S auty se na Dvoreckém mostě nikdy nepočítalo, zahltila by okolí. Mrzí mě to, řekl primátor

Poslední dokončované pole Dvoreckého mostu v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.czPoslední dokončované pole Dvoreckého mostu v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.cz

Most nakonec neponese ženské jméno. Anežka Česká je jen v záloze.

270 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rom

Jen ty domy a byty co tam vyrostou na Smíchovské straně to bude lidí a aut.

Mhr1

Zaplať Pán Bůh, že na Dvoreckém mostě auta nebudou. Kam by pak jely? Složité křižovatky na obou koncích mostu, zdržení jak pro auta, tak i pro tramvaje a autobusy. Když se chystala přestavba bratislavského Starého mostu na tramvajovo-cyklo-pěší, to bylo keců, že auta nebudou mít kudy jezdit, že doprava zkolabuje… Nyní tam jezdí tramvaje ráno po 2,5 minutě, auta tam nesmí, čímž se křižovatka pro auta výrazně zjednodušila. A hlavně tramvaje jezdí bez zdržení, chodci mají krásnou promenádu a cyklisté rychlou spojnici mezi Starým městem a Petržalkou. Už léta jsem neslyšel stížnost na to, že tam auta nemůžou. Díky tomu… Číst vice »

Martin Vnouček

ODS vždycky byla mafiánská strana podporující motoristickou lobby, Svoboda je toho živým důkazem.

Marek S.

Dle mého úsudku by nebylo špatné v ranní a odpolední špičce povolit průjezd aut na most, kdo bydlí v blízkosti ví moc dobře, jak je těžké se vyhnout kolonám, argumenty ať lidi jezdí mhd nefungují, poněvadž lidé nejsou jen z Prahy, spíše všichni dojíždí, dva mosty v okolí jsou málo.

Filip Jirsák

Ty kolony ovšem vytvářejí řidiči aut. Řešením není zablokovat auty navíc i MHD.

Davidoff

On vás do toho auta někdo nutí? Oni vás nutí tvořit kolony a brání vám přejet po Dvoreckém mostě v tramvaji?

Rom

Na severu Prahy již není most 50 let jak se dostst na druhy breh vltavy a zapad a sverozapad letište .Jeden je Holesovice a dalsi az Kralupy.Teď by bylo potřeba 2 mosty . Ten jedenco bude v Okruhu ale zase má jen 2 a2 pruhy. No a jeden u Zoo Troja na protější břeh. No a samozřejmě by tam mohla být i tramvaj. Ale nastavíme nadčasově

Jiří Jírovec

Pojmenovat most po lidské zrůdě, pro níž byla přečasná smrt půlmilionu iráckých dětí byla přijatelnou cenou za odstranění Husseina mohly chtít jen jiné zrůdy.

Michal W.

Dnes mi bylo potvrzeno IPRem, že plánovaná oddělená stezka pro cyklisty byla na zastupitelstvu zrušena a nahrazena stezkou pro chodce s dodatkovou tabulkou cyklistům vjezd povolen. Takže se zase cyklisti budou muset plést mezi chodci a všichni budou naštvaní. V tomhle městě může být i něco smysluplného navrhnuto schváleno a v průběhu stavby a stejně to někdo zatrhne svojí ideologií.

Toada

To jako vážně? Ach jo.

PetrH

Pruhy by stejně nikdo nedodržoval. Tohle funguje v zemích, kde je průměrné IQ vyšší než dnešní datum.

Filip Jirsák

A také v zemích, kde jsou schopni ty pruhy udělat dostatečně široké a zřetelně oddělené. Třeba na cyklopruh použít podbarvený asfalt. Teď tuto hypermoderní technologii zkoušejí v Brně, tak třeba se to časem dostane i na venkov do Prahy.

PetrH

Barevný asfalt v pruhu pro cyklisty byl v Praze minimálně pod Vyšehradem, stejně se to nedodržovalo, proto už tam taky nejsou oddělené pruhy. Můžete mrknout na mapy.com na Panorama a stav z let 2013-2022. Uvidíte tam i pár chodců v pruhu pro cyklisty.
Já si pamatuju, jak to bylo nepříjemné, když jsem šel v pruhu pro chodce u zábradlí ve směru z centra na jih a někdo profrčel na kole těsně vedle, protože z jeho pohledu jel normálně vpravo, koho zajímá nějaký barevný pruh. Prostě to není safe space, kde se můžete spolehnout, že vás nikdo nebude ohrožovat.

Filip Jirsák

Nedodržovalo se to, protože je to tam úzké a zmatené. Navíc aby si na to lidé zvykli, chtělo by to trochu víc než 250 metrů z celé Prahy.

PetrH

Upřímně, když cyklista jede po úzkém chodníku, přestože má doslova o pár metrů vedle novou širokou cyklostezku, tak nebude dodržovat fakt nic. V Modřanech je jedno takové místo a já si ten chodník při běhu jen pro tu srandu vybírám, abych viděl, s kolika cyklisty se potkám. Jeden na mne zezadu zvonil, abych uhnul, asi jsem běžel pomalu.

Jirka

„Zvažovaný název Most Madeleine Albrightové její rodina neodsouhlasila.“ Tvl.

Jerry

Ani se jim nedivím. Nevděčným Čechistáncům, ani omylem.

Kuba

Po asi roce zjišťuji, že primátor Bohuslav Svoboda stále ještě žije.
A radní pro územní rozvoj Petr Hlaváček to je kapitola sama pro sebe. Za mne je další most pro auta jednoznačně potřeba, naopak co není potřeba je ta jeho Vltavská Filharmonie. Petr je tak neskutečný žvanil. Metropolitní plán pořád není dokončen. Další důležité stavby nejsou povoleny nebo přípravu rovnou zastavili pro nedostatek financí.

Jan Fiala

Trojská lávka je bez aut, Žižkovský tunel je bez aut. Primátor jezdí autem až do ložnice?

Filip Jirsák

Raději bych použil obrácený argument – komunikace, kam mohou jen auta, ale chodci, cyklisti nebo MHD ne.

U toho vašeho argumentu totiž hrozí, že to vezme primátor vážně, a v rámci zrovnoprávňování jednotlivých způsobů dopravy zakáže na Trojskou lávku a do Žižkovského tunelu vstup chodcům a vjezd cyklistům, a zpřístupní je pro auta. Sice by tam musel být kyvadlový provoz řízený semafory a žádná auta by tam nejezdila, ale to by nebylo podstatné – důležité je, aby se řidiči necítili jakkoli omezováni.

Jirka

Pan Václav Novotný je zřejmě „odborník“ na dopravu. Docela bych chtěl někdy vidět nějakou „bezmotorovou“ tramvaj. Těch 600A asi teče ze sběrače hodně tlustým kabelem přímo do kolejí. Takový bezmotorový autobus taky není k zahození. Chudáci trpaslíci, ti se docela nadřou než to roztlačí 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Proč myslíte, že bezmotorovou dopravou je myšlena tramvaj, když je most i pro pěší a cyklisty?

PetrH

další, kdo neumí číst, už to bylo vysvětleno níže.

Radek

Stejně je vtipné, že vedle sebe stojí a o rozvoji města rozhodují lidi jako Hlaváček, co se rozvojem měst zabývají celoživotně a chirurg, který bohužel dlouhodobě dokazuje, že v uvažování o městě uvízl v myšlenkách starých (a překonaných) desítky let. A jasně, politici by měli asi být spíše manažeři schopni vést a nechat si poradit, ale u pana primátora si člověk říká ševče, drž se svého řemesla.

none

Chirurga zase tak často nebudí.

Jakub P

Hlaváček sice v tomto oboru má nemalé zkušenosti, ale podle toho, co prosazuje, to vypadá, že už mu jde jen o velké projekty, které asi chce mít jako pomník. Každodenní (ne)fungování města ho nechává naprosto chladným a bez problémů hlasuje se Spolu pro další zaostávání Prahy za zbytkem Evropy.

Např. bezmotorovou dopravu zřejmě považuje za hezkou ozdobu na vizualizace, ale když pro ni má skutečně něco udělat, ani ho nehne., v realitě ho nezajímá.

