CZ LOKO vstoupilo do Paroubkovy železniční opravny. Nový název je PARI CZ

Železniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ ServisŽelezniční opravna PARI CZ Servis v Kutné Hoře. Pramen: PARI CZ Servis

PARI CZ se chce vedle dalších činností soustředit na opravy a údržbu strojů z produkce ČKD.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

Neví někdo “důvod výměny” bangle (kterou Paroubek prodal) za rosničku?

Přece jen bangle bude na dnešní poměry více perspektivnejší stroj než rosnička

Michal M

Na posun okolo komína mu rosňa bohatě stačí (asi ji má kdo udržovat 🙂 ) a jestli pro bangli něměl dost traťových výkonů, tak proč bangli nezpeněžit…

Škrpál

Obsese náletovým křovím je opravdu zábavná.

Han van Meegeren

Křoví tam až tak moc nebylo, běžný stav, stejně jako na většině neprovozních pozemků dráhy, ale odpadu několik náklaďáků. Od pneumatik až po komunální odpad. Taky tam jeden čas smažky vařily různé šmakulády.
Jiným problémem je to, že to bylo na prodej, ale za nesmysl a díky špičkovému dělení majetku ČD/SŽDC stojí kus baráku u jednoho a kus u druhého.

Cargo

Doufejme, že svá slova dodrží a bude to alternativa k ŽOS Zvolen, kde se také soustředí na lokomotivy ČKD, ale výsledky jsou oči pro pláč spíše.

vbb

Alternativa? No, když porovnám kapacity obou firem… Pro dopravce, který potřebuje opravit 1 – 2 mašiny za rok asi ano, ale desítky kusů za rok v KH asi opravit nestihnou.

Han van Meegeren

Problém je v tom, že ti, kdož v Třebové ČKD uměli, tam už nejsou, tak tento segment odpískali.
Jiná věc je to, kde skončily stroje a přípravky na výrobu těchto motorů a hlavně, že provozních motorů za poslední léta radikálně ubylo.

Jiří Kocurek

Ikdyby ty stroje byly, myslíte, že vývojově 50 let starý motor bude konkurenceschopný a dodrží současné emistní normy? Říká se, že CAT v reko brejlovcích se jen na ušetřené naftě zaplatil za dva roky.

Jussi

Taky se říká, že 742.7 jsou neskutečné krámy… Nesmíte věřit všemu co slyšíte. Reko se vyplatí, ale rozhodně ne za 2 roky.

Han van Meegeren

Ano jistá firma jim za to vyhrožovala, neboť si koupili lokomotivy na tahání vlaků a ne na umístění na pomník (stále to leželo).

Han van Meegeren

Stojatý šestiválec se samostatnými vstřikovacími čerpadly vyráběli na Smíchově již v 30. letech, např. R215/6 a nebo R230/6 s vrtáním 230 mm (tehdy ještě bez tbd), oni toho soudruzi totiž moc nevymysleli, hlavně oprašovali staré vynálezy, či vykrádali zahraniční (a moc jim to nešlo).

Nekomentoval jsem současnost nebo budoucnost těchto motorů, ale to, kam se to v Třebové zvrhlo.

Když vytahujete data narození motorů, koukněte na takový OM444 od Mercedesu, na světě jich jsou mraky, Mercedes je i rozebírá a plně repasuje a žádné současné pohádky z Bruselu, pardon emisní limity neplní.
A jejich kořeny můžete hledat také hodně hluboko.

Betliar

Jo, ale TUčko 914 pro Osoblahu dělají už snad 3 roky a stále není hotovo, protože fy má jiné kšefty. A pak je ČD pranýřováno, že jezdí NAD, protože se to pouze s 913 nevyjezdí.

Potůček

Ovšem je nutno podotknout, že na jiných zakázkách pracují zejména proto že klient platí. Mezi tím ČD poslali zálohu a dále posílali platby do maxima 300 000,- a platby byli asi 3. Za to se fakt celé TUčko opravit nedá. Tudíž ve výsledku to celé stojí na platbách od ČD, nehledě na to že to je atypický stroj.

Anonym

Tak to kurňa neměli brát když to nejsou schopni v termínu opravit. Akorát furt hledat výmluvy.
.

Joe

Umíte číst? Kdyby ČD platilo, tak už je opraveno. Asi nejsou tak blbí aby jim za svoje lokomotivu opravili a pak čekali až jim to ČD postupně splatí.

Kubrt

A kdo porušuje smlouvu? Nebo je ta smlouva tak debilní, že je vlastně všechno v cajku?

Y.K.

Já u toho teda nejsem, ale zmíněné neplacení, pokud je to pravda, není výmluva, ale dobrý a naprosot legitimní důvod něco nedělat. Vy možná děláte zadarmo, ale obecně to v podnikání není moc prozíravé. 🙂

oce

Na druhou stranu bezhlavě platit… a nic za to nedostat je také realita tuzemského podnikání. Viz. např. Pendolina. Tam dopravce také bezhlavě platil a nakonec nic nedělal. Pokud jste stavěl dům, také jste jistě stavební firmě nezaplatil vše najednou, ale hezky po částech dle harmonogramu prací…

Han van Meegeren

Tragická platební morálka ČD, letitý evergreen…

Marty

Patrně v tom bude ještě něco jiného, jinak by už dávno jezdila.

PeDazOl

Otevřte si opravnu, udělejte jim ho za 3 měsíce a jste bohatý muž.

Škrpál

Zkratka slova firma je výplodem vypjatého českého národovectví 19. století a proto je to zkratka skloňovaná. Je tvořena první a poslední hláskou tvaru slova firma pro daný pád a existuje pouze v jednotném čísle. Vámi použitá zkratka fy je tvarem pro druhý pád a znamená tedy firmy. Vaše věta se tedy správně čte: „…, protože firmy má jiné kšefty”. Správný tvar zkratky je v tomto případě fa. Skloňování této zkratky přináší dva zajímavé momenty. V šestém pádu je správná zkratka fě (firmě) – toto spojení písem f a ě je v češtině naprosto ojedinělé. A v sedmém pádu je zkratka… Číst vice »

H1pavca

Zklidni hormon profesore.

Kandelábr

Firma je hlavně jiné označení pro obchodní jméno, správně se má psát „společnost“

Gajda

A je to dobře, protože pokud má zákazník smlouvu postavenou tak, že se to vyplatí nechat být a věnovat se jinejm zakázkám, je to jen a jen jeho vina. A přesně tak je to v tebou popisovaným případě.

Jiří Kocurek

Termín opravy je ve smlouvě, alespoň doufám.
Mimochodem, nešetří se tou NAD nafta? Přecijenom, který bus potřebuje 52 litrů zdvihového objemu?

El Barto

Nemají osoblažské 705.9 už Liaz/Tedom?