Infrastruktura Silnice

Zakletá D49: Zlínský kraj a ministerstvo dopravy spojily síly pro jednání s ekology

Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
D49 bude druhým dálničním spojením se Slovenskem po D2. S jejím dovedením na hranice se počítá v první polovině 30. let.

Ministerstvo dopravy a Zlínský kraj se nevzdávají myšlenky na zbudování dálnice D49 napříč Valašskem. Obě strany tento týden podepsaly memorandum o spolupráci, které má mimo jiné zaručit, že kraj a stát budou „postupovat ve vzájemné shodě“. Mělo by také vést k jednání s ekologickými spolky, které dálnici blokují.

„Jsem rád, že ministerstvo dopravy považuje výstavbu dálnice D49 za prioritní projekt rozvoje dopravní infrastruktury. Jde totiž o významnou mezinárodní tepnu, která umožní další propojení Česka se Slovenskem,“ uvedl dopravní náměstek zlínského hejtmana Radek Doležel. Na slovenské straně má na dálnici D49 navazovat rychlostní silnici R6 vedoucí přes Púchov ke slovenské dálnici D1.

Příprava a budování D49 se vleče dlouhá léta a vymyká se tuzemským zvyklostem. Dálnice se začala stavět už v září 2008, a to v nejdelším úseku Hulín – Fryšták. V červenci 2010 ale stavbu pozastavilo ministerstvo dopravy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak po více než deseti letech usiluje o druhé „první kopnutí“. Na stavbu je dlouhodobě podepsána smlouva se zhotoviteli.

Cesta k opětovnému zahájení stavby dálnice D49 ale bude pro ŘSD ještě trnitá. Ministerstvo dopravy sice v prosinci vydalo stavební povolení, proti němu ale přišlo šest rozkladů. Čtyři podaly spolky a organizace (Vizovické vrchy, Spolek pro ekologii Kostelec, Egeria a Děti Země) a dvě fyzické osoby. Rozklady přišly nejprve prázdné, stěžovatelé je museli na výzvu ministerstva doplnit. Doplněné rozklady jsou si podobné.

Dálnice, která má být druhým dálničním spojením se Slovenskem po D2, bude měřit téměř 60 kilometrů. S jejím dovedením na hranice se počítá v první polovině 30. let.

166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

a kdo odkleje D52 těch 20 km? to jsou tak dutý na ŘSD. Tam postavit tunel který tam má daleko větší smysl i krajinářsky

Kamil

Pokud se podivam na delku nasich hranic, tak to vypada nasledovne Nemecko 818 km – 2 dalnice – tzn 1 dalnice na 409 km Polsko 795 km – 1 dalnice Rakousko 460 km 0 dalnic Slovensko 251 km 1 dalnice Vzhledem k velikosti a vyznamu Slovenska mi oproti ostatnim statum prijdou 2 dalnice (tj 1 dalnice na 125 km) neskutecny luxus a vyhazovani penez. Budovat dalnice je potreba predevsim tam, kde dalnicni spojeni chybi. Pokud budou na Slovensko 2 dalnice, znamenalo by to 1 dalnici na 125 km. Cistym porepoctem na delku hranic s Nemeckem a s Polskem bychom meli… Číst vice »

Franta

Bez ohledu na velikost je význam Slovenska jako státu se kterým máme společnou historii největší ze všech. Rodinné vazby, práce, studium, turismus … to se nedá srovnávat s žádným jiným státem.

Kamil

Dovolim si oponovat – nejvetsi spolecnou historii mame jednoznacne s Nemeckem a Rakouskem. Soucasti Svate rise rimske jsme byli cca 800 let. Soucasti Rakouska cca 300 let. Oproti tomu je cca 68 let spolecne spolecneho statu se Slovenskem z historickeho pohledu kraticka epizodka. Co se ekonomiky tyce – HDP Slovenska nedosahuje ani urovne vetsich Nemeckych mest – napriklad Mnichova, nebo Hamburku, o Berlinu ani nemluvim.
Pokud neni dostatek kvalitniho spojeni, nezbyva lidem v mnoha pripadech jet do tech Tater, protoze do mnohem blizsich Alp porad zadna dalnice nevede.

Franta

Taky si dovolím oponovat, hodně lidí totiž cestuje do Tater i přes to, že mají Alpy blíž právě kvůli tomu, že máme se Slovenskem nejenom společnou historii, ale i mentalitu, zvyky, a prakticky i jazyk. To výrazně ulehčuje zařízení ubytování, plánování cesty a aktivit mnoha lidem, kteří neumí německy nebo anglicky a nejsou tak cestovatelsky zdatní.

Jarda

no to je možné, ale vždy stáli proti sobě…rozpínavost Německé chobotnice potvrdili v minulosti i naše vlastní zkušenosti.

Kalanis

Budu počítat trochu jinak. Přes zavedené silnice. To máme R35 Žitava (D, PL), D11 Královec (PL), (Králíky), D1 Ostrava (PL), R48 Těšín (PL), R11 Jablunkov (SK, při problémech i PL), D2 Břeclav (SK), I/52 Mikulov (A), (Znojmo), D3 Dolní Dvořiště (A), D5 Rozvadov (D), D6 Cheb (D), I/7 Chomutov (D), D8 Ústí (D). Chybí možná napřímit Plzeň – Řezno, ale to by dělalo jen asi 20-30 minut rozdíl. Málo. Dál chybí čtyřpruh Chomutovské až na čáru, ale tam je to o značném množství přeložek na německé straně. Čtyři pruhy v Žitavě a u Těšína – to je hlavně otázka na… Číst vice »

Insider

Naštěstí se dopravní strategie státu neřídí dojmy pana Kamila.

Tedy ne, že by byla dopravní strategie státu dokonalá.

Ví někdo o nějaké (dlouhodobé) dopravní strategii státu … :-/

Kamil

No s dojmy si tu hrajete predevsim Vy, protoze jste na rozdil ode mne neuvedl ani jeden fakt.

Insider

ňuňu

Jarda

no tak to je možná váš pohled ale pak je pohled ten politický a ten už tak analytický není…nebo je ale zahrnuje větší portfolio požadavků….jednoduché je, že Slovensko je naš pořád ještě nejbližší, Polsko tak tam je potřeba zlepšit spojení v rámci mobilnosti NATO, Německo je pašalík samo o sobě z kterého když něco přijde, vždy je to na způsob páté kolony a Rakousko je země neutrální, tedy jeho význam, je sice významem ale není tak “ bolestivý“

Ruda

Pánové v „21“ prostě v minulosti zaspali dobu a teď se sepisují jakési memoranda. A co mediálně „zapomenutá“ průmyslová zóna na zrušeným letišti v Holešově? Ta dálnici už nepotřebuje. Ovce a kozy mají luxusní pastvu 😂

Jan Sova

S ohledem na terén a dopravní situaci jede kamion tranzit řekněme ve směru Brno-Púchov mnohem častěji na Brno-Olomouc (nebo Přerov) – Hranice – Val.Mez. – Vsetín – Horní Lideč – Púchov , než ve směru možné trasy Brno – Kroměříž – Fryšták – Zlín – Horní Lideč – Púchov, i když vzdálenost by byla kratší. Důvodem je bezesporu špatně průjezdný Zlín a rovněž ty kopce u Vizovické vrchoviny, kde je to úzké a členité, v zimě hůře sjízdné.