PavelM

Tak a teď dotáhnout tu tramvaj ještě nahoru na Pankrác, postavit další silniční most v návaznosti na Jeremenkovou, co by odlehčil Barranďáku po připojení radlické radiály a na dalších 30 let by tu mohlo být v této části Prahy hotovo :-), teda ještě poléčit tu železnici směr Beroun. No práce až nad hlavu 🙂

Frantisek X

Jo, ten most, po němž mohly tramvaje jezdit rovně a přes uzel Dvorce, a který se nejprve i kvůli autům odsunul vedle, aby to neměla do Jeremenkovy přímo… Tak to by byl paradox největší. A narušení Žlutých lázní auty by, na rozdíl od tramvají, hádám nevadilo. Navíc by se všechna motala od zlíchovského kostelíku těmi malými křižovatkami s přesmyky ku Strakonické…

PetrH

Neodsunul se kvůli autům a četl jsem, že pro tramvaje jsou jednodušší dvě křižovatky tvaru T než kompletní kříž.

Jan Vrba

Ani ne tak pro tramvaje samotné, jako pro cestující nimi. Přestupní vazby jsou přece jen snazší, byť v některých směrech ani toto nepomůže.

Filip Jirsák

V některých směrech (když daná linka neprojíždí tu spojnici dvou T) je ta přestupní vazba naopak podstatně horší.

Lukáš

„Já říkám, že všechny typy dopravy jsou si rovnocenné. Tady jsme tu autodopravu malinko ponížili a z tohoto pohledu mi to vadí,“ řekl Svoboda.“

To je myslitel. Takže nově cyklisté na Pražském okruhu a ve všech tunelech.

Soudný znalec

Chodník na D1 místo jednoho pruhu.

Jirka

Za mě v pořádku.

Noname

Praha 2 neví o existenci Barrandovského mostu?

Lukáš

Oni hlavně neví o existenci jiného dopravního prostředku než auta.

Jakub P

Což je o to víc paradoxní, když si člověk uvědomí, že právě velmi dobrá obsluha hromadnou dopravou v kombinaci s hustou blokovou zástavbou (což by dnešní vedení Prahy 2 nikdy nedovolilo ani jedno) dělaj z Prahy 2 žádanou a drahou městskou část.

PetrH

Nejen dnešní vedení. Ani pražské stavební předpisy nedovolují postavit ta místa, kde se dobře žije.

PetrH

Je to od nich daleko.

Noname

To ale Dvorecký most taky

Pavel

Stačilo by kdyby tam mohli jen osobní auta co jedou od centra chtějí přejet na Smíchov.
Hlavně aby to nedopadlo jak tram zastávka před Ohradou! Jedeš od Želivárny a najednou se ti 2 pruhy smrsknou na 1 se dvěma přechody a semaforem, aby se po 30m rozšířili na 4 pruhy, hlavně že tramvajová zastávka vypadá jek letiště. Tohle fakt nevymyslíš…

Pat

A tu tramvajovou zastávku využije násobně vic lidi každý den, než celou tu silnici i kdyby měla pruhy 4

Pavel

Jo to určitě….

Michal W.

No, ano.

zlevněme dráhu

O tom žádná, ale takto poskládaná komunikace prostě nefunguje.

Mirďa

Další dojmolog.

O. M.

KOLIKAnásobně? 1,3X ?

PetrH

Soucítím s Vámi.

Zahn

Už dnes ty zastávky obslouží více lidí než jich okolo projede automobily. Cca rok bude uzavřena zastávka metra na Floře a ty zastávky budou sloužit několikanásobně vyšším počtům cestujících. Neexistuje žádný důvod, proč by drtivá většina měla být utiskována tak zoufalou motoristickou menšinou.

Pavel

A tuhle volovinu jste si vycucal kde? Já jezdím po Praze dost často a vidím poloprázdné tramvaje a busy , které si sami přepínají semafor a blokují kolony aut (spojovací). Zatímco aut, a v každém není jeden člobrda, tam stojí kolona. Zásadní problém je nedokončená infrastruktura a okruh okolo Prahy a hlavně dojíždění 400000 každý den do Prahy. Ono je to hezké jak vyrostly domkové sídliště všude okolo,. Ale silnic je stejně jak za Komančů

Gwann

Poloprazdna tramvaj je odhadem 20-40 lidi. Proc by nemeli mit prednost pred autem s rumerne 1,5 osobami? Tramvaj krizovatku projede cca za cas 2 aut. Takze 20-40 vs 2-3.

Takze vyreseno, budes cekat

Davidoff

Menšina šikanuje většinu. Neříká se tomu terorismus?

O. M.

Jasně, a ty tramvaje mají intervaly 10 vteřin?

anonym

Spojovaci je konecna,tak by bylo divne, kdyby tam tramvaj byla plna. Po ceste ty lidi nabere, nebojte.

Forbach

Vidíte, ono to člověku v autě ani nepřijde, ale Barrandovský most má podobnou kapacitu jako jedna jediná tramvajová linka.

Márty

Krásně jste nám ilustroval prostorovou neefektivitu aut🙂 Plocha, co zabere jedno auto je 12m2, průměrná obsazenost aut v Praze je 1,3 osob na auto. To je neskutečná efektivita 0,11 osob/m2. Plocha, co zabere 15t je 80m2, maximální kapacita je 300osob. Řekněme, že pokud jede na Spojovací jede v tramvaji pouhých 50 osob, máme 0,625 osob/m2. To je i při této nízké obsazenosti lepší výsledek, než auto při plné obsazenosti. Maximální, ačkoliv uznávám, že nekomfortní obsazenost 15t je až 8os/m2, u auta je to pouze 0,4os/m2. Tato čísla jsou neúprosná a mluví jasně. MHD má mít přednost před auty. Beru argument… Číst vice »

O. M.

Ono by bylo velmi zajímavé spočítat poměr oskm / tkm u MHD, což je z hlediska ekologického používáno jako hlavní argument ve prospěch MHD, a porovnat to s se stejným poměrem u IAD. Možná, že bychom se divili.

Y.K.

Poloprázdná tramvaj na konečné, to hrozně překvapí. Kam by se asi tak lidi naskládali až dojede na Ohradu nebo více k centru, kdyby byla od začátku plná? I ve skoroprázdné tramvaji je jich pořád mnoho náspobek oproti autu, což mi přijde vhodné pro přednost. Kromě toho ty tramvaje tam nejezdí každých 60 s, aby reálně vytvářely kolony, to je totální kravina. Přemýšlím co to vůbec má být „blokování kolony“.

Michal W.

Průměrný počet vestující v jednom autě v Praze je 1.3 člověka

Zahn

Nějak jsem špatně četl a psal jsem o rozšiřování zastávek Želivského. Okolo staré úzké zastávky Biskupcova jezdili automobilisté velmi rychle a docházelo tam k častým nehodám se zraněním chodců. Dnes je tam mnohem bezpečněji. Děsivé je, že většina řidičů dodnes nedokázala zjistit, že s rozšířením ostrůvků byl zrušen přechod u ulice Biskupcova (dolní konec). Prakticky to znamená, že většina řidičů znalost zákona nahrazuje intuicí a domněnkami a to je velmi nebezpečný stav. Každý řidič by měl být nejpozději jednou za dva roky přezkoušen ze znalosti legislativy a jednou za čtyři roky by měl složit i zkoušku praktickou.

Juraj

Na Jana Želivského celkově tak nějak čtyřpruh nemá co dělat, protože se stejně často pruhy mění na odbočovací. Naštěstí nás snad v brzké době čeká kompletní rekonstrukce ulice, která to napraví.

Mirďa

Dělá mě neskonalou radost sledovat v diskuzi tyhle ubohé autoholiky,
jak brečej, že jim ti zlí, slušní Pražané cestující veřejnou dopravou, překáží a jak si jim chudákům dovolují zabrat zastávkou jízdní pruh. Pane vy jste případ pro doktora Chocholouška.

O. M.

Je zajímavé sledovat ty slušné Pražany cestující veřejnou dopravou, jak urážejí lidi jezdící automobily a oslavují každou drobnost, která automobilistům život komplikuje. Ti jsou taky případy pro Chocholouška.

Jméno

Jsem i pro auta na Vyšehradském mostě! A co teprve Karlův most!

