Dálnice D3 má 60 kilometrů, dnes se otevřel úsek Bošilec – Ševětín
Výstavba dálnice D3 v ússeku Bošilec - Ševětín. Autor: ŘSD
Cesta automobilem z Prahy na České Budějovice je ode dneška o trochu snazší. Ředitelství silnic a dálnic slavnostně otevřelo nový
Napadá mě otázka ne/zpoplatnění úseku Borek-Ševětín, aby to zde nedopadlo podobně jako u Veselí nad Lužnicí. Pro seznámení – D3 vlastně vyrostla v trase silnice 1/3 a vzala tak Budějicím spojení na Prahu po silnici 1.třídy! Řidiči jedoucí na Prahu mají možnost jet po D3, nebo po „staré“ cestě II/603, ale silnice 1. třídy bez poplatku zde vlastně nebude. Jako není to zase tak hrozná cesta, ale všechny obce co zde silnici 1/3 využívaly jako obchvat, se mohou „těšit“ na její návrat. Napadá mě Ševětín. Např. ve Veselí tato část dálnice fungovala x let jako obchvat a po „zdálničnění“ tohoto… Číst vice »
*na obchvat Veselí
Ještě ty Budějovice obkružit rychle prosím.
Kapička ke kapičce :-).
Podle dálniční kamery se už jezdí. Je ale uzavřen levý pruh směrem ku Praze v místě, kde se dosud napojovala I/3
Jsem se vsadil se švagrem o láhev skotské, že bude dálnice v jižních Čechách hotová celá až na hranici s Rakouskem a ve středních Čechách se ani nekopne. Já jihočech, on Pražák. Tvrdí, že z Budějovic dál se nekopne. Tak jsem zvědav.
To já také – ve SČ je ta silnice poměrně nově zrekonstruovaná a prý přidali nějaké předjížděcí pruhy, čímž podle mého realizaci dálnice odsouvají. Z Budějovic dál je to přes Šumavu, do čehož se jim zřejmě moc nechce…
Ve SČ je pěkná silnice, to je bez debat. Kapacitně ale nestačí. V místech, kde končí předjížděcí pruhy, se tvoří kolony denně.
bohužel jenom z/do Olbramovic …. a ještě od Votic ale jen do kopce
Problémy našich kapacitních jedniček je především absence připojovacích pruhů a odbočování doleva. Kdyby se podařilo překonat tato úskalí, rázem by se ukázalo, že vlastně ta jednička celkem stačí. Plus samozřejmě zobchvatovat maximum. Což je u Benešovské v podstatě splněno. Až na Olbramovice a Miličín.
Velký problém je taky praktická nemožnost bezpečného předjíždění ve velmi dlouhých úsecích. Takže obchvaty a odbočovací pruhy jsou dobrý základ, ale ideál by byl střídavý třetí pruh všude – aby řidič věděl, že i když se táhne za polským kamiopnem, tak nejdéle po kilometru ho bude moci bezpečně předjet.
No to je samozřejmé. Stoupací pruhy by měly být samozřejmostí (zde máme) + odstavné pruhy, aby bylo v nouzi kam uhnout. Zkrátka nechoďme daleko. Na druhé straně kopce toto mají hned za Chebem na B303. A mimochodem, obchvat je i třeba v Bärnau (hned za Tachovem).
Okolo Budějovic se staví dva úseky, na další tři pokračuje příprava, a nevypadá to na zásadní záseky. Uvádí se datum dokončení 2025.
Rekonstrukce I/3 a přidání předjížděcích pruhů nemá nic společného se stavěním nebo nestavěním D3 ve středních Čechách, kde se aktuálně bojuje o územní rozhodnutí.