Pája

Tohle většinou řidiči zjišťují až během prvního sněhu. Jako naschvál začíná často sněžit v noci. Každý rok je například Sirákov (nebo Syrákov? Když tak mne opravte) ucpaný čím? Náklaďáky. Pokud potřebujete sanitku, jste docela dobře v pr…, protože tuhle část kraje neobsluhuje letecká záchranka 24 hodin denně a tak musíte doufat, že se tudy nějakým zázrakem probije sanitka – před saniťáky a hasiči klobouk dolů.

Pája

Ještě doplním podjezd na Dlouhé, jeho výška je – přes celkem výrazné značení -pro některé řidiče překvapení. Potom stačí ucpat tuto silnici a trolejbusy jsou v pasti. Vést MHD i tranzit stejnými ulicemi má svá úskalí.

Jarda

stát staví příliš mnoho příliš dlouho…v době, kdy nejsou páteřní dálnice napojené na síť a někde ani neexistují je nesmysl se zaměřovat na dálnice do vesnic jako je D7,D6,D4,D55

jirka

Věřím, že takováto stavba nikdy nevznikne. To už můžou začít stavět třeba letiště na Pradědu

Pavel Skládaný

To věříte zbytečně, už je reálně rozestavěná, mnoho objektů už fyzicky existuje.

Nyvlt

A co má jako být, v Chřibech a okolí je řada takových objektů už od války a kupodivu ještě i stojí, ne jako ty dnešní stavby co se rozpadají hned po záruce.

Pája

O dopravních stavbách v Rakousku, Švýcarsku a jiných hornatých státech jste už slyšel?

mirek

O švýcarské železnici, která převáží naprostou většinu nákladní dopravy včetně samotných kamionů, jste už slyšel? O tamních cenách za mýto jste slyšel? O zákazu vjezdu do řady měst jste slyšel?

Tomas

a o ekofašistech , kteří jsou proti všemu, jste slyšel?

postavíme silnici – neeee, to je neekologické.
postavíme železnici – neeee, to je neekologické
zesplavníme řeku – neeeee, to je neekologické
postavíme novou jaderku – neeeee, to je neekologické
zachováme uhelné elektrárny – neeeee, to je neekologické

Jan Sůra

O tom, jak se připravují stavby ve Švýcarsku, zejména fáze projednávání s veřejností a zapracování jejich připomínek, jste už slyšel?

Vladimír

A o tom, že jsou Švýcaři poněkud uvědomělejší a „neškodí ten, kdo může“, jste slyšel? Proč myslíte, že se Dostálová snaží prosadit nový stavební zákon?

Jan Sůra

Nemá smysl porovnávat mentalitu obou národů, jde mi pouze o přístup státních investorů. Ono například i nový Gotthard dlouho nebyl jistý, že se postaví. Ale na rozdíl od přístupu „prostě to postavíme“ následovala dost intenzivní fáze vysvětlování, proč se to bude stavět a co to lidem přinese.

Vladimír

Možná byste mi mohl pomoci (jako odborník na dopravu) pochopit jednu věc: jak to, že se stále na mnoha frontách bojuje proti dálnicím, když je přece schválený celkový plán rozvoje dálnic v ČR? Kdy na tento plán navazují v jednotlivých krajích tzv. ZURky, kde se už s konkrétními trasami počítá. Tady přece trochu postrádá smyslu výhrada proti „prostě to postavíme“. Ano, postavíme, protože se zde právě s touto částí dálnice dávno počítá a zapadá do celkové „pavučiny“ tras dálnic v ČR. Takže se zde vlastně můžeme bavit jen o přístupu ŘSD a státu k obyvatelům a majitelům sousedních nemovitostí, ke… Číst vice »

Jan Sůra

V druhé části jste si v podstatě odpověděl Jde o to, jak to postavíme. Jako příklad si vemte D35 u Litomyšle. Všichni vědí, že tam dálnice bude. X let ŘSD odmítalo posunout niveletu dálnice. Stavbu neblokovali žádní ekofašisté, ale pouze místní, kterým vadila naprostá arogance ŘSD ve stylu „prostě to postavíme“. Ti lidé věděli, že tam dálnice bude a byli s ní smíření. Jen chtěli trošku citlivější vedení trasy, což ŘSD odmítalo, že už se to přeci naprojektovalo. Teprve letos došlo k průlomu, že ŘSD ustoupilo a je po protestech. To samé bylo u D8, kde Děti Země neprotestovaly proti… Číst vice »

Miroslav Zikmund

O základnových tunelech se rozhodovalo v celostátním referendu.

Pavel Skládaný

Když jsem Švýcarskému kolegovi líčil problémy, které dělal jeden pepíček elektrizaci a zdvoukolejnění Brno-Zastávka, tak naprosto nechápal, jak je to u nás možné. Ve Švýcarsku platí „zásada přiměřenosti“, tj. když záměr vadí jednomu pepíčkovi a potřebují jej tisíce lidí denně, je rozhodnuto pro druhou možnost rychle a jednoznačně.

Miroslav Zikmund

Mohl byste být prosím tak neobyčejně laskav a popsat tu většinu. Ono těch ROLA vlaků zase tolik není … Jiná věc je mýtné.
Ale tak či onak se zboží musí do města gumokolem dostat. Výjimkou je Zermatt, kam se vozí vše vlakem nebo elektromobilem. Podobně na Kleine Scheidegg / Jungfrau ….

mirek

Snad se to podaří zastavit.

Pavel Skládaný

A co uděláte s již hotovými mosty?

Asd

Na Pradědem raději sjezdovky. Letiště je v Nové Vsi.

