umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

D49 Hulín – Fryšták: Stavební povolení není pravomocné, přišlo pět prázdných rozkladů

Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Budování D49 se vleče a vymyká se tuzemským zvyklostem. Poprvé se úsek začal stavět už v září 2008

Stavební povolení pro 17 kilometrů dálnice D49 Hulín – Fryšták, které bylo vydáno v prosinci, nenabylo právní moci. Stavební úřad ministerstva dopravy obdržel pět rozkladů, které jsou ovšem prázdné a neuvádějí další podrobnosti. Informaci zveřejnil na twitteru šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. „Proto byli stavebním úřadem vyzváni k jejich doplnění (10+5 dnů),“ doplnil Mátl.

Příprava a budování D49 se vleče dlouhá léta a vymyká se tuzemským zvyklostem. Dálnice se začala stavět už v září 2008, v červenci 2010 ale stavbu pozastavilo ministerstvo dopravy. Stalo se tak pod vedením ministra Víta Bárty pod heslem úspor a vyhladovění stavebních firem. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak po více než deseti letech usiluje o druhé „první kopnutí“. Na stavbu je dlouhodobě podepsána smlouva se zhotoviteli.

D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
D49 Hulín – Fryšták. Pramen: ŘSD

Od roku 2010 jsou na dálnici hotové například všechny přeložky inženýrských sítích nebo nové nadjezdy. K dokončení dálnice předloni otevřel cestu Nejvyšší správní soud v Brně, který s definitivní platností zamítl dvě kasační stížnosti ekologických aktivistů. Spor se týkal výjimek pro chráněné druhy. ŘSD tak mohlo pokračovat ve stavebním řízení, které se ale oproti očekávání protáhlo. Silničáři původně vyhlíželi povolení už v polovině roku 2019, nepravomocně jej získali až loni v prosinci. Stavět by se mělo od letoška do roku 2024.

„Účelem stavby je vybudování kapacitní komunikace, která umožní převést vysoké intenzity silniční opravy z komunikací vedených zástavbou Zlína, Otrokovic, Holešova i Hulína na nově navrhovanou kapacitní komunikaci D49. To se příznivě dotkne i všech obcí na stávající trase silnice I/49, I/55, II/490 a II/432 v okresech Kroměříž a Zlín,“ píše se v letáku ŘSD.

D49 Hulín – Fryšták

Hlavní trasa:
Délka: 17 300 m
Plocha vozovek: 445 000 m2
Počet všech stavebních objektů: 230
Zhotovitel: Sdružení Hulín–Fryšták Skanska DS a.s., Eurovia a.s., Metrostav a.s., DSP, a.s. Porr a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 5 959 599 028 Kč (bez DPH)

105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav 50

Znm toho chlápka, který to dělá. Je to ubožák.

Lumpy

A proc uz davno nedostal na budku?

Jiří Kocurek

Nekterým to nepomůže a u fanatiků je to kontraproduktivní.

Vladimír

Takže už všichni, kteří tvrdíte, že nestavění dálnic je šlendrián státu, jste prozřeli? Jestliže odpůrci podají rozklady v podobě prázdných papírů, tak o co jim asi jde? „Prostě nechceme dálnici za žádnou cenu a budeme to blokovat.“ Zamítnout, vypsat příkaz k náhradě škody za toto evidentně obstrukční jednání.

EM*

Je, někdo takto pitomé zákony vymyslet a schválit musel. A tyto spolky je jenom využívají.

Vladimír

Jde pouze o to, mít „koule“ na odstranění z legislativy možnosti obstrukčně blokovat stavby všeho druhu pro pofidérní spolky. Vzpomeňte si, co bylo řevu kolem toho, když Foldyna pozměňovacím návrhem vyřadil spolky ze zákona o ochraně životního prostředí. Dostal za to Ropáka…A určitě se někde v přítmí sekretariátu Evropské komise zvedl varovně prst kvůli tomu, jak Češi údajně oklešťují práva veřejnosti. Takže jak byste si to představoval? A jistě sledujete, kolik je řevu kolem nového stavebního zákona . Kde je právě toto obstrukční jednání spolků a aktivistů výrazně omezeno. Doufám, že se toho dožijeme.

