Cyklovůz GW Trainu pro Šumavu má povolení k provozu, vyjíždí dnes
Společnost GW Train Regio vyřešila problém přepravy kol na Šumavu. Drážní úřad na prahu hlavní sezony firmě odsouhlasil zahájení zkušebního
Společnost GW Train Regio vyřešila problém přepravy kol na Šumavu. Drážní úřad na prahu hlavní sezony firmě odsouhlasil zahájení zkušebního provozu cyklovozů, které vznikly přestavbou slovenských poštovních vagonů z 80. let. Jde o takzvané gábiny (původní řada Gbk….). Drážní úřad je vede jako řadu Dd, typ 9-115.7.
„Mohu potvrdit, že jsme ve čtvrtek povolili zkušební provoz cyklovozů. Ve vozech nesmí být během zkušebních jízd přepravovaná žádná osoba. Zkušební provoz jsme povolili do konce letošního roku,“ sdělil mluvčí DÚ Martin Novák.
Cyklovozy může dopravce provozovat fakticky se všemi svými motoráky, povolení zahrnuje řady 654 (RegioSprinter), 628, 814 (Regionova), 810 a 816.
Podle šéfa GW Trainu Roberta Krigara vyjedou cyklovozy už v sobotu. Trať Krigar neupřesnil, dá se ale čekat, že největší uplatnění najdou na lince z Českých Budějovic na Lipno a dále na Šumavu, zvláště když vimperskou i číčenickou lokálku trápí v těchto dnech výluky. Gábiny budou moci jezdit ve zkušebním provozu až sto kilometrů v hodině, což odpovídá soutěžní podmínce kraje.
Akvizici cyklovozů zajistila pro GW Train společnost Railway Capital Jana Šatavy. Ta se zároveň v rotundě ve Veselí nad Lužnicí postarala o jejich přestavbu a zajistila i schválení u Drážního úřadu. Celkem Railway Capital nakoupila na Slovensku 12 vozů, k úpravě pro kola bylo určeno osm. Jednou z výhod vagonu je nízká hmotnost (před úpravou 14 tun), která by neměla činit motorákům GW Trainu zásadní problém.
První cyklovůz se na jihočeských kolejích objevil už v polovině dubna, Drážní úřad okolnosti první jízdy prověřuje.