S auty se na Dvoreckém mostě nikdy nepočítalo, zahltila by okolí. Mrzí mě to, řekl primátor

Poslední dokončované pole Dvoreckého mostu v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.czPoslední dokončované pole Dvoreckého mostu v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.cz

Most nakonec neponese ženské jméno. Anežka Česká je jen v záloze.

Odebírat
Upozornit na
guest
134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Noname

Praha 2 neví o existenci Barrandovského mostu?

Pavel

Stačilo by kdyby tam mohli jen osobní auta co jedou od centra chtějí přejet na Smíchov.
Hlavně aby to nedopadlo jak tram zastávka před Ohradou! Jedeš od Želivárny a najednou se ti 2 pruhy smrsknou na 1 se dvěma přechody a semaforem, aby se po 30m rozšířili na 4 pruhy, hlavně že tramvajová zastávka vypadá jek letiště. Tohle fakt nevymyslíš…

Pat

A tu tramvajovou zastávku využije násobně vic lidi každý den, než celou tu silnici i kdyby měla pruhy 4

Jméno

Jsem i pro auta na Vyšehradském mostě! A co teprve Karlův most!

Václav Pašek

Já nedokážu pochopit, proč někteří pořád tlačí na provoz aut na Dvoreckém mostě. Kapacitu by měl mizivou a minimálně na levém břehu vede víceméně „nikam“, resp. do míst kam se dá dostat za srovnatelný čas přes Barrandovský most. A akorát by přivedl auta hlouběji do Podolí, což by akorát zhoršilo už tak napjatou dopravní situaci.

Dmc

Pan „vedoucího kanceláře DOPRAVNÍ infrastruktury Institutu plánování a rozvoje (IPR)“ Novotný je asi člověk na svém místě, protože si představuje, že tramvaj je „bezmotorové“ vozidlo, viz jeho citace v článku. Nechtěl tento populita říci spíše „bezemisní“? Pokud tomu tak je, tak by měl ihned odstoupit, protože si plete pojmy s dojmy a za jeho vedení by Praha byla plná jen pěších, vodních turistů s kánoema a plachetnicema, bruslařů, cyklistů a lidí s bezmotorovými kluzáky :-)))))))) Či jak jinak si představuje tuto BEZMOTOROVOU dopravu? CITACE z článku: „Most umožní propojit Smíchov a Pankrác tramvajovou dopravou a vytvoří bezpečné a komfortní chybějící… Číst vice »

Dmc

Ještě jsem zapomněl na koněm, oslem, nebo psem tažené vozíky 😀

Prý BEZMOTOROVÁ, fakt pobavil dopravní expert…

Jakub P

Chtělo by to trochu porozumění textu z vaší strany. Píše o propojení tramvajovou dopravou „““A“““ bezpečném a komfortním propojení pro bezmotorovou dopravu ( což jsou zejménalidé jdoucí pěšky a lidé na kolech). Což ten most obojí splní (plus ještě tam budou busy a IZS, pro které to bude mírné zlepšení taky, ale ne tak velké jako pro ty dříve jmenované.

anonym

A co je na te vete spatne?
Kdyz reknu, ze mam rad fotbal a hokej, tak to neznamena ze si myslim, ze fotbal = hokej, jak to interpretujete vy.

Y.K.

Tak dlouhý příspěvek a přitom jen nechápete spojku „a“.

Juraj

Ta Praha 2 je prostě zakletá, to už jinak není možné, aby někde měli tak nešťastnou ruku při volbě zastupitelů. „Pomohlo by nám další přemostění Prahy 4 a 5. Všechna auta mezi těmito částmi nyní jezdí Žitnou.“ To přemostění existuje a nazývá se Barrandovský most. Všechna auta určitě nejezdí Žitnou a Ječnou – je tam jen silný provoz proto, že ty ulice udržujete v režimu městské dálnice, a tak to řidiči využívají. „Čekáme, že někdo dostane rozum a nebudou se stavět mosty jen pro tramvaje.“ Já čekám, že někdo dostane rozum a začne aktivněji omezovat vjezd do centra. Uleví se… Číst vice »

Cestovatelix

Zpoplatnit vjezd do centra dokud není okruh je za mě hazard, šikanovat se dá jinak a lépe. Do Prahy se v autech všichni nevejdeme, a každý kdo jede sám v autě když nemusí, tak tomu by se to mělo znepříjemnit.

