad se to nikdy nepostaví. Stačila by odbočka z D2 u Břeclavi. Ale to by bylo levnější, rychlejší a kratší, to betonová lobby nedovolí.
Když už se orgány vymlouvají na problémy s různými aktivisty tak by aspoň mohl být konečně proveden obchvat Mikulova vč připojení na Rakouskou dálnici což by aspoň částečně vyřešilo jeden z problému průjezdnosti.
Máte to pomotané. Rakouská dálnice A5 končí 10 km před hranicemi, není co napojovat…
Myslím, že ze stejného důvodu zapíchli před několika lety naši jižní sousedé stavbu A5 na L23 Poysbrunn – Herrnbaumgarten (Exit 47) a vyčkávají až zahřmí z načí strany. Zatím je ale „na severní frontě klid“.
Stejný postup zvolil ASFINAG i v OÖ s úsekem S10 Freistdt – Dvořiště. tady jsme je ale nebývale zaskočili. 🙂
Brno děkuje.. Jako vždy za nic. Do Vídně o proti Praze 1/3 cesty a nic.
Směr Polsko (svitavsko) ansolutně nic.
Obchvat Brna centrem Brna.
Velká gratulačka ŘSD, ale aspoň se bavím pláčem čecháčků co se jim staví „pomalu“. Ubožáci…
Na Moravě máte hustotu dálnic větší, než u nás, tak se uklidni.
File, problém Brna je v tom, že jde o metropoli,kam jezdí půl Moravy, a že se zde stýkají 3 dálnice na významném tranzitním koridoru. K jejich styku slouží pouze dvojpruhá dálnice v 1 směru….. z toho lze snadno vyvodit, nze se budou tvořit brutální kolony. Chce to prostě pruh navíc, dálnici D 43 a Jižní tangentu.
Každý má holt něco. 🙂
Mnozí jiní obyvatelé tohoto státu zase s úšklebkem sledují nekonečný seriál tahanic ohledně polohy brněnského nádraží, které Brno stěhuje už asi 100 let.
Teď se už konečně vybralo, jak bude domeček vypadat, takže zbývá vyřešit naprostou banalitu – učesat železniční tratě procházející městem tak, aby to dávalo logiku a alespoň nesnížilo průjezdnou kapacitu uzlu, když už není síla jí zvýšit s ohledem na výhled alespoň 50 let dopředu.
Došlo to tak daleko, že VRT, pokud do Brna dojde, bude pro jistotu stavět na Vídeňské, nezávisle na stěhovacím folklóru..
Inu, „vlaky do měst nechceme“. Již více desetiletí přetrvávající klasika. Všude hlavně auty.
Nechcete si někdy zkusit propagaci průplavu ČB-Linz? Tady by se to hodilo…
Kanál mezi Dunajem a Vltavou pro dopravu soli bylo původní Gerstnerovo zadání.
Když zdokladoval, že to není reálné řešení, začal se zabývat „železnou silnicí“.
Do Františkových představ o realitě by to zapadat mohlo…
Nějak jste zapomněl, že okruhy v Brně, které se staví, staví právě to zlé ŘSD.
Můžete srovnat třeba s Prahou, která si vnitřní okruh staví sama 😉
Výborně jen tak dál. A houšť. Ještě to dořešit kolem Prahy respektive ve středočeském kraji.
„Svět je plnej dálnic,“ hurá… No, za mě spíš ach jo, ale neberu Vám to.
Svět je možná plnej dálnic, třeba Benelux, ale Čeko rozhodně plné dálnic není.
A ten kus u Tábora bude do roku 2026 taky v provozu? O zbytku do Prahy se raději nezmiňuji…
Toho by se mohla chytit nějaká sázkovka a vypsat kurzy. Podle mě se ten kousek u motocentra do konce roku 2026 podaří vybojovat.
Jestli to dobře chápu, tak se jednak čeká na to, jak rozhodne Ústavní soud o ústavní stížnosti proti vyvlastnění a jednak se čeká na další vyvlastňovací řízeni (pokud se nedohodnou jinak) ve vztahu k plynové stanici. Jinými slovy, možná pár měsíců, možná pár let…
Přesně tak to je.
Je trochu vidět nervozita stavebních firem ve více VŘ ohledně podávaných dotazů. (Např. žádosti o výraznější prodloužení uzávěrky, zatím ŘSD přidá max. pár dní. Je fajn vidět, že se to tentokrát tolik nevleče.) Na přelomu července a srpna (pokud se to výrazně nezmění) doběhnou VŘ na poměrně velké množství velkých dálničních staveb (D0312/I i D0312/II, dále na D35 Ostrov-VM a Džbánov-Litomyšl, na D11 Trutnov-st.hr. a na D6 Petrohrad-Lubenec). V českém lehce zatuchlém rybníčku věc nebývalá a je jasné (Eurovia+SM(P) jsou prakticky ze hry ven, všechny kapacity mají na D4, MI se dostává taky na hranu, z klasických hráčů zbývá Strabag,… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že se (i nezasvěcenímu občanstvu) nabízí vizuální porovnání, jak staví dálnice stát (kdekoliv) a jak soukromník (na D4), tak by pro ŘSD bylo velmi netaktické vlastní liknavostí si přidělit „Čerrného Petra“.