Radek

Toto je jedina dalnice v CR, ktere nefandim. Dle meho nazoru se mela radeji zkapacitnovat I50 pres Hradiste. Navazuje lip na Slovensku k Trencinu a dal na stredni Slovensko a ne k Puchovu, kde nic moc neni. Navic je uz vybudovana na mnoha mistech v polovicnim profilu a nemusi se kvuli tomu provrtat Vizovicke vrchy a Beskydy. Chapu, ze je to lobbing Zlina. Ale dlouhodobe se stejne muze stat, ze Hradiste/Kunovice/Stare mesto, budou zase vetsi nez Zlin, protoze poloha Zlina v uzavrenem udoli je nestastna mimo hlavni tahy a dlouhodobe neumoznuje zasadni rozvoj (viz Batova litost v diskuzich s Vavreckou,… Číst vice »

Pája

Kamiony ve Zlíně. Ráno kolem nich vedu nejmladšího do školy, odpoledne vyzvedávání není jiné. Jezdí i přes Kudlov ve snaze vyhnout se ucpané Březnici, ale do města je to stejně svede. Trasa směrem na Vizovice je z pohledu obyvatele tragédie. Ano, Zlín je sevřený v údolí. Pokud jde o Hradiště, je na tom líp. Sice taky neleží na hlavní elektrifikované trati a centrem vede silniční doprava včetně tranzitu, ale ono souměstí je celkem v rovině.

zesp

Asi jste odjinut a problematiku moc neznáte. Jeďte se tam podívat a uvidíte, jak vypadá průjezd Zlínem. Ale ano, plný význam bude mít až po dotažení aespoň ke Slušovicím, jinak je tam komplikovaný průjezd od Fryštáku k původní trase I/49…

Pája

Už za Husáka byl problém i v tom, že je Zlín (tehdy Gottwaldov) daleko. Volání o pomoc s dopravou do vzdálené Prahy většinou nedorazilo. Čuba tehdy postavil komunikaci téměř dálničního typu ke Slušovicím, ale končící v Lípě. Kontejnerový terminál tamtéž. Pochopil, že obchod se zahraničím bez dopravy prostě dělat nejde. Dnes se obchoduje ještě více, ale pořád ta doprava je bída. Kamiony jezdí přes kotáry a v zimě mají problémy vyjet kopce. Stále více se ukazuje chybějící dálnice, obchvat i trať na východ. Haló, Praho, pomóc, my se tu dusíme!!!

PetrN

hodně lidí neví ze tranzit pres Zlín je naprosto minimální, drtivá většina je zdrojová/cílová nebo vnitřní doprava, ve směru západ-vychod a zpět je to jen nějakých 2500voz/den, coz není ani 10% intenzit na Baťovce kolem mrakodrapu… úbytek dopravy po potenciální dostavbě D49 bude naprosto minimální

Pája

S tím nemohu souhlasit. Intenzita tranzitu Zlínem opravdu není pouze 2500 vozidel denně. Navíc zrovna kolem mrakodrapu nejede všechno, náklaďáky z Březnice odbočující na Vizovice máte kde? Od Holešova na Vizovice kde? Ty zmíněné přes Kudlov na východ taky nejedou kolem mrakodrapu. Kromě toho i v rámci ČR se investoři poohlížejí po napojení na dálnici a železnici.

PetrN

já měl na mysli právě ty, které potenciálně odvede D49, (tj tranzit ve směru Otrokovice-Vizovice), což směr Březnice-Vizovice rozhodně není, a Holešov-Vizovice si dovolím tvrdit že jezdí spíše přes Lukov a Slušovice (přes Zlín je to totální nesmysl, což potvrzuje i níže zmíněný generel). Nesmíte se nechat zmást falešným pocitem že každý kamion je tranzitní, v případě Zlína to rozhodně neplatí a naprostá většina má cíle či zdroj cesty ve Zlíně… Ostatně můžete se podívat na fakta naměřená směrovým průzkumem do Generelu dopravy Zlína, dokument je veřejný. Tranzit ve směru od Březnice je poměrně malý, z tranzitních vazeb tam dominuje… Číst vice »

Pája

Jenže my tady mezi tou dopravou žijeme. Denně. Opravdu si myslíte, že nerozeznám za ty desetiletí tranzit od vnitroměstské dopravy? Navíc tato nová spojnice usnadní jízdy i v rámci kraje, tudíž odvede více aut všech velikostí a druhů. Není to samozřejmě jediná dopravní stavba, ale o pravobřežní variantě z dob Bati se raději nerozepisuji, je opět ve fázi studie. Jinak rozšíření silnice z Otrokovice před relativně nedávnem pro změnu místy pohltilo těleso trati připravené pro pokládku druhé koleje. Tudíž se plánovaná modernizace této dopravní stavby poněkud prodraží. Nebylo by rozumnější stavby dopravních cest koordinovat namísto hry na přetlačovanou?

PetrN

My si nerozumíme, ja nerozporuju stavbu D49 jako takovou, sam doufám že bude bude co nejdříve, na Slovensko jezdím z Brna často. Bude přínosem pro celý region, nové rychlé propojení atd.. ale jen konstatuji že nepřinese významný úbytek dopravy ve Zlíně jak si někteří myslí, protože tranzitní doprava pres Zlín tvoří pouze 10%, a to je fakt, s tím nic nenaděláte… Těžit z ní budou spíše jiné obce na trase, např. Vizovice, Holešov a další

Zdendik

Původní projekt D1 tudy vedl, za Brnem lízl Slavkov a přes Chřiby na Trenčín.

Miroslav Zikmund

Představte si, že by se dálnice na Slovensko stavěla podle představy J.A.Bati – viz publikace Buduje stát pro 40 milionů …

Miroslav Zikmund

Budujeme … oprava

Zdeněk

Máte naprostou pravdu – lobbing Zlína a jeho pojetí dopravní politiky jde proti zájmům Uherského Hradiště a Uherského Brodu. Za tu dobu, kdy se D1 (I/50) u Holubic zastavila a čučela tak desítky let, než se potočila na sever ke Zlínu, už mohla být mezinárodní silnice č. 50 rekonstruována na R50.
Kraj nemá co řídit dopravní politiku, když jde o mezinárodní silnice.

Alda

A k čemu je dobrá dálnice na Slovensko v těch místech? Projede tam 5 aut za týden. Obdoba dálnice z Brna do Zlína! Po Vyškov občasný provoz. Do Zlína nikdo! Vydělali na tom jen ti, co zkupovali pozemky před stavbou…

Otto

Ano, po současné I/49 projede málo aut, protože její trasování a profil jsou naprosto katastrofální. Nicméně předpokládám, že na D49 se má přesunout většina dálkové dopravy z I/50. Můžeme se sice bavit o tom, jestli by nebylo dálnici lepší vybudovat v původní trase Baťovy dálnice, ale to už je asi teď jedno. Jsem přesvědčený, že po vybudování D49 dojde k přesunu dopravy na tuto dálnici a obyvatelé Starého Hrozenkova, Malínek, Nesovic nebo třeba Brankovic se uleví od tranzitní dopravy směr Žilina – Poprad – Košice.