Jméno

A jak budete definovat a kontrolovat „každý kdo jede sám v autě když nemusí“? To třeba když pojedu vyzvednou na půl slepou babičku, tak od ní budu potřebovat zvací dopis? A když jsem byl třeba autem odvézt pračku do servisu, budu v servise požadovat omluvenku za jízdu autem centrem prahy? Nebo když prostě jedu na velký nákup…

V. K.

Kdyby si v Praze opravdu všechny druhy dopravy byly rovnocené, tak by to vypadalo dost jinak a pan primátor by se z takového návrhu asi zhroutil.

Daniela

Nezhroutil ,protože on většinu jednání prospí.

Dejf

Primátor se vzbudil, zamrzel se, zase usne a šance, že se nějaký princ proseká růžovým keřem a políbí ho do konce jeho období je skoro nulová, takže bych z toho nějakou zásadní vědu nedělal.

Soudný znalec

Prosperita není o tom, kolik km nových silnic se každý den vyprojektuje, ale o tom, jak kvalitní síť mají chodci, cyklisté, nebo mhd… Když bude tato síť dostatečně kvalitní, tak už jen tím navýší na kvalitě i síť silniční, kvůli sníženému tlaku na ní vlivem kvalitního systému sítí ostatních…

Soudný znalec

Pokud je ta síť taková, že chodci ani nemají jinou možnost než jít po té krajnici…je to smutné 🙂 nic jiného…

Tom

Rád bych se zeptal co se to staví hnedka vedle mostu na pravé straně jak je lihovar. Dřív tam byl nějaký obchod se sportovním oblečením. Je to hnedka vedle benzínky shell. Ten obchod se sportovním oblečením zbořili a teďka se tam staví něco děkuju

Marťas

Já bohužel netuším, co z toho vznikne, ale fascinuje mě jiná věc – vy se slušně zeptáte a nějací troubové vám dají mínusy… ačkoliv mám pocit, že ti by minusovali i zprávu, že 1+1=2… Třetina jen z plezíru, třetinu jste něčím dříve naštval, no a poslední třetina je přesvědčena o tom, že správný výsledek je jiný

Daniel Jablonecký

Tady je část lidí totálně zamindrákovaných a část mentálně narušených. A pak je tady i určité množství hlupáků. Těmi barevnými palečky nemá smysl se zabývat, to neznamená nic. Já jich teď určitě taky teď několik dostanu. 😄

Daniel

Není to další etapa toho obytného komplexu Lihovar?

Tom

To si rozhodně nemyslím. Je to hnedka vedle mostu, ani ne 2-4m.

Pat

https://www.riverbc.cz/river-bridge-office-hub

Vypadá to na rozšíření té administrativní budovy hned vedle.
Jinak doporučuju k těmhle věcem katastrální mapu. Když víte, kdo vlastní pozemek, tak se dá zbytek snadno dohledat.

Y.K.

Znamenají v jiném smyslu to, že by v ulici kde nejsou tramvaje z její šířky mělo být 50 % fifty fifty chodci a auta (parkování není jiný mód, furt auta). Případně třetinky chodec / cyklo / auto? Já bych to bral. 🙂

My samozřejmě víme, že rovnocennost v jeho pojetí je v tom, že se to týká veškeré ifrastruktury, že autem má jít dojet úplně kamkoliv, bez omezení. 🙂

Jméno

Aha, takže když prostor pro parkování aut je rovnocený jízdnímu pruhu, jsou pak všude poházená kola a koloběžky rovnocena cyklostezce? To pak máme v Praze cyklistický ráj!

Marian Kechlibar

Přišli jsme o možnost udělat pěknou recesi …

Most se mohl jmenovat Most Elišky Junkové a vjezd by měla povolený jen auta se statusem historického vozidla.

Lukas B.

mě se nejlépe líbila ta myšlenka najít nějakou úplně obyčejnou paní Dvoreckou, dejmetomu *1908 +1984, pracovala jako dělnice, zahradnice, kuchařka a v důchodu na přilepšenou jako uklízečka, vychovala tři děti, nikdy nebyla v kriminále, ráda zpívala, pracovala na zahrádce a hlídala vnoučata a všichni sousedé ji měli rádi. takže by se most jmenoval most Dvorecké, a protože nejsme na venkově ale v Praze, tak most Dvorecký, čili Dvorecký most.

Mgr.pavel

Svoboda je se svým „ponížením iad“ fakt ichtyl. Jeho „logikou“ jsou ponížení chodci a cyklisté a tramvaje třeba na Barrandovském mostě – ale to mu vůbec nevadí, že?