Vladimír

Mám pocit, že mínusovači asi vůbec tento článek nečetli a nechápou, co popisuje.

Tomas

a kdo urci, co je obstrukce a co jeste neni?

Vladimír

Vám se odevzdání 5ti prázdných papírů nezdá jako obstrukce?

Tomas

tak kolik pismen tam musi byt, aby to pbstrukce nebyla?

Berťa

Nejde o počet písmen, jde o sdělení. Pokud pošlu prázdný papír, tak nechci sdělit nic. V tomto případě by se na to nemělo brát zřetel a mělo to nabyt právní moci a začít stavět.

M19

Přečtě te si alespoň správní řád.

PetrM

co to je za mimoňský argument? tady se snad řeší to, že legislativa (tedy i ten správní řád) by se měla změnit, takže ta tvoje poznámka je úplně nadbytečná

Právník

To že přišlo prázdné odvolání neznamená, že přišel prázdný papír jak se nick Berťa patrně domnívá, ale něco trochu jiného. Proč není poznámka nicku M19 nadbytečná se máte možnost dozvědět např. po přečtení tohoto článku https://advokatnidenik.cz/2019/06/04/spravni-pravo-procesni-nad-ucinky-polo-blanketni-odvolani-ve-spravnim-rizeni/
A poznámka na závěr, slušnost je druhým vykat, když je osobně neznáte.

pave69

Když máte (stavebnikem) pozastavenou stavbu a chcete ji dokončit, je libovolný počet písmen obstrukce.

Tomas

tomu se rika demokracie a pravni stat … ze si rsd nemuze kopnout iam uzna za vhodne.

(tim ekofasisty nijak nehajim)

Vladimír

K tomu bych jen dodal, že řsd si chce kopnout zcela v souladu s celonárodním plánem rozvoje silnic a dálnic, který se postupně naplňuje. A nechce se mi věřit, že D49 v tomto plánu rozvoje není. Při konkrétní stavbě jde pouze o to, minimalizovat technickými opatřeními vliv na okolí a obyvatele. Ale to se nerovná přístupu „tady dálnice prostě nebude, my to nechceme“. Ona tam dřív nebo později bude, čím později, tím to bude stát víc peněz. D49 sleduji, je to neuvěřitelný případ: jednou tam byl křešek, pak snad sysel, pak brouci…prostě vždy si něco vymyslí. Vposledku 5 prázdných papírů.

Právník

Mohl byste laskavě zveřejnit odkaz na onen „Celonárodní plán rozvoje silnic a dálnic“? Žádný takový dokument se mi nepodařilo najít. Při konkrétní stavbě rozhodně nemůže jít jen o to minimalizovat technickými opaatřeními vliv na okolí a obyvatel, to máte dost zkreslené představy. Jakákoliv stavba může a nemusí být z řealizována. Pokud nejsou splněny zákonné podmínky bylo by vydání stavebního povolení na takovou stavbu protiprávní. Pět prázdných rozkladů, není pět prázdných papírů. Co je prázdné odvolání (obdoba prázdného rozkladu) se dočtete např. zde: https://advokatnidenik.cz/2019/06/04/spravni-pravo-procesni-nad-ucinky-polo-blanketni-odvolani-ve-spravnim-rizeni/

Vladimír

Pokud jste právník, tak by vám asi mělo být jasné, že když je možné podat prázdný papír a zablokovat tím stavební povolení, tak je asi s právním řádem něco v nepořádku. Tyto vaše argumenty mi připomínají jiné argumenty – tedy že exekuce dětí je v pořádku, protože je podle zákona. Ale když je zákon blbý, tak je třeba jej změnit. A pokud se ptáte na národní plán rozvoje dálnic, tak stačí zadat heslo např. síť dálnic v ČR a krásně vám vyjede spousta odkazů, kde všude jsou dálniční trasy ještě naplánovány. A ten obrázek není pro srandu králíkům, ale je… Číst vice »

Právník

Prázdný rozklad není prázdný papír. Prázdným papírem nic nezablokujete. Zkuste si ten odkaz napřed v klidu přečíst, zamyslet se nad obsahem toho článku a jeho významem. Vaší argumentaci ohledně jiných argumentů nelze jednoznačně vyložit, laskavě upřesněte. Netuším jaký konkrétní obrázek máte na mysli, nemohu se tedy vyjádřit k jeho právní závaznosti. Dokument se tedy podle vás nejmenuje „Celonárodní plán rozvoje silnic a dálnic“ jak jste původně uváděl, ale „Národní plán rozvoje silnic a dálnic“? Ani ten bohužel nelze pomocí internetového vyhledávače najít. Jak se tedy onen vámi zmiňovaný dokument podle vás jmenuje? Obrázků vám to nabídne hodně, ale který z… Číst vice »

Vladimír

Najdu, pošlu.