zesp

Přesně tak, současné trasování I/50 není moc výhra. Už jen přejezd Chřibů, Bílých Karpat a průjezd St. Hrozenkovem stojí za to. Včera jsem si tu trasu projel a v současné podobě je to už nedostačující. Ano, jsou tam dlouhé, „nové“ úseky vedené mimo obce, ale pak tu máme ty Chřiby a Karpaty. A Hrozenkov v sevřeném údolí… Záměr je převést tu dopravu právě na D49, pak se ta trasa hodně uvolní. Takže nejde jen o řešení problému Zlína samotného…

Ruda

Opičí hory Chřiby a Bílé Karpaty po trase I/50 nebo dokonce I/54 jsou lépe řešitelné jak se zbytečně vrtat kopcích a horách kdesi na Púchov. Tam dálnice stejně ještě desítky let nepovede a jde jen a jen o napojení gottwaldova nyní Zlín.

zdrh

Většina dopravy na dálnici je tranzit směr Polsko. Proto od Vyškova jezdí všichni na Olomouc a Ostravu. Až se někdy dostaví chybějící kousek dálnice kolem Přerova, tak tranzit bude jezdit přes Přerov. a zintenzivní se doprava mezi Hulínem a Vyškovem. Podobně ten zbytek po Otrokovice natáhl dopravu z I/55. A pokračování na Fryšták a dál natáhne tranzitní dopravu z I/50, jak tady píše kolega. Je jasné, že místní dopravu (např. UB->UH) nestáhne, ale tranzit ano. Plus ještě může pravděpodobně stáhnout tranzit z I/35 přes Makov.

Ivan Syrovátka

Už jste někdy slyšel o mezinárodní páteřní transevropské trase západ-východ E50? Chcete říct, že po ní nikdo nejezdí? A ta po dokončení D49 bude přeložena sem. Její prozatímní vedení po obyčejné silnici I/50 je naprosto nedůstojné. To nás řadí na úroveň Ukrajiny a Ruska.

optus

Dovolím si nesouhlasit s Aldou. Prázdná dálnice D1 v úseku Vyškov – Hulín je malý jen proto, že není dokončený (díky skvělým aktivistům, kteří neví kde je Přerov,ale dobře ví že je tam na polích křeček nebo nějaký brouček) úsek mezi Říkovicemi a Přerovem, kde byl nedávno otevřený úsek D1 do Hranic na Moravě a dále na OV. Pokud by tato spojnice byla dávno hotová, provoz na této části D1 by významně zhoustnul. Trasování D46 není zcela optimální a pro cestu do Ostravy bude po dokončení D1 mnohem pohodlnější. Co se trasování na Slovensko týče. Pak opět nesouhlasím s trasováním… Číst vice »

PetrN

hlavně trasování podél I/50 by nebylo atraktivní pro trasy ze střední Moravy (Olomouc, Přerov) a všechny další vozidla co přijedou po D35 z východních Čech, výhodné by to bylo pouze pro Brno a celý jih… D49 takhle stáhne na sebe jak dálkový tranzit přes Makov po I/35 tak velkou část I/50 přes Hrozenkov…

mirek

D1 u Přerova blokují lidé z Přerova, takže ti asi vědí, kde leží Přerov. Méně demagogie by to chtělo.

Saft

Zejména u Vás. Prvně si radši zjistěte kde leží Tetčice.

Michal

A víte něco o petici na Přerovsku, pro podporu této dálnice? Kdyby ano nepsal by jste takový nesmysl!

Pavel

U Přerova v trase D1 jsou prameny vody pro půl Moravy hnupe. Až budeš mleté o ekoteroristech. Opakovaně jsem tu stavbu stopnul na konferenci na ministerstvu doptavy. Už teď je třetina Moravy na suchu, další třetina je otrávený Kyanydem z Bečva a ty 3 milion lidi budou pít co? Motorový olej z výfuku? Je to podobná kravina jako na D8, která nakonec byla dražší a z hlediska 20 let se bude stejně muset postavit znovu

šošon

To proto že se jezdí na ostravu přes olmik aš bude hotová dálnice u přerova ta bude provoz větší . málo kdo se chce zadupat v přerově. a žilina košice se zatím tahá taky inudy . tobude tím že jste nikdy jezdil-a po čr inak bys -te to znali

Insider

Děkujeme Aldovi za názor a posíláme klíčenku.

Ruda

Bývalé modré vedení kraje kdysi argumentovalo nutností dálnice pro jakousi průmyslovou zónu v Holešově. Zónu za léta nedokázali tak na co memorandum pro dálnici končící v poli u Fryštáku.

Pája

Ta dálnice ovšem není a nikdy nebyla pouze pro obsluhu zóny Holešov. Byť bych raději v Holešově viděl původní, nebo ještě raději zrekonstruované letiště.

Pavel Skládaný

Ta dálnice je míněna mj. hlavně jako severní obchvat Zlína, zóna v Holešově není klíčový argument.

Radek Tomeček

Vyrůstám od dětství v krásněm valašském kraji a ctím přírodu.A nikdy jse neměl problém s ochranou přírody. vždy jsem to preferoval.Ale to co předvádějí spolky jako Děti země,ochránci zvířat,zelení a další nesmyslné organizace je neskutečné.Lidé co v těchto spolcích pracují je banda, nechopných a podřadných jedinců co nenašlí prácí v solidních institucích a mají práci za nekalou činnost.

Jan Sůra

Co je solidní instituce?

Pája

To je instituce mající jiné cíle než jen škodit. Konstruktivní řešení chybí a doprava na Zlínsku je přitom tragédie už z dob Bati. Pravda, posun nastal přivedením dálnice od Brna do Otrokovic, ale tím není zdaleka všechno vyřešeno. Denní průjezd kamionů i aut centrem bez možnosti jej objet, nulová dálnice na jih a východ, nulová železnice na východ,sever i jih, rozpadající se lokálka na západ vedoucí ke koridoru, žádné dopravní letiště….

mirek

Ochrana přírody škodí, zatímco bezhlavé zalévání krajiny betonem pomáhá.

Tak ještě že v tom máte jasno.

Pavel Skládaný

Přitom úsek z Vizovic do Valašské Polanky je už desítky let krásně rozestavěný, jen ho dokončit. To by asi ekoteroristi dostali infarkt, vždyť elektrická železnice by zničila vše živé a zamořila Valachy zplodinami.

Kalanis

A pro opravdový úspěch zelení vyhlásili v prostoru této tratě přírodní památku. Co mi to přípomíná? Jo, D43.

Nyvlt

Ale jedno mezinárodní letiště v kraji je, ale Zlínu asi Kunovice asi nevoní a letiště Holešov si dobráci zrušili sami a mohli ho mít i u té dálnice co asi nikdy nebude. Kdysi mělo být pro smíšený provoz v Přerově spolu s OL, jak to dopadlo?