To je to samé, jako když před X lety vstoupil na trh osobní železniční dopravyJančura, taky zkostnatělé ČD rozpohyboval k životu a dnes jdou naprosto jinde, než před deseti lety.
Takže by to ještě chtělo zařadit nějaký PPP projekt v hájemství SŽ, to by se možná potom začaly dít věci. 🙂
Radek ne na Hrad, ale do Dlážděné.
Nebo někdo takový.
Železnice už nebudou prakticky potřeba, pokud všude postavíte kapacitní dálkové silnice. Jo, možná tak od parkovišť na okrajích nemnohých rezervací do těch rezervací, ale jen tam, kde už někdy trať byla…
Už to fakt nehul👍
A ještě jedna věc. Kdy bude konečně vyřešena D3 v Táboře? Motocentrum. To je obrovská státní ostuda. Už mnoho let.
Tento dotaz se tu objevuje pokaždé, když je zmínka o D3. Katastrální úřad odmítnul zapsat jako vlastníka motocentra ŘSD, dokud nerozhodne ÚS o zákonu o vyvlastnění. Kromě tohoto problému ještě není vyvlastněna LPG stanice.
To je ale stará informace ne?
Kvůli ÚS bylo pozastavené vyvlastňování soudem, a ÚS už dávno rozhodl.
Je to informace stará několik měsíců. Nic nového jsem se zatím nikde nedočetl.
Zatím neodmítnul zápis, ale řízení přerušil do vyřešení ústavní stížnosti. Jen pro upřesnění.
Tím myslíte toho neschopného úředníka, co vydal této dočasné stavbě trvalé povolení v roce 1995? Jedno špatné razítko a škoda je nevyčíslitelná…
Ano, nezákonné rozhodnutí, ať si to majitelé vyřídí ze státem podle zákona č. 82/1998 Sb., ale neblokují stavbu, která je zjevně ve veřejném zájmu. Celý tenhle pseudo-spor je o tom, že ŘSD musí pozemek vykoupit/vyvlastnit, aby mohlo stavbu D3 dokončit, nicméně již nemůže řešit náhradu škody podle uvedeného zákona, zatímco majitelé chtějí, aby se v rámci vyvlastnění/výkupu pozemků řešil i jejich požadavek na náhradu škody.
Jaké škody??? To abyste začal po státu vymáhat domnělé škody všech motoristů za všechna léta, po která neměli a ještě nebudou mít kapacitní silnici ke svému městu…
Škoda spočívá v tom, že jim stavební úřad (tj. součást státní správy) umožnil zkolaudovat stavbu jako trvalou, avšak prostřednictvím sjezdu, který byl celou dobu koncipován (povolen) jako dočasný (proto s odstraněním benzínové stanice nebyl problém, protože povolení bylo taky jen dočasné). V tuto chvíli tak ti lidé, ať si o nich můžeme myslet cokoliv, mají platné kolaudační rozhodnutí na svojí stavbu (trvalou), kterou jim stát vezme a zbourá, aby se mohla dostavět dálnice (samozřejmě s náhradou za vyvlastnění). V době povolování dotčené stavby již bylo známo, že do budoucna tudy povede D3. Celý ten případ je takový divný, jak kdyby… Číst vice »
Tak snad tento úsek D3 nepotká stejný osud jako obchvat Dasného a Češňovic na I/20, který je odsunutý kvůli nedostatku peněz, i když ministr Kupka tvrdil že na stavební investice bude peněz dost. Na tento obchvat čekají lidi 40 let. A dalších 40 čekat budou. Hlavně že je na nová BVP za 60 miliard. Jo, život je otázkou priorit.
Vojáci čekají na nová BVP taky 40 let. Tak buďto se budou po našich nových obchvatech prohánět Rusáci, a nebo začneme brát obranu naší země vážně.
Vem si mokrej hadr na hlavu asi máš úpal 😉
Kdo nechce živit vlastní armádu, bude živit tu cizí.
Patříte mezi ty exoty, co chtějí vítat slovanské bratry chlebem, solí a vodkou? Nebo Jaká je u vás motivace?
Kdybyste tam nedal narážku na BVP, měl byste ode mě plus, takhle máte mínus.
O dopravních a obranných prioritách rozhoduje legálně zvolená vláda a nikoliv, s odpuštěním, nějaký drban v diskuzní sekci.
