Infrastruktura Silnice Stavebnictví

D1 u Prahy bude do konce prázdnin průjezdná, slibuje Ťok

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Dálnice D1 by měla být do konce října podstatně průjezdnější, než dosud. Nejpozději do 31. srpna zmizí z dálnice omezení, které komplikuje provoz aktuálně nejvíce: oprava mezi 12. – 16. kilometrem. Slibuje to ministr dopravy Dan Ťok.

Na 15. kilometru jsem prověřil průběh prací na rekonstrukci dálnice D1. Denně tu projede 90 tisíc aut. Pro všechny řidiče mám dobrou zprávu, dělníci všechno stíhají a 31. srpna práce dokončí, odstraní omezení a od soboty 1. září se bude jezdit po novém a bez omezení,“ řekl Ťok

Opravu vozovky provádí společnost Eurovia, která se na D1 u Prahy vrátí v dubnu příštího roku, kde bude opravovat levou část dálnice mezi 9,5. – 12. kilometrem. Celá rekonstrukce bude stát 250 milionů korun bez DPH.

V září se řidičům také otevřou dva úseky na dálnici D1, která se staví za provozu celá nová. Konkrétně to bude úsek číslo 10 mezi Hořicemi a Koberovicemi a úsek s číslem 20 u Velkého Meziříčí a Lhotky. V říjnu se bude moct také jezdit po úseku č. 4 mezi Ostředkem a Šternovem. Současně se ale na podzim omezí provoz na úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, kde začne další modernizace.

Ještě letos otevřeme řidičům dalších 19,5 km modernizované D1 – celkem tak bude hotovo 13 z 21 úseků, tedy skoro 90 km nové D1,“ dodává ministr Ťok.

Celkové náklady na modernizaci D1 před zahájením soutěží v roce 2013 byly odhadovány na 24 miliard korun, v současné době je to 20 miliard korun. Modernizaci chce Ředitelství silnic a dálnic dokončit v roce 2021. Aktuálně je zprovozněno 69 kilometrů modernizované D1, 33 km je v realizaci. Další úseky nabírají zpoždění i kvůli rozkladům. Zatím posledním případem je napadené stavební povolení společností Czech Outdoor, která provozuje podél dálnice billboardy.

ech Outdoor, která provozuje podél dálnice billboardy.

Štítky

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Poslední odkaz nevede na článek obillboardech a rozkladu spol. Czech Outdoor, ale na výsledek tendru na modernizaci D1 mez iMirošovicemi a Hvězdonicemi.

  • No .. tak já jsem optimista – pokud se u nás stav dálnic dostane alespoň na úroveň dálnic v Rumunsku a Polsku – byla by to paráda! Nebo alespoň přinejmenším na stav jižních dálnic v Maďarsku… Ideál by samozřejmě byl dostat se u našich dálnic na kvalitativní stav silnic 1. třídy v Bosně a/nebo dálnic v Srbsku z Bělehradu směrem na Szeged…

    Uvidíme – třeba to klapne a nerozsype se to po první(ch) 1-2 zimách..
    (první vlaštovkou je kopcovitá D7)

  • Tak ťok jsem zvědav jestli se prognózy pana ministra beze zbytku vyplní nebo jestli se tady v říjnu dočteme, že tam a tam se to z vlivu vyšší moci nestihli

Newsletter

Partneři


Výběr editora