ČSA už nelétají s jediným airbusem. Po jedenácti týdnech se vrátil do provozu A319
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Jediné letadlo ve vlastnictví ČSA bylo odstaveno kvůli výměně podvozku.
Dobrý den, pane Sůro. Nepřemýšlel jste o tom, že by byla diskuze pod články přístupná pouze pro zaregistrované a popřípadě nějak ověřené členy? Možná bychom se po té vyvarovali toho, že budeme muset číst reakce lidí jako je např. Anonymus a ostatní. Chápu, že ne každému bylo z hůry dáno a když se rozdávalo IQ, tak se jistá část populace nedostavila, ale tohle fakt nejde. Alespoň né v případě, že si budete chtít zachovat pověst důstojně vedeného webu, což si myslím, že zatím zcela jistě splňujete. Děkuji za info. ps. Závěrem bych rád nadhodil jeden vtípek, který se sem bohužel… Číst vice »
Proto byla diskuze oddělena mimo text. Takže neuvažujeme. Pokud se podíváte na novinky, jsou tam pouze registrovaní a % jednodušších jedinců stále vysoké.
Pokud se nepletu, tak pan Sura uz jednou Anonymuse zabanoval. Nicmene zrejme mu jeho nazory prijdou zajimave, takze mu dal “milost”
Teď už vlastně stačí jen pozorovat, kolik palců dolu se objeví pod mim příspěvkem a podle toho se krásně pozná, kolik hrdinů, kteří se skrývají za svůj nick a nikdy by svou totožnost neprokázali zde je. 😀 😀 😀 No nic žijeme v době, kdy se řeší podstatně závažnější problémy, takže pár blbců co píší bludy pod články a řeší si s tím svůj vlastní komplex nás vlastně vůbec nemusí zajímat. Nicméně jedna věc závěrem pro ty normální. Největší trest pro tyhle pitomce je to, když na ně nebudete reagovat.
Narozdíl od vás se klidně podepíší, on totiž „Czechpilot“ není o nic moc jiná přezdívka, než „Anonymous“ a stejně nevím co Vám jméno řekne. Ale k věci..za sebe jsem Vám mínus dal a to nikoliv pro obhajobu podle Vás hloupých příspěvků, ale za ten nápad chtít povinnou registraci a nějaké ověřování, vyjádřit se snad může každý a teprve až poté, co bude dělat neplechu by měl tuto možnost ztrácet. Nevím jak vy, ale osobně reaguji velmi zřídka, když mě něco opravdu zaujme a kvůli tomu bych měl vytvářet všude kam chci jednou za čas napsat nějakou registraci a ještě provádět… Číst vice »
Pane Dostál, vůbec jsme se nepochopili. Tím, že je na spoustě webů vyžadována registrace nikdo přeci nepožaduje, aby se daný jedinec chodil hlásit na „úřad“ s OP v ruce a nahlašoval pravé jméno včetně rodného čísla. Stačí si přeci založit přezdívku, která bude potvrzena emailem a nikde se nemusíte podepisovat. A proč??? Hned Vám to vysvětlím: Bohužel jsou mezi lidmi tací, co napíšou příspěvek a za tři minuty si ho pod jiným nickem pochválí a udělí si kladné hodnocení. A to, že někteří mají dokonce náladu si sami se sebou povídat i ve třech a čtyřech variantách není nic neobvyklého.… Číst vice »
Palec dolů za mim příspěvkem, pilotíku….
