Cestovní ruch Cyklistika Infrastruktura Stavebnictví

Cyklostezka ze Sedlčan do Prčice je hotová, vyšla na 87 milionů

Krčínova cyklostezka Sedlčany - Prčice, ilustrační foto. Pramen: BES
Cyklisté se mohou ještě v závěru sezony projet po nových 14 kilometrech.

Cyklisté mohou v závěru sezony využít i novou středočeskou cyklostezku ze Sedlčan do Prčice, která měří 13,5 kilometru. Její dokončení dnes oznámila stavební firma BES ze skupiny Metrostav. Novostavba vyšla na 87 milionů korun, z čehož drtivou většinu zaplatil stát. Přispěl i kraj a Sdružení obcí Sedlčanska.

Trasa vede přes Radeč, Mezný a Hulín. Minimální šířka je 2,5 metru, což umožňuje bezpečný obousměrný provoz. „Zatímco epidemická situace nám nepřála, počasí ano, a když se to sečetlo, vyšlo nám z toho dokončení podle původního harmonogramu,“ uvedl stavbyvedoucí Radim Poustka.

Cyklostezka Sedlčany – Prčice. Pramen: Středočeský kraj

Nová trasa vede oblíbenou rekreační oblastí, význam nicméně bude mít podle samosprávy i pro místní obyvatele, jimž bude sloužit k přepravě do zaměstnání, škol či za službami. Díky nové cyklostezce se cyklisté budou moci vyhnout hlavnímu tahu mezi Příbramí a Sedlčany a dalším frekventovaným silnicím v regionu. Některé krátké úseky jsou vedeny jako cyklotrasa, neboť je mohou využít zemědělci k cestě na pole nebo místní ke svým nemovitostem.

O spojení jediných dvou měst sedlčanského regionu (Sedlčany, Sedlec-Prčice) stezkou pro cyklisty se hovoří již od roku 2007. Cyklostezka byla pojmenovaná po staviteli rybníků Jakubu Krčínovi.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Cyklostezka je pěkná, cestou je možnost se občerstvit na Hulíně , ve Strnadovském mlýně, v Sedlčanech i v Prčici. Jen bude potřebovat občasnou údržbu. Padá zde hodně žaludů, listí , občas se objeví po dešti bláto z pole.

Jiří

Cyklostezka je hezká,jen nechápu proč tam jezdí naložené nákladní Avie s bramborami a jiní co si to musí prohlédnout z osobního automobilu…to asi dlouho nevydrží!!!

Pepa

Vyhozené peníze za nesmysl, další zátěž přírody

Anonymus

Husty, super. Jake je tam prevyseni? Tam rovina asi uplne nebude. I tak ale super

Bob

Tady to rovina celkem je – viz https://mapy.cz/s/mapeduheno Horší to bude při pokračování z Prčic dál do Heřmaniček.

Anonymus

Diky. Ze Sedlcan je tam prevyseni pres 150m, z Prcic pres 100m. To neni malo.

jirka

jo to nám tu v Sedlčanech fakt citelně chybělo…

Anonymus

Budte radi za cyklostezku.jezdit po silnicich,natoz s detmi je mnohdy nemozny. Tahle cyklostezka vypada hodne dobre

jirka

nám tu chybí akutně víc věcí a cyklostezka mezi ně rozhodně nepatřila 🙁

Petr

Konečně, však těch lidí, které tam někdo poslal je hromada, aspoň na kole tam budou rychleji. 😀

Panda

A kdy bude od vlaků civilizovaná víkendová linka z Heřmaniček/Olbramovic/Votic do Prčic (příp. sezónně až na Monínec a do Jistebnice/Tábora)?

Alf

15.5.2021

Panda

Super:)

Anonymus

Jaka linka?

Sitgestravel

Parada, pekne je to vyasfaltovane. Tak to ma v prirode byt. V zime doufam to bude nejaky traktor na naftu pluhovat a v lete tam bude jezdit ten naftovy vysavac.

MaT

Tak možná by se i silnice pro auta mohly začít dělat bez asfaltu, bylo by to ekologičtější a třeba by pak všechny ty ekospolky tak neprotestovaly, že… 🙂

Jiří Kocurek

Jojo, před vynálezem automobilu nebyly silnice potřeba. Staří Římané je sice dláždili…

Jiří Kocurek

Mno ten vysavač asi ano. Přecejen by si tam mohl někdo na nabít kokos na spadaném listí.

Pepa

Nebo vyřezat listnaté stromy a keře v okoli, poté ještě stříknout Roundupem.

Petr

Tak pro silniční kola a kolečkové brusle je sjízdný jedině asfalt. Za mě by všechny cyklostezky, které mají mít dopravní smysl (ne jen rekreační), měly mít asfaltový povrch.

MildaIV

Ve srovnání s cyklostezskou v Praze je tato na kilometr téměř 7x levnější.

MaT

A kterou konkrétně pražskou cyklostezku myslíte? Snad ne tu dosud nejdražší odnikud nikam v Hloubětíně, která stála co si pamatuji asi 150 mega… 🙂 Z toho prý ale asi 70 milionů stál most/lávka přes Ocelářskou. A pak mám pocit spousta peněz zmizela v rekultivaci okolí, aby tam pak developeři mohli stavět různé bytové projekty (např. Kejřův park) a nemuseli tu rekultivaci platit oni. Samotná cyklostezka asi zase tak drahá být nemusela, v podstatě se jen vytrhaly kolejnice a pražce a dal se asfalt na původní těleso železniční vlečky… Ale jen mě tak zajímalo, jestli v Praze máme nějaké ještě dražší… Číst vice »