Jemu totiž nejde o proklamovanou rovnoprávnost modu dopravy, jemu jde jen o brum brum autíčka.

Gwann

At uz brum brum primator radeji nemluvi a spi v primatorske kancelari. Rovnocennost IAD a MHD, twl, chudaci utlacovani ridici.

Vcera, Korunni, Orionka. Tri doleva odbocujici ridici blokovali dve nacpane tramvaje cca 5 minut kvuli nemoznosti odbocit doleva. Je tohle normalni, 3 lidi vs 200?

Jméno

Jako řidič vždy před vjezdem do křižovatky zjišťuji obsazenost tramvaje…

Zdrasa

Všechny druhy dopravy jsou si rovny? Takže nám pan primátor říká, že máme očekávat koleje na Barranďáku? 🙂

mic

Mě by zase bodla tramvaj ve strahovském tunelu…

Pavel Dvořák

A auta uz smi vjizdet do nejvetsi site tunelu v Praze, tedy do metra? Ta rovnost se musi pocitat na obe strany.

micat1

A kolik by se jich tam vešlo? Kupříkladu magistrála nad metrem, která je funkčně jen pro auta, zabírá mnohem víc prostoru.

Zaerikk

Představil jsem si jak metro jezdí po okruhu nebo magistrále. Musím říct, že mě ta představa pobavila, díky za podnět.

Pavel Dvořák

Po magistrale muzou jezdit treba autobusy, to je taky MHD. Stejne jako tam jezdi i nekteri cyklisti…

Andrej

Ne, ale metro nemůže vjíždět nahoru na magistrálu. To je, co?
Metro na magistrálu, i dolu, a taky auta nahoru a dolu. Pak bude rovnoprávnost. A pak ještě tramvajové koleje to úplně každé ulice v Praze kam můžou auta.

Pavel Dvořák

MHD ma mnoho verzi, existuji vlaky, metro, tramvaje, trolejbusy, autobusy… Jenze do tunelu metra smi jen MHD, zatimco na silnice, ktere jsou pry jen pro auta smi uplne bezne i autobus, trolejbus 😉

M 474 003

Všechny druhy dopravy jsou si rovny, ale automobilová doprava je si rovnější.

Matyáš

a proto jí zakážeme dvorecký most?

duch

Na Barrandovský most nemohou tramvaje, takže na Dvorecký nemohou auta.

mgr.pavel

Dokonce i ten Karlův.

To je ale drzost, co?

Jak si někdo může dovolit nechat Karlův most jenom pro pěší? Takové omezení svobody / Svobody tam vjet autem!!!

Ddd

Pan primátor plácá, co by mu mohlo přinést politické body. (jeho optikou) Železnice je také dopravní mód a na většině pražských mostů není.

Na druhou stranu Praze směrem proti proudu Vltavy několik mostů chybí a řeka tvoří podstatnou bariéru mezi břehy (v porovnání např. s centrem). Pokud by byly mezi Zbraslaví a Palackého mostem další 3-4 městské mosty (D0 a Barrandovský nepočítám), pak by na ně mohl vjezd aut klidně být mohl. Dopravní proudy by se víc rozředily.

Pavel Dvořák

Nejenom proti proudu, v Praze obecne chybi mosty na vice mistech. Pak je ulicni sit zbytecne precpana, protoze se najizdeji zbytecne kilometry jen pro to, aby bylo mozne prejet na druhou stranu reky. Vedlo by to ve svem dusledku ke zklidneni dopravy, sle nekteri teoretici s galuskou misto mozku si to nedokazi pripustit.

MiNo

Uliční síť není zbytečně přecpaná. Velikost sítě je úměrná prostoru. Víc ulic tady být ani nemůže. Jen je tady moc aut, jejich tady musí zákonitě prořídnout. Jiná možnost není.

Pavel Dvořák

Pocet aut v centralnim kordonu setrvale klesa uz nekolik let, viz rocenky TSK. Co tam mate dal?

Andrej

Takže je uliční síť zbytečně přecpaná nebo ne?

Pavel Dvořák

Je zbytecne precpana, protoze se musi jezdit zbytecne okolo reky, aby se dalo prejet na druhou stranu, namisto kratsi cesty pres most. Podstata je v tom slove “zbytecne” 😉

Percula

Člověk se diví kdo co ty na magistrátu napadne, měli jsme měli ať Klementa Gottwalda, až pak se na magistrat dostali lide co měli rozum. proč mu vymyslet název když uz název má.