A skoro každá diskuze je nejlepším argumentem proti (přímé) demokracii.
Snad nikdo soudný nepředpokládal, že se posledních 3,5 km bude stavět izolovaně od toho předchozího 12 km úseku.
Jako samostatná stavba by to mělo (vzhledem k délce) neúměrné režijní náklady na zařízení staveniště.
No a zrovna v dotazech ve výběrku ŘSD zamítlo žádosti uchazečů o použití předchozího úseku (0312/I) pro přístup na staveniště 0312/II. Nevím nicméně proč.
Na tuto stavbu peníze jsou (1.25mld), ale na mnohem důležitější obchvat obcí Dasný a Češnovice na silnici I/20 peníze nejsou (2mld). To je když priority rozvoje určuje politické překřikování o tom kolik kdo postavil dálnic a ne dopravní potřeby a kvalita života obyvatel dotčených obcí.
Myslím, že se na subjektivním hodnocení stavby “co je důležitější” s ostatními čtenáři ne zcela shodnete.
Existují i objektivní kritéria důležitosti jako třeba objem provozu a ten je u Dasného celoročně jednoznačně větší.
Existuje objektivní posouzení a to intenzita dopravy versus současný stav komunikace.
A to tak nějak pak vystihuje ty politické priority. Dalo by se tedy říct, že jde o dopravní populismus. Vláda dává prioritu populárnějšímu projektu (stavbě dálnice) na úkor objektivně prospěšnějšímu projektu (stavba obchvatu).
Na to se dá nahlížet i jinak, dálnice má smysl především pokud je celá. To že to v některých případech nejde nebo jde ztuha, je věc druhá.
Ono se z dálnice nedá sjet v úseku s nižší intenzitou na silnici nižší třídy? Děláte, jako by pro auta a nakonec i pro dopravu obecně neexistovalo nic než dálnice. Už jste pomalu jak ta média.
Jdi na část o železnici a nehul.
vy máte možnost posoudit, že po dostavbě dálnice na ní nebude větší provoz?
Jsem si tím zcela jist. Intenzity okolo 19k aut za den (jako má I/20 okolo Budějovic) nemá žádný přeshraniční dálniční úsek, a to i přes to, že narozdíl od tohoto jsou všechny z obou stran napojeny na evropskou dálniční síť.
Tento úsek bude minimálně 6 let ne-li víc stále ještě izolovaný.
A to stavíme dálnici, aby byl větší provoz? Aby na ni přešly i poslední přepravy z kolejí ponechaných zde v nesrovnatelně horších parametrech? Kromě toho, jih je poptávkou opravdu nejslabší. Dost na tom, že zrovna tam od Prahy děláme hned dvě dálnice…
Horko Vám evidentně nedělá dobře, zajeďte si vlakem někam k přehradě, dejte si nanuka nebo vychlazenou desítku a odpočiňte si od diskuzí.
Dálnice se staví, aby jinde byl provoz menší a František mohl pohodlně dojít na vlak.
Jako řidiče jedoucí do Rakouska je pro mě důležitější dostavění hraničního úseku, jako obyvatele dotčené obce je pro mě důležitější dostavba obchvatu. Záleží tedy na úhlu pohledu, tj. subjektivní hodnocení.
A pro obyvatele dotčené obce jedoucího do Rakouska je důležité obojí 😉
Pozor, jedná se o velmi nebezpečný úsek. Vzpomeňme na tragickou a „legendární“ nehodu u Nažidel. Kdyby byl tento úsek už tenkrát, tak by ti lidé (a mnozí další) nemuseli zemřít. Ta cesta , tak jak je teď je cesta smrti.
Je dobře, že se tam staví dálnice.
Nebo to ten umělec za volantem položil někde jinde, ostatně máme příklady tragických nehod autobusů i na dálnicích. Čímž nezpochybnuju D3, jen tohle zneužívání Nažidel.
To je samozřejmě možné, nicméně ten dolík je tam pro tuto kategorii silnice opravdu dost extrémní. Občas tam jedu a vždycky mě to překvapí.
Ono celá I/3 od MÚK s I/39 je tragédie. Přejezdy, nepřehledné horizonty, prudká klesání/stoupání. A pak lákadla v podobě krátkých přehledných úseků, kde se všichni najednou rozhodnou hlava nehlava předjíždět.
Za posledních 17 let se na té silnici (Kaplice – Dolní Dvořiště) stala jediná nehoda s alespoň jedním těžce zraněným a jediná nehoda s alespoň jedním úmrtím. V obou případech šlo o dvě osoby.
Dobrá poznámka napravující to zkreslené vnímání kvůli Nažidlům, kde to řidič prostě rozjel jako blázen a vyletěl v prvním dolíku. Od té doby tam všichni potřebují ihned dálnici. Ale ne že by ta silnice byla nějak super bezpečná – nepřehledné horizonty, odbočování vlevo, málo možností kde předjet kamion.