Právník

Postačí když na ten dokument tady uveřejníte odkaz. Ať se i ostatní něco dozvědí.

Právník

Po více než dnu čekání nic. Nic nepřišlo (jak by taky mohlo, když nevíte kam to poslat), ani zde není nic uvedeno.

Jan Sova

problém je, že ten váš „celonárodní plán“ je maximálně tak interně závazný pro ŘSD, které se na něm z velké části podílelo, ale nikoliv pro ostatní účastníky územních a stavebních řízení, kteří proti takto načrtnuté realizaci mohou zatím libovolně brojit. Nezřídka dotčení účastníci spí i několik desítek let, pak přijde princ z Tetčic a mávnutím kouzelného proutku je z toho mnohaletá diskriminace dotčených osob a spolků, včetně ohrožení křečků, veverek apod. mobilních zvířat.

Pavel

Člověk by řek, že podaný rozklad by mělo být možné odmítnout, protože v něm nejsou určeny důvody, následně z důvodu uplynutí lhůty prohlásit stavební povolení za pravomocné a nechat na rozkladatelích, aby se soudili, zaplatili zálohu na soudní poplatky, nesli důkazní břemeno a čekali na verdikt x let, podobně jako běžný občan. Tento postup by samozřejmě měl posvětit ministr, aby to neviselo na odpovědnosti malého úředníčka.

bohyn

> čekali na verdikt x let
Tys to nepochopil, to je presne to co chtej. Zdrzovat, zdrzovat, zdrzovat.

Vladimír

Soudní řízení by nemělo odkladný účinek!

Greta

Naštěstí o právním řádu nerozhodujete vy, Vladimíre. To by to dopadlo.

Vladimír

Ve veřejném zájmu by se stavělo.

Právník

Něco k správním žalobám, když jste takový odborník. https://www.epravo.cz/top/clanky/strucne-k-odkladnemu-ucinku-spravni-zaloby-101402.html

qěcy

Zaprvé ty zákony vymysleli politici. Zadruhé prázdné rozklady jsou sice nejspíš pouze za účelem blokování a obstrukcí. V mnoha jiných případech tomu tak není. Musíte každý případ zanalyzovat, abyste mohl tvrdit, kdo co podělal a kdo co udělal naschvál a proč. Musí to být vyvážené. Úředníci nesmějí mít právo schválit šlendriánskou stavbu, nebo si dělat, co chtějí. A lid prostý i třeba obce a firmy musejí mít právo prosadit své oprávněné zájmy (ochrana proti škodlivým vlivům, dostatečná dostupnost a prostupnost, ochrana přírody) v dostatečné lhůtě. Musejí také dostat adekvátní náhrady. A zároveň nesmí být možné se neustále odvolávat a zdržovat.… Číst vice »

M19

Prázdné rozklady jsou nejspíše způsobem, jak získat několik dnů navíc pro dopracování připomínek. Narozdíl od státu si nemůžete lhůty prodlužovat či je dokonce nedodržovat.

Vladimír

Na rozdíl od státu můžete obstruovat bez rizika finančního postihu za nedůvodné odvolání. Bohužel.

Právník

Můžete mi ocitovat příslušné ustanovení příslušného zákona (jistě víte kterého), kdy je stát povinen zaplatit protistranně za nedůvodné odvolání?

Jan Sova

Právníku vzdejte to, toho nepředěláte…

Právník

Nehodlám jej předělávat, ani to nepovažuji za možné. Nicméně je třeba, aby jiní měli možnost udělat si vlastní úsudek na základě faktů, ne dojmologie pisatele skrytého pod nickem Vladimír.