Zdeněk Bass

Taky jsme měli mosty Antonína Zápotockého a Franze Josefa a kde je jim konec. Jsem jednoznačně pro Dvorecký – když už máme Trojský, Libeňský, Výtoňský, Nuselský atd.

Frank

Ale také máme Karlův, Hlávkův, Jiráskův Palackého , Štefánikův, Mánesův, Čechův, Negrelliho , Barikádniku, Závodu míru a most Legií .
Anežčin by tedy nebyl zas tak “ mimo“

Zdeněk Bass

Ale aspoň žádný novodobý politik! Ten Karel IV. i Štefánik jsou snad už s odstupem času přijatelní. Anežka by mně taky nevadila, ale nevím, jaký má vztah k tomuto místu – Anežský klášter je přeci jen trochu jinde. Ale zato doslova pár desítek metrů od mostu se narodil Karel Hašler, což kdybychom netrvali na tom, že to musí být pojmenováno po ženě?

Zelvak

Zde je vhodné připomenout, že ODS vyhrála volby v Praze také pro to že slibovala zvrátit politiku omezování silniční dopravy.

Ondra

Tak ona sama ODS z Prahy 4 nechtěla aby most byl i pro auta.

_mm

Tak tam je to jasné. Praze 4, zejména Jeremenkově ulici, by most pro auta jen uškodil.

Frantisek X

Přesto právě pro auta je v plánu extra most proti Jeremenkově, zatímco tramvaje si to objedou se dvěma oblouky navíc kolem plaveckého stadionu (bez zastavení pro obsluhu). A spoje jedoucí od Podolí na Barrandov minou vyzdvihovaný uzel Dvorce. 🙂

XXXD

Ten „plánovaný most“ most nicméně vyžaduje na Dvorcích zbourat několik domů a vyústění na druhé straně řeky by bylo také poměrně komplikované, takže lze dost pochybovat, že se v dohledné době bude realizovat.

Ondra K.

Přesněji řečeno volby vyhrálo SPOLU, samotná ODS stratila 5 mandátů.

PetrH

Je to tak, ODS má jen 9 zastupitelů z 65… čtvrtá nejsilnější strana v zastupitelstvu. Nezajímavá stranička, kromě primátora a radního pro finance 🙁

Ondra K.

Ještě v období 2006 až 2010 měla ODS 42 zastupitelů.

Filip Jirsák

Vzhledem k tomu, že se v Praze silniční doprava neomezovala a neomezuje, tak to byl sice planý slib, ale vlastně ho dodrželi.

Vojta

Tuhle jsem zabrouzdal k Motoristům a člověk by měl pocit, že na řidiče v Praze se pořádají nějaké hony agresivními chodci.

Frank

Tak Svědci Volantovi šíří takové teze nejenom v rámci vámi navštívené sekty, ale i zde. …

Y.K.

Možná byste měl vědět, že u nás volby nejsou o výhře ale o poměru zastoupení a mandátech. ODS navíc do voleb šla v trojkoalici, sami by se sotva někam dostali.

Robert

Nevím kde se ta blbost, že ODS vyhrála volby bere.
Ne nevyhrála! má nejméně mandátů v zastupitelstvu v její historii.
To že se nově tři strany schovaly do Spolu, na tom nic nezmění.

Martin

Mohl by se jmenovat třeba předražený most a nebo most který stál třikrát tolik úplně zbytečně nebo most jako tunel na veřejné peníze 😄

Gwann

A co pomnik blbosti jisteho diskutera M?

micat1

Já s panem primátorem souhlasím, ať dostanou všechny dopravní módy stejně m2 v každé ulici. Tramvajový pás a k tomu stejně široká silnice vedle, stejně tak široká cyklostezka i chodník. Od Staromáku po magistrálu nebo Ječnou či Žitnou ulici. Parkovací stání pro auta ať zabírají stejně prostoru jako stojany pro kola a tramvajové zastávky, i na největších sídlištích 👍

Zelvak

Jo a v každý ulici musí být stejně i pro odkládání lyží, úvazy koníků a oslíků a vodopruh pro kanoe.

micat1

Myslel jsem to trochu s nadsázkou jako ukázku toho, že pan primátor neví, co vlastně chce. Protože ve skutečnosti nezastává rovnost všech módů, ale přeje si privilegovanou automobilovou dopravu.

