Ceny jsou vyšší než v prvním tendru. Nejlevnější Strabag chce za D35 téměř 3,4 miliardy

Budoucí dálnice D35 v úseku Opatovice - Časy. Autor: ŘSDBudoucí dálnice D35 v úseku Opatovice - Časy. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkouší napodruhé vybrat firmu, která postaví dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy. Dnes

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkouší napodruhé vybrat firmu, která postaví dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy. Dnes se otevíraly pomyslné obálky s cenovými nabídkami. S nejnižší cenou přišlo sdružení vedené Strabagem (dále M-Silnice, SMP CZ), které nabídlo 3,389 miliardy korun. Předpokládaná cena investora byla 4,646 miliardy. Dálnice už měla být řadu měsíců ve výstavbě, ŘSD nyní doufá, že se poprvé kopne v březnu. Výstavba potrvá téměř čtyři roky (44 měsíců).

„Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by mělo ŘSD uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Plány nabraly zpoždění, neboť zhruba dva roky trvající první výběrové řízení na konci července definitivně zrušil právě Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Koncem srpna proto ŘSD vyhlásilo nový tendr. Termín pro podání nabídek byl stanoven na 29. října, několikrát se ale posunoval.

Trasa dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy. Pramen: ŘSD

Trasa dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Pramen: ŘSD

Původní zakázka, která měla stejnou předpokládanou hodnotu, skončila na zdánlivé banalitě: kvůli jednomu z formulářů, který byl součástí nabídek. ŘSD ho během soutěže opravilo, ale podle ÚOHS dostatečně neupozornilo soutěžící, že došlo ke změně. Na ÚOHS se obrátila společnost Porr, která byla v lednu vyloučena právě kvůli tomu, že nabídku podala na starém formuláři.

Porr ovšem nebyl jedinou nespokojenou firmou. Na ÚOHS se obrátilo také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Zaváhání se přitom ŘSD nevyplatilo, neboť v prvním tendru byly nabízené ceny nižší. První tři nabídky by se vešly pod nejlevnější nabídku z druhého tendru. Nejnižší cenu v první soutěži nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr (3,142 miliardy), třetí pak bylo konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy).

Mnohem blíže k realizaci je navazující patnáctikilometrový úsek Časy – Ostrov, kde už má ŘSD zhotovitele. Smlouvu získala společnost Eurovia, stavba by měla začít 4. prosince.

 

D35 Opatovice nad Labem – Časy (podány byly celkem 4 nabídky)

Předpokládaná hodnota zakázky: 4 646 mil. Kč bez DPH

Vedoucí sdružení

Členové sdružení

Nabídka (bez DPH)

Záruka (měsíce)

STRABAG a.s. M – SILNICE a.s.

SMP CZ, a.s.

3 389 mil. Kč

120

Rizzani de Eccher S.p.A. Limited Liability Company Sine Midas Stroy

3 667 mil. Kč

120

Metrostav a.s. EUROVIA CS, a.s.

4 040 mil. Kč

120

Doprastav, a.s.,

4 284 mil. Kč

120

Pramen: ŘSD

Tagy D35 dálnice ŘSD tendr
12 komentářů