IGCT

Kdyby úředníci a zákonodárci měli platy 100%závislé na blahobytu země a bez pevné složky, to by ty jejich výsledky byly najednou jiné…

Greta

Blahobyt země nikdy nezavisel jen na úřednícich ani zákonodárcich.

Vrtak

Pokud se v legjslative neco nezmeni, tak se ta D49, ale i jinek stavby v zivote nepostavi.Budou radi, pokud ji casem prodlouzi aspon ke slusovicke dalnici, dal na Slovensko to vidim blede, to uz vice verim dostavbe Batovy drahy, kterou by tedy tito ekologicti dobroserove, ci jini, blokovat nemuseli.

VladyW

Souhlasím s Vámi, jen bych na začátku druhé věty použil jiný tvar téhož slova a to „Budeme“. Týká se to nás všech, né nějaké třetí osoby.

aladin

Nemůžu pochopit, proč se staví další dálnice „do pole“. V Otrokovicích končí taky v poli. K čemu bude sloužit D49, která bude končit ve Fryštáku a dál nic… ?! Kocourkov. Dodělejte nejprve vše v Otrokovicích a pak se podívejte na mapu…

Jan Vacek

V Otrokovicích nebude končit v poli a severní napojení Zlína na dálnici také nebude k zahození. Pokud by se toto realizovalo, spustí se severní privadeč a hlavně s tím související obchvat Zálešné. Na mapu koukat nemusím, bydlím tu.

Nyvlt

Naprosto souhlasím a ani se mapu dívat nemusím přednost má pokračování severojižní D55 jak D49 do nikam (Kocourkova) a pár zlíňáků.

Roiman4

Jeden lepší jak druhý 😀 To že D55 končí v poli ? Ehm, to napojení do/z Zlína a OE je co prosím ? 😀 Navíc, snad s tím bude zároveň zahájena stavba obchvatu Zálešné, takže všechen ten tranzit ze Slovenska nepojede přes krajské město centrem, ale najede na dálnici a fičí kam potřebují… Denně je to město už ucpané a nedej bože, když se stane nehoda, to stojí celé město…

Leon

Obchvat Zálešné je prozatím utopie.

Roiman4

Bez obchvatu Zálešné postrádá smysl to stavět jen po Fryšták. Rovnou to můžou postavit až do Slušovic k bývalé dalnici. Tím pak to skončí fakt někde uprostřed pole bez jakéhokoliv významu…. Celé by se to mělo dělat při elektrifikaci a modernizaci železniční trati. Ale tady se čeká na D55 JV, protože Kvítkovická křižovatka…

Leon

Je to tak. Úsek do Fryštáku toho moc neřeší a navazující stavby jsou v nedohlednu.

PetrN

a víte že tranzit od Otrokovic na Vizovice a zpět je reálně jen cca 2000voz/denně v součtu obou směrů, což je cca 7% toho co jede po I/49 přes Malenovice. Zlín rozhodně netrpí tranzitem, to jsou jen bujné představy některých lidí. 90% dopravy na hlavní I/49 přes Zlín má zdroj či cíl cesty právě ve Zlíně. D49 ale reálně pomůže snížit zátěž na Baťovce, tím že to do severní části Zlína bude od Hulína výhodnější jet po D49

Leon

O to více se ovšem bude ucpávat Sokolská a Dlouhá, což možná bude ještě horší.

Jiří Kocurek

To bychom mohli napsat, k čemu je D0, když do Prahy se po ní dostat nedá. Ostatně D1 taky končí v poli a bohužel ještě nějaký ten pátek bude.

Frend

Ty si jantar, to snad není možný. A kde by ta dálnice asi měla končit, když ji dál nedovolí stavět. Přerov taky končí v poli protože Dluhonice, Fryšták má postavené mostní překlenutí dálnice a tak nic, Skrývka od Hulína do Fryštáku je udělaná celá už roky a zarůstá. Otrokovice se staví a do Babic je zase blokace od jednoho uskupení co to má jako koníček. Na Křelovksý obchvat u Olomouce se taky čeká jak na spasení. Na spojku Mohelnice Zábřeh, Bludov se nedočkají ani vnoučata. A severní dálnice , tak o té si budeme zdát ještě v příštím tisíciletí. Hradec… Číst vice »

Vladimír

Naprostý souhlas.