Marťas

A to jsem pak zvědavej, jak tam nacpete ekodukty a přechody pro žáby 😅

Adam

Asi to není zásadní, ale ten přístup k pojmenovávání nechápu.
1) Stavba projektuje, představuje, staví… pod nějakým názvem. A pak s otevřením se má přejmenovat? Proč? Tak to tak pojměnujte rovnou. Dvorecký most se už zažil tak to tak nechte.
2) Když se rozhoduje, jestli se má takhle výzmanná stavba pojmenovat podle lokálního názvu nebo nějakého osobnostního, tak bych rozhodně preferoval ten lokální. To osobnostní může mít takový ideologický nádech, zatímco lokální je hezky jasný a neutrální.

Y.K.

To není úplně přesné, stavby se dost často staví pod provizorním názvem, který jim dal projektant nebo zadavatel, aby to v diskusi mělo nějaké jméno. Formální pojmenování je politická věc a často se řeší před otevřením. Ve skutečnosti by to nebylo přejmenování, ale pojmenování, řekněmě křes s otevřením.

Každopádně osobně také upřednstňuji místní název, tedy to jak je označován během stavby.

Jakub P

Jasně, ale proč by politici nemohli ten název schválit už v počáteční fázi přípravy, aby se zažil ten definitivní a nemátli veřejnost tím, že celou dobu příprav a stavby se bude používat ten pracovní?

duch

Název se musí zavést před zveřejněním článků typu „začal se stavět xx most“ ve všech novinách.

autobusik2

Myšlení jak z roku 1960, všechny druhy dopravy všude (hlavně auta) prý to zlepší dopravu…

V západní Evropě už dávno přišli nato, že je to úplná blbost, a povede to akorát k tomu, že zasekaný bude úplně všechno. Naopak jednotlivé druhy dopravy se mají od sebe oddělit. Pro auta mají být kapacitní komunikace a naopak některé silnice mají být jen pro MHD nebo cyklisty. Dokonce existují matematické modely, v některých městech i úspěšně aplikované v praxi, kdy vyloučení aut z některých ulic výrazně zlepšilo autům plynulost dopravy.

Percula

Prosím o priklady, i nastartování někde neco aplikovali je z říše pohádek.

ngthrn

https://youtu.be/-QTkPfq7w1A?t=295
Nebo si vygooglete Braess‘ Paradox

Pavel Dvořák

Ten Braessuv paradox je teorie stejne kvality jako Marxuv Kapital. Taky se s nim spousta lidi ohanela, ale v praxi fungoval uplne opacne 😉

ngthrn

To, že ten fenomén existuje, bylo mnohokrát empiricky zdokumentováno. To samozřejmě neříká, že je jednoduché predikovat, kde _konkrétně_ se projeví.

Jakub P

Catharijnesingel, Utrecht, Nizozemí
Cheonggyecheon; Soul, Korea

A to jsou jenom ty příklady které mě napadají na první dobrou a kdy to odstraněné byla dálnice.

Po Evropě najdete fůru menších příkladů, kdy omezení aut dopravu zlepšilo.

MiNo

Před časem jsem si užíval „svobodu“ IAD v Rumunsku. Chodníky slouží výhradně jako parkoviště, v zálivu místo MHD zastavují a parkují auta, na přechodech jsou zásadně jen auta, auta parkují i v zatáčkách nebo křižovatkách, aby řidiči zabránili rozhledu ostatním řidičům. Auta, auta, auta. A zase auta. Pro české autaře vysloveně ráj, protože se tady parkuje, kde kdo chce a nikdo to neřeší.

Jan Tichavský

Já byl v Rumunsku před pár týdny a tak hrozné to nebylo, po chodníku se chodit dalo a nikdo na mě nenajížděl jako v Praze. V Konstance dokonce jednu hlavnější ulici o víkendu uzavřeli pro auta úplně, procházelo se tam dost lidí, byly tam vynesné stoly od restaurací a celkově to bylo pěkně využité. MHD bylo celkem funkční, elektrobusy se tam rozšiřují snad rychleji než u nás. Snad jen Bukurešť je příliš autocentrický, široké ulice s mnoha pruhy pro auta, které se nedají kloudně přejít, ani fotogenické to není.

