Autobusy

ČSAD Střední Čechy nakoupí 27 autobusů na CNG, dodá je dealer Iveca

Crossway LE pro ČSAD Střední Čechy. Foto: ČSAD Střední Čechy
Crossway LE pro ČSAD Střední Čechy. Foto: ČSAD Střední Čechy

ČSAD Střední Čechy pokračuje ve velké obnově autobusového parku pro linky ve Středočeském kraji. Od společnosti Tezas servis nakoupí celkem 27 dvanáctimetrových autobusů Iveco Crossway Low Entry.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Tezas byl jediným zájemcem, který podal nabídku. ČSAD Střední Čechy zaplatí za autobusy celkem 162,5 milionu korun bez DPH, 6,020 milionů za autobus.

Podle smlouvy mají být autobusy dodány do konce srpna letošního roku. Vozidla zamíří s největší pravděpodobností na Mělnicko. Autobusy budou plně klimatizované.

Jde o další velkou zakázku, kterou dopravci jezdící v systému Pražské integrované dopravy a Středočeský kraj mění výrazně svůj vozový park, autobusy plní nové standardy vyžadované objednateli, jezdit budou v barvách PID. Díky velké modernizaci kraj a dopravci nesoutěží nové smlouvy, ale prodloužili stávající kontrakty.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hen ten oný

Jen houšť a větší kapky.

AAA

tak, aspoň někdo má rozum s něčím relativně osvedčeným (byť (pří)městský autobus a komunální vozidla jsou asi to jediné kam se CNG hodí) a ne vymýšlet grétoviny s baterkama nebo vodíkem.
A mimochodem to na fotce asi není na CNG, že jo

Jiří Kocurek

Tak zemní plyn má zaveden do domu kdekdo. Když ne skoro každá, tak každá druhá vesnice zemní plyn zaveden má. Přistavět CNG stojan na benzínce je jen věcí návratnosti investice, tj. nabídky a poptávky. Pamatuju stojany na Special 91 MIX. Zmizely s koncem poptávky pro palivo do Trabantů apod.

Erik

Člověče, co to říkáte? Přistavět stojan na benzínce? To si opravdu myslíte, že je to tak jednoduché? Bože, když o tom nic nevíte, tak raději nic neříkejte.

AAA

tak nejde až tak o stojan ale spíš o nádrže v autě

Kubrt

O ten „stojan“ jde taky- k jeho výstavbě je třeba mít dostatečně kapacitni/tlakovou přípojku. V depu v Opavě by mohli vyprávět, jak jejich 714 CNG musejí zbrojit ze svazku lahví privezenych na autě, i když samozřejmě „plyn v depu je“.

AAA

Proč, postavit plničku se jim nevyplatí nebo ta přípojka nemá dostatečnou kapacitu? Ale hlavně jsem chtěl říct že CNG se zrovna moc nehodí pro osobáky, i když to byl jednu chvíli velký hype.

Kubrt

Není tam kapacita přípojky. Ale obecně lokomotiva na CNG je úlet, nemá to žádnou přidanou hodnotou.

Erik

Povolení na plničku není jednoduché. To je celý problém.

AAA

i když není veřejná? jenom se ptám…

Kubrt

Na fotce je naftak z roku 2014.

Kubrt

ČSAD Střední Čechy v posledních třech letech nakupuje dost intenzivně, právě přichází do provozu 20 busu LE 12 NP, vloni jich přišlo cca 30, teď se avizuje dalších 27.