MLB

Nechť tohle slouží jako memento, až tu zase bude nějaký trouba psát, že ekoteroristi vlastně neexistují a za všechno můžou špatně připravené projekty…

Jiří Kocurek

Nejčastěji je to tak, že obě strany mají máslo na hlavě.

Jméno

Co má být mementem ? Že rozklady jsou blanketní (prázdné) ? Tak to určitě žádné zdržení není, na to je těch asi 10dní, aby se text doplnil, jinak ten rozklad padá. Blanketním podáním nic zdržet o deset let nelze. Sám na otevření D49 urputně čekám, ideálně v celé trase na hranice SR a nechápu, že dálniční spojení se SR severněji než v Kútech nikomu zjevně moc nechybí. Vinu bych ale nedával tomu, kdo něco namítá. Na to jsou obvykle dost přísné lhůty v řádech 15 či 30dní, něco sepsat a podat. Co ale trvá pozoruhodně dlouho, vydat následně rozhodnutí o… Číst vice »

mgr.pavel

Pardon, ale toto je chyba státu, resp. pravidel kterýi se řídí.

Jak je možné, že prázdný papír „nesouhlasím se stavbou“ dokáže stavbu na měsíce zablokovat?

Jak může stát takovou svou impotenci dovolit?

Vendelín Berger

Jenže on to ve skutečnosti nedokáže.

Jiří Kocurek

Když žádné připomínky nenapsali, tak asi žádné nemají.

...

Oni je musí vyzvat k doplnění. Je to obdoba tzv. „blanketního odvolání“.

Jindra

A co se stane pokud pošlou pázdné doplnění, budou opět vyzvání nebo pak už mají útrum?

BND 30

Mělo by být jejich podání odmítnuto jako takové.

Filias

Obávám se, že pokud nebude obrana proti něčemu takovému, nic se nikam nehne. Pokud provádíte pouze zdržovací taktiku bez konkrétních, nebo za pomocí zcela nesmyslných požadavků musíte být potrestáni.
Jinak je to čistá ztráta pro stát i pro společnost.

Jméno

Zdržovací taktika v řádech dní je úplně bezvýznamná vzhledem k celkovému zpoždění bezmála 15let.

IGCT

…Řekněte to do očí úředníkům z Finanční správy.

Jiří Kocurek

Penále!

Gwann

tohle je vskutku ale nesmysl…mít možnost podat prázdný rozklad a tím získat čas na další zdržování.

Petr

Myslíte, že těch pár dní něco zachrání? Naopak tato možnost je praktická, protože třeba vy jako řadový občan se během odvolací lhůty musíte s rozhodnutím seznámit, rozhodnout se, jestli se budete odvolávat, shromáždit podklady, nejlépe kontaktovat advokáta, ten si pak musí případ nastudovat, požádá vás o další podklady, které musíte sehnat, a sepíše odvolání. Opravdu si myslíte, že patnáctidenní odvolací lhůta je pro toto dostatečná? OK, můžeme zrušit možnost podání blanketního odvolání, nicméně si uvědomte, že velké společnosti, šmejdi a chroničtí zdržovači typu Patrika se tomu přizpůsobí, oni v tom chodit umí. Jediný, kdo na to doplatí, bude řadový občan,… Číst vice »

Vašek

Je vidět, že tomu rozumíte a to je ono… Neb normální občan ani neví, že se dá podat rozklad prázdným papírem… Takže je to čistě byrokratická a obstrukční hovadina…

Tomas

je to nastroj toho, ze pokud by rozklad obsahoval nejake chyby, aby obcan neprisel o moznost rozkladu.

a tohle je proste rozklad , ktery obsahuje chyby.

jak byste urcoval, co je chyba, a co je obstrukce?

Daniel Bečvář

Egeria a Děti Země ani nejsou schopné podat svoje námitky v termínu a naše zákony jim to ještě umožňují? Takže jsme v situaci, kdy stát vlastně žádá tyhle pseudoekospolky, aby mu po termínu dodaly své již několikrát soudem zamítnuté stížnosti, jejichž jediným účelem je dálnici zablokovat? Neuvěřitelné…

Jméno

Navrhovatel napíše své námitky v řádu dní, protože delší lhůta na to není, ale soud to kupodivu pak řeší dlouhé roky. Tam bych hledal problém.