Václav Pašek

Já nedokážu pochopit, proč někteří pořád tlačí na provoz aut na Dvoreckém mostě. Kapacitu by měl mizivou a minimálně na levém břehu vede víceméně „nikam“, resp. do míst kam se dá dostat za srovnatelný čas přes Barrandovský most. A akorát by přivedl auta hlouběji do Podolí, což by akorát zhoršilo už tak napjatou dopravní situaci.

prof. Michal Vojtíšek, ČVUT

Jen pro informaci, jeden pár kolejí obslouží daleko více cestujících než několikaproudá silnice. Jedním silničním pruhem neprojede více než dva tisíce vozidel za hodinu, bez křižovatek, bez odbočování. Při průměrné obsazenosti 1,4 osoby na vozidlo to jsou necelé tři tisíce osob. To je srovnatelné s maximální kapacitou tří souprav metra nebo deseti tramvajových souprav nebo dvaceti kloubových autobusů. Nejvytíženějším silničním úsekem v Praze je Barrandovský most, dle Ročenky dopravy 2024 cca 127 tisíc vozidel denně. Dle Ročenky dopravy v roce 2008 (tj. před 17 lety) projelo metrem mezi stanicemi Vyšehrad a I. P. Pavlova 292 tisíc cestujících denně, a cca… Číst vice »

Davidoff

To řekněte primátorce v Brně, a politikům z ODS obecně. Zaslepeni autičkářským fanatismem rozebrali vlečku na BVV, kde staví Arénu pro X tisíc lidí. Neřekl bych, že v době grýndýlu budeme rušit kolejové tratě. Ale pro samou korupci by vás stejně asi neposlouchali.

O. M.

K čemu proboha vlečka na BVV? Ono se na výstaviště někdy jezdilo vlakem (mám na mysli návštěvníky, ne exponáty)? Možná kdysi dávno, ale dneska tam jezdí šmirgl.

O. M.

To máte pravdu, ale ony ty soupravy také nejezdí obsazené na maximum, tudíž by jich muselo být ne 10, ale spíš 15 – 20, což tak nějak odpovídá stávajícím intervalům. Ale nikdy nemůžeme uvažovat jen jeden parametr. Musíme započítat, že ta auta (specificky na Barrandovském mostě) obvykle nejedou jen po trase té tramvajové linky, ale někam dál a jinam, tudíž musíme uvažovat i případnou návaznou MHD či VHD. A to znamená uvažovat kde získáme ty technické, lidské a finanční zdroje – tedy kdo vyrobí ty tramvaje a autobusy, kde je bude garážovat, kdo je bude řídit a udržovat, a kdo… Číst vice »

Dmc

Pan „vedoucího kanceláře DOPRAVNÍ infrastruktury Institutu plánování a rozvoje (IPR)“ Novotný je asi člověk na svém místě, protože si představuje, že tramvaj je „bezmotorové“ vozidlo, viz jeho citace v článku. Nechtěl tento populita říci spíše „bezemisní“? Pokud tomu tak je, tak by měl ihned odstoupit, protože si plete pojmy s dojmy a za jeho vedení by Praha byla plná jen pěších, vodních turistů s kánoema a plachetnicema, bruslařů, cyklistů a lidí s bezmotorovými kluzáky :-)))))))) Či jak jinak si představuje tuto BEZMOTOROVOU dopravu? CITACE z článku: „Most umožní propojit Smíchov a Pankrác tramvajovou dopravou a vytvoří bezpečné a komfortní chybějící… Číst vice »

Dmc

Ještě jsem zapomněl na koněm, oslem, nebo psem tažené vozíky 😀

Prý BEZMOTOROVÁ, fakt pobavil dopravní expert…

Jakub P

Chtělo by to trochu porozumění textu z vaší strany. Píše o propojení tramvajovou dopravou „““A“““ bezpečném a komfortním propojení pro bezmotorovou dopravu ( což jsou zejménalidé jdoucí pěšky a lidé na kolech). Což ten most obojí splní (plus ještě tam budou busy a IZS, pro které to bude mírné zlepšení taky, ale ne tak velké jako pro ty dříve jmenované.

prof. Michal Vojtíšek, ČVUT

Text je v pořádku, chce to číst pozorně. Budou tam jezdit tramvaje. Dále tam bude jezdit bezmotorová doprava, pro kterou komfortní propojení chybí, protože jezdit na kole před Barranďák nebo přes železniční most komfortní není. Text nevylučuje, že tam budou jezdit další vozidla.

anonym

A co je na te vete spatne?
Kdyz reknu, ze mam rad fotbal a hokej, tak to neznamena ze si myslim, ze fotbal = hokej, jak to interpretujete vy.

Y.K.

Tak dlouhý příspěvek a přitom jen nechápete spojku „a“.

DavidS

Já myslím, že byste měl hned opustit jakékoliv internetové diskuze, protože si pletete pojmy s dojmy. Respektive nerozumíte psanému textu.

Juraj

Ta Praha 2 je prostě zakletá, to už jinak není možné, aby někde měli tak nešťastnou ruku při volbě zastupitelů. „Pomohlo by nám další přemostění Prahy 4 a 5. Všechna auta mezi těmito částmi nyní jezdí Žitnou.“ To přemostění existuje a nazývá se Barrandovský most. Všechna auta určitě nejezdí Žitnou a Ječnou – je tam jen silný provoz proto, že ty ulice udržujete v režimu městské dálnice, a tak to řidiči využívají. „Čekáme, že někdo dostane rozum a nebudou se stavět mosty jen pro tramvaje.“ Já čekám, že někdo dostane rozum a začne aktivněji omezovat vjezd do centra. Uleví se… Číst vice »

Cestovatelix

Zpoplatnit vjezd do centra dokud není okruh je za mě hazard, šikanovat se dá jinak a lépe. Do Prahy se v autech všichni nevejdeme, a každý kdo jede sám v autě když nemusí, tak tomu by se to mělo znepříjemnit.

Jméno

A jak budete definovat a kontrolovat „každý kdo jede sám v autě když nemusí“? To třeba když pojedu vyzvednou na půl slepou babičku, tak od ní budu potřebovat zvací dopis? A když jsem byl třeba autem odvézt pračku do servisu, budu v servise požadovat omluvenku za jízdu autem centrem prahy? Nebo když prostě jedu na velký nákup…

Juraj

Takže člověk, který dneska tahá SUV do Karlína, pak bude místo práce jezdit celý den po okruhu?

To jaksi nemá logiku, žejo. Řidiči, kteří se dneska ocitnou v Ječné, nejsou z 90 % cílová skupina pro okruh.

Filip Jirsák

Nejjednodušší, nejefektivnější a nejspravedlivější způsob, jak něco znepříjemnit, je zpoplatnit to. Zpoplatnění vjezdu do centra řeší přesně ten problém, který pojmenováváte. Není to žádný hazard – a s dokončením okruhu to vůbec nijak nesouvisí (kromě toho, že jestli bude okruh dokončen dřív, než dojde ke zpoplatnění vjezdu do centra, bude to další rána pro pražskou dopravu).

Jakub P

Přesně, žádná komise netřeba, kdo tam autem opravdu potřebuje, nebude mít problém si to zaplatit (můžou být výjimky pro lidi s postižením a lidi, kteří o ně pečují v té oblasti). A kdo se tam obejde bez auta, citelně ušetří.

A obě skupiny to budou mít rychlejší.

O. M.

„kromě toho, že jestli bude okruh dokončen dřív, než dojde ke zpoplatnění vjezdu do centra, bude to další rána pro pražskou dopravu“
A to jako proč?

Mirďa

Ažbudeokruhysmus byt vyvrácen.

Jakub P

Zejména s vědomím, že za celou atraktivitou Prahy 2 je nadprůměrná obsluha hromadnou dopravou a hustá bloková zástavba s nedostatkem parkování pro auta. Tedy přesně to, co tamní politické reprezentaci tak vadí.

O. M.

Povím vám novinku: lidé, co do centra nemusí, tam (až na pár výjimek) nejedou, protože jednak je to o nervy, jednak se tam blbě a draho parkuje.

V. K.

Kdyby si v Praze opravdu všechny druhy dopravy byly rovnocené, tak by to vypadalo dost jinak a pan primátor by se z takového návrhu asi zhroutil.

Daniela

Nezhroutil ,protože on většinu jednání prospí.

Mirďa

Hlavně by se Pražanům žilo 3x lépe.

Dejf

Primátor se vzbudil, zamrzel se, zase usne a šance, že se nějaký princ proseká růžovým keřem a políbí ho do konce jeho období je skoro nulová, takže bych z toho nějakou zásadní vědu nedělal.

