Nádražácké myšlení, „přece si sem nepustím cizáky“ holt vede k dost paradoxům, jako že je někdy výhodné převážet vlak autem, autům vesměs místní silničáři nedělají naschvály, auto není potřeba schvalovat pro každý stát a každou silnici.
libor
3 let
no ještě že máme ty silnice a dálnice a kamiony…jinak by byla železniční oprava opět nahraná….
Takze rikate, ze 200 let investici do koleji jsou vyhozene penize, protoze nedokaze konkurovat silnicni doprave? Na dalkove doprave, co ma byt prave domena zeleznice.
To jste v mém příspěvku vyčetl kde? Já tam píšu, že přeprava JEDNÉ (dobře, dvou) lokomotivy s NÍZKOU maximální rychlostí přes NĚKOLIK států s NĚKOLIKERÝM ROZŘAZOVÁNÍM (na které se musí čekat třeba několik hodin, představa, že přijedete do ranžíru a za půl hodiny máte přeřazeno do jiného vlaku je hodně zcestná) bude mnohem delší a dražší, než to naložit na kamion. Pochybuju též, že vlakem by ty lokomotivy (byť studené) jely bez doprovodu (to by taky mohl dojet holý rám s koly). Železnice je vhodná pro 700 m dlouhý kontejnerový vlak, nejlépe „soukromý“ :-), mezi námořním přístavem a kontejnerovým terminálem… Číst vice »
No je to lepší odpověď na stestky spousty osazenstva na to, jak nákladní doprava na železnici upadá a všechno se vozí po silnici. Tady je krásně vidět v čem je problém. V té samotné železnici.
Jiří Kocurek
3 let
Když to tak čtu o těch strojích pro Správu železnic. Neměli by si to srbové vyrobit sami, aby to nemuseli kupovat v zahraničí?
Tak ono to úplně nejde. Přímá cesta přes Maďarsko nejde, když se dělá v Srbsku koridor Subotica – Beograd a je úplně zavřený. A vzít to přes Chorvatsko nebo Rumunsko vyjde dráž než to vzít kamionem.
No jasne, ono by totiž bolo lepšie zapriahnuť to za Vectrona, aby sa to pekne 60 km/h mohlo plaziť dva dni s troma posádkami až do Belehradu, a stálo to násobok ceny, ktorú to stojí kamiónom.
Alebo radšej prenajať a pritiahnuť špeciálny vagon, na ktorý sa to bude musieť preložiť a ktorý sa potom zase sám bude vracať?
Je spústa vecí, ktoré by sa mali prepravovať po železnici. Atypické kusovky na exotických trasách s komplikovanou interoperabilitou medzi ne nepatria.
A nalozit to na vagon by neslo? Jestli by byl problem s vyskou, tak existuji i vagony se snizenou plochou pro naklad. A tohle je docela mala lokomotiva.
Například jednotný evropský zabezpečovač, ten by takovou přepravu ulehčil. Jenže co s tou potřebou schválení ve všech tranzitních zemích, kam se ta lokomotiva 20 roků nepodívá? To jsou pořád čtvery papíry na jedno použití.
To sice ano, ale potřebujete lokomotivu, aby lokomotiva nezávislé trakce mohla jet po železnici.
A i na jízdu jako vagon budou potřebovat schválení jako vagon.
A k nam taky vyjmecne zajizdi neschvalene vlaky na ruzne predvadecky, treba ICE, TGV, takze to problem nebude. Proste jen nesmi jet na vlastni trakci a asi dostat vyjimku na prevoz.
Jak již bylo řečeno výše, tak přinejmenším z Novýho Sadu do Beogradu je dlouhodobá výluka, po nádražácku „nickolejný provoz“. Nebýt této výluky, tak je otázka, jaká přeprava by byla výhodnější.
Vona když jede zubačka T 426 / 50 km/h/ z Tanvaldu se družit na Slovensko, tak to po koridoru zrovna nezaseká. O rychlosti to nebude, ale o tý železniční byrokracii a operativnosti autodopravců. Ale asi to není pro nákladní drážní soukromníky kšeft, kterej by za to stál. Je to jednorázovka narozdíl od vlaku k Jadranu, kde Jančura ukázal ČD, že to jde. A to bylo nějakejch důvodů proč to nešlo.
Za jak dlouho to ta zubačka z Tanvaldu do Štrby ujede? Mířím na skutečnost, že zájmový spolek se jede projet, ale dopravce/přepravce strojvedoucího zaplatit musí. A ten přes Rakousko bude docela drahý.
