Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Českým aeroliniím přiletí druhý Airbus A330, bude vozit polské dovolenkáře

Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA
Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA


České aerolinie zařadí do své flotily druhý Airbus A330. Pod registrací OK-GBB ho ale v Česku bude možné vidět jen výjimečně: hlavní byznys bude mít v Polsku, kde bude vozit přes zimu klienty polských cestovních kanceláří, které si nasmlouvala polská dcera Travel Service.

Půjde o letadlo půjčené od kanadské společnosti Air Transat do konce zimního letového řádu. V minulosti si ho pronajímal pro stejné lety Travel Service i s piloty, letos ale využil toho, že do své skupiny zařadil i České aerolinie.

Ty mají piloty na A330 vycvičené, firma ještě rozšířila typovou zkoušku na A330 dalším pilotům. I proto aerolinky nedávno poslaly A330 na otočku do Bratislavy, šlo současně i o povinnou proceduru pro piloty.

Dosud České aerolinie létají s modelem A330-300 půjčeným od Korean Air, nasazují ho hlavně na linku do Soulu. Z Kanady si půjčují verzi A330-200 pro 345 cestujících (12 byznys, 333 v ekonomické třídě). Stroj má dolet 9600 kilometrů. Nasazovat ho ČSA budou na linky z Varšavy na Zanzibar, Kubu, do Thajska na ostrov Krabi nebo do Dominikánské republiky. Letadlo bude vráceno 1. dubna.

Letadlo OK-GBB přiletí do Prahy na začátku příštího týdne a po úkonech nezbytných pro zapsání stroje do specifikace ČSA bude na začátku listopadu vypraveno do Varšavy s mezipřistáním v Ostravě.  „Tento technický přelet společnost využívá pro doškolení potřebného počtu českých pilotů pro tento typ letadla,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • Bohužel to záleží na poptávce českých CK – případně na zájmu českých PAX
      Dáš během zimy jednu Kubu a jedno Thajsko?

      • To já všechno chápu, ale zajímalo by mě, kam letos v zimě TVS bude vypravovat z Prahy exotické chartery? 🙂

  • prvá A330 má registráciu OK-YBA , tak táto druhá by mala byť pod registráciou OK-YBB a nie OK-GBB ako máte uvedené v článku

    • OK-YBA a OK-GBB jsou složeny tak, že první písmenko – Y/G značí rok výroby, B je kategorie letadla a poslední A/B pak znamená pořadí v rámci typu u provozovatele. OK-YBB by tento airbus měl pouze v tom případě, že by byl vyroben ve stejném roce jako OK-YBA.

      • Jenže, pokud jsou info na Jetphotos správné, obě letadla výr.čísel 425 a 427 dělí od sebe ve výrobě jen jeden měsíc! OK-YBA je z 3.9.2001 a OK-GBB je z 9.10.2001.

  • Letadlo OK-GBB přiletí do Prahy na začátku příštího týdne a po úkonech nezbytných pro zapsání stroje do specifikace ČSA

    co tím chtěl básním říci, speciálně tím koncem věty? 🙂 ty úkony jsou nezbytné, ale pro zapsání stroje do českého rejstříku, ne do specifikace čsa .)

  • Jedno mi nejde do hlavy: za socíku měly ČSA flotilu dálkových IL-62, později i A-310, a mezi destinacemi nechyběla města jako New York, Toronto, Montreal, Chicago, Jakarta, Colombo, Bangkok, Singapore, Bombay, Bangkok, Havana, a to jsme byli preférie světa, a měli jsme v porovnání s kapitalistickou cizinou hodně hluboko do kapsy, o překážkách cestování jako výjezdní doložky a víza nemluvě. A přesto se létalo, a dálková flotila měla své využití. Dnes, když jsme ekonomicky mnohem silnější, když jsme součástí západního světa a západních struktur, když padla politická omezení cestování a naše země je cílem milionů turistů i obchodních cestujících, se naše ČSA scvrkly na úroveň nevýznamného regionálního dopravce, a letadla mají buď v zápůjčce, nebo na leasing. Smutné… obzvláště ve dnech stoletého výročí naší státnosti, kdy se razilo heslo „vzduch je naše moře“.

    • S A310 jsem v devadesatych letech lital do Toronta. Uzasne bylo, ze jsem mel vzdy celou prostredni radu pro sebe. Tim se taky vysvetluje, proc to zrusili. Nizka obsazenost. No a pak zacaly megaplany Luftjardy Tvrdika, ktery bez hlubsi ekonomicke analyzy zacal v CSA radit jak cerna ruka.
      Ne nadarmo se rika, neni umeni penize vydelat, ale nenechat se o ne okrast…

    • Nemuzete srovnat letecký trh tehdy, a nyní .. bylo by to na denní přednášku, ale jen tak pro představu (jak moc jste vedle) ..

      – letecká doprava byl čistý monopol. nulová konkurence, leteckou dopravu provozovaly vždy jen dvě společnosti – jedna z jedné a jedna z druhé země, za harmonizované, státem řízené ceny
      – letenky stály 10- 20x tolik, co dnes
      – čsa neletálo primárně pro občany čr, ale pro pro lidi z „venku“

      v takovém modelu nemohla aerolinka krachnout.
      s liberalizací letecké dopravy se ovšem situace změnila, řada aerolinek z dob socíku přestala existovat, a většina z těch zbylých si prošla aspon jedním, dvema bankroty.

      srovnáváte něco naprosto nesrovnatelné

    • Další věc je, že sice mezi destinacemi nechyběly New York, Toronto, Montreal, (Chicago se myslím nelétalo, ne?), Jakarta, Colombo, Bangkok, Singapore, Bombay, Bangkok, Havana, ALE
      1. rozhodně se to nelétalo denně
      2. hlavně ten východ byl víc přiskokový, než lety s TVS za exotikou – ta Jakarta se myslím létala Praha – Atény – Bejrút – Bombaj – Singapur – Jakarta

Newsletter

Partneři


Výběr editora