Air Greenland se loučí se starou A330-200. Podívejte se, jak vypadá let s její nástupkyní

Poslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air Greenland

Letecký symbol Grónska provedl při svém posledním letu symbolický průlet nad hlavním městem ostrova.

Grónská letecká společnost Air Greenland se rozloučila s téměř 25 let starým Airbusem A330-200. Poslední let stroje vedl z Kodaně do pouště v americké Arizoně, kde bude sloužit jako zdroj náhradních dílů. Letu přes „domácí“ vzdušný prostor využil dopravce k symbolickému průletu nad grónským hlavním městem. Na místě si památný okamžik nenechalo uniknout několik nadšenců a na Flightradaru pozorovalo v tu chvíli nejsledovanější let i 55 tisíc uživatelů. K dispozici je také záznam z živého přenosu průletu.

Letoun s výrobním číslem 230 převzala společnost Air Greenland v roce 2002, předtím létal u belgické aerolinky Sabena. Pod grónskou vlajkou nesl stroj registraci OY-GRN a jméno Norsaq. Letadlo bylo pro Grónsko naprosto klíčové, zajišťovalo totiž jeho obyvatelům spojení se zbytkem civilizace. Za více jak 20 let létal prakticky denně do Kodaně, uskutečnil několik charterových letů, včetně těch s turisty, sportovci i vojáky, a snášel i teploty 40 stupňů pod nulou.

Poslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air Greenland

U Air Greenland nalétal Norsaq celkem 41 364 letových hodin, do vzduchu se vznesl a přistál hned 10 112krát. To si podle informací z tiskové zprávy vyžádalo dva podvozky a dvojnásobnou generální opravu motorů.

Na začátku prosince minulého roku převzal grónský dopravce v továrně Airbusu v Toulouse nástupce staré A330-200, nový Airbus A330-800. Jde o menší a méně populární verzi modernizované řady letadel A330neo. Letoun pojmenovaný Tuukkaq je již plně zařazen do provozu a 2. března měl tu čest se na jeho palubě svézt i čtenář deníku Zdopravy.cz, jehož fotografie z letu Kodaň – Kangerlussuaq přikládáme do galerie níže.

Air Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czAir Greenland a jejich A330-800. Foto: Čtenář Zdopravy.czPolární záře v Grónsku. Foto: Čtenář Zdopravy.cz

 

 

Tagy A330-200 A330-800 Air Greenland Airbus Airbus A330-200 Grónsko Nuuk
1 komentář