Co řešili železniční nákladní dopravci? ŽESNAD.cz zveřejnil celý záznam konference
Nákladní vlak v Rakovníku. Foto: ŽESNAD.cz
Z konference se stala jedna z nejdůležitějších akcí na české železnici.
Z konference se stala jedna z nejdůležitějších akcí na české železnici.
A kdy se zacne něco dít?
V Německu už se děje, jen se to týká osoby, nikoliv náklady.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/vitejte-v-pekle-v-nemecke-verejne-doprave-vypukl-s-levnymi-jizdenkami-chaos-40399220
Za velmi podstatnou informaci, která na tomto setkání zazněla (1:04:30) a byla druhým účastníkem (1:20:01) potvrzena je následující:
„Pokud by se převedlo 30 % výkonů nákladní dopravy ze silnic na železnice, znamenalo by to zdvojnásobení současného objemu nákladní dopravy na železnici.“
Pokud by se během relativně krátké doby velmi radikálně nezvýšila kapacita hlavních železničních tahů, lze to vzhledem k současným problémům s kapacitou sítě to lze považovat za ilusorní,
Já Vám nevím, co je na tom překvapujícího. Poprvé jsem to řekl na konferenci v roce 2013 za zcela nesouhlasného kývání hlavami poslouchajících. Od té doby se situace nezměnila, ale nesouhlasně kývajících je o trochu méně…
Zcela zásadní věc, tedy kapacita dráhy do Německa se ještě minimálně do roku 2035 nezmění, takže na splnění Bílé knihy o dopravě z roku 2011 můžeme zcela klidně zapomenout.
Petře,máme rok 2022 a nějaké závazky vůči EU.Ta kapacita dráhy se změnit musí,je to pro ČR podstatně vyšší priorita než např dálnice D6.Přece na ty konference zvete ministra a další prog
Petře,máme rok 2022 a nějaké závazky vůči EU.Ta kapacita dráhy se změnit musí,je to pro ČR podstatně vyšší priorita než např. dokončení dálnice D6, stavba nových nástupišť v Lovosicích, modernizace trati do Slavonic, stavba další přistávací dráhy v Ruzyni nebo další práce na Baťově kanálu. Přece na ty konference zvete ministra a další odpovědné osoby hlavně proto, aby se dozvěděli, že jimi řízené úřady nezajišťují plnění závazků, k nimž se ČR zavázala. Ministr by měl vědět, že jste nespokojeni s kvalitou prací na koridoru, které se musí po 20 letech kompletně opakovat a že rozhodně vyšší prioritou než např. výše… Číst vice »
Zdravím Bohumile. Rozhlédněte se prosím okolo. I kdyby teď všichni začali dělat přípravy těchto tratí na 200%, tak to prostě neurychlíme. V roce 2030 nebudeme mít jedinou kapacitní elektrizovanou trať do Německa, i kdybychom se rozkrájeli… S výjimkou Děčína.
To máte pravdu, ale tento vládní závazek pochází již z roku 2015.
A nedalo by se tedy silně zatlačit na „soft“ zkapacitnění? Prodloužení možné délky vlaků do Německa a pak různé drobnosti jako přesmyky, lepší ZZ a podobně?
Ve smyslu dlouhé vlaky krátké stanice? To bude lábuž.
Spíš jsem myslel ve smyslu prosazení prodloužení stanic mezi Děčín-Východem a Drážďany na maximální délku přípustnou v Evropě.
A k čemu by to bylo dobré, když s takovou délkou se nedostanete do Děčína ani z jednoho směru z CZ? Od Kolína i Prahy je 670 metrů, od Chomutova 626 metrů…
Ale pro nákladní dopravu nepotřebujeme přece jen trať do Německa.Potřebujeme projet plynule Českem.A pro to,abychom plynule projeli Českem,se nic celé roky nepřipravuje,jen se o tom na konferencích mluví.Vsadím se,ze se o tom úplně stejně jako ve Špindlu bude zase planě mluvit zítra v Brně.
Nemusíš se Bohouši sázet, minimálně já o tom mluvit budu a servítky si už dávno neberu. Je potřeba říkat pravdu, ať se ti líbí nebo ne. Ale vzhledem ke snížení rozpočtu SFDI a tím pádem SŽ to bude tristnější. Už teď dá práci obhájit potřebné investice.
Oldo, ale jde o to, aby si to všichni ti, kteří to mají zajistit,uvědomili a z té konference odcházeli s přesvědčením, že musí výrazně svou činnost změnit.Tak jako došlo ke změně v myšlení v oblasti výdajů na armádu, tak musí dojít ke změně myšlení v oblasti plnění našich závazků vůči EU. A přece naše nákladní doprava nesměřuje jenom do Německa, ale i do jiných států a také existuje nákladní doprava vnitrostátní. I zde se dá hodně udělat.
Jenže ještě sem nezažil, že by třeba Kúty nebo Hohenau nebralo, narozdíl od Bad Schandau.
To jste zažil málo, ale je to na druhou stranu jen dobře.
Protože jde o převod silniční dopravy nad 300 km, tak bez funkčních výjezdů do Německa si ani neškrtneme.
Ve svém příspěvku výše jsem napsal PODSTATNÁ, nikoliv překvapující informace. Překvapující by pro mně bylo, kdyby v následujících 8 letech byla na železnici učiněna taková stavební, technická a organizační opatření, která by zvýšení kapacity nákladní dopravy v roce 2030 na dvojnásobek garantovala. V roce 2015 se tehdejší Sobotkova vláda zavázala do roku 2030 přesunout 30 % silniční nákladní dopravy nad 300 km na železniční nebo vodní dopravu. https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Strategie/Koncepce-nakladni-dopravy-pro-obdobi-2017-2023-s-v/MD_Koncepce_nakladni_dopravy_w.pdf.aspx Pro existenci železnice je důležitá nákladní doprava, která jí živí. Osobní doprava bez té nákladní je životaschopná pouze v několika aglomeracích, jinak pouze za cenu velkého státního dosypu – viz nekoneční diskuse… Číst vice »
To by zhruba znamenalo nárůst na 200 a 250 vlaků denně na dvou páteřích.
Pardon, nárůst nákladních vlaků denně. Ale to se na ty tratě co? Ano, správně, nevejde bez redukce osobni dopravy.
To byla vydařená konference! Nejdříve jsme se dobře najedli, pak společně hezky popili…. A pak už nemělo cenu něco řešit.
Žejo, proč by se měl ministr o něčem bavit s dopravci. Stačí aby jim přikázal železniční povinnost a držet hubu, aby si nevyskakovali. A na oběd zoblemcané knedle, UHO a podrážu.
Já jsem tam také řečnil, už nevím o čem, ale mluvil jsem dlouho. A všichni se divili a pokyvovali hlavami.
A jste si jist, že neklimbali a nevykřikovali „Já nespím!“?
Nejdříve jsme se přiměřeně málo najedli, pak jsme si dali konferenci a to prase jsme sežrali až po „úřední“ části konference. Máte to na záznamu.
To jste byl zřejmě na úplně jiné konferenci.
Co zobete?
Přemýšlím, na které jste byl Vy?
Výroční setkání laureátů z Bohnic.
Hahaha, jste vtipnej až to bolí…. Na konferenci se řečníci hrůzou potili, když měli vystoupit a vymáčknout se… a vy tu zatím děláte Hujera panu Šimralovi.