MiNo

My jsme byli v Ploiesti a v okrajových částech Bukurešti. Tam se po chodníku nedalo vůbec projít.
MHD nebyla moc použitelná, chyběly mi na zastávkách jízdní řády a plánek, kde co je.

martin-2630

Pan Hřib to shrnul: na most i pro auta by nebyla evropská dotace. A kdyby se taková stavba stavěla u nás v Brně, tak nejširší prostor by zabíral prostor pro auta, pak úzký chodník s nekonečnými čekacími dobami na přechodech a na cyklisty by už nezbylo místo (zákaz vjezdu cyklistů by byl vyznačen dopravní značkou). Teď vážněji: kdy přijde ten moment, kdy se v našich městech zastaví přírůstek aut a kdy více a více plochy začne být k dispozici pěším, cyklistům a MHD? Města jako Brno zahlcují auta stále více, nová a nová parkovací místa, cykloinfrastruktura se prakticky nebuduje, nové… Číst vice »

Ondra

Zatím to nevypadá a v Praze je skoro jedno kdo je na magistrátu. Ten strach výrazněji omezit auta mají všichni

Martin

Až se dostaví Blanka 2 a celý okruh a radlická radiála a Vestecká spojka a D3 tak by měli tpiatnit vjezd a auta vystrnadit časem z oblasti vnitřního okruhu úplně

Daniel Jablonecký

Vystrnadění je otázkou politické odvahy, nikoli nějaké stavby někde úplně jinde.

Náhodný Kolemjdoucí

Ažbudeokruhismus vyšperkovaný o ažbuderadlickáradiálismus?
A co třeba zpoplatnit vjezd do Prahy hned po dostavbě D0? V Praze politicky lépe průchozí, protože dopadne zejména na dojíždějící z kraje. Naproti tomu zpoplatňovat centrum Prahy dopadne i na lidi z okrajů Prahy, takže si to pražští politici nedovolí.

Pavel Dvořák

Ja bych pro jistotu zpoplatnil vstup a vjezd do mesta uplne pro vsechny, bez ohledu na to, jak se tam dostanou. Jeste by se tam snad mohli courat lidi 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Ony se na vstupu do Prahy tvoří kolony chodců? A zkusili jste rozšířit chodníky?

Filip Jirsák

Tohle se opakuje pořád dokola. Vždycky „až se postaví X, tak se omezí auta (někde v pár ulicích v centru)“. Pak se X postaví a řekne se, že omezit auta ještě nejde, a musí se počkat, až se postaví ještě něco dalšího.

A kdyby byla Blanka 2, celý okruh, druhý, třetí a čtvrtý okruh, vestecká spojka, radlická radiála a D3, bude se v Praze čekat na výstavbu druhého okruhu v Brně. Sice s dopravou v centru Prahy nijak nesouvisí, ale to ani všechny předchozí zmiňované stavby.

Pavel Dvořák

A az se postavi opravdu husta a oddelena sit cyklostezek na miste dnesnich silnic (protoze treba v centru neni misto navic), tak stoupne podil cyklodopravy urcite nad 2 %! Tomu se zase rika azbudecyklostezkismus.

Y.K.

S tímhle argumentem se ODS podařilo prosadit stavbu Blanky. A jak vypadá průjezd Malou stranou a Starým městem dekádu po dokončení? Stejně. AžbudeXXX je silná zbraň, každopádně je to nefunkční, každá další výkonná komunikace jen motivuje jzídu autem a centrum města je pořed jedno, pořád stejné, nebude mít větší kapacitu vstřebat auta, bez ohledu na tepny kolem.

Marťas

Stejně….? Vy asi nepamatujete ty šílené kolony aut, totálně ucpanou Karmelitskou až za Újezd a z druhé strany Valdštejnskou, díky které byl šprajclý Klárov a kolony nahoru až k Letohrádku královny Anny, přes vodu pak kolem Staroměstské a chudák ulice Divadelní… To vše je dnes v pohodě průjezdné

Y.K.

To vyprávějte těm co pocukávají v tramvaji na Smetanově nábřeží nebo mostě Legií, kde je poslední fobou více chodců než aut, ale ta auta I tak zvládnou zablokovat tramvajoivý provoz. Tedy z tohoto hlediska se vůbec nic nezměnilo.

Marťas

Pane, jsem rodilý Pražák, i oba rodiče byli rodilí Pražáci, a to vše pouze Žižkov a Libeň, takže brutální centrum, žádná periferie… Používám pouze MHD či pěškobus, a to už přes padesát let… Neustále někam jezdím… A změnilo se to podstatně k lepšímu… Snad jen pondělky, kdy má každý pocit, že musí navrčet svůj samohyb a vyrazit do ulic, anebo dešťové přeháňky se můžou trochu vymykat… Ale to, co se dělo cca 15 let zpátky, kdy jste z Újezda na Klárov jel tramvají běžně přes 20 minut, to je daleko pryč…

Martin

Až se dostaví Blanka 2 a celý okruh a Radlická radiála a Vestecká spojka a D3 tak by měli zpoplatnit vjezd a auta vystrnadit časem z oblasti vnitřního okruhu úplně

Y.K.