Řekl bych, že do roku 2025 se ve středních Čechách aspoň někde nějak kopne…
Nekopne, zvlášť když budou obce zkoušet podobný přístup jako teď Jesenice. R1/D0 se v těch místech navrhovala s ohledem na D3, stejně tak je s D3 počítáno při návrhu linky D metra s velkým terminálem pro autobusy z Vestce. D3 je v těch místech plánována desítky let a jak se daří aktivistům stavbu odkládat, mezitím se už za miliardy udělaly jiné návazné části systému. Samotná Jesenice od roku 2000 výrazně povyrostla a to zejména ve své západní části, tedy relativně blízko tomu obávanému dálničnímu křížení. Každý kdo se jen malinko snažil, dokázal si tyto informace o plánech zjistit z veřejných… Číst vice »
Tam jsem nepochopil, proč se nedá Jesenice objet po okruhu bez známky, jako u jiných měst.
Mám pocit, že by se ve středních Čechách dalo ještě stavět s Mezna do Miličína. Tam je tuším územní řízení hotové a cesta by se zrychlila a ušetřila další obec od hustého provozu.
To těžko, D3 opouští trasu I/3 a od současného konce pokračuje západně. Jakýkoliv návrat na I/3 už je viditelná zajížďka.
Severně od I/18 ani není po čem se na I/3 vracet (dokud nevznikne Václavická spojka).
A co sázka jestli bude se bude dřív jezdit z Prahy do Budějic po dálnici nebo z budějovického letiště poletí první linkový spoj ? 🙂 Ta by byla myslím stejně ošemetná..
Rakušané čekají se svou S 10 na hranicích, budo sále více lačt na naše dokončení.
Super. 🙂
Pokud nebude dostavěná část okolo Benešova, postrádá tato trasa od Prahy smysl
Kdo jezdí z TA do Budějic, myslím, že je celkem spokojen.
Mezi Táborskem a ČB lidí jezdí dost každý den. A celkově to zpohodlní cestu až na hranice nebo opačně do Prahy. Hlavně příští rok na jaře se otevře úsek až do ČB. 🙂
Nepostrádá. Obchvat Tábora a Veselí n.L. byl velký posun vpřed.
Nedávno se zrušil i šílený průjezd Borkem a Marešova zatáčka.
Aneb buďme vděční i za to málo…
Stejně je vtipné, jak jsme vděční za něco, co je v normálním světě norma a co se stejně staví z našich peněz. Případně německých.
No není, spíš mě fascinuje, kolik toho krize a Bárta odhodili o 10-15 let do budoucnosti…
Tehdy před 7 lety SOKP vypadal, že plynule naváže směr Běchovice, taktéž Su-Vo na předchozí stavbu, nebo pokračování D3 na jih naváže na obchvat Budějovic. O berounském tunelu se vedly reálné diskuse a na všechno byly volné stavební kapacity…
Divím se, že se vůbec pokračovalo v přípravě plzeňského tunelu.
No tak né každý jede z Prahy, třeba pro cesty z VyČ a z Moravy směr JiČ to je určitě přínos (v kombinaci s I/19).
Tam by měla být minimálně rychlostní silnice!!! Myslím spojení Vysočiny, Moravy atd. Nejlépe Tábor – Humpolec
Klidně dálnice: Plzeň-Tábor-Humpolec. Byla by to skvělá spojnice ČB-Brno a ČB-Plzeň a taky takový další Pražský okruh, kdy kamiony z Německa na Moravu by mohli tudy 🙂
Takhle to tam vypadá – těsně před otevřením
https://www.youtube.com/watch?v=gE9IFU4YgLo
a
https://www.youtube.com/watch?v=Sr4HFuNrk3U
Ten kdo slibuje nějaké většį silniční a železniční stavby po roce 2021, by měl pod pohrůžkou vězeni stvrdit, z čeho se to bude financovat.
Jako že se po roce 2021 přestanou vybírat daně?
Kéž by. Ale takové štěstí nás asi bohužel nepotká.
Že z Bruselu už penízky nebudou, bude se to dělat za naše daně! Holt budeš (budeme) platit víc………….
Na mapy.cz jsou rychlí jak draci. Už nový úsek ukazují
Ukazují, ale ještě nemají v plánovači.
No jasně že nemají, když bude zprovozněna až v 16:00
Už je tam.