Dálnice D3 jižně od Budějovic: ŘSD zkoumá, zda Metrostav nenabídl příliš nízkou cenu

Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSDVizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD

Úsek Třebonín – Kaplice nádraží navazuje na aktuálně budovaný dvacetikilometrový dálniční obchvat Českých Budějovic.

Naděje, že by ještě letos mohla začít stavba dálnice D3 od Českých Budějovic na jih (úsek Třebonín –⁠ Kaplice), se pomalu rozplývá. Už od dubna je jasné, že s nejnižší cenou přišla společnost Metrostav Infrastructure (MI), donedávna se ale vedly spory o její reference.

Ty ve prospěch MI rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale zatím nejlevnější stavební firmu vítězem nevyhlásilo. Důvodem je probíhající posuzování, zda nejde o příliš nízkou cenu. ŘSD proto Metrostavu zaslalo dodatečné dotazy k upřesnění, sdělil deníku Zdopravy.cz šéf ŘSD Radek Mátl.

Úsek D3 Třebonín - Kaplice nádraží. Pramen: ŘSD

Úsek D3 Třebonín – Kaplice nádraží. Pramen: ŘSD

ŘSD obdrželo v tendru pět nabídek. Společnost Metrostav Infrastructure je ochotna zbudovat devět nových kilometrů D3 za 1,878 miliardy korun, což je 79 procent předpokládané ceny (2,388 mld. Kč). Stavba má pravomocné stavební povolení, silničáři počítali původně s prvním kopnutím v letošním 2. pololetí. Hotovo má být v roce 2024.

Úsek Třebonín – Kaplice nádraží navazuje na aktuálně budovaný dvacetikilometrový dálniční obchvat Českých Budějovic, který je rozdělen na dvě části: Úsilné – Hodějovice (7,2 km) a Hodějovice – Třebonín (12,5 km).

Mezitím ŘSD po vyřešení „referenčních nejasností“ vyhlásilo nabídku Metrostav Infrastructure jako nejvýhodnější v tendru na obchvat Chlumčan na D7, před vydáním verdiktu je tendr na obchvat Krupé na D6, kde byla MI rovněž nejlevnější.

Tagy D3 Metrostav Infrastructure ŘSD Třebonín - Kaplice nádraží
30 komentářů