Dobrý den Czechpilot, osobně si m myslím, že pan redaktor dokáže velice dobře odhadnout, kdy příspěvky jsou již za hranou. A vy potvrzujete to, že sám dokážete podle nick name identifikovat jedince, kteří přispívají v rozporu s vaším názorem, tak příspěvky těchto lidí prostě nečtěte. Ale, rád bych reagoval na níže uvedené v diskusi. Bohužel piloti a CC nejsou jedinou skupinou zaměstnanců, kterých se dotkl COVID tak, že museli změnit své zaměstnání, snížit si platy. Taková je skutečnost, taková je všední realita. Také bych rád napsal, že časy, kdy piloti a CC byli placeni mimo realitu trhu, na kterém působili… Číst vice »
No nevím jestli je hezké dnešním pilotům ČSA (těm pár kterých tam zbylo a mnozí to nezažili), házet na hlavu blahobyt přelomu tisíciletí, když teď sami jsou samé neplacené volno, výcvik v hodnotě milionů si museli platit sami, takže jsou kolikrát s dluhem za licenci v existenčních problémech, což také není v jiných profesích zrovna zvykem.
Jistě, tehdy to byla velká párty, to už dost let neplatí, první snižování tuším nastalo 2014?
Ale jde o to, ze tu party platil stat!!! Z penez danovych poplatniku a vymlouvat se na to, ze za krachem CSA a aktualni propousteni nemohou zamestnanci CSA, je alibismus. Tehdy Vam nevadilo brat nadprumerne mzdy za nic (myslim i jina, kancelarska oddeleni), to uz se ale nikdy nevrati, protoze CSA uz nikdy ceskemu statu patrit nebude. nastesti.
Kdyby jsi se ve škole lépe učil, tak by jsi taky bral nadprůměrné mzdy. A nemusel jsi teď někomu závidět… No, asi i to suché z nosu.
Ja nikomu nezavidIm a piloti v mych ocich jsou frajeri a zaslouzi si vysokou mzdu. Ale to neznamena, ze pilot si muze dovolit vse. A ve statnim CSA to byla katastrofa. Vcetne dalsiho personalu. Pak se nedivte, ze statni CSA slo do kytek. Muzete si za to sami, kdyz jste nekriceli, ze mzdy vubec neodpovidaji ztratovym aerolinkam. Nebo je tu nekdo, kdo upozornoval, ze CSA si to nemuze dovolit? A vykrikuje tu nekdo z CSA zamestnancu, ze se dluzim cestujicim stamiliony a ze je to nefer? Vhodite za manazerx CSA, at se nejprve zaplati dluhy lidem, kteri penize zreba nutne… Číst vice »
Já normálně napíšu petici na zabanování Anonynuse
Napiste petici, ale prvni napiste, jak se vrati dluhy cestujicim. A kdy. Dekuji. 🙂
ČSA zdvojnásibila flotilu….
Tato zpráva je jednoznačně dobrá, očekávaná, informace. Děkovat redakci za zveřejnění by měla být samozřejmost. Z některých příspěvků níže je ale cítit úsměšky, zlobu a hejt. Těžko pochopit proč. Stále je to o tom jediném. Více ČSA letadel ve vzduchu (provozuschopných) je rovno práci pro více lidí, toho času sedících na zemi na neplaceném volnu. Je to šance na zvýšení pracovních úvazků pro ty z nás, co mají více štěstí a pracují na redukovaný pracovní úvazek. Stále je mnoho kolegů pilotů a cabin crews, kteří už rok chodí po brigádách, mají práci mimo svůj milovaný obor, často velmi špatně honorovanou,… Číst vice »
Vy zamestnanci ze nemizete za doucasny stav? Alibismus. CSA jako statni firma platila nechutne nadhodnocene svoje zamestnance za tzv. drzkovny. Aby lidi na planovani brali 70 tisic? To je jasny, ze CSA byli v prdeli. To se Vam to pracovalo co?
A pokud jste takovy frajer, tak si odpustte cast mzdy a zaplatte cestujicim kterym se dluzi. Poslu ucet, mohu? Dluzi se stamiliony cizincum. Tem je voucherum k nicemu.
To víš že jo, pošli frajere.