Soudný znalec

Prosperita není o tom, kolik km nových silnic se každý den vyprojektuje, ale o tom, jak kvalitní síť mají chodci, cyklisté, nebo mhd… Když bude tato síť dostatečně kvalitní, tak už jen tím navýší na kvalitě i síť silniční, kvůli sníženému tlaku na ní vlivem kvalitního systému sítí ostatních…

Soudný znalec

Pokud je ta síť taková, že chodci ani nemají jinou možnost než jít po té krajnici…je to smutné 🙂 nic jiného…

Jan Vrba

No to ale neplatí v klausovské ODS, neboť chůze a tramvaj je něco jako levicový snowboard a kuřecí řízek.

O. M.

Kvalitní síť má být pro VŠECHNY druhy dopravy. Což teda silniční síť v Praze nesplňuje ani náhodou – je to hotový autodrom – což, mj. i zvyšuje náklady na provozování MHD.

Tom

Rád bych se zeptal co se to staví hnedka vedle mostu na pravé straně jak je lihovar. Dřív tam byl nějaký obchod se sportovním oblečením. Je to hnedka vedle benzínky shell. Ten obchod se sportovním oblečením zbořili a teďka se tam staví něco děkuju

Marťas

Já bohužel netuším, co z toho vznikne, ale fascinuje mě jiná věc – vy se slušně zeptáte a nějací troubové vám dají mínusy… ačkoliv mám pocit, že ti by minusovali i zprávu, že 1+1=2… Třetina jen z plezíru, třetinu jste něčím dříve naštval, no a poslední třetina je přesvědčena o tom, že správný výsledek je jiný

Daniel Jablonecký

Tady je část lidí totálně zamindrákovaných a část mentálně narušených. A pak je tady i určité množství hlupáků. Těmi barevnými palečky nemá smysl se zabývat, to neznamená nic. Já jich teď určitě taky teď několik dostanu. 😄

Daniel

Není to další etapa toho obytného komplexu Lihovar?

Tom

To si rozhodně nemyslím. Je to hnedka vedle mostu, ani ne 2-4m.

DavidS

Ten končí vedle: https://www.lihovar.cz/lokalita/?_gl=1*8cggis*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjw5onGBhDeARIsAFK6QJZf91GItur6AVet9xvCrhpW7rJCn4uZrENOReDQZan2rcq07-TRy90aApuWEALw_wcB&gbraid=0AAAAA9Wd0cXqIFalRqmpJ9u9hI_t87Mnb

Pat

https://www.riverbc.cz/river-bridge-office-hub

Vypadá to na rozšíření té administrativní budovy hned vedle.
Jinak doporučuju k těmhle věcem katastrální mapu. Když víte, kdo vlastní pozemek, tak se dá zbytek snadno dohledat.

Y.K.

Znamenají v jiném smyslu to, že by v ulici kde nejsou tramvaje z její šířky mělo být 50 % fifty fifty chodci a auta (parkování není jiný mód, furt auta). Případně třetinky chodec / cyklo / auto? Já bych to bral. 🙂

My samozřejmě víme, že rovnocennost v jeho pojetí je v tom, že se to týká veškeré ifrastruktury, že autem má jít dojet úplně kamkoliv, bez omezení. 🙂

EM*

Rovnocennost z jeho pohledu znamená, že polovina chodníku se vyhradí na parkování

Jméno

Aha, takže když prostor pro parkování aut je rovnocený jízdnímu pruhu, jsou pak všude poházená kola a koloběžky rovnocena cyklostezce? To pak máme v Praze cyklistický ráj!

Lukáš

Klidně, plocha všech míst, kde jsou potažena kola a koloběžky je naprostý zlomek oproti celkové ploše pro parkování aut.

Y.K.

Já nechci hájit bordel jteré koloběžky často způsobují, ale když se projdu tady po okolí tak kola a koloběžky (dohromady) zabírají prostor ne více jak 1, 2 zaparkovaná auta. To je méně než kolik potkám nelegálně postavených aut na chodníku a o hodně méně než stovky zaparkovaných aut.

Marian Kechlibar

Přišli jsme o možnost udělat pěknou recesi …

Most se mohl jmenovat Most Elišky Junkové a vjezd by měla povolený jen auta se statusem historického vozidla.

Lukas B.

mě se nejlépe líbila ta myšlenka najít nějakou úplně obyčejnou paní Dvoreckou, dejmetomu *1908 +1984, pracovala jako dělnice, zahradnice, kuchařka a v důchodu na přilepšenou jako uklízečka, vychovala tři děti, nikdy nebyla v kriminále, ráda zpívala, pracovala na zahrádce a hlídala vnoučata a všichni sousedé ji měli rádi. takže by se most jmenoval most Dvorecké, a protože nejsme na venkově ale v Praze, tak most Dvorecký, čili Dvorecký most.

laska

To je skvělý! Díky.

Leinad

Dneska může dostat veteránské značky i jedničková oktávka, těch jezdí po silnicích hodně.
Maximálně by došlo k výměnám, lepší auto „na chatu“, starším „do Prahy“

Mirďa

Dost dobrý. Pěkně jsem se zasmál.

O. M.

Eliška Junková už má (společně se svým mužem) náměstí ve Stodůlkách.

Richard

Ví tu prosím někdo, proč ten most přesunuli z té ve všech ohledech výhodnější polohy, která by ústila do Jeremenkovy?

Rejpal

Už jsem to párkrát slyšel, tedy dneska. Pak přemýšlím o té lepší poloze, když ten most na Smíchovské straně zcela ideálně navazuje na tramvajovou trať a je v ideálním místě i pro pěší.

Jan Vrba

Ve všech ohledech? Ne. Minimálně přestupní vazby pro cestující jsou při rozložení ve dvě „T“ jednodušší, když je zastávka mezi nima

Mirďa

Přesně tak.
Je tak umožněn lehký přestup z tram. linek jedoucích z centra do Modřan a budoucích linek ve směru Dvorecký most – Jeremenkova.
Přestup z okružní na radiální tram. linky.

Mgr.pavel

Svoboda je se svým „ponížením iad“ fakt ichtyl. Jeho „logikou“ jsou ponížení chodci a cyklisté a tramvaje třeba na Barrandovském mostě – ale to mu vůbec nevadí, že?

Jemu totiž nejde o proklamovanou rovnoprávnost modu dopravy, jemu jde jen o brum brum autíčka.

RDP

Chodci a cyklisté nesmí na barranďák?

Gwann

At uz brum brum primator radeji nemluvi a spi v primatorske kancelari. Rovnocennost IAD a MHD, twl, chudaci utlacovani ridici.

Vcera, Korunni, Orionka. Tri doleva odbocujici ridici blokovali dve nacpane tramvaje cca 5 minut kvuli nemoznosti odbocit doleva. Je tohle normalni, 3 lidi vs 200?

Jméno

Jako řidič vždy před vjezdem do křižovatky zjišťuji obsazenost tramvaje…

Soldado

Mohl by jste :-). Ale někdy umanutého řidiče, co chce doleva nepobírám. Stačí jet o křižovatku dále (kruháč nebo odbočovací pruh) Ale borec trvá, že odpočí právě zde i za cenu zácpy co udělá. Občas trochu nadhledu a přemýšlet. Ubylo by štaufů.

Jméno

Jasně, když jsou ulice cik-cak jednosměrky a minout odbočku do ulice znamená se někde otáčet, nebo projet X dalších křižovatek, tedy ještě dále zahušťovat dopravu.

Gwann

Hlavne korunni smerem do centra by nemela byt vubec prujezdna pro auta bo auta nemaji vlastni pruh bo parkovani. A to v cele delce, z Jicinske by nemelo ani jit odbocit pred vozovnou doprava ale jen doleva do Srobarove. Do mesta by se jezdilo jen Slezskou, ktera je jednosmerna do centra, ne?

Takze bud parkovaci mista nebo jednosmerka, tak jednoduche to je…

Jirka

Jako řidič, co musí jezdit po Praze zásobování a pražák bydlící na Praze 4, musím říct , že mě není líto, že nemůžu na Dvorecký

Zdrasa

Všechny druhy dopravy jsou si rovny? Takže nám pan primátor říká, že máme očekávat koleje na Barranďáku? 🙂

mic

Mě by zase bodla tramvaj ve strahovském tunelu…

Pavel Dvořák

A auta uz smi vjizdet do nejvetsi site tunelu v Praze, tedy do metra? Ta rovnost se musi pocitat na obe strany.

micat1

A kolik by se jich tam vešlo? Kupříkladu magistrála nad metrem, která je funkčně jen pro auta, zabírá mnohem víc prostoru.

