CZ LOKO vstoupilo do Paroubkovy železniční opravny. Nový název je PARI CZ

Železniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ Servis

PARI CZ se chce vedle dalších činností soustředit na opravy a údržbu strojů z produkce ČKD.

Na českém trhu železničního opravárenství došlo v září k zajímavé změně. Majitel společnost WYNX Pool Jan Paroubek mladší získal pro svou firmu strategického partnera, kterým je výrobce lokomotiv CZ LOKO. Českotřebovská lokomotivka má nově ve WYNX Pool 30 procent. Zároveň se změnil název opravárenské firmy na PARI CZ Servis. Vyplývá to z informací v obchodním rejstříku.

„Jde o prohloubení dlouhodobé úspěšné spolupráce, většina naší práce je spjatá se společností CZ LOKO,“ řekl deníku Zdopravy.cz Paroubek. Firma začínala mimo jiné tím, že rozebírala pro CZ LOKO lokomotivy 742 společnosti ČD Cargo.

CZ LOKO se navíc v posledních letech zaměřuje na vývoj a výrobu nových lokomotiv a upouští od oprav starších strojů z produkce ČKD. PARI CZ se chce naopak vedle dalších činností soustředit na opravy a údržbu strojů z ČKD.

Firma od svého založení v březnu 2019 působí v pronajatém depu v Kutné Hoře, které musela zpočátku vysekat z náletových dřevin. Galerii „nálezového“ stavu depa přinesl deník Zdopravy.cz v roce 2019.

Železniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ Servis

WYNX Pool (dnes PARI CZ Servis) založil bývalý provozní šéf Arriva vlaky Jan Paroubek mladší s podporou nizozemské společnosti WYNX podnikatele Romana Kováčika, která je v tuzemsku známá například jako dodavatel jednotek Stadler GTW pro České dráhy. Od loňského června byl jediným majitelem Paroubek.

Společnost PARI CZ Servis je zároveň železničním dopravcem, když licenci získala v roce 2020. Vlastní například zrenovovanou Žehličku 110.021-3, která původně jezdila na Slovensku (naposledy pro ZSSK Cargo) a byla určena ke šrotaci. Její záchrana se původně děla na popud RegioJetu, kterému měla sloužit k vytápění souprav. Z plánů ale sešlo a zachráněná lokomotiva skončila u WYNX Pool, dnes PARI CZ Servis. Firma má například i Rosničku 710.682-6.

Podle rozvahy v obchodním rejstříku vydělala loni zhruba 2,2 milionu korun, tržby přesáhly 60 milionů korun.

Tagy CZ Loko opravárenství PARI CZ Servis WYNX Pool
27 komentářů