Miroslav Zikmund

Travnatá plocha byla akorát pro IL14 a to ještě muselo být sucho … jinak Přerov …

Miroslav Zikmund

Jan Antonín Baťa řešení znal, dokonce se stavělo … jenže pak přišel Vůdce s Tisíciletou říší a byl konec ….

Michal

Solidní instituce určitě nejsou podvodníci z Dětí země a jim podobní.

Jan Sůra

Podvodníci? Vás podvedli nebo koho podvedli? Znáte definici podvodu?

Michal

Sponzory jsem již na jejich stránkách bohužel nenašel, někomu došlo že prezentovat jako sponzora tunel Valík není asi v pořádku. Kdo a proč zaplatil za tunel Valík, který nevykazuje žádný zisk?? Nevím!! Třeba aby se konečně dostavěl? Možná…. Úzká spolupráce s někým jako je Miroslav Mach z Otrokovic, jenž stojí za spolkem Egeria a vystupuje i za několik dalších spolků! I toto samo osobě nepřidává na solidnosti této organizace. Podotýkám že ochrana přírody je nutná ale s rozumem a kompromisem. Nerad by jsem, aby mne některý z těchto chytrolínů tahal po soudech, takže to co zde píšu je jen má… Číst vice »

Jan Sůra

Tak ještě prosím to vysvětlení slova podvod.

Michal

Dobrá když tedy potřebujete definici a chytáte mne za slovíčka.
Podvod: Zneužití cizí důvěry či nevědomosti druhé osoby ku vlastnímu či cizímu prospěchu. Neboli uvedení druhé osoby v omyl.
Například tvrzení že zrovna v této oblasti kde se staví nebo má stavět dálnice, žije chudáček chráněný křeček.
Samozřejmě velmi těžko prokazatelný. A tak dále a tak dále.

Jan Sůra

Tak si zkuste ještě najít definici pomluvy.

Pavel

Bráni Prameny pitné vody pro polovinu Moravy debile

Asd

Co tak sebrat odvahu a prostě začít stavět. Stát sám sobě dá pokutu za černou stavbu, možná ani to ne. Rádoby ekologové sice puknou zlostí, ale dálnice už konečně bude stát.
Je smutné že stát s ohromným množstvím úředníků ještě nebyl s to vyřešit všechny administrativní záležitosti.

Vladimír

Jak se budou chovat lidi když si řeknou, že stát si může stavět kde chce a jak chce? Myslíte že by černých staveb přibývalo, nebo ubývalo? Stát, potažmo vláda, má navrhovat zákony na obranu zájmů všech, ale také má určit co je priorita a tam mají existovat jisté preference. Třeba např. předběžná držba.

Asd

Jak se budou lidé chovat nevím. Ale děsí mě a frustruje, že stát není schopen připravit projekty dopravní infrastruktury tak, aby se daly bez problémů a rychle realizovat.

Pavel Skládaný

Ono je hlavně tragédie, že tu stavbu dálnice napřed stát (MD) slavnostně zahájil, úspěšně rozestavěl a pak ji za rok stejný stát (MD) zastavil. Kdyby nebylo tohoto zásahu tehdejšího ministra dopravy, který byl maniakem v zastavování staveb, tak by D49 byla dávno hotová!

Pája

Je to bohužel pravda.

Pavel Skládaný

Tady jsme bohužel krk pod kudlu rádobyekologům dobrovolně strčili sami.

Asd

Když ji zahájil, tak by ji měl co nejdříve dokončit až naSlovensko.

Asd

Tak o tom žádná. Proto mně udivuje, že ta dálnice dosud nestojí.

Pavel Skládaný

Jako pokus o vtip dobré, ale je fakt, že stát je na tom už tak zoufale, že vyzývá lidi k sepisování petice za podporu dostavby určitého dálničního úseku (Dluhonice). Impotence legislativy ohledně možností vedení funkčního stavebního řízení je strašná.

Asd

Myslím že nejen mě nějaké papíry nezajímají. Je mi jedno kolik ta dálnice má nebo nemá razítek, to mě netrápí. Trápí mě to že stavba, která měla být už dávno zahájena dávno nestojí.

Insider

Jako výkřik dobré. Ale opravdu chcete žít ve státě, který překračuje vědomě vlastní pravidla? Jsem si téměř jist, že nechcete.
Neschopnost státu to připravit a postavit je věc jiná. Ale problém D49 je zejména problém jedné politické a lidmi zvolené skupiny, která to zařízla v roce 2009. Bez nich by to dávno jezdilo.

Pavel

OK od příštího týdne začínáte platit 1000 Kč za litr pitné vody. Uvidíme jak dlouho vydrží hospodské argumenty.

Vojta

No, jestli budou prosazovat tu prasárnu s vedením po povrchu poblíž Vařákových pasek a nenahradí to nějakou tunelovější variantou, tak můžou na nějaky 30. léta myslím zapomnět.

Pavel

Správně. za 30 let nebudou dálnice treba

Vladimir

Ja ty pseudo obrance ve jmenu zachrany prirody nechapu. Jsem pro ochranu krajiny a prirody, ale z logiky veci vim, ze kdyz jedu po dalnici mam peumernou spotrebu pod 7l nafty a kdyz ve meste tak jedu za 10l. Tak co je lepsi? Dusit mesto splodinami, stavet ve Zline tunely nebo jet plynule kolem mesta? Co kdyby se zeleni naucili handlovat napr. my vam nebudeme branit ve vystavbe, kdyz nasadite xy stromu, nebo napr. obnovite lokalni biotop. Neslo by to takto? Nebo vazne jsou zeleni jen zaminkou a ucelnym nastrojem jak zablokovat stavbu co se par lidem nelibi. Pred 10… Číst vice »

Ludvík

Ano samozřejmě. Ovšem případ D49 není řešením problému dopravy ve Zlíně. Podle zjištění je většina dopravy po Zlíně místní, do Zlína přijíždí, ze Zlína odjíždí, nebo se jedná o cesty uvnitř Zlína. Tranzitní doprava tvoří asi 7% a nákladní 6,%. Část z toho by dálnice odvedla, ale ne všechno. Jede-li např. vozidlo z Březnice do Fryštáku, Zlínem jenom projíždí, ale dálnice mu nijak nepomůže. To třeba D55 by hodně odlehčila několika městům (Napajedla, Staré Město, Uh. Hradiště, Kunovice, Uh. Ostroh, Veselí nad Moravou, Strážnice). D49 je v tomto smyslu velkým přínosem, spíše než pro Zlín, pro některé vesnice. To jistě… Číst vice »

PetrN

přesně tak, tranzit z východu na západ a zpět je snad jen 2500 vozidel denně, takže minimum proti tomu co jezdí po „Baťovce“. Na druhou stranu D49 společně s výstavbou severního přivaděče Zlína může odebrat další auta ze zdrojové/cílové dopravy jedoucí po I/49 od D55 přes Malenovice do centra Zlína, protože obzvláště na jižní svahy, Vršavu či Zálešnou bude od Hulína výhodnější cesta po D49 kolem Fryštáku

Otto

Tak asi se předpokládá, že D49 na sebe přebere většinu tranzitu směr „východ“, co teď jezdí po I/50.

