Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Ceny jsou vyšší než v prvním tendru. Nejlevnější Strabag chce za D35 téměř 3,4 miliardy

Budoucí dálnice D35 v úseku Opatovice - Časy. Autor: ŘSD
Budoucí dálnice D35 v úseku Opatovice - Časy. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkouší napodruhé vybrat firmu, která postaví dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy. Dnes se otevíraly pomyslné obálky s cenovými nabídkami. S nejnižší cenou přišlo sdružení vedené Strabagem (dále M-Silnice, SMP CZ), které nabídlo 3,389 miliardy korun. Předpokládaná cena investora byla 4,646 miliardy. Dálnice už měla být řadu měsíců ve výstavbě, ŘSD nyní doufá, že se poprvé kopne v březnu. Výstavba potrvá téměř čtyři roky (44 měsíců).

„Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by mělo ŘSD uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Plány nabraly zpoždění, neboť zhruba dva roky trvající první výběrové řízení na konci července definitivně zrušil právě Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Koncem srpna proto ŘSD vyhlásilo nový tendr. Termín pro podání nabídek byl stanoven na 29. října, několikrát se ale posunoval.

Trasa dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy. Pramen: ŘSD
Trasa dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Pramen: ŘSD

Původní zakázka, která měla stejnou předpokládanou hodnotu, skončila na zdánlivé banalitě: kvůli jednomu z formulářů, který byl součástí nabídek. ŘSD ho během soutěže opravilo, ale podle ÚOHS dostatečně neupozornilo soutěžící, že došlo ke změně. Na ÚOHS se obrátila společnost Porr, která byla v lednu vyloučena právě kvůli tomu, že nabídku podala na starém formuláři.

Porr ovšem nebyl jedinou nespokojenou firmou. Na ÚOHS se obrátilo také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Zaváhání se přitom ŘSD nevyplatilo, neboť v prvním tendru byly nabízené ceny nižší. První tři nabídky by se vešly pod nejlevnější nabídku z druhého tendru. Nejnižší cenu v první soutěži nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr (3,142 miliardy), třetí pak bylo konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy).

Mnohem blíže k realizaci je navazující patnáctikilometrový úsek Časy – Ostrov, kde už má ŘSD zhotovitele. Smlouvu získala společnost Eurovia, stavba by měla začít 4. prosince.

 

D35 Opatovice nad Labem – Časy (podány byly celkem 4 nabídky)

Předpokládaná hodnota zakázky: 4 646 mil. Kč bez DPH

Vedoucí sdružení

Členové sdružení

Nabídka (bez DPH)

Záruka (měsíce)

STRABAG a.s. M – SILNICE a.s.

SMP CZ, a.s.

3 389 mil. Kč

120

Rizzani de Eccher S.p.A. Limited Liability Company Sine Midas Stroy

3 667 mil. Kč

120

Metrostav a.s. EUROVIA CS, a.s.

4 040 mil. Kč

120

Doprastav, a.s.,

4 284 mil. Kč

120

Pramen: ŘSD

12
Diskuze

avatar
3 Komentáře
9 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
DémonMartin V.thegridDaniel BečváčDaniel Bečvář Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

Když se ty stavby staví 4 roky. D1: Lipník – Přerov … se začala v roce 2015. Připravená byla od roku 2013.
a mohl bych pokračovat.

Démon
Host
Démon

Ta cca 1 km dlouhá estakáda před Labe a inundační území je na 3 roky. Ale tím nechci obhajovat délku výstavby, která je tristní.
V Polsku bude VIA BALTICA z Varšavy na hranice s Litvou do roku 2023 komplet, přes 200 km 🙂 a to tam dnes je pouze výpadovka S8 z Varšany na Bialystok

Martin V.
Host
Martin V.

A Metrostav s Eurovií si přihodili 3/4 miliardy… Taky mě to zaujalo.

thegrid
Host
thegrid

nj nejsou lidi, že

Daniel Bečváč
Host
Daniel Bečváč

Na D49 bude řádit Patrik a Egeria, tam se dá počítat s rozkladem proti stavebnímu povolení se 100 % jistotou 🙁

Daniel Bečvář
Host
Daniel Bečvář

Takže Porr ani Astaldi už se do tendru znovu nepřihlásily? Zajímavé. Hlavně že se kvůli nim zakázka minule rušila. Každopádně pokud se jim to opravu podaří zahájit v březnu, bude tam oproti úseku Časy – Ostrov zpoždění jen tři měsíce. Tu novou soutěž stihli pěkně rychle. Z toho by měli udělat standard 🙂

Rossec
Host
Rossec

Pokud by to měl na starosti P.Bém tak 2025, za současného vedení ANOŤoka nejdříve 2031 a to do tří let po nich nesmí zůstat ani vzpomínka.

JiP
Host
JiP

Na jednu stranu budme radi se zacne. Muze mi ale nekdo vysvetlit proc stavba bude trvat 4 roky!!!??? V uzemi, ktere je rovne jako mlat a nejvetsi kopec je krtina na poli? Mimochodem za 4 roky postavil Perner pred 160 lety celou trat z Prahy do Olomouce a to se vse hazelo lopatama a rubalo krumpacema. Nektere veci zkratka nepochopim.

Láďa
Host
Láďa

A co prodloužena rudna, myslím ze je označena R11, k te se už nikdo ani nevyjádřuje? Kromě 0,5 km je zbylich 6km komplet hotových.
Na televizi Seznam včera prezident Hospodářské komory prohlásil: slezli jsme ze sneka a vylezli jsme na zelvu.
Naprosto s nim souhlasím, mělo by se stavět v době, kdy jsou peníze levné co nejvíce to jenom jde. I 50km ročně otevřených dálnic je vzhledem k tomu jaký máme investiční dluh sakra málo.

Láďa
Host
Láďa

Co se železnice tyče, tak Ťok prohlásil, ať začne příprava tunelu Praha – Beroun. Nevim, ale v jaké fázi to je, teda jestli to vůbec v nějaké je. Troufne si tu někdo říct, kdyb by bylo možné tunelem jezdit?

Michal
Host
Michal

Celkem dobrý a celkem optimistický výhled, Ťok nakonec přece jen pár záseků posunu… Po těch pětikilometrech se ty desítky chybějících kilometrů snad jednou i dolámou. 🙂

Snad teď bude mít volnější ruce na PPP D4, D3 a SOKP… A taky něco na dráze by to chtělo, tam se děje i připravuje velké prd (občané Čelákovic prominou 🙂 ).

VRT
Host
VRT

Dovolím si zase obtěžovat opraveným a aktualizovaným seznamem dálnic ve výstavbě: D1: Lipník – Přerov 14,312 km D3: Bošilec – Ševětín 8,137 km D3: Ševětín – Borek 10,680 km D6: Nové Strašecí – Řevničov 5,550 km D6: Řevničov, obchvat 4,200 km D6: Lubenec, obchvat 4,860 km D11: Hradec Králové – Smiřice 15,460 km D11: Smiřice – Jaroměř 7,150 km D48: Rybí – MÚK Rychaltice 11,528 km D48: Frýdek-Místek, I. etapa 4,200 km D55: Otrokovice, JV obchvat 3,140 km D56: Frýdek-Místek, připojení na D48 2,306 km Dohromady se v této chvíli (23.11.2018) reálně staví 91, 523 km. Ťok slíbil, že se… Číst vice »

Partneři


Newsletter

Výběr editora