Zaerikk

Představil jsem si jak metro jezdí po okruhu nebo magistrále. Musím říct, že mě ta představa pobavila, díky za podnět.

Pavel Dvořák

Po magistrale muzou jezdit treba autobusy, to je taky MHD. Stejne jako tam jezdi i nekteri cyklisti…

Andrej

Ne, ale metro nemůže vjíždět nahoru na magistrálu. To je, co?
Metro na magistrálu, i dolu, a taky auta nahoru a dolu. Pak bude rovnoprávnost. A pak ještě tramvajové koleje to úplně každé ulice v Praze kam můžou auta.

Pavel Dvořák

MHD ma mnoho verzi, existuji vlaky, metro, tramvaje, trolejbusy, autobusy… Jenze do tunelu metra smi jen MHD, zatimco na silnice, ktere jsou pry jen pro auta smi uplne bezne i autobus, trolejbus 😉

michal001

A samozřejmě i cyklostezku a in-line stezku! 🙂

M 474 003

Všechny druhy dopravy jsou si rovny, ale automobilová doprava je si rovnější.

Matyáš

a proto jí zakážeme dvorecký most?

duch

Na Barrandovský most nemohou tramvaje, takže na Dvorecký nemohou auta.

mgr.pavel

Dokonce i ten Karlův.

To je ale drzost, co?

Jak si někdo může dovolit nechat Karlův most jenom pro pěší? Takové omezení svobody / Svobody tam vjet autem!!!

michal001

Nebojte, už určitě chystají 2 cyklopruhy a palisády 🙂

Davidoff

Chudáčci ubližovaní, šikanovaní.

Vlk

„všechny typy dopravy jsou si rovnocenné“, tak proč je Praha nacpaná auty, kam se podíváš, a jízda na kole je hra se smrtí?

Ddd

Pan primátor plácá, co by mu mohlo přinést politické body. (jeho optikou) Železnice je také dopravní mód a na většině pražských mostů není.

Na druhou stranu Praze směrem proti proudu Vltavy několik mostů chybí a řeka tvoří podstatnou bariéru mezi břehy (v porovnání např. s centrem). Pokud by byly mezi Zbraslaví a Palackého mostem další 3-4 městské mosty (D0 a Barrandovský nepočítám), pak by na ně mohl vjezd aut klidně být mohl. Dopravní proudy by se víc rozředily.

Pavel Dvořák

Nejenom proti proudu, v Praze obecne chybi mosty na vice mistech. Pak je ulicni sit zbytecne precpana, protoze se najizdeji zbytecne kilometry jen pro to, aby bylo mozne prejet na druhou stranu reky. Vedlo by to ve svem dusledku ke zklidneni dopravy, sle nekteri teoretici s galuskou misto mozku si to nedokazi pripustit.

MiNo

Uliční síť není zbytečně přecpaná. Velikost sítě je úměrná prostoru. Víc ulic tady být ani nemůže. Jen je tady moc aut, jejich tady musí zákonitě prořídnout. Jiná možnost není.

Pavel Dvořák

Pocet aut v centralnim kordonu setrvale klesa uz nekolik let, viz rocenky TSK. Co tam mate dal?

Andrej

Takže je uliční síť zbytečně přecpaná nebo ne?

Pavel Dvořák

Je zbytecne precpana, protoze se musi jezdit zbytecne okolo reky, aby se dalo prejet na druhou stranu, namisto kratsi cesty pres most. Podstata je v tom slove “zbytecne” 😉

MiNo

Co dál? Nic dál. Je tam pořád moc aut, i když počet klesá.
Co tam máte dál vy?

prof. Michal Vojtíšek, ČVUT

A neklesá proto, že jsou zahlceny/přetíženy komunikace, kudy se na něj auta mohou dostat?

michal001

Přesně tak, zoufale chybí most na severním okraji Prahy. Když chcete že Suchdola do Letňan, tak musíte buď přes ucpané centrum (Letná) nebo až do Kralup. A lanovka to fakt nezachrání. O přívozu darmo mluvit. A teď se umínusujte.

Pat

Je to tak, doufejme, že se ten tramvajový most Podbaba-Podhoří postaví co nejdřív.

Percula

Člověk se diví kdo co ty na magistrátu napadne, měli jsme měli ať Klementa Gottwalda, až pak se na magistrat dostali lide co měli rozum. proč mu vymyslet název když uz název má.

Zdeněk Bass

Taky jsme měli mosty Antonína Zápotockého a Franze Josefa a kde je jim konec. Jsem jednoznačně pro Dvorecký – když už máme Trojský, Libeňský, Výtoňský, Nuselský atd.

Frank

Ale také máme Karlův, Hlávkův, Jiráskův Palackého , Štefánikův, Mánesův, Čechův, Negrelliho , Barikádniku, Závodu míru a most Legií .
Anežčin by tedy nebyl zas tak “ mimo“

Zdeněk Bass

Ale aspoň žádný novodobý politik! Ten Karel IV. i Štefánik jsou snad už s odstupem času přijatelní. Anežka by mně taky nevadila, ale nevím, jaký má vztah k tomuto místu – Anežský klášter je přeci jen trochu jinde. Ale zato doslova pár desítek metrů od mostu se narodil Karel Hašler, což kdybychom netrvali na tom, že to musí být pojmenováno po ženě?

Zelvak

Zde je vhodné připomenout, že ODS vyhrála volby v Praze také pro to že slibovala zvrátit politiku omezování silniční dopravy.

Ondra

Tak ona sama ODS z Prahy 4 nechtěla aby most byl i pro auta.

_mm

Tak tam je to jasné. Praze 4, zejména Jeremenkově ulici, by most pro auta jen uškodil.

Frantisek X

Přesto právě pro auta je v plánu extra most proti Jeremenkově, zatímco tramvaje si to objedou se dvěma oblouky navíc kolem plaveckého stadionu (bez zastavení pro obsluhu). A spoje jedoucí od Podolí na Barrandov minou vyzdvihovaný uzel Dvorce. 🙂

XXXD

Ten „plánovaný most“ most nicméně vyžaduje na Dvorcích zbourat několik domů a vyústění na druhé straně řeky by bylo také poměrně komplikované, takže lze dost pochybovat, že se v dohledné době bude realizovat.

Mirďa

Ten most pochopitelně nikdy stát nebude – bylo potřeba jen zavřít hubu autoholikům.

Ondra K.

Přesněji řečeno volby vyhrálo SPOLU, samotná ODS stratila 5 mandátů.

PetrH

Je to tak, ODS má jen 9 zastupitelů z 65… čtvrtá nejsilnější strana v zastupitelstvu. Nezajímavá stranička, kromě primátora a radního pro finance 🙁

Ondra K.

Ještě v období 2006 až 2010 měla ODS 42 zastupitelů.

Koro

A jak ji Dvorecky most omezuje?

Filip Jirsák

Vzhledem k tomu, že se v Praze silniční doprava neomezovala a neomezuje, tak to byl sice planý slib, ale vlastně ho dodrželi.

Vojta

Tuhle jsem zabrouzdal k Motoristům a člověk by měl pocit, že na řidiče v Praze se pořádají nějaké hony agresivními chodci.

Frank

Tak Svědci Volantovi šíří takové teze nejenom v rámci vámi navštívené sekty, ale i zde. …

Noscortas

Nezapomínejte na nepřítele č. 1 konzervativní pravice, cyklisty.

Y.K.

Možná byste měl vědět, že u nás volby nejsou o výhře ale o poměru zastoupení a mandátech. ODS navíc do voleb šla v trojkoalici, sami by se sotva někam dostali.

Robert

Nevím kde se ta blbost, že ODS vyhrála volby bere.
Ne nevyhrála! má nejméně mandátů v zastupitelstvu v její historii.
To že se nově tři strany schovaly do Spolu, na tom nic nezmění.

Frantík

Vítězství ve volbách by se možná objektivně dalo počítat akorát tím, kdo se dostal do koaly…

michal001

S Hřibem, jakožto náměstkem proti dopravě, nic nezvrátí. Díky osobním averzím se magistrátní vládnoucí koalice neshodne ani na počtu barev na semaforu.

Mirďa

Co plácáte.
Náměstek, který je pro veřejnou dopravu, tedy jedinou logickou městskou dopravu je podle vás proti dopravě?
Že voni sou zaslepenej autoholik.