PetrN

to ano, o tom není žádný pochyb, tady se ale řešil potenciální úbytek dopravy ve Zlíně, který tak ale bude minimální

Michal

Ale ten by samozřejmě přišel. Jelikož auta by se vyhnuli centru.

Ivo Havlíček

Ano, přesně tak, D55 už měla být dávno dostavěna do Hodonína, resp. Břeclavi.

Asd

Ideálně ji dotáhnout přes D2 až do Rakouska.

Pavel

Když ono není kudy, pokud nechcete u Hodonína poušť a kolem Veselí mít zaplavovou dálnici jediné musíte až za Vlkoš Milotice a pak kolem Nedakonic nahoru

Ketchup1970

Ze spotřeby 7l/100km se nelze těšit. Je to o 30% víc než kolik je moje spotřeba a nejlepší je , aby se po dálnici pohybovala auta s větší posádkou než pouze řidič . Naopak fandím veřejné dopravě . Jel jsem z Nancy do Marseille autem , kvituji že s placením mýta je to slušná pálka . Dole u Orange už byla dálnice ucpaná a francouzští řidiči hromadně opouštěli Autoroute de Soleil na statovku. Ta sama cesta na jih TGV byla naprostá pohoda. I s přestávkou na přestup v Paříži byla rychlá a pohodlná . Za mne : chci se kochat… Číst vice »

Vladimír

Jsem největší fanoušek železnice ohledně dojíždění do práce a za schůzkami, ael když jich mám 2-4 na různých místěch města a předměstí tak jinak než autem to je nereálné. Když to jen trochu možné jedu vlakem, ale ono třeba dojet do Zlína, do Liberce vlakem je urpení, či do Brna pokud člověk nebydlí v Břeclavi či v části Brno-venkov. Další věc je potřeba se podívat kolik hodin stáním ekonomika prodělává a o kolik peněz špatnou logistikou přicházíme, každému by se líbílo mít více peněz na výplatě, ale logistika aktuálně požírá cca 1/3 hodnoty výrobku, takže cíl je jasný, dostat to… Číst vice »

Jan Macek

Co to je za slátaninu?

Jakub P

Na druhou stranu čím více dálnic, tím více lidí pojede autem a ne jinak a tím více aut bude tu, byť nižší, spotřebu mít… A jestli konkrétní úsek dálnice přinese větší úsporu tím, že snáz projedou ti, co beztak autem jedou, nebo víc spotřeby tím, že víc lidí pojede autem, se liší místo od místa, rozhodně to nejde brát jako daný, že dálnice celkovou spotřebu pohonných hmot sníží. No a k tomu jednání něco za něco jsou potřeba dvě strany. Kromě ochoty ekologů (která by snad aspoň v některých případech byla (vzhledem k tomu, že v některých případech nebojují proti… Číst vice »

Vladimír

Dokonce sníží spotřebu a nehodovost když povolíte max rychlost na 140 kmh na dálnici. V Rakousku to zkoušeli, výsledek byl kladný! Všichni si zvýši rychlost, tak se méně předjíždí a ti co jezdí mírně nad zákonem povolenou rychlost 150-160 kmh, tak zase nemusí moc brzdit vůči těm co jedou pomaleji v rychlejším pruhu než oni, protože je rozdíl brzdit o 30kmh, nebo o 20kmh. Úsek Lipník – Bělotín k této zvýšené rychlosti o 10kmh přímo vybízí.

Jakub P

I kdyby to byla pravda (teoreticky asi může být, ale určitě záleží na tom, jaká je to dálnice, jaká je tam intenzita kamionů, které 140 nepojedou ani omylem, jestli tam mají kamiony zákaz předjíždění, atd.), souvislost s tím, co jsem psal, je naprosto nulová…

Kebab
Pavel Skládaný

Tenhle tendenční blábol bohužel zamlčuje zásadní informaci, že zvýšení rychlostního limitu na 140 km/h bylo doprovázeno systematickým úsekovým měřením rychlosti. Reálná rychlost proto naopak poklesla! A adekvátně též nehodovost. Tj. vyšší bezpečnost nebyla dosažena vyšším limitem, nýbrž měřením a tvrdým vybíráním sankcí (Rakušáci to umějí velice efektivně automatizovat). To vám ale naše „hyeny“ pardon novináři neřeknou.

Kebab

Můžete to ozdrojovat? Ideálně nějakým netendenčním neblábolem? Navíc v případě aplikace více opatření bylo vyšší bezpečnosti dosaženo kombinací obou, rozhodně ne jen tím jedním, které se vám zrovna hodí.

Pavel Skládaný

Tuto informaci mám přímo od zpracovatele hodnocení tohoto opatření (Kuratorium für Verkehrssicherheit, Vídeň), podrobně okomentuje např. Dr. Klaus Machata nebo Dr. Erwin Wannenmacher.

Pavel Skládaný

No zadržte s těmi kladnými výsledky. Nehodovost se Rakušákům snížila, neb to „zvýšení“ rychlosti bylo doprovázeno úsekovým měřením, které fakticky odbouralo veškeré rychlostní excesy. Rychlost V85 a průměrná naopak poklesly, neb rychlost všichni dodržují! Resp. nutno mluvit v minulém čase, neb šlo o pilotní projekt, o který nová politická garnitura nemá zájem.

Kebab

Ono se to ale neprojevilo jen teď v Rakousku, zvýšení limitu nemělo nikdy a nikde záporný vliv na nehodovost.
Např. už dříve v Rakousku:
https://www.autorevue.cz/rakouskych-160-km/h-na-dalnici-se-osvedcilo

Kebab

A pochopitelně dnes a denně v Německu, kde je standardně rychlost pouze doporučená a přesto se tam žádné masakry nekonají, rozhodně ne více, než kdekoliv jinde, kde omezení jsou. Naopak kde došlo na snížení rychlosti, nehodovost vzrostla. Anglie:
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/radni-v-anglii-uznali-ze-rychlostni-omezeni-zvysilo-pocet-nehod-20171219.html

Pavel Skládaný

To je jeden z dalších omílaných nesmyslů, že v Německu je na dálnici „neomezená rychlost“. Ve skutečnosti platí „Richtgeschwindigkeit“, která je chápána jako DOPORUČENÁ MAXIMÁLNÍ rychlost 130 km/h. Je rychleji sice není nelegální, ale v případě nehody ve vyšší rychlosti může být dotyčnému přičítáno spoluzavinění. Navíc je na cca polovině dálniční sítě omezení rychlosti na 120, 100 nebo 80, buď trvalým značením, nebo telematikou. Nemluvě o přísném hlídání podélných odstupů, které mají taktéž dost regulační vliv na rychlost.

mirek

Výsledek nebyl kladný, proto to taky zrušili.
Naopak je trend rychlost snižovat, viz Nizozemsko.

