Územní rozhodnutí pro dálnici D3 k hranici s Rakouskem je pravomocné, ŘSD se dohodlo s Tank ONO

Stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic má zhruba dva roky zpoždění. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba dálničního obchvatu Českých Budějovic má zhruba dva roky zpoždění. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na rakouské straně se na českou dálnici D3 napojí rychlostní silnice S10, která byla v roce 2015 dovedena od jihu k Freistadtu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pravomocné územní rozhodnutí pro poslední úsek dálnice D3 od Nažidel na hranice s Rakouskem. Rozhodnutí vydal Krajský úřad Jihočeského kraje už v dubnu, následně se ale proti němu odvolal provozovatel čerpacích stanic Tank ONO.

„ŘSD našlo shodu se zástupci společnosti Tank ONO a na základě této dohody bylo z jejich strany staženo odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí, které tak nabylo právní moci. Můžeme tak dokončit majetkoprávní přípravu a podat žádost o vydání stavebního povolení,“ oznámil v sobotu na twitteru šéf ŘSD Radek Mátl. Tank ONO provozuje dvě čerpací stanice na dnešní silnici I/3 u hranic v Dolním Dvořišti. V čem spočívá dohoda, Mátl neupřesnil.

D3 Nažidla - st. hranice. Pramen: ŘSD

D3 Nažidla – st. hranice. Pramen: ŘSD

Pravomocné územní rozhodnutí nicméně představuje velký pokrok v přípravě posledního úseku dálnice D3. Krajský úřad Jihočeského kraje jej vydal v dubnu po roce a půl od podání žádosti. Řízení o umístění čtyřkilometrové stavby do krajiny se protáhlo mimo jiné proto, že úředníci nevěděli, zda a do jaké míry mají do rozhodování zapojit i rakouskou veřejnost. Ministerstvo životního prostředí nakonec rozhodlo o zapojení Rakušanů, ti však o účast v územním řízení neprojevili zájem.

Dovedení dálnice k hranicím završí budování D3 v jižních Čechách. Zhruba 3,5 kilometru dlouhý úsek se má stavět v letech 2023 až 2025, otevřen má být společně s navazujícím úsekem Kaplice-nádraží – Nažidla. Ten se má rovněž začít stavět příští rok.

Součástí příhraniční stavby budou čtyři mosty a mimoúrovňová křižovatka Dolní Dvořiště, která přes dálnici převede silnici II/163 Dolní Dvořiště – Vyšší Brod. Z dnešního mezinárodního tahu I/3 se stane silnice druhé třídy.

Na rakouské straně se na českou dálnici D3 napojí rychlostní silnice S10, která byla v roce 2015 dovedena od jihu k Freistadtu. Potřebnost posledních zhruba 15 kilometrů k hranici Rakušané nedávno přezkoumávali a opětovně dali dálnici zelenou. Prioritou je pro ně sedmikilometrový úsek Freistadt sever – Rainbach sever, který se má stavět v letech 2023 až 2027. Jeho součástí bude i kilometrový tunel.

Tagy D3 Nažidla - st. hranice ŘSD
39 komentářů