Letecké společnosti Letectví

Čtvrté aerolinky mezi Prahou a Bukureští. Na linku v březnu vstoupí Blue Air

Boeing 737-300 v barvách Blue Air. Foto: Blue Air
Boeing 737-300 v barvách Blue Air. Foto: Blue Air
Rumunský dopravce bude od konce března nabízet pět spojení týdně.

Letecké spojení mezi českou a rumunskou metropolí zažije nečekaný konkurenční souboj. Od konce března příštího roku vstoupí na trasu už čtvrtý dopravce: rumunský Blue Air.

O startu nové linky se spekulovalo několik posledních dní, dnes v podvečer rumunský dopravce zahájil prodej letenek. Vstup nového dopravce potvrdilo oficiálně i Letiště Praha.

Blue Air začne létat od 28. března pětkrát týdně (každý den kromě soboty a úterý). Z Prahy poletí ve 14:55 s příletem do Rumunska v 17:55. Z Bukurešti letí ve 13:10 s příletem ve 14:05 do Prahy. Nejlevnější zpáteční letenky začínají na 46 eurech s malým příručním zavazadlem.

Do Bukurešti letos nově začal létat Wizz Air, který je aktuálně jediným dopravcem na této trase. Dlouhodobě spojení mezi oběma městy zajišťují České aerolinie a Tarom. Rumunský dopravce nabízí aktuálně letenky od září, ČSA od října. Konkurence čtyř dopravců na jediné trase z Prahy není obvyklá, cestující ji znají prakticky jen z leteckého spojení mezi Prahou a Londýnem.

Blue Air se dostal do existenčních problémů už před pandemií koronaviru, rumunská vláda nakonec dopravci půjčí 62 milionů eur. Transakci schválila minulý týden Evropská komise. Dopravce záhy poté oznámil otevření nových linek, zejména do Itálie.

Blue Air má celkem 18 letadel, kompletně jde o různé verze Boeingu 737. Aerolinky mají základny v Rumunsku, Itálii a na Kypru. Loni přepravil přes 4 miliony cestujících. Firma je od roku 2016 ve ztrátě.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Zajimavá zpráva, v Blue air momentálně probíhá příprava na rumunskou verzi insolvence

Jakub

Zajímavé, když momentálně probíhá ve firmě rumunská verze insolvence

Mat

Hodně zvláštní, to počítají s kolapsem ČSA i TAROMu? Kdyby radši zkusili tak 2x týdně Kluž…

Leden

CLJ je mrtvá a byla mrtvá už za pokusu ČSA s játrem… radši to pravidelně rušili a cestující přesměrovávali přes Bukurešť.

Vaclav

řekl bych, že Wizz si zimu odlítá sám a od jara zůstanou 2… 4 dopravce to neuživí, ta letadla byla plná jen málokdy (to tam lítali ČSA/Tarom skoro denně a navíc s menšími letadly), plus zvlášť pokud business cestování trochu odpadne

Lkprak

Co my víme, co bude na jaře. Už za měsíc může být situace v letectví úplně jiná.

Liboros

No po zkušenosti z Brna bych neskákal moc vysoko…

Petr

Taky si na to vzpomínám. No uvidíme

Jan

Ti co tě tu mínusují si asi už nepamatují na nedávné „působení“ Blue Air v Brně… 😀