Pavel

V Rakousku se od 19-21 do rána jezdí max 100 km/h a to je správný opruz a klimbak.odjíždíM přes Německo

Michael

Podepisuji.

mirek

Příroda není něco navíc, bez přírody nebudeme žít. To se nedá vyhandlovat.

RooooS

Kdyby byl stát ( ŘSD ČR ) a jím najaté firmy na inženýring ( … nebudu jmenovat … ), rozumné a hlavně pracovité … A tím pádem neměli chyby ve svých krocích počínajíc návrhem trasy, výkupy pozemků, DUR, ÚR až po DSP a SP, a stavební úřady byly kompetentní a ne diletantské, a na inženýring stavebníkem = investorem = objednatelem, najaté společnosti, zatím neviděli jen krásný stamilionový byznys, pak by tady žádní aktivisti neměli prostor !!! Stavba by byla perfektně připravena ( i s ohledem na to, že ji vyřizujete 13 let !!! ), povolení ( ÚR, SP, VP a… Číst vice »

RooooS

-5 je PGP + INF, + LL + SKA ???

RooooS

file:///C:/Users/Acer/AppData/Local/Temp/15PT-001094%20anonym.pdf

RooooS
Insider

Ne, -10 je, že meleš pantem a nevíš o tom nic. S tím běž do hospody.

Insider

Nic nevíš. Podělal to Bárta – a tedy jeho voliči. Bez téhle epizody na MD by D49 Hulín Fryšták a zřejmě i další stály.
Sekera, kterou do procesů Bárta zaťal byla fatální.

Kodl

A co teprve kdyby ta dalnice prioritou nebyla… 😀 Né teď vážně, nevěřím, že se začne stavit ani tento, ani příští rok. Ta Hanswurstiáda bude pokračoval proste do nekonečna. Žádná memoranda na tom nic nezmění, je to ubohé a směšné.

Vojta

Ta stavba dva roky probíhala, jsou tam hotové některé mosty atd.. Byla zastavena kvůli šetření. Todle MD ČR by se mělo na přípravu této dálnice vykašlat a nechat to příští vládě. ODS&TOP/KDU tu stavbu začaly, tak jí mohou i dokončit.
Ono to spíše dopadne tak, jak je naznačeno v příspěvku níže. Auta budou zatěžována dalšími a dalšími omezeními, poplatky atd.. Značná část lůzy nebude mít na nové auto splňující požadavky EU….

Insider

Byla zastavena Bártou na MD. V článku to je, naučte se číst.

Pavel

kdo si ještě myslí že v evropě se roztáčejí kola světa měl by si poslechnout poslední věty clarka ve videu https://www.youtube.com/watch?v=4-XDxCb92X4&ab_channel=CARJUNGLE

Jarda Š.

Jak to, že o rozkladech ještě není rozhodnuto? Pokud ministr není schopen zajistit dodržení lhůty tří měsíců, tak by měl odstoupit.

Ivo Havlíček

Never ending story… Sleduji tuto stavbu už 15 let a vypadá to tak, že ještě dalších 15 nebude hotovo. Blokování výstavby této dálnice souvisí s největší pravděpodobností s vlastnictvím nemovitostí v blízkosti plánované trasy D 49. Což takhle zjistit, kdo z účastníků, resp. fyzických osob stojících za odpůrci výstavby, kde vlastní v okolí plánované trasy D 49 rodinný dům, rekreační chatu, pozemky? Zkrátka nechtějí mít blízko svých pozemků hlučící dálnici a dělají vše proto, aby se její stavba oddálila… Chtělo by to alespoň dostavět dálnici do Holešova, když už sysel polní opustil trasu dálnice u Alexovic a do Zlína postavit… Číst vice »

Pvl Čhk

K frekvenci vozidel přidejte ještě 1/35 a částečně i 1/11 a D2. Tím že kapacitní spojení na střední a severní Slovensko absentuje, pomohla by dálnice téměr všem existujícím silnicím přes hranici.

Jarda Š.

Ono to bude nejvýhodnější spojení i na východní Slovensko a Zakarpatskou Ukrajinu. Severní obchvat Bratislavy a dálniční napojení Košic jihem jsou v ještě větším nedohlednu.

Ketchup1970

Do Košic jedině přes Budapešť …:-)

Michael

Jel jste to? Ze zvědavosti se ptám jak to vychází časově?

Laik

To je trasa na pohodu, furt po dálnici, teda jestli už dodělali ten kousek ma východě.

Radim

Nedodělali.

Ivo Havlíček

Dá se samozřejmě odhadnout, jaká bude intenzita dopravy po do dokončení D49. Část tranzitní dopravy z I/50 se přesune na D 49, stejně tak i z I/35. O výrazném přesunu dopravy z I/11 a z D2 bych pochyboval, jsou to příliš vzdálené oblasti. Když se podíváme na pentlogram intenzity dopravy z roku 2016 na: http://scitani2016.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg?v=2016, tak získáme reálnou představu o současných intenzitách dopravy. Pokud dnes projede po I/49 přes hranici se Slovenskem 1665 automobilů; po II/487 přes hranici se Slovenskem – 1248 automobilů; po I/50 přes hranici se Slovenskem – 4808 automobilů a po přes hranici se Slovenskem I/35 –… Číst vice »

Petr

Nejsem si jistý, jestli máte pravdu v tom, že není významně přínosná – Slováci jsou v Česku nejpočetnější menšinou, jsou tam vzájemné rodinné a příbuzenské vazby, Češi naopak tvoří největší podíl zahraničních návštěvníků Slovenska, přičemž nejatraktivnější oblasti jako Tatry, Malá Fatra, Slovenský ráj jsou právě na severu kam dálniční napojení výrazně chybí. Navíc by dálnicí mohl být veden i významný evropský tah E50 směr Ukrajina. Tohle všechno jsou dle mého názoru dostatečné důvody na to aby dálnice byla jednou z priorit a v plném profilu, bez ohledu na přesné trasování.

