Čtvrtmiliardová a rok a půl trvající oprava nadjezdu v Lysé nad Labem skončila
Středočeský kraj dnes oficiálně otevřel po roce a půl nadjezd v Lysé nad Labem přes železniční trať na silnici II/272.
Středočeský kraj dnes oficiálně otevřel po roce a půl nadjezd v Lysé nad Labem přes železniční trať na silnici II/272. Rekonstrukce mostu z roku 1973 vyšla na téměř 270 milionů korun a výrazně komplikovala dopravu ve městě i v jeho okolí. Řidiči po mostě mohou jezdit už téměř týden.
Most opravil Metrostav společně se stavebními firmami Porr a Chládek a Tintěra Pardubice. Stavbu předal o necelý měsíc dříve než byl původní plán.
„Most prochází městem Lysá nad Labem přes důležitou železniční trať regionálního i celostátního významu, proto byla jeho oprava bezesporu jednou z nejvyšších priorit, které jsme v oblasti rekonstrukcí dopravních staveb měli. Most navíc svojí délkou 214 metrů patří k nejdelším ve středních Čechách,“ řekla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).
Po dobu uzavírky musela auta objíždět trasu přes Stratov, nákladní auta nad 12 tun až přes Nymburk. Otevření nadjezdu uvítají i i řidiči na D10: trasa přes Lysou nad Labem a D11 bývá při zácpě na dálnici mezi Prahou a Turnovem alternativní možností, jak se vyhnout velkému zdržení.
Podle Jermanové se podařilo cenu opravy snížil o 5,6 milionů korun, navíc výrazně snížil kraj náklady na výluky, kdy oproti původně kalkulovaným 48 milionům kraj zaplatil jen necelých 8 milionů korun. Zdůraznila i zvýšení bezpečnosti mostu, neboť pilíře byly zesíleny a případné vykolejení vlaku by nyní nemělo konstrukci mostu výrazně ohrozit.
Most na důležitou železniční tratí sloužil od roku 1973, spojuje dvě části Lysé nad Labem. Technický stav mostu se před rekonstrukcí rychle zhoršoval. Most má nové podpěry a zejména novou ocelovou konstrukci. Většinu zaplatila Evropská unie.