Co třeba naopak zpoplatnit a omezit místa, která už objízdnou trasu a vniření okruh mají? Letná, Smíchov, Malá strana, Staré město, Nové město a na jih až Barrandovskému mostu… Radikální? Okruh tam je…

Dechberoucí ukázkou je Hradčanská, kde vede pod povrchem mnohaproudá „dálnice“ a přestože to je zásadní dopravní terminál MHD, chodec kterých je tam opravdu hodně je tam na posledním místě a čumí nekonečně na červenou na semaforech. Tragické místo, které mohlo vypadat úplně jinak.

Náhodný Kolemjdoucí

Poláci to řeší tak, že vezmou dotace na most pro BRT, pak ho tak pět let provozují a jakmile můžou, tak tam pustí auta, protože ta jsou všude až na prvním místě.

Matěj V.

Zajímalo by mě, jak si pan primátor tu rovnocennost představuje – měl by podle něj každý nový most podporovat všechny módy dopravy? Moc se těším na jeho budoucí návrh mostu, který bude podporovat auta, tramvaje, trolejbusy, kola, chodce, metro, vlak a ideálně by to měl být i akvadukt aby byly rovnocenné i lodě. Pokud jsem na něco zapomněl klidně mě doplňte.

bakiy

Zapomenul jsi na heliport a přistávací dráhu… 😂

Percula

Zapomněl jste použít rozum. Já primátorovi rozumím.

MiNo

Rozum naštěstí od primátora použili plánovači toho mostu.

Ketchup1970

Přes Seinu také jsou mosty jenom pro metro. Zdá se že diskriminují auta i Francouzi, Nebo ten, co je jen pro pěší Pont des Arts hned u Louvre. Také mají jiné přechody přes Seinu.

Jakub P

A nejen ten, těch lávek jen pro pěší a lidi na kolech je tam víc, ať už tak byly stavěný, nebo původně byly i pro auta (kočáry) a až časem je pro auta zavřeli

roman.lelek

Přesně… zrovna Praha je mistr v psaní koncepcí a jejich strkání do šuplíku a zapomínání. Např. návrh na propojení Střeleckého, Dětského a Slovanského ostrova lávkami, který tu pravidelně každých deset let město vytáhne, nechá navrhnout a zase schová.

Matěj V.

Tak mi to prosím vysvětlete. Vypadá ta rovnocennost tak, že auta by měla smět všude, ale mhd nebo kola ne?

Filip Jirsák

Já mu také rozumím. Bohužel ale pan primátor dělá přesný opak toho, než říká. Pořád mluví o rovnocennosti módů dopravy, ale reálně dělá vše pro auta a vše ostatní se jen snaží zničit.

Y.K.

My mu rozumíme taky. Chtěl by aby tam mohla auta a ostatní je mu jedno, ale nemůže to tak říct. A je mu líto, že to je naprojektované tak, že to dodatečně nejde změnit.

Daniel Jablonecký

Pan primátor je starý muž, lékař se specializací na ženské pohlavní orgány. Nicméně stejně jako si starý lékař Pirk může pindat co chce k mostu na Výtoni, může si starý dokror Svoboda pindat co chce k mostu Dvoreckému. To je asi tak všechno, co se k tomu dá říct.

Percula

I Vy si můžete psát co chcete, jen prosím pište slušněji. Jsou to lidé , kteří něco umi.

Daniel Jablonecký

Ano, umí. Oba jsou to (pravděpodobně) skvělí lékaři, ač tedy chováním elitářští a poněkud arogantní, ale budiž. Slovo „pindat“ není neslušné, možná je jen lehce expresivní. A slovní spojení „pohlavní orgán“ je odborný termín.

Lukáš

Mozna neco umi, akorat je to nekvalifikuje blabolit pak v tematech z libovolne oblasti. Nejvetsi odbornik pres dopravu nebo projektovani mostu by se asi taky nemusel vyjadrovat k transplantacim srdce nebo zpusobum lecby vaginalni mykozy.

