Letecké společnosti Letectví

American Airlines budou létat do Prahy i příští rok, nasadí větší letadlo

Airbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto:By tjdarmstadt (IMG_0229.jpg) [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons
Airbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto:By tjdarmstadt (IMG_0229.jpg) [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons

Největší letecká společnost na světě American Airlines je zřejmě spokojená s prvním rokem provozu nové sezónní linky linky z Filadelfie do Prahy. Příští rok počítá s jejím pokračováním i nasazením většího letadla.
Vyplývá to z údajů v rezervačním systému.

Od 7. května bude z Filadelfie létat do Prahy s Airbusem A330-200, dosud do Prahy nasazuje Boeing 767-300. V prodeji jsou letenky zatím do 27. srpna, aerolinka ale zatím nenabízí lety po tomto datu ani do jiných destinací.

V praxi to znamená navýšení počtu míst mezi Prahou a Filadelfií o téměř pětinu. Dosud létá do Prahy Boeing v konfiguraci pro celkem 209 cestujících (28 byznys, 21 ve třídě Main Cabin extra) a 160 v ekonomické třídě). Nově nasazený Airbus A330-200 má celkem 247 míst, z toho 20 v byznys třídě, 21 v premium economy, 54 ve třídě Main Cabin extra a 152 v ekonomické třídě.

American Airlines mají ve flotile celkem 15 Airbusů A330-200 různého stáří: od téměř devatenáctlitetých strojů až po relativně mladé stroje dodané před necelými čtyřmi lety. Boeingy 767-300 jsou starší, některé stroje létající do Prahy mají 25 let, nejmladší 15 let.

Lety na příští rok prodává už i Delta se svoji sezónní linku na letiště JFK v New Yorku, od června začnou létat na letiště Newark v New Jersey také United Airlines.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pan Sura, normalne ste ma donutili hladat, ze odkedy ma AA novu konfiguraciu Boeingov 767.

    Hovorite, ze maju 209 sedaciek, 28 Biz, 28 Premium Eco a 160 Eco, to je spolu 216 sedaciek.
    Podla ich stranky
    https://www.aa.com/i18n/travel-info/experience/planes/planes.jsp?locale=en_CZ&anchorEvent=false&from=Nav#boeing767300

    maju 28 Biz, 21 Eco+ (co vobec nie je Premium Economy!!!) a 160 Eco.

    takze zavedenim Airbusu 330 budu pocty sedadiel nasledovne:
    Biz 20 sedadiel
    Premium Eco 21 sedadiel
    Eco+ 54 sedadiel
    Eco 152 sedadiel

    to znamena: znizenie sedadiel v premiovej triede z 28 na 20
    zavedenie novej cestovnej triedy Premium Economy – 21 sedadiel
    zvysenie poctu sedadiel v Eco+ z 21 na 54
    a znizenie sedadiel v Eco zo 160 na 152

    Celkovo sa zvysi pocet sedadiel na 247, znizi sa pocet najdrahsich sedadiel a najlacnejsich sedadiel a rozsiri sa pocet sedadiel v strednej cenovej kategorii.

    • Díky za upozornění, měl jsem chybu v počtu Main Cabin extra a máte pravdu, není to čistě economy premium. Opraveno.

      • A zasa to nemate dobre…
        Novinari sa ma zvyknu pytat, preco ich nemam rad a preco im nerad odpovedam v mojej praci na otazky. Presne pre toto, co ste teraz predviedli. V ramci takzvanej NASIERACEJ zurnalistiky, kritizujete vsetkych dookola a hovorite ako by sa to dalo lepsie, al vy sami nie ste schopni napisat dobre ani jednoduchy clanok. Ako sa potom da verit tzv. investigativnej zurnalistike, ktoru novinari robia?

        Takze tu mate popis A330-200 od AA
        https://www.aa.com/i18n/travel-info/experience/planes/planes.jsp?locale=en_CZ&anchorEvent=false&from=Nav#airbus330200

        American Airlines dlho ponukali Biznis a Economy (ktoru volaju Main Cabin) a v ramci nej ponukali Main Cabin Extra – sedacky so zvacsenym rozostupom. Mnohi to prezentovali ako premiovu, triedu, ktoru maju ine velke aerolinie zavedenu. American to nikdy ako Premium Economy nepredavali (ani podla tarifnych kodov), dlho odolavali zavedeniu Premium Economy, ale nedavno ju uviedli a postupne nou vybavuju lietadla, ale len novsie. Starsie, ktore zrejme pojdu coskoro von z flotily ako su 767cky, maju Biznis a Economy (main Cabin a Main Cabin Extra).
        Novsie ako su A330 boli doplnene o novu Premium Economy triedu, je tam samozrejme biznis a v Economy najdete Main Cabin a Main Cabin Extra.

  • A pak si někteří koupací stěžují, ze leti starým letadlem. Přes oceán běžné létají 20+ let stará letadla….

    • zivotnost letadla se pocita na letove cykly, takze 20lety sirokotrup muze byt vice fresh, nez nejaky 7 let stary uzkotrup..

Newsletter

Partneři


Výběr editora