LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

D49 Hulín – Fryšták: Stavební povolení není pravomocné, přišlo pět prázdných rozkladů

Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Budování D49 se vleče a vymyká se tuzemským zvyklostem. Poprvé se úsek začal stavět už v září 2008

Stavební povolení pro 17 kilometrů dálnice D49 Hulín – Fryšták, které bylo vydáno v prosinci, nenabylo právní moci. Stavební úřad ministerstva dopravy obdržel pět rozkladů, které jsou ovšem prázdné a neuvádějí další podrobnosti. Informaci zveřejnil na twitteru šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. „Proto byli stavebním úřadem vyzváni k jejich doplnění (10+5 dnů),“ doplnil Mátl.

Příprava a budování D49 se vleče dlouhá léta a vymyká se tuzemským zvyklostem. Dálnice se začala stavět už v září 2008, v červenci 2010 ale stavbu pozastavilo ministerstvo dopravy. Stalo se tak pod vedením ministra Víta Bárty pod heslem úspor a vyhladovění stavebních firem. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak po více než deseti letech usiluje o druhé „první kopnutí“. Na stavbu je dlouhodobě podepsána smlouva se zhotoviteli.

D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

D49 Hulín – Fryšták. Pramen: ŘSD

Od roku 2010 jsou na dálnici hotové například všechny přeložky inženýrských sítích nebo nové nadjezdy. K dokončení dálnice předloni otevřel cestu Nejvyšší správní soud v Brně, který s definitivní platností zamítl dvě kasační stížnosti ekologických aktivistů. Spor se týkal výjimek pro chráněné druhy. ŘSD tak mohlo pokračovat ve stavebním řízení, které se ale oproti očekávání protáhlo. Silničáři původně vyhlíželi povolení už v polovině roku 2019, nepravomocně jej získali až loni v prosinci. Stavět by se mělo od letoška do roku 2024.

„Účelem stavby je vybudování kapacitní komunikace, která umožní převést vysoké intenzity silniční opravy z komunikací vedených zástavbou Zlína, Otrokovic, Holešova i Hulína na nově navrhovanou kapacitní komunikaci D49. To se příznivě dotkne i všech obcí na stávající trase silnice I/49, I/55, II/490 a II/432 v okresech Kroměříž a Zlín,“ píše se v letáku ŘSD.

D49 Hulín – Fryšták

Hlavní trasa:
Délka: 17 300 m
Plocha vozovek: 445 000 m2
Počet všech stavebních objektů: 230
Zhotovitel: Sdružení Hulín–Fryšták Skanska DS a.s., Eurovia a.s., Metrostav a.s., DSP, a.s. Porr a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 5 959 599 028 Kč (bez DPH)

Tagy dálnice D49 Hulín - Fryšták ŘSD seznam stavební povolení Top
105 komentářů