Jan Sova

Myslíte že jako navrhovatel má stejný/obdobný počet kauz, stejné personálie s nutným právním vzděláním a musí se řídit všemi právními normami a souvisejícími postupy jako soud ?

kolemjdoucí

Je to marný, je to marný, je to marný….. Ti, kdo obstruují tuto stavbu (Egeria a spol.) využili za ty roky všech zákonných možností, jak stavbu zničit (ne oddálit). Prohráli u všech úřadů a u všech soudů všech stupňů. Demokracii bylo uděláno zadost. Nyní se ukazuje, jak je šílená legislativa, která umožňuje odvolávání se ve všech stupních znovu a znovu kvůli tomu samému. Nyní už pochopili, že nemají argument, tak obstruují prázdnými podáními. Až bude rozklad odmítnut, tak podají blanketní žalobu a pojedeme dál. Dva roky? A tady fakt není možné vinit nikoho, že dálnici blbě připravil….

Kalanis

OT: Dneska Slováci otvírají Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.

Martin

Což je svým způsobem prakticky dálnice odnikud nikam, když chybí klíčový úsek s 5 km dlouhým tunelem dál směrem na Martin.

Roman

Jezdíme na střední Slovensko (Detva) už od roku 1985. Na začátku jsem jeli po „dálnici“ pouze Žiar nad Hronom- Zvolen. Dnes jezdíme Trnava – Detva. Je to sice spousta let, ale Slováci v dálnicích (i severní větvi) pokračuji daleko lépe než my. Já se z Hodonína do Přerova dostanu přes 45 dědin úplně stejně jak např. v roce 1981, kdy jsem dostal řidičák na auto.

Honza D.

Toto je sice pravda, ale ještě je druhá strana mince. Na ní je jednak silně zanedbaný zbytek silniční sítě (zejména dvojky a trojky) a pro celkové porovnání chybí ještě srovnání stavu a investic v železniční dopravě. Tam se s obdobou našich koridorů zatím dostali z Bratislavy před Žilinu.

JFK

A v roce 1981 byla dalnice od Prerova do Otrokovic? To asi ne, co…

Jiří Kocurek

A ten počet dědin taky nesedí, pokud nejel sáhodlouhou oklikou.

Wartas

To neni ani dnes

Jan Sova

jj, je to jen Říkovice – Otrokovice.

qěcy

Jo? Stavba některých tunelů stojí, někde jsou jen v polovičním profilu. Kvalita povrchu D1 mezi Púchovem a Popradem je hrozná. Při převedení pruhu do protisměru vždycky rychlost 60. Nikdo ji nedodržuje.
Zato údržba dvojek je otřesná, údržba v obcích taktéž. Přitom dvojky mají z většiny v mnohem lepších parametrech než my (typické velké trojúhelníkovité T-křižovatky).

asdfr

Idete po R1. No len R1 bola postavena cez PPP projekt sukromnikom, takze stat ju bude este nejakych 25 rokov splacat.

Dalej tu mame D1 Bratislava – Kosice. Stale este nie su tieto 2 najvetsie mesta spojene dialnicou. To ako keby ste nemali prepojene Brno s Prahou. Na tom useku chybaju tunely pri Ziline, pri Ruzomberku. Severo – juzne prepojenia neexistuju. Nemame dokoncenu D3 s prepojenim na Polsko. O tom, ze juzne prepojenie R-kami na Bratislavu sa uz aj prestalo snivat.

Jan Semela

Tak nejezděte po staré cestě. V polovině 90 let se tam postavila nová silnice, takže už nemusíte projíždět Rohatcem a dalšími obcemi. A můžete mi těch 45 dědin vypsat? Nějak se nemohu dopočítat. Skončil jsem u 12 když se jede přes Veselí nad Moravou.