To byste tomu dal, do Štrby, tam by se nesvezla. Jela do Tisovce kam tak nějak patří. Celkem jich bylo myslím pět. Z toho dvě právě pro zubačku v Tisovci a tři do Tanvaldu. Vezla je KDS přes dvě noci, ale kdyby nebyly povinné přestávky stejně jako u kamionu, za 24 hod i s odstavováním na koridoru by těch 800 km dali.
Najdou se i v autobusu. Tím nemyslím cyklobus, ale kolo nacpané do protoru pro vozíčkáře/kočárky v autobusu MHD. Na lince, která je známá přetížeností špičkových spojů.
Mě spíše zaujal ten mizerný výhled ven.
Toto už je za hranou. Tam snad nemají koleje?
Mají. Je to sice dál, zato horší cestou 🙂
Tj. po kolejích to trvá déle, zato je to dražší a větší pakárna s papírováním.
Nádražácké myšlení, „přece si sem nepustím cizáky“ holt vede k dost paradoxům, jako že je někdy výhodné převážet vlak autem, autům vesměs místní silničáři nedělají naschvály, auto není potřeba schvalovat pro každý stát a každou silnici.
no ještě že máme ty silnice a dálnice a kamiony…jinak by byla železniční oprava opět nahraná….
Snad už tu železnici brzy zrušíme, překáží … 🙁
Lokomotivy jezdí po silnici… Kam ten svět spěje!
Hádejte jak se dostaly první lokomotivy z Anglie do Vídně…
Ohanet se bez mala 200 let starou udalosti, kdy nebylo zeleznicni propojeni, je ubohe. Dneska ze Ceska do Srbska da dojet i po kolejich.
Dá. Trvá to déle a je to dražší.
Co tam máte ještě?
Takze rikate, ze 200 let investici do koleji jsou vyhozene penize, protoze nedokaze konkurovat silnicni doprave? Na dalkove doprave, co ma byt prave domena zeleznice.
To jste v mém příspěvku vyčetl kde? Já tam píšu, že přeprava JEDNÉ (dobře, dvou) lokomotivy s NÍZKOU maximální rychlostí přes NĚKOLIK států s NĚKOLIKERÝM ROZŘAZOVÁNÍM (na které se musí čekat třeba několik hodin, představa, že přijedete do ranžíru a za půl hodiny máte přeřazeno do jiného vlaku je hodně zcestná) bude mnohem delší a dražší, než to naložit na kamion. Pochybuju též, že vlakem by ty lokomotivy (byť studené) jely bez doprovodu (to by taky mohl dojet holý rám s koly). Železnice je vhodná pro 700 m dlouhý kontejnerový vlak, nejlépe „soukromý“ :-), mezi námořním přístavem a kontejnerovým terminálem… Číst vice »
No mohli to vzít lodí přes Bospor, aby to nebylo po silnci. Zvolili si kratší a rychlejší cestu. Stejně jako dnes.
No je to lepší odpověď na stestky spousty osazenstva na to, jak nákladní doprava na železnici upadá a všechno se vozí po silnici. Tady je krásně vidět v čem je problém. V té samotné železnici.
Když to tak čtu o těch strojích pro Správu železnic. Neměli by si to srbové vyrobit sami, aby to nemuseli kupovat v zahraničí?
Zavist?
Pro Srby by to mozna lepsi bylo, ale nemeli by jsme my byt radi, ze ceska fima exportuje?
Vy si taky doma pečete chleba? A to pro něj nemusíte ani do zahraničí, stačí do krámu za rohem.
Jste tu prvně nebo neznáte Josefa Krále?
Nedrážděte Jožku Krále bosou nohou!
Asi snad cena za přepravu rozhoduje. 🙂
Aneb nekonkurenceschopnost zeleznice 🙁
Když ani železniční firmy neumí preferovat železnici, tak to pěkně dokresluje ty zničené silnice…
Tak ono to úplně nejde. Přímá cesta přes Maďarsko nejde, když se dělá v Srbsku koridor Subotica – Beograd a je úplně zavřený. A vzít to přes Chorvatsko nebo Rumunsko vyjde dráž než to vzít kamionem.
Dělá se na úseku Beograd – Novi Sad. V úseku Subotica – Novi Sad se jezdí. Ze Subotice se TO do Bělehradu dá objet po „lokálkách“ …
Evidentně to bude rychlejší a levnější:-)
jako spousta dalších, proto vedou kamiony před železnicí. jen pro šotouše nepochopitelné…
Nemyslím že pro šotouše, ale spíš pro zasloužilé ajzboňáky co byli vychovávaní v tom, že jsou páteří národního hospodářství.