Bla bla, nic neposlete a je vam uplne jedno, ze Simane s Vikem a Tvrdikem v cele cinske firmy se smejou. Je jim to uplne jedno. I nejuzsimu vedeni Smartwings a CSA je to uplne jedno. Dluzi miliardy a neplati dluhy. Hmus. A driv na cestujici uplne kaslali. Zpozdeni? Nezajima. Rozbite a ztracene kufry? Blby cestujici, nezajima.
Zohle opravdu chcete v Cesku, v nasi krasne zemi? Ja tedy ne.
Tezko muzete vinit zamestnance firmy za manazerska rozhodnuti, i pres to, ze z nich kdysi tezili.. Mozna byste se divil, jak existencne problematicke muzou byt problemy jejich firmy pod vedenim zminenych panu prave pro zamestnance. Tim nechci nijak snizovat problemy ktere dluhy spolecnosti zpusobily cestujicim.
Proc bych nemohl vinit zamestnance? Vzdyt museli vedet, ze CSA zamestnanci se do roku 2018 meli jako prase v zite a ze zneuzivali uplne vseho. Vzdyt to jsou verejne story, ze i obycejny zamestnanec ( ne vedouci) bral ponalu jak vysokoskolsky reditel skoly. Je to stejny se vsemi temuhle statnimi molochy. Ja tam pracuju, tak davej a davek vic… Vzdyt stat to zaplati.
Každá firma má svého vlastníka, který zodpovídá za výběr managementu. Od vzniku republiky za ČSA zodpovídalo ministerstvo financí, jelikož to byl státní podnik. Bylo finančně zdravé v období, kdy je vedli pánové Jakubše a Hůla. Od doby kdy si Paroubek v roce 2004 dosadil na místo ředitele Tvrdíka, který ví jak se letadlo udrží ve vzduchu, ale o řízení aerolinek nic, začne nakupovat letadla, jako kdyby chtěl udělat z ČSA českou Lufthansu, tak jeho nástupci už s tím nic moc ani udělat nemohli. Vše mají na triku tehdejší ministři financí a management firmy. Ti rozhodují o platech, ne zaměstnanci. ČSA… Číst vice »
Máte teda dost iluzorní představy o platech v čsa.
Pár přátel tam dělalo .. a že by se teda měli jako prase v žitě?
Fakt ne.
No myslim ze jste slysel nejake hisorky z pred r. 2010 a kdo vi co na nich bylo pravdy :).. po ekonomicke krizi urcite nemuzete mluvit o nejakych nadstandardnich platech ani u letoveho personalu. Nicmene asi u zadne firmy neni v kompetenci zamestnancu urcovat vysi platu, je to uloha managementu, ktery musi vedet, jestli si vysi platu, kterou nastavi, muze firma dovolit.
… jinymi slovy, kdyby CSA byla soukroma firma zcela zavisla jen na umeni prodat letenky a zajistovat prepravu, pak by ty mzdy nikdy nebyli vysoke jako u statnich CSA. To je zcela jiste. Ale statnim CSA to bylo uplne jedno, kolik se utraci a prodelava.
No tady nezapomínejte na sílu odborů, které mnohdy dokázali vedení zahnat svými požadavky do kouta. Jestli na to je nebo není je většinou moc nezajímalo. Asi jako v te Alitalii
Souhlas, vzdyt to pisu take. Proste odbory jsou zamestnanci a cesky stat si do vedeni CSA asi nasadil neletecky manazery a vysledek byl kazdorocni ztrata.
Ja jsem hlavne rad, ze CSA uz neni statni. Kdyz krachnou, tak krachnou. Dluhy nesplati, ale aspon stat uz snad nikdy nebude vlastnit ceskou aerolinku. To by zase bylo opakovani historie
Nezbývá než jim přát, aby všechna čísla začala lézt nahoru a z toho finančního dna se vyhrabali. Ještě není vyhráno.
Zase jsme nejlepší. 100 procent letadel v provozu. Kam se hrabe Emirates 🙂
Aeroklub se mohutně rozšiřuje.
0 100 % víc! Tak snad za další 3 měsíce to bude ještě lepší.