Ivo Havlíček

Nevím, zda jsem byl správně pochopen – mně osobně by se velmi líbilo, kdyby byla dálnice dostavěna, anebo alespoň dotažena do Vizovic. Tímto směrem, právě na Slovensko do Tater, Spiš atd. jezdím častěji než např. do Prahy… Jsem ale realista a když vidím, jak se k tomuto regionu chová MD/ŘSD a kde jsou ty „skutečné priority“, tak je mi to jasné. Jak se říká „do Prahy daleko“ a není zde hlavně politická vůle k rychlému dokončení této stavby. Asi před měsícem jsem zde prezentoval svůj názor na výstavbu D4 mezi Příbramí a Pískem, kdy se pomalu a jistě staví 2… Číst vice »

-AB-

Přidejte ještě 1/35, částečně i 1/11 a D2, tedy v podstatě téměr všechny přeshraniční silnice.

Lukas

Naprosto souhlasím, malá frekvence z VY do Hulína. Logicky každý pojede z Holubic na Trenčín po I/50, který je ve středu SK i naplánovaný obchvat Bučovic vyvede provoz mimo město a cesta se výrazně zrychlí. Stačí udělat kvalitní silnici ze ZL do Hulína přes Fryšták a ševci už budou taky spokojení.
Samé memorandum a stejně nikde nic.

jan v

Promiňte, ale stavět tu vnitrozlínskou „dálnici“ od Fryštáku na křižovatku Vizovická/Díly/Třída T. Bati je absolutní zho*adilost, správné řešení by bylo postavit celý úsek od Hulína až ke Slušovické křižovatce v jednom zátahu. Ty prachy, které Zlín uvalí do tohoto nesmyslného projektu, jako vystřiženého ze sedmdesátých let by byly opravedu mnohem lépe použity na výstavbu plnohodnotného obchvatu, kterým je D 49. Rovněž táhnout v takovém případě kamionovku přes Vizovice po stávajíc 49 jako konečné řešení by byla absolutní šílenost, která by to město zničila. Dopravní indukce bude totiž, pokud by byl záměr tak, jak jej předkládáte realizován natolik značná, že by… Číst vice »

Radim

V trase od Vizovic na hranice SK je plánováno 2+1 (zatím).

Mirek

Zbytečná věc. V době kdy se svět řítí do háje a každému je jasné, že s elektrifikací bude mít auto tak maximálně horních 10% obyvatel a všichni ostatní budou bohužel nuceni používat veřejnou dopravu, nemá skoro význam nové dálnice vůbec stavět. Sám sice najezdím autem aktuálně přes 30tkm za rok, ale je mě jasné, že takhle to dál nejde. Autem jezdím rád a hodně, ale na druhou stranu vlakem taky a jestli se mám rozhodnut jestli zničím krásnou krajinu mezi Vizovicemi a Horní Lidčí tak jsem zásadně proti, i když tam ani nebydlím. To raději dostavět trať z Vizovic do… Číst vice »

J.K.

„Vždyť u těch cest už se nedá žít, jaký je na nich provoz a s ním související hluk a další negativa.“ – to právě řeší navrhovaná dálnice, která by odlehčila množství okolních silnic a nevedla by nikomu přímo před domem …

Mirek

Tak si postav dálnici za barákem a uvidíme, Ten nonstop hluk je totiž paráda. Všichni chtějí dálnici, ale nikdo ji kupodivu nechce za humny. Zajímavé že. Obhájci dálnic nejsou v drtivé většině nic než sobci, co se nutně potřebují někam dostat rychle bez ohledu na ostatní. Takže si představ, že si koupíš dům na okraji obce, kde máš svatý klid a najednou ti blbci z velkých měst začnou tvrdit, že je tam potřeba dálnice aby se oni rychle dostali někam, protože přece nepojedou vlakem a po bočních cestách je to moc pomalé. Ty kamiony taky přece potřebují dálnici, protože naše… Číst vice »

Radim

Já jsem dálnici „za barákem“ měl (cca 400m). D7. A nebyly tam ani protihlukové stěny, jen křoví. Bylo to úplně v pohodě. Přes den nebylo vůbec nic slyšet. Večer, když byl všude „klid“ bylo slyšet akorát jemné šustění. Prostě v pohodě. Už tam sice nebydlím, ale ne kvůli dálnici, ale kvůli tomu, že majitel chtěl ten barák přestavět na penzion.

J.K.

„Obhájci dálnic nejsou v drtivé většině nic než sobci, co se nutně potřebují někam dostat rychle bez ohledu na ostatní“ – jste úplně mimo … chcete tím říct, že statisíce lidí ročně jsou bezohlední vůči několika stovkám obyvatel, kteří desítky let ví, že v blízkosti jejich domů povede dálnice, a přesto proti ní protestují ? S takovým myšlením by se tady nepostavilo nikdy nic, bohužel je potřeba si uvědomit, že v případě staveb jako jsou dálnice je veřejný zájem víc, než zájem jednotlivce. Nikdo vám nebrání se odstěhovat dál od dálnice, to kudy povedou je už hodně dlouhou dobu určeno.… Číst vice »

mirek

Dálnice nic neodlehčí, jen přenese hluk, prach a emise na jiné místo. A naindukuje další dopravu, takže ve výsledku bude zátěž ještě větší.

buggs

Jinak v pořádku?

Mirek

Jistě, zcela. Díky za přínosný komentář. Doporučuju si postavit dálnici před domem. Nebo třeba někde, kde to máš rád, teda pokud vůbec máš přírodu rád a nejsi jen technický zaslepenec.

Pája

Jsem dlouhodobě pro dostavbu trati, ale dálnici nezavrhuju. Není to BUĎ dálnice, NEBO vlak. Oba druhy dopravy koexistují a umí spolupracovat.

bkv

Vždyť u těch železničních tratí už se nedá žít, jaký je na nich provoz a s ním související hluk a další negativa.

Jaaa

Však v pohodě. Můžete chodit pěšky.

MartinS.

Nebylo by jednodušší změnit legislativu, aby se úřad nemusel prázdným rozkladem vůbec zabývat a nežádat jeho doplnění? Pokud chce někdo podat rozklad, má ho podat a ne poslat prázný papír a zdržovat čekáním na výzvu úřadu o doplnění.

Jakub P

Zase bez možnosti prázdnýho rozkladu by bylo potřeba nechat tam delší lhůty, aby se to dalo stihnout. Dokumentace je často docela rozsáhlá, její prostudování nějaký čas trvá a sepsání rozkladu s rozumným odůvodněním taky. S možností podat prázdné a doplnit se ta lhůta může v podstatě rozdělit na dvě části s tím, že pokud nepřijde rozklad žádný, ani prázdný, nemusí se ta druhá část (určená na doplnění) držet a celý proces se o to zrychlí…

Petr

Správně, podepsaný rozklad beze slov je rozklad bez informace, není tedy rozkladem a úřad se jím nemá zabývat, nemá předmět jednání; odesílatel nic „nerozložil“; akorát předposranou a neschopnou státní správu.

Petr5

příspěvek podněcující násilí, smazán.