Martin

Mohl by se jmenovat třeba předražený most a nebo most který stál třikrát tolik úplně zbytečně nebo most jako tunel na veřejné peníze 😄

Gwann

A co pomnik blbosti jisteho diskutera M?

micat1

Já s panem primátorem souhlasím, ať dostanou všechny dopravní módy stejně m2 v každé ulici. Tramvajový pás a k tomu stejně široká silnice vedle, stejně tak široká cyklostezka i chodník. Od Staromáku po magistrálu nebo Ječnou či Žitnou ulici. Parkovací stání pro auta ať zabírají stejně prostoru jako stojany pro kola a tramvajové zastávky, i na největších sídlištích 👍

Zelvak

Jo a v každý ulici musí být stejně i pro odkládání lyží, úvazy koníků a oslíků a vodopruh pro kanoe.

micat1

Myslel jsem to trochu s nadsázkou jako ukázku toho, že pan primátor neví, co vlastně chce. Protože ve skutečnosti nezastává rovnost všech módů, ale přeje si privilegovanou automobilovou dopravu.

Marťas

A to jsem pak zvědavej, jak tam nacpete ekodukty a přechody pro žáby 😅

michal001

A hlavně biokoridor pro medvědy!

Nehty o tabuli

Jako někdo, kdo bydlí na venkově a auto denně potřebuji k obživě a celkově fungování mi tedy nevadí, že se postavil téměř v centru Prahy most ne pro auta, kór když kousek dál je Baranďák. Stavme dálnice, obchvaty, nové silnice, P+R.. Sám jsem toho velkej fanda, ale uvnitř měst nebo alespoň center je v této chvíle spíše žádoucí dělat prostor tak, aby aut ubývalo.

Michal

Je fakt, jak MUDr. Hřiba nemusím, tak v případě zavedení aut na Dvorecký most by obyvatelé okolí mohli tak akorát z toho mostu skočit. Je prostě potřeba okruh.

Adam

Asi to není zásadní, ale ten přístup k pojmenovávání nechápu.
1) Stavba projektuje, představuje, staví… pod nějakým názvem. A pak s otevřením se má přejmenovat? Proč? Tak to tak pojměnujte rovnou. Dvorecký most se už zažil tak to tak nechte.
2) Když se rozhoduje, jestli se má takhle výzmanná stavba pojmenovat podle lokálního názvu nebo nějakého osobnostního, tak bych rozhodně preferoval ten lokální. To osobnostní může mít takový ideologický nádech, zatímco lokální je hezky jasný a neutrální.

Y.K.

To není úplně přesné, stavby se dost často staví pod provizorním názvem, který jim dal projektant nebo zadavatel, aby to v diskusi mělo nějaké jméno. Formální pojmenování je politická věc a často se řeší před otevřením. Ve skutečnosti by to nebylo přejmenování, ale pojmenování, řekněmě křes s otevřením.

Každopádně osobně také upřednstňuji místní název, tedy to jak je označován během stavby.

Jakub P

Jasně, ale proč by politici nemohli ten název schválit už v počáteční fázi přípravy, aby se zažil ten definitivní a nemátli veřejnost tím, že celou dobu příprav a stavby se bude používat ten pracovní?

Matouš

Jenže při tomto přístupu zase dřív nebo později dojde k tomu, že kolečkem úředního schválení projdou a do oficiálních databází se propíšou názvy veřejných prostranství, které pak ale zůstanou jen na papíře a nakonec nevzniknou. To je taky dost špatně a takové příklady v Praze existují, třeba ještě z dob socialismu. Jsou s tím špatné zkušenosti, proto se zásadně pojmenvovává až to, co skutečně vzniklo. Můžete samozřejmě vymyslet, že u některých nejvýznamnějších infrastrukturních staveb, které se léta probírají v médiích a tudíž musejí být nějak nazývány, nejprve dojde k jakémusi předschválení názvu bez nabytí skutečné právní platnosti, aby se nezažil… Číst vice »

Jakub P

Jasně, vždycky to může další rada změnit, ale to riziko je poměrně malé a rozhodně menší, než že se ujme to prozatímní pojmenování.

Ostatně kterákoli další rada může změnit i oficiální pojmenování dávno existující stavby/ulice. viz relativně nedávno Hartigova…

duch

Název se musí zavést před zveřejněním článků typu „začal se stavět xx most“ ve všech novinách.

Rejpal

Pokud se stavby pojmenovávají podle osobností, tak za těch deset let výstavby se nejen změní politická reprezentace, ale i politické klima. Pokud se pojmenovávají podle nějaké vlastnosti, tak se ta správná vlastnost většinou objeví těsně po ukončení stavby.

Violka

Jak je všechna doprava rovnocenná, když se infra pro vlaky v Praze systematicky ničí a nebuduje? Proč na magistrálu nemohou pěší a cyklisté? Proč autíčkáři blokují tramvaje, sanitky a hasiče?

autobusik2

Myšlení jak z roku 1960, všechny druhy dopravy všude (hlavně auta) prý to zlepší dopravu…

V západní Evropě už dávno přišli nato, že je to úplná blbost, a povede to akorát k tomu, že zasekaný bude úplně všechno. Naopak jednotlivé druhy dopravy se mají od sebe oddělit. Pro auta mají být kapacitní komunikace a naopak některé silnice mají být jen pro MHD nebo cyklisty. Dokonce existují matematické modely, v některých městech i úspěšně aplikované v praxi, kdy vyloučení aut z některých ulic výrazně zlepšilo autům plynulost dopravy.

Percula

Prosím o priklady, i nastartování někde neco aplikovali je z říše pohádek.

ngthrn

https://youtu.be/-QTkPfq7w1A?t=295
Nebo si vygooglete Braess‘ Paradox

Pavel Dvořák

Ten Braessuv paradox je teorie stejne kvality jako Marxuv Kapital. Taky se s nim spousta lidi ohanela, ale v praxi fungoval uplne opacne 😉

ngthrn

To, že ten fenomén existuje, bylo mnohokrát empiricky zdokumentováno. To samozřejmě neříká, že je jednoduché predikovat, kde _konkrétně_ se projeví.

MiNo

Funguje tak, jak ho Braess popsal. Že se zdráháte tomu uvěřit, je jiná věc. 😉

Jakub P

Catharijnesingel, Utrecht, Nizozemí
Cheonggyecheon; Soul, Korea

A to jsou jenom ty příklady které mě napadají na první dobrou a kdy to odstraněné byla dálnice.

Po Evropě najdete fůru menších příkladů, kdy omezení aut dopravu zlepšilo.

MiNo

Před časem jsem si užíval „svobodu“ IAD v Rumunsku. Chodníky slouží výhradně jako parkoviště, v zálivu místo MHD zastavují a parkují auta, na přechodech jsou zásadně jen auta, auta parkují i v zatáčkách nebo křižovatkách, aby řidiči zabránili rozhledu ostatním řidičům. Auta, auta, auta. A zase auta. Pro české autaře vysloveně ráj, protože se tady parkuje, kde kdo chce a nikdo to neřeší.

Jan Tichavský

Já byl v Rumunsku před pár týdny a tak hrozné to nebylo, po chodníku se chodit dalo a nikdo na mě nenajížděl jako v Praze. V Konstance dokonce jednu hlavnější ulici o víkendu uzavřeli pro auta úplně, procházelo se tam dost lidí, byly tam vynesné stoly od restaurací a celkově to bylo pěkně využité. MHD bylo celkem funkční, elektrobusy se tam rozšiřují snad rychleji než u nás. Snad jen Bukurešť je příliš autocentrický, široké ulice s mnoha pruhy pro auta, které se nedají kloudně přejít, ani fotogenické to není.

MiNo

My jsme byli v Ploiesti a v okrajových částech Bukurešti. Tam se po chodníku nedalo vůbec projít.
MHD nebyla moc použitelná, chyběly mi na zastávkách jízdní řády a plánek, kde co je.