Hodně velké překvapení. Teď by to chtělo vracet dlužné peníze…
V cem je to velke prekvapeni?
Že majitelé ČSA se nechali ukecat, že ČSA pozřebuje letadlo a že insolvence fovolila nákladnou ginanční operaci, když dluží miliardy… Insolvenční správce jde hodně na ruku… doplňte si sami
A kym se prosim nechali ukecat? Evidentne mate nejake zakulisni informace. Mohl byste je tedy sdelit?
Zakulisni info nemam. Vse z medii a z webu. Tak jinak. K cemu tohle letadlo ted pomuze CSA? Ma snad denne 3-4 destinace? Vzdyt generuje ztratu za ztratou
Predpokladam ze sam vite, ze jedno letadlo tezko denne nalita 4 destinace. Nevim cemu ted pomuze, to asi vi ten konkurzni spravce, nemyslite?
Když ne 4, tak 3 by naletat melo. Jeden let trva po evrope 2 hod, tak to je na jednu vracecku s pauzickou 5 hodin. Mne to vychazi i na ty 4 lety denne. 🙂
Ony pro piloty existují bezpečnostní předpisy a navíc musí mít typovku na daný letoun.
hmm.. a údržba se nekoná? případná technická závada se nekoná?
provozovat jedno letadlo je dražší, než provozovat dvě.
fakt si vem prasek.
mozna cerpas z medii, ale blbe.
anonymus pravděpodobně vysadil léčbu … poslední dny tady jede fakt bomby 🙂
A jak byste se tvářil Vy, kdyby Vám ČSA dlužili třeba 20.000,- Kč za letenky na dovolenou a místo, aby správce prodal, to co mají a vrátil Vám třeba aspoň 2.000,- Kč, tak by raději nákladně opravil podvozek letadla a doufal v ekonomický zázrak?
Ne takhle opravdu běžně insolvenční správci nepostupují, obvykle je totiž zajímá jen jak podnik prodat a mít s tím co nejméně starostí.
Ano, nemate pravdu. Pokud by CSA rozprodalo vsechen svuj majetek, tak z tech penez cestujici neuvidi v podstate nic ale to je Vam zrejme jasne
Jano, CSA nesplati miliardy, ktere dluzi? Z ceho jako? Simane s Vikem urcite nedaji ani korunu ze sveho. Dluzi tolik i letist, ze je jen otazkou casu, kdy prestanou mit povoleni letat do nakych destinaci.
Doufam, ze cesky stat vic nepomuze. Uz jen emisni povolenky jsou zlatym pokladem.
A jakym letistim dluzi? S Letistem Praha uz se snad vyrovnali, ne?
To nevim, ze by se s letistem Praha urovnali.
Jano, jak teda CSA chce splatit ty miliardy dluhu a k cu CSA pomuze, ze ted maji 2 letadla? Kolik ze letaji destinaci? 😂😂
konkretne kterym letistim dluzi?
To nevim, kterym presne, ale dluzi. Neni to i v tom insolvencnim prehledu veritelu snad?
Tam to prave neni. A silne pochybuji, ze by se zadne z letist kterym dle Vasich zakulisnich informaci dluzi CSA miliony o sve penize neprihlasili. Ale zrejme vite vic nez my. Pak ale nechapu proc to nenapisete
Jano, pokud to neni letiste v insolvencnim seznamu, pak tedy nedluzi CSA letisti, ale Smartwings. Smartwings ale v insolvenci, takze tuhle informaci nesezenete. Bohuzel prave proto, ze Smartwings neni v insolvenci a neni ani v moratoriu, tak by okamzite mel zaplatit vsechny pohledavky. Proc neplati a dluzi vsude, kam se podiva?
A kde dluzi Smartwings? Predpokladam, ze vite z informaci co jsou na webu a v mediich, ze jsou to dve oddelene firmy se samostatnym ucetnictvim. Predpokladam ze tedy mate o dluzich Smartwings nejake zakulisni informace kdyz tvrdite ze dluzi kam se podivaji
Tohle už je normálně psychoza.