Jako převážet loko po silnici. To je dobře na hlavu. Tohle by si měl přečíst někdo nahoře, aby se tohle alespoň administrativně zjednodušilo.
No jasne, ono by totiž bolo lepšie zapriahnuť to za Vectrona, aby sa to pekne 60 km/h mohlo plaziť dva dni s troma posádkami až do Belehradu, a stálo to násobok ceny, ktorú to stojí kamiónom.
Alebo radšej prenajať a pritiahnuť špeciálny vagon, na ktorý sa to bude musieť preložiť a ktorý sa potom zase sám bude vracať?
Je spústa vecí, ktoré by sa mali prepravovať po železnici. Atypické kusovky na exotických trasách s komplikovanou interoperabilitou medzi ne nepatria.
kamion se nebude sám vracet??
To zalezi na schponosti dispecera, aspon na cast cesty by neco chytit moh.
A co takhle to povesit za nejaky nakladni vlaky co tam jedou? Asi to nebude primej expres, ale nerikej, ze to nejde.
A ten nákladní vlak pojede rychlostí stanovenou pro přesun lokomotivy?
A nalozit to na vagon by neslo? Jestli by byl problem s vyskou, tak existuji i vagony se snizenou plochou pro naklad. A tohle je docela mala lokomotiva.
Například jednotný evropský zabezpečovač, ten by takovou přepravu ulehčil. Jenže co s tou potřebou schválení ve všech tranzitních zemích, kam se ta lokomotiva 20 roků nepodívá? To jsou pořád čtvery papíry na jedno použití.
Zabezpečovač není jediné. Už vidím, jak ERA řeší VAPOM na tohle. To by jen ta hodinová sazba x počet hodin byla dražší, než ten kamion.
Kdyby nejely vlastní silou, tak nepotřebují schválení ani zabezpečovač, nebo ano?
To sice ano, ale potřebujete lokomotivu, aby lokomotiva nezávislé trakce mohla jet po železnici.
A i na jízdu jako vagon budou potřebovat schválení jako vagon.
Sirius je v Nemecku schvaleny jako vagon? https://zdopravy.cz/do-ceska-prijizdi-dalsi-cinsky-vlak-pro-leo-express-veze-i-dalsi-ojetiny-pro-arrivu-39384/
A k nam taky vyjmecne zajizdi neschvalene vlaky na ruzne predvadecky, treba ICE, TGV, takze to problem nebude. Proste jen nesmi jet na vlastni trakci a asi dostat vyjimku na prevoz.
Taky nechápu, proč se auta vozí po železnici. Vždyť by mohla jet po silnici, ne?
Jak již bylo řečeno výše, tak přinejmenším z Novýho Sadu do Beogradu je dlouhodobá výluka, po nádražácku „nickolejný provoz“. Nebýt této výluky, tak je otázka, jaká přeprava by byla výhodnější.
Sorry, blbě jsem si přečetl Váš příspěvek. 🙄
Bod za přiznání. 🙂
A jak bys je převážel ty, trubko? Šedesátkou ve vlaku, abys zasekal půlku Evropy?
Vona když jede zubačka T 426 / 50 km/h/ z Tanvaldu se družit na Slovensko, tak to po koridoru zrovna nezaseká. O rychlosti to nebude, ale o tý železniční byrokracii a operativnosti autodopravců. Ale asi to není pro nákladní drážní soukromníky kšeft, kterej by za to stál. Je to jednorázovka narozdíl od vlaku k Jadranu, kde Jančura ukázal ČD, že to jde. A to bylo nějakejch důvodů proč to nešlo.
Za jak dlouho to ta zubačka z Tanvaldu do Štrby ujede? Mířím na skutečnost, že zájmový spolek se jede projet, ale dopravce/přepravce strojvedoucího zaplatit musí. A ten přes Rakousko bude docela drahý.
To byste tomu dal, do Štrby, tam by se nesvezla. Jela do Tisovce kam tak nějak patří. Celkem jich bylo myslím pět. Z toho dvě právě pro zubačku v Tisovci a tři do Tanvaldu. Vezla je KDS přes dvě noci, ale kdyby nebyly povinné přestávky stejně jako u kamionu, za 24 hod i s odstavováním na koridoru by těch 800 km dali.
Spíš jako když cyklista jede s kolem tramvají nebo metrem. A že se jich najde dost.
Najdou se i v autobusu. Tím nemyslím cyklobus, ale kolo nacpané do protoru pro vozíčkáře/kočárky v autobusu MHD. Na lince, která je známá přetížeností špičkových spojů.