CZ Loko získalo další zakázku v Maďarsku, poprvé v zahraničí uspělo s „Belgičankou“

Elektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 Autor: Robert ŠkrlantElektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 Autor: Robert Škrlant

Společnost CZ Loko uzavřela další kontrakt na dodávku svých lokomotiv do zahraničí. Maďarský dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého

Společnost CZ Loko uzavřela další kontrakt na dodávku svých lokomotiv do zahraničí. Maďarský dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého vozového parku dvě lokomotivy od českého výrobce.

Dceřiná společnost CER Slovakia získá během prvního čtvrtletí 2018 dvousystémový elektrický EffiLiner 3000 a CER Hungary pak diesel-elektrický EffiLiner 1600. Lokomotivy dopravce nasadí na nákladní vlaky v Maďarsku, Slovensku a České republice. V jednání je navíc dodávka dalšího EffiLineru 1600 pro CER Slovakia.

„Jde o další velký úspěch, který navazuje na červnovou dodávku lokomotivy EffiShunter 1600. Pokračování spolupráce potvrzuje, že naše lokomotivy obstojí v náročném traťovém provozu i vůči evropské konkurenci,“ uvedl Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.

V případě lokomotivy EffiLiner 3000 jde o druhou zakázku na elektrickou lokomotivu, která vznikla přestavbou vysloužilých strojů belgického státního dopravce SNCB. I proto se této lokomotivě začalo říkat Belgičanka. První získala společnost IDS Cargo. CER Hungary se stane prvním zahraničním uživatelem. Lokomotiva má výkon 2 910 kW a maximální rychlost 120 kilometrů za hodinu.

Čtyřnápravový EffiLiner 1600 o výkonu 1 550 kW a maximální rychlosti 100 km/h nabízí podle firmy vysokou spolehlivost a nízké náklady na provoz a údržbu. V Česku už tyto lokomotivy využívají například společnosti SD – Kolejová doprava a Unipetrol Doprava. Před dokončením je další, tentokrát pro slovenskou společnost PSŽ.

Nejnovější dodávky pro skupinu CER jednoznačně potvrzují správnost rozhodnutí zaměřit se také na maďarský trh. Vidíme v něm obrovský potenciál a naše obchodní aktivity na něm chceme dál rozvíjet. O elektrický EffiLiner 3000 projevuje zájem řada dopravců a dodávka pro CER Cargo Holding je toho důkazem,“ přibližuje další obchodní plány Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.

CER Cargo Holding očekává, že tržby za letošní rok dosáhnou 6,3 miliardy forintů. Dceřiná společnost CER Hungary je v Maďarsku čtvrtým největším železničním dopravcem s 2,5 miliony tun přepraveného zboží a surovin v roce 2016. Stále víc se přitom zaměřuje na přepravu nebezpečného nákladu jako je plyn nebo bioetanol. Firma nyní zaměstnává sedmdesát lidí, třikrát víc než před třemi lety.

CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka".
Autor: CZ Loko
CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka".
Autor: CZ LokoJosef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO a Ján Kišš, člen představenstva CER Slovakia.
Autor: CZ LokoDiesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 Autor: Vladimír HrnciarElektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 
Autor: Robert ŠkrlantLokomotiva CZ Loko EffiShunter 1600. 
Autor: Gergő KalmárJosef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO a Tamás Heinczinger, výkonný ředitel CER Hungary.
Autor: CZ Loko
Tagy CER CZ Loko EffiLiner
3 komentáře