Chápu, asi ti šlápli na bebíčko, ale teda takhle bohapustě tady lhát?
Viděl jsem ho jak krade. Teda nevím jestli to byl skutečně on. Ale krade. To sedí přesně na Vás.
No .. a právě proto se ptám. Kterému letišti dluží? protože tam to není..
Takže, znovu – kterému letišti ČSA dluží?
Ze se s nim vůbec bavíte. To je takový Volný letecké dopravy
Pepo kdyz je ta firma tak super, proc zase zrusili lety? Neslibovali nedavno letat denne Moskvu? 😂😂🤮🤮 Clovek se musi smat, kdyz to vidi.
Ale Moskva vyhlásila teď totální lockdown kvůli koroně, takže zrušení letů se jim zazlívat snad nedá?
Moskvu zrusili, protoze opet nevyprodali lety pro cestovky a individualy a je tobjejich taktika nahlasit ze budou litat a pak cestujici vicemene donuti letet v jiny den. Uz dopredu vi, ze nesplni odletet vse, jak maji.delaji to furt ale penize nevraci, bohuzel je to kradez za bileho dne
Žádná aerolinka nepáchá ekonomickou sebevraždu, aby poslala letadlo s 20% obsazeností. Mimochodem Turkish dnes zrušily let VIE – Ankara a ANA VIE – Tokio. Takže nic neobvyklého.
No a co?
Mě zrušil zas let Turkish .. a taky tady nedostávám z toho hysterák.
A vam prijde normalni prodavat lety a pak je zrusit? To neni normalni. Kdyby kazdy dopravce se rozhodl ze autobus nevyjede nebo vlak protoze malo prodal…?
Víte on insolovenční správce, jmenovaný věřiteli, své práci bude rozumět více než vy a tudíž ví co dělá. No a pokud si myslí, že letadlo víc vydělá, když bude létat, než když se prodá, bude to zřejmě pravda.
Cílem každé insolvence je uspokojení co nejvíce pohledávek a je jedno jak k tomu dojde. Musí se uspokojit co nejvíce věřitelů.
A pokud se povede to, co vymýšlí správce teď, budete mít mnohem vyšší šanci, že se Vám z pohledávky vrátí víc.
Ja se obavam, ze insolvencni spravce je mladej kluk po vysoke skole, ze si netroufne oponovat Simanemu. Cela insolvence a sehnat kapital je zcela jiste v rezii Simaneho.
Ale je trapny, jak se kasle na cestujici, jak se jim nevraci penize… Hnus. Podvod. 🤮🤮🤮
Nezvracejte tady, kdo se má na to koukat.
Celou insolvenci ovládají lidi, kteří mají největší pohledávky u dlužníka. Insolvenční výbor je sestavený přímo z věřitelů a je mezi nimi i zástupce cestujících pokud si pamatuji. Máte pocit, že své miliony jen pustí kvůli Šimáněmu nebo komukoliv jinému a jiné konspirační teorie které tady stavíte z vody?
Kdybyste si dal asi tak minutu prace s tim kdo je insolvencni spravce, tak byste zjistil ze to neni zadny mlady kluk po vysoke skole
Tak otazka je, jak vnimame mlady. Kolem 30 let urcite neni stary.
Jano, napiste mi vas nazor, kdy a z ceho se splati dluhy CSA? Hlavne cestujicim. Dekuji za vas nazor. Kez by vam dluzili penize, abyste vedela, jake to je. 🙂
Ta jak dlouho není důležité. Důležité je, že dluh splatí. A pokud budou mít dobrou obsazenost letů, udělají cca. 6 letů denně, vydělají víc, než kdyby se prodalo to jedno letadlo, které aktuálně vlastní.
Kez by. Ale neverim. Uvidime, jestli CSA splati dluhy.