Filip Jirsák

Jak si pan primátor představuje rovnocennost ukazuje průběžně v praxi. Podporu všech módů dopravy si představuje takhle: – auta na most můžou a nebudou se od řidičů vymáhat žádná pravidla – tramvaje tam můžou, ale bez zastávek na nábřeží na obou stranách, aby to neomezovalo auta – autobusy by tam mohly, ale „nejsou řidiči“ (nejsou zaplacení), takže tam jezdit nebudou – cyklisti a chodci budou sdílet jeden úzký chodník na jedné straně (kde navíc budou parkovat i auta – ale když se kolem protáhne primátor se zataženým břichem, je to v pohodě) – na koloběžky se budou dělat zátahy alespoň… Číst vice »

Jan Tichavský

Takže takový most Legií.

Pavel Dvořák

Pro zacatek by stacilo rozsirit tunely metra, aby se tam vedle souprav dalo jezdit i jinymi dopravnimi prostredky. Kdyz rovnocennost tak rovnocennost 😀

Pavel_H

„Já říkám, že všechny typy dopravy jsou si rovnocenné. Tady jsme tu autodopravu malinko ponížili a z tohoto pohledu mi to vadí,“ řekl Svoboda.

Mohl bych tu rovnocennost prakticky videt v Blance, na Vysocanske radiale nebo na magistrale? Tam mhd neni vubec. Asi je malinko ponizena, jestlipak to panu primatorovi vadi?

Percula

Máte pravdu,pod magistrálou MHD je.
A v Blance kolik lidí by popojíždění imi busy u vjezdu jezdilo? Když jedu z Dejvic do Kobylis ideál je tram + metro. Je to rychlé spolehlive. Jak by jste v Blance rěšil zastávky? Vyjizdenim na povrch? Bez nich by to nemálo smysl.

Znalý

Úplně stejně jako u linky 125. Ta jezdí po jižní spojce a mezi Chdovcem a Lihovarem je 9 km bez zastávky. A představte si, že ty kloubáky jezdí ve spičce úplne narvané.

Hasler

To je ale blábol. Z kulaťáku do Bohnic by nebylo rychlejšího spojení (dokonce světe div se bez přestupu!) než busem (klidně elektro) Blankou a dávno to mělo bejt. Nornální autobusy do Blanky taky můžou, proč MHD ne je mi záhadou.

_mm

Pokud vím, tak to blokuje Praha 6 s tím, že na kulaťáku nesmí končit další autobusy

Jan Tichavský

Tak ať končí jinde.

Hasler

Nemusí ani končit. Stačila by okružní linka s koncem jen v Bohnicích. Výstup na Vítězňáku ze Svatovítské objede se kolo a na druhé straně nástup a hurá zpět do tunelu do Bohnic, a tam někde na točně pauza.

Milioi

Praha 6 už dávno busy v Blance neblokuje. Naopak se o to radní pro dopravu Hrubeš v poslední době celkem snaží.

PetrH

Těch důvodů je víc. Taky se dřív říkalo, že nejsou prachy (resp. tedy za ně pořízené autobusy a řidiči). Autobusová doprava není zase tak efektivní, obzvlášť, když stojí v zácpě.

Percula

A kolik lidí / hodina jede z lulataku do Bohnic?

Hasler

Divil byste se, ale sám jste říkal, že jste jedním z nich. NIcméně přepravní proud je tam dle posledního počítání DPP velký. Jinak by nikdo ani neuvažoval o tramvaji přes řeku pod přívozem.

kubisek

Blbej příklad. MHD tam může. Že tam nejezdí, je dáno spíš provozními důvody. Ale třeba na kole nebo koloběžce také nemohu do Strahovského tunelu a na Jižní spojku.

Caprad

I kdyby ten most pojmenovali jinak, stejně by mu lidi pořád říkali Dvorecký. Strejně jako se stále běžně říká, že letím z Ruzyně.

v.sp

S Ruzyní bych to úplně nesrovnával, tam to jméno bylo zažité, používalo se 75 let.
Spíš bych to srovnal s Bankou. Nikoho jsem neslyšel říci, že jel Brusnickým, Dejvickým a Bubenečským tunelem.

Frantisek X

A přitom je to pouze název varianty vybrané ze tří (B – Bubeneč). Se ženským jménem Blanka (česky Běla) nemá v podstatě nic společného, možná část barvy stěn po otevření, přibližně. Ale blbosti se mezi lidmi halt ujímají nejlépe. 🙂

Ketchup1970

Nebo ještě zlidovělý Lanový most.