Davidoff

Souhlas, v Brně omezili auta pod viaduktem Křenová (u nádraží) a rázem křižovatka byla 100%průjezdná a motoristi neblokovali tramvaje a tím celou křižovatku.

martin-2630

Pan Hřib to shrnul: na most i pro auta by nebyla evropská dotace. A kdyby se taková stavba stavěla u nás v Brně, tak nejširší prostor by zabíral prostor pro auta, pak úzký chodník s nekonečnými čekacími dobami na přechodech a na cyklisty by už nezbylo místo (zákaz vjezdu cyklistů by byl vyznačen dopravní značkou). Teď vážněji: kdy přijde ten moment, kdy se v našich městech zastaví přírůstek aut a kdy více a více plochy začne být k dispozici pěším, cyklistům a MHD? Města jako Brno zahlcují auta stále více, nová a nová parkovací místa, cykloinfrastruktura se prakticky nebuduje, nové… Číst vice »

Ondra

Zatím to nevypadá a v Praze je skoro jedno kdo je na magistrátu. Ten strach výrazněji omezit auta mají všichni

Martin

Až se dostaví Blanka 2 a celý okruh a radlická radiála a Vestecká spojka a D3 tak by měli tpiatnit vjezd a auta vystrnadit časem z oblasti vnitřního okruhu úplně

Daniel Jablonecký

Vystrnadění je otázkou politické odvahy, nikoli nějaké stavby někde úplně jinde.

Náhodný Kolemjdoucí

Ažbudeokruhismus vyšperkovaný o ažbuderadlickáradiálismus?
A co třeba zpoplatnit vjezd do Prahy hned po dostavbě D0? V Praze politicky lépe průchozí, protože dopadne zejména na dojíždějící z kraje. Naproti tomu zpoplatňovat centrum Prahy dopadne i na lidi z okrajů Prahy, takže si to pražští politici nedovolí.

Pavel Dvořák

Ja bych pro jistotu zpoplatnil vstup a vjezd do mesta uplne pro vsechny, bez ohledu na to, jak se tam dostanou. Jeste by se tam snad mohli courat lidi 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Ony se na vstupu do Prahy tvoří kolony chodců? A zkusili jste rozšířit chodníky?

michal001

Já bych zpoplatnil i výstup a výjezd z Prahy, nechceme přeci žádnou jednostrannou diskriminaci…

Filip Jirsák

Tohle se opakuje pořád dokola. Vždycky „až se postaví X, tak se omezí auta (někde v pár ulicích v centru)“. Pak se X postaví a řekne se, že omezit auta ještě nejde, a musí se počkat, až se postaví ještě něco dalšího.

A kdyby byla Blanka 2, celý okruh, druhý, třetí a čtvrtý okruh, vestecká spojka, radlická radiála a D3, bude se v Praze čekat na výstavbu druhého okruhu v Brně. Sice s dopravou v centru Prahy nijak nesouvisí, ale to ani všechny předchozí zmiňované stavby.

Pavel Dvořák

A az se postavi opravdu husta a oddelena sit cyklostezek na miste dnesnich silnic (protoze treba v centru neni misto navic), tak stoupne podil cyklodopravy urcite nad 2 %! Tomu se zase rika azbudecyklostezkismus.

Filip Jirsák

Ono to má ještě jeden kratší název – pravda.

Y.K.

S tímhle argumentem se ODS podařilo prosadit stavbu Blanky. A jak vypadá průjezd Malou stranou a Starým městem dekádu po dokončení? Stejně. AžbudeXXX je silná zbraň, každopádně je to nefunkční, každá další výkonná komunikace jen motivuje jzídu autem a centrum města je pořed jedno, pořád stejné, nebude mít větší kapacitu vstřebat auta, bez ohledu na tepny kolem.

Marťas

Stejně….? Vy asi nepamatujete ty šílené kolony aut, totálně ucpanou Karmelitskou až za Újezd a z druhé strany Valdštejnskou, díky které byl šprajclý Klárov a kolony nahoru až k Letohrádku královny Anny, přes vodu pak kolem Staroměstské a chudák ulice Divadelní… To vše je dnes v pohodě průjezdné

Y.K.

To vyprávějte těm co pocukávají v tramvaji na Smetanově nábřeží nebo mostě Legií, kde je poslední fobou více chodců než aut, ale ta auta I tak zvládnou zablokovat tramvajoivý provoz. Tedy z tohoto hlediska se vůbec nic nezměnilo.

Marťas

Pane, jsem rodilý Pražák, i oba rodiče byli rodilí Pražáci, a to vše pouze Žižkov a Libeň, takže brutální centrum, žádná periferie… Používám pouze MHD či pěškobus, a to už přes padesát let… Neustále někam jezdím… A změnilo se to podstatně k lepšímu… Snad jen pondělky, kdy má každý pocit, že musí navrčet svůj samohyb a vyrazit do ulic, anebo dešťové přeháňky se můžou trochu vymykat… Ale to, co se dělo cca 15 let zpátky, kdy jste z Újezda na Klárov jel tramvají běžně přes 20 minut, to je daleko pryč…

Mirďa

Je pravda, že preference MHD se významně zlepšila a cestování tramvají je skvělé.

DavidS

A když se otevřela současná Blanka, tak se …. nestalo vůbec nic, ač lidé jako vy, říkali to samé. O stavbách to fakt není. Ostatně vy už k tomu okruhu najednou přidáváte další a další stavby.

Martin

Až se dostaví Blanka 2 a celý okruh a Radlická radiála a Vestecká spojka a D3 tak by měli zpoplatnit vjezd a auta vystrnadit časem z oblasti vnitřního okruhu úplně

Y.K.

Co třeba naopak zpoplatnit a omezit místa, která už objízdnou trasu a vniření okruh mají? Letná, Smíchov, Malá strana, Staré město, Nové město a na jih až Barrandovskému mostu… Radikální? Okruh tam je…

Dechberoucí ukázkou je Hradčanská, kde vede pod povrchem mnohaproudá „dálnice“ a přestože to je zásadní dopravní terminál MHD, chodec kterých je tam opravdu hodně je tam na posledním místě a čumí nekonečně na červenou na semaforech. Tragické místo, které mohlo vypadat úplně jinak.

Rejpal

Ten Smíchov nemusí být ideální. Má nejčastější cesta vede z jihu na sever tak, že musím jet přes I.P.Pavlova, cestou zpět pak vždy jedu delším, ale pohodlnějším a rychlejším (snad) tunelovým komplexem. Kdybych jel tunelem i tu první cestu, tak bych s tím autem překážel víc.

Náhodný Kolemjdoucí

Poláci to řeší tak, že vezmou dotace na most pro BRT, pak ho tak pět let provozují a jakmile můžou, tak tam pustí auta, protože ta jsou všude až na prvním místě.

Vlk

Až se změní myšlení lidí, takže tak za 2-3 generace.

Matěj V.

Zajímalo by mě, jak si pan primátor tu rovnocennost představuje – měl by podle něj každý nový most podporovat všechny módy dopravy? Moc se těším na jeho budoucí návrh mostu, který bude podporovat auta, tramvaje, trolejbusy, kola, chodce, metro, vlak a ideálně by to měl být i akvadukt aby byly rovnocenné i lodě. Pokud jsem na něco zapomněl klidně mě doplňte.

bakiy

Zapomenul jsi na heliport a přistávací dráhu… 😂

Percula

Zapomněl jste použít rozum. Já primátorovi rozumím.

MiNo

Rozum naštěstí od primátora použili plánovači toho mostu.

Ketchup1970

Přes Seinu také jsou mosty jenom pro metro. Zdá se že diskriminují auta i Francouzi, Nebo ten, co je jen pro pěší Pont des Arts hned u Louvre. Také mají jiné přechody přes Seinu.

Jakub P

A nejen ten, těch lávek jen pro pěší a lidi na kolech je tam víc, ať už tak byly stavěný, nebo původně byly i pro auta (kočáry) a až časem je pro auta zavřeli

roman.lelek

Přesně… zrovna Praha je mistr v psaní koncepcí a jejich strkání do šuplíku a zapomínání. Např. návrh na propojení Střeleckého, Dětského a Slovanského ostrova lávkami, který tu pravidelně každých deset let město vytáhne, nechá navrhnout a zase schová.

Matěj V.

Tak mi to prosím vysvětlete. Vypadá ta rovnocennost tak, že auta by měla smět všude, ale mhd nebo kola ne?

Filip Jirsák

Já mu také rozumím. Bohužel ale pan primátor dělá přesný opak toho, než říká. Pořád mluví o rovnocennosti módů dopravy, ale reálně dělá vše pro auta a vše ostatní se jen snaží zničit.

Y.K.

My mu rozumíme taky. Chtěl by aby tam mohla auta a ostatní je mu jedno, ale nemůže to tak říct. A je mu líto, že to je naprojektované tak, že to dodatečně nejde změnit.