Jenže to mluvíte o celé I/3 od Kameňáku. Tady na tom posledním úseku je snad jedinou závadou ostrá zatáčka u pumpy.
Kamion, resp. zboží, by to mohly objet po kolejích, kdyby ovšem nejprve ty koleje byly co k čemu, ne že hned stavíme luxusní silnici a na železnici v podstatě dlabeme, čemuž pak odpovídá i její velmi nízký přepravní podíl.
A jste si jist, že ta nehoda se stala na obchvatu Dolního Dvořiště? Podle mě se stala v místě, které je součástí úseku Kaplice – Nažidla.
Já v tomhle případě souhlasím s tím, že tento, poslední, úsek není prioritní z jiného než jen prestižního pohledu. Stejně se z něj bude sjíždět na původní celnici s průjezdem 40 km/h a ta silnice v současnosti je přeložka z 90. let.
Nehoda byla v jinem úseku (Nažidla – Kaplice). Článkem řešený úsek (Nažidla – státní hranice) je vlastně již z půlky profilu hotový obchvat Dolního Dvořiště – jen se dodělá druhá půlka a hraniční styk s Rakouskem
Já tedy nevím, ale mikrospánek je pravděpodobnější na „pohodlné“ dálnici než na klikatější silnici 1. třídy. Kdyby ten úsek stál už tenkrát, možná by to byl jen nabořil jinam. Je úplně jedno, jestli se tam staví dálnice. Pro někoho je to naopak špatně – zábor půdy, preference dopravy autem.
No tak na I/20 by havne meli zapracovat v Plzenskem kraji. Tam ta silnice vede snad jeste po trase kudy jezdily volske povozy 🙁
Silnice I/20 v Plzeňském kraji je na severu relativně dobrém stavu a naopak na jihu na rozhraní krajů má intenzity okolo 5k aut / den zatímco zmíněný úsek má intenzity okolo 19k aut / den.
Vidím, že se s čtenáři této stránky na prioritizaci staveb vůbec neshodnu. Můžete mi vy, kdo se mnou nesouhlasíte, dát nějaký věcný argument proč si myslíte, že tento přeshraniční úsek D3 je důležitější než čtyřproudovka na I/20 u Budějovic?
Promiňte, kde je nějaký Dasný, nikdy jsem o něm neslyšel, ale po E55 už jsem jel.
A vlakem dál po koňce😀😀😪
Já bych tam třeba ocenil alespoň dvojkolejku, aby se vlaky nemuseli pořád míjet ve stanicích jak za Císaře pána.
Tak to určitě ale to už by se stejně muselo v nové stopě
Částečně. Ovšem zase, pokud stanice necháte daleko od obcí, nebo je dokonce vzdálíte, akorát pomůžete té dálnici, z níž lze nadále sjet a bez přestupu pokračovat do cíle. Chtělo by to takové přeložky, které trať přiměřeně napřímí, a současně ovšem přiblíží zdrojům a cílům cest. Nechat všude jen tranzit znamená, že většina přeprav zůstane dále v autech.
Já myslím, že se stavbou Nemaše se ta diskuze o dvoukolejce na 200 km/h přes Český Krumlov dost zkonkretizuje 🙂 Myslím, že poslední info je, že se to ladí s rakouskou stranou, nikdo to nezazdil.
Rozhodně to není diskuze o Českém Krumlovu…
Studie České Budějovice zná dvojkolejný výjezd okolo tratě na Velenice s provizorním zapojením do Včelné.
To by se snad mohlo pohnout i dříve než bude Nemaše v provozu. Rakouská strana by asi měla vymyslet i vhodný provozní koncept, ukončit ty vlaky v Linci je škoda.
Někdo tu psal, že je chtějí protáhnout no Salzburgu.To by bylo skvělé.
Ale bude to tam dost složité, když sem viděl ten terén
Nebuďte naivní. Uzel České Budějovice není zrovna malé sousto.
200 km/h přes lesní zastávku 3 km od Krumlova na druhou stranu, než je město? 🙂 Vlaky pro vlaky a cílová přeprava stále na silnicích, možná tak ten tranzit, ale ani ten tu není tak silný. Přeložky mimo obce pak zabijí i příměstskou dopravu (o místní nemluvě), pročež ČB postaví akorát další parkovací domy a kraj bude moci redukovat objednávku vlaků. Jo, možná tak ještě ty autobusy souběžné s auty…
Tento článek je o dálnici
Na vedení tratě CB – Linz přes Krumlov zapomeňte.
Tady k tomu máte nějaké čtení, doporučuji nepřehlédnout str. 17, 26, 33, 53:
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/81160/F1-DP-2019-Vandrovec-Radek-priloha-01_Technicka%20zprava.pdf?sequence=-1&isAllowed=y