Citlivé zasazení do krajiny. Nádraží VRT pro Kolínsko a Kutnohorsko navrhne ateliér Boele

Podle dopravního modelu by měl terminál denně odbavit až 3900 cestujících, převážně směrem do Prahy.
Správa železnice (SŽ) zná podobu dalšího nádraží na budoucí vysokorychlostní síti. Terminál VRT Kořenice-Bečváry na Kolínsku se bude stavět podle návrhu tuzemského studia Boele, které vede architekt Pavel Fajfr a které zvítězilo v architektonické soutěži SŽ.
Vítězný návrh podle SŽ porotu zaujal „dopravním řešením a citlivým zasazením do krajiny mezi obcemi Kořenice, Pučery a Bečváry“. Oceněn byl také za „vyvážený poměr mezi funkčností, technickou proveditelností a ekonomickou efektivitou“.
„Jsem rád, že právě forma otevřeného výběru vedla k návrhu, který promyšleně reaguje na potřeby dopravy 21. století a zároveň přirozeně zapadá do svého okolí. Terminál díky tomu nebude jen dopravním bodem, ale novým impulzem pro celý region,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda.
Nové nádraží vznikne na vysokorychlostní trati z Prahy do Brna, konkrétně v úseku mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou (VRT Střední Čechy), který se má stavět v letech 2030 až 2035. Má sloužit jako přestupní bod mezi vysokorychlostní a regionální dopravou a zlepšit napojení Kolínska a Kutnohorska na Prahu a další části republiky.
Podle dopravního modelu by měl terminál denně odbavit až 3900 cestujících, převážně směrem do Prahy. Z toho 1500 pasažérů využije přestup na navazující konvenční železnici a přibližně 2150 osob na autobusy. Součástí projektu jsou i autobusová stání a parkoviště P+R pro 280 aut.
Ateliér Boele nedávno vyhrál například i soutěž na podobu nové sportovní haly v Českých Budějovicích pro 5000 diváků nebo knihovny v Chomutově, která vznikne z bývalých městských lázní.
Pokud jde o vysokorychlostní tratě, z otevřených soutěží už dříve vzešla i podoba například terminálu VRT Jihlava, Roudnice nad Labem nebo Praha-východ (Nehvizdy). Aktuálně běží i architektonické soutěže na podobu mostů pro VRT přes Sázavu a Oslavu.