Mirďa

Svobodovi může rozumět jen autoholik.
Normálnímu člověku z toho co z něj vypadne, když se probudí vstávají vlasy hrůzou.

Daniel Jablonecký

Pan primátor je starý muž, lékař se specializací na ženské pohlavní orgány. Nicméně stejně jako si starý lékař Pirk může pindat co chce k mostu na Výtoni, může si starý dokror Svoboda pindat co chce k mostu Dvoreckému. To je asi tak všechno, co se k tomu dá říct.

Percula

I Vy si můžete psát co chcete, jen prosím pište slušněji. Jsou to lidé , kteří něco umi.

Daniel Jablonecký

Ano, umí. Oba jsou to (pravděpodobně) skvělí lékaři, ač tedy chováním elitářští a poněkud arogantní, ale budiž. Slovo „pindat“ není neslušné, možná je jen lehce expresivní. A slovní spojení „pohlavní orgán“ je odborný termín.

Lukáš

Mozna neco umi, akorat je to nekvalifikuje blabolit pak v tematech z libovolne oblasti. Nejvetsi odbornik pres dopravu nebo projektovani mostu by se asi taky nemusel vyjadrovat k transplantacim srdce nebo zpusobum lecby vaginalni mykozy.

Mirďa

Jo, jo. Umí koukat do ženských přirození – je to tudíž odborník na dopravu.

Filip Jirsák

Jak si pan primátor představuje rovnocennost ukazuje průběžně v praxi. Podporu všech módů dopravy si představuje takhle: – auta na most můžou a nebudou se od řidičů vymáhat žádná pravidla – tramvaje tam můžou, ale bez zastávek na nábřeží na obou stranách, aby to neomezovalo auta – autobusy by tam mohly, ale „nejsou řidiči“ (nejsou zaplacení), takže tam jezdit nebudou – cyklisti a chodci budou sdílet jeden úzký chodník na jedné straně (kde navíc budou parkovat i auta – ale když se kolem protáhne primátor se zataženým břichem, je to v pohodě) – na koloběžky se budou dělat zátahy alespoň… Číst vice »

Jan Tichavský

Takže takový most Legií.

Pavel Dvořák

Pro zacatek by stacilo rozsirit tunely metra, aby se tam vedle souprav dalo jezdit i jinymi dopravnimi prostredky. Kdyz rovnocennost tak rovnocennost 😀

Pavel_H

„Já říkám, že všechny typy dopravy jsou si rovnocenné. Tady jsme tu autodopravu malinko ponížili a z tohoto pohledu mi to vadí,“ řekl Svoboda.

Mohl bych tu rovnocennost prakticky videt v Blance, na Vysocanske radiale nebo na magistrale? Tam mhd neni vubec. Asi je malinko ponizena, jestlipak to panu primatorovi vadi?

Percula

Máte pravdu,pod magistrálou MHD je.
A v Blance kolik lidí by popojíždění imi busy u vjezdu jezdilo? Když jedu z Dejvic do Kobylis ideál je tram + metro. Je to rychlé spolehlive. Jak by jste v Blance rěšil zastávky? Vyjizdenim na povrch? Bez nich by to nemálo smysl.

Znalý

Úplně stejně jako u linky 125. Ta jezdí po jižní spojce a mezi Chdovcem a Lihovarem je 9 km bez zastávky. A představte si, že ty kloubáky jezdí ve spičce úplne narvané.

Hasler

To je ale blábol. Z kulaťáku do Bohnic by nebylo rychlejšího spojení (dokonce světe div se bez přestupu!) než busem (klidně elektro) Blankou a dávno to mělo bejt. Nornální autobusy do Blanky taky můžou, proč MHD ne je mi záhadou.

_mm

Pokud vím, tak to blokuje Praha 6 s tím, že na kulaťáku nesmí končit další autobusy

Jan Tichavský

Tak ať končí jinde.

Hasler

Nemusí ani končit. Stačila by okružní linka s koncem jen v Bohnicích. Výstup na Vítězňáku ze Svatovítské objede se kolo a na druhé straně nástup a hurá zpět do tunelu do Bohnic, a tam někde na točně pauza.

Milioi

Praha 6 už dávno busy v Blance neblokuje. Naopak se o to radní pro dopravu Hrubeš v poslední době celkem snaží.

PetrH

Těch důvodů je víc. Taky se dřív říkalo, že nejsou prachy (resp. tedy za ně pořízené autobusy a řidiči). Autobusová doprava není zase tak efektivní, obzvlášť, když stojí v zácpě.

Leinad

Taky se říkalo, že by tím jezdili lidi. (Uvažovalo se o zavedení linky s intervalem X, ropidu vyšla analýza že by poptávka byla na X/4. Na to nebyly prachy, takže to nebylo zavedeno vůbec.)

PetrH

ano, právě frekventované linky stojí více peněz a pak když stojí v zácpě, tak tím víc postrádají smysl.
že „by tím jezdilo moc lidí“ byla taková bulvární zkratka do titulků, ale holt spousta lidí ani tady nechápe, že MHD prostě stojí peníze a čím víc bude spojů, tím víc.

Filip Jirsák

IAD stojí daleko víc peněz. A zrovna těmi tunely by MHD jezdilo dost lidí, kteří teď těmi tunely jezdí autem a tvoří ty zácpy. A dále lidi, kteří teď jezdí metrem přes centrum, což je ještě dražší, než ty autobusy.

Mimochodem, to, aby autobusy nestály v zácpě, se dá alespoň částečně řešit vyhrazenými pruhy (a jejich vymáháním).

Percula

A kolik lidí / hodina jede z lulataku do Bohnic?

Hasler

Divil byste se, ale sám jste říkal, že jste jedním z nich. NIcméně přepravní proud je tam dle posledního počítání DPP velký. Jinak by nikdo ani neuvažoval o tramvaji přes řeku pod přívozem.

Frantík

Teď se to projektuje. Prý už začli být dostupní řidiči – je mi ale záhadou, proč se tak nedokončí projekty v Plánu rozvoje PID (např. zlepseni Košíku a Nových Měcholup , nebo optimalizace 156; pokud ten tunelbus nemá vyšší prioritu díky tomu, že je to náhradka za tramvaj), a samozřejmě jestli budou k dispozici na jaře pořád.

Jiný

Svého času zařízl Ropid návrhy na zavedení tunelbusu v Blance, když si spočítali, že by tím jezdilo hodně lidí, tudíž by muselo jezdit hodně busů, tudíž by to hodně stálo.

PetrH

velké překvapení, MHD stojí peníze.

kubisek

Blbej příklad. MHD tam může. Že tam nejezdí, je dáno spíš provozními důvody. Ale třeba na kole nebo koloběžce také nemohu do Strahovského tunelu a na Jižní spojku.

Filip Jirsák

Že tam MHD nejezdí je dáno tím, že město nechce. Jednak pravděpodobně proto, že město předvádí podporu MHD, ale přece se to s tou podporou nesmí přehánět. A v tomto případě to bude ještě podpořené tím, že by se ukázalo, že MHD může úspěšně konkurovat autům. Ukázalo by se, že to, že cesta autem je rychlejší, není fyzikální vlastností auta, ale tím, jak je udělaná infrastruktura.

Vlk

Udělali na to studii, jestli by lidi jezdili busem Dejvice-Bohnice Blankou. Vyšlo jim, že by jezdili. Tak to nezavedli.

Caprad

I kdyby ten most pojmenovali jinak, stejně by mu lidi pořád říkali Dvorecký. Strejně jako se stále běžně říká, že letím z Ruzyně.

v.sp

S Ruzyní bych to úplně nesrovnával, tam to jméno bylo zažité, používalo se 75 let.
Spíš bych to srovnal s Bankou. Nikoho jsem neslyšel říci, že jel Brusnickým, Dejvickým a Bubenečským tunelem.

Frantisek X

A přitom je to pouze název varianty vybrané ze tří (B – Bubeneč). Se ženským jménem Blanka (česky Běla) nemá v podstatě nic společného, možná část barvy stěn po otevření, přibližně. Ale blbosti se mezi lidmi halt ujímají nejlépe. 🙂

Ketchup1970

Nebo ještě zlidovělý Lanový most.

Leinad

Nebyl on první svého druhu (V Praze, možná i ČR?) myslím že takhle nějak „oprávněně“ schytal jméno technologie

DavidS

V ČR ne, podobný je v Táboře a je o trochu starší