M19

Možná počítá katastry jednotlivých vesnic a ne kolik projíždí osídlení vymezených dopravními značkami IZ4a a IZ4b. Ale to jsem nepočítal, to se mi moc nechce. Jinak obcí vymezených těmito značkami (tedy vesnic a měst) se projede celkem 14, pokud objedete UH obchvatem tak jen 13. Vesnic je to šest a osmi měst, či sedm pokud se UH objíždí. Petrov, Strážnice, Vnorovy, Veselí nad Moravou, Uherský Ostroh, Ostrožská Nová Ves, Kunovice, Uherské Hradiště (lze objet, ale je to zajížďka), Staré Město, Huštěnovice, Babice, Spytihněv, Napajedla, Otrokovice. Z Otrokovic už je to po dálnici.

Viki

Jakože kolem Zvolena jezdíte po dálnici?
To je mi novinka,,když ještě před rokem nevěděli,kudY povede

Jarda Š.

Ten úsek už byl stavebně prakticky hotový před více než dvěma lety, ale nešlo ho zprovoznit, protože chyběla MÚK L. Lúčka a přivaděč do Žiliny. Chybí nejen pokračování tunelem na Martin, ale i napojení ve směru Rajecké Teplice, takže využitelnost je zatím velice omezená.

Leon

Tak ona stejně zatím není shoda samospráv a ŘSD na přivaděči ze Zlína.

Leon

Respektive shoda dotčených v trase přivaděče se Zlínským krajem.

Jarda Š.

Má tam být zatím provizorní napojení na současnou II/490. Přivaděč se má stavět později.

Eda

Budu pouze citovat filmovou klasiku – „Narval bych je do mišelinky, tahat pneumatiky! Hajzly intelektuálský!“

Jiří Kocurek

Obávám se, že tihle moc intelektu nepobrali. Vyčůranost a fanatismus není zrovna znakem vysokého intelektu.

Kodl

Toto v celé své nahotě odkrývá, o co že reálně jde. Se zahájením této velice důležité stavby bych v nadcházejícím desetiletí rozhodně nepočítal.

MLB

Stačilo by zajistit, aby podobné obstrukce neměly odkladný účinek. Kdo má zájem, ať se soudí zpětně.

Petr

Takže vám první zboří barák a vy pak za 10 let vysoudíte náhradu. To chceš.
Nebo jako jak chcete rozlišit obstrukční odvolání od neobstrukčního.

Zvědavý cestující

A co když zpětně vyhraje? Bude se bourat?

Jan Sova

Na západě je nějaký (mi blíže neznámý) model, že když se to zpacká, tak se to zaplatí, ale nic se nebourá. Každopádně zchudlé obyvatelstvo nebylo ve výhodě v žádném systému. Fakt je ale ten, že některé zájmové spolky asi při všech těch aktivitách nelze považovat za schudlé, byť se jejich čelní představitelé tváří skromně.

Pavel

Mohli podat připomínky a ty podali. Je jich nula. V čem je problém? Na co něco doplňovat? A nevíte, jestli ta dálnice ve Fryštáku má končit, nebo je nějaký plán na její pokračování na Vizovice, popř. až do P. Bystrice? Protože jejím dokončením jen vzroste provoz na současné klikaté silnici přes Horní Lideč?

Jiří 3

Je v plánu stavět v dálničních parametrech K Vizovicím a dále na Slovensko jen jako silnici první třídy v režimu 1+1

Ludva

Zase paskvil….doufám, že s výhledem na rozšíření silnice aspoň na parametry 2+2 pro 110 km/h…jinak to nemá smysl….a rozklad bez uvedení připomínek by se měl posuzovat jako nerelevantní a nemělo by se k němu přihlížet.

Adam H

Plánované je 2+1 bez středového dělícího pásu včetně tunelů na 2+1.

Lukas

Samozřejmě paskvil, tlak na přivedení zbytečné dálnice končící kdesi v kopřivách je ze Zlína asi velmi slabý a tu jejich Krajskou zónu v Holešově stejně dnes už nic nezachrání.

Jiří 3

Bohužel, kdyby to postavili alespoň poloviční profil dálnice, tak se dá dostavit druhá půlka časem, ale takhle z toho bude, jen jak říkáte, paskvil.

Qěcy

I vystřídaný 2+1 se dá postavit jako jeden pás dálnice. I tunel. Detaily tohoto úseku ale neznám.

Daniel Bečvář

Přehled plánovaných staveb D49 najdete na webu ŘSD: https://1url.cz/Yzn7q