Co čeká sbírky Národního technického muzea? Ptejte se ředitele Karla Ksandra
Největším projektem je proměna bývalého depa na železniční muzeum v Praze.
Připravujeme pro vás nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem bude ředitel Národního technického muzea Karel Ksandr. Muzeum vede posledních třináct let, ale kromě toho se celý život věnuje dějinám architektury a památkové péče a několik let působil také v Národním památkovém ústavu.
Muzeum převzal v době, kdy bylo několik let uzavřeno kvůli zdlouhavé rekonstrukci. „Nebudu své předchůdce kritizovat, jsem tu od toho, abych to muzeum vyléčil z krize. Srdce muzea mělo ale zůstat přístupné, i když by vstup byl jen dočasný a možná pro návštěvníky méně pohodlný. To, že se tak odřízlo na čtyři roky, je zcela nesprávné,“ řekl krátce po svém jmenování ředitelem serveru iDnes.cz.
Bezesporu největším projektem Národního technického muzea je proměna nevyužívaného depa na pražském Masarykově nádraží v nové železniční muzeum, které by se mělo otevírat v roce 2028.
Poslední potřebné pozemky od Českých drah koupilo muzeum před třemi lety, kdy byly odhadované náklady na celou expozici ve výši téměř 1,7 miliardy. Železniční sbírky muzea se neustále rozšiřují, poslední větší nákup před necelými dvěma lety od ČD znamenal 66 nových exponátů.
Jak běží přípravy nového muzea na Masarykově nádraží? Jaké plány má muzeum s depozitářem v Chomutově častěji? Podle čeho si muzeum vybírá nové exponáty? Jak velká část sbírek muzea je provozní? Zajímá se muzeum také o historii autobusové dopravy? A které exponáty jsou ty nejcennější?
Své otázky Karlu Ksandrovi můžete psát i vy do diskuse k tomuto článku až do úterního podvečera. Rozhovor ve formě podcastu vám pak nabídneme v pátek 14. dubna.