Chrudimi zkrachoval tendr na provozovatele MHD, zkusí to znovu
Centrum Chrudimi, ilustrační foto. Autor: Bronislav Valenta, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=56772971
Město v podmínkách tendru požadovalo postupné zavedení elektrobusů.
Já bych řekl, že situace na pracovním trhu povede k tomu, že dopravní firmy už nebudou chtít uzavírat žádné dlouhodobé smlouvy. Řidičů bude vbrzku ubývat jako sněhu na jarním slunci,a je úplně jedno, jestli objednavatel bude chtít elektrické, plynové, naftové nebo šlapací autobusy.
Tady navíc radnice žádá, dle mého soudu, hodně muziky za málo peněz. Za těch uvolněných 10 mega se kontrakt žádnému dopravci rozhodně nemůže vyplatit. Město si bude muset zřejmě pořídit ekologickou dopravu na koňský pohon, na to jim těch 10 mega asi bude stačit.
Problémem je vysoká cena elektrobusů (nemluvě o vodíkových autobusech), která se těžko zaplatí při nízkých probězích vozidel v menších městech (chrudimská MHD má jen 4 linky, s nevelkou frekvencí spojů). V podstatě to bez veřejné dotace na pořízení vozidel nejde, ale kterému soukromému dopravci by se chtělo podstupovat dotační martýrium u tak malé zakázky? Tzn. zpracovat projekt na žádost o dotaci, uspořádat „tendr“ na dodavatele vozidel, zpracovat nabídku na veřejnou zakázku, v případě úspěchu se modlit, aby dodavatel elektrobusy opravdu a včas dodal, čelit riziku obrovských smluvních pokut ze strany města, … V dnešní době do něčeho takového těžko někdo… Číst vice »
… a nezapomeňme na náklady na infrastrukturu – dobíjecí nebo plnicí stanice už Chrudim má nebo si to dopravce má postavit pro těch pár vozidel sám?
Čím by plnily elektrobus? A proč by neměl?
Z textu „dobíjecí nebo plnicí stanice“ je snad zřejmé, co se týká elektropohonu a co vodíku. Myslíte, že vybudováni dobíjecí stanice je levná záležitost nebo že bude stačit běžná elektrozástrčka? Mrkněte třeba sem: https://zdopravy.cz/dobijeci-stanice-pro-nove-ostravske-elektrobusy-doda-siemens-79078/
Z textu článku je snad zřejmé, že vodík kupovat nebudou, tak tu rozvíjíte jen své dojmy. Myslíte, že jinde jim objednavatel dobíjecí stanici zaplatí? Argumentovat firmou, kterou vlastní město je manipulace. Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou a pořádně.
Můj komentář se týkal obecného problému s ekonomikou vozidel na alternativni pohon, mají-li dosahovat nízkých proběhů. A ekonomiku dále zhoršují nutné investice do nové infrastruktury, která má být využívána jen nízkým počtem vozidel. To je dost podstatný rozdíl oproti naftovému nebo CNG pohonu. Kdo chtěl, pochopil. A zřejmě pochopili i potenciálni dopravci, když se rozhodli o zakázku neusilovat.
Váš komentář se týkal přímo Chrudimi, sám jste to tam napsal. Tak se nesnažte tvářit, že se to týká nějakých obecností. Tolik lhaní a trapného pokusu o dehonestaci. Stačilo se prostě přiznat k chybě… No, nic…
M19: Trapny pokus a troleni jsou tvoje prispevky. Komentare Pavla jsiu rozhodne k tematu, tvoje naopak.
Divím se, že se nepřihlásil DPMP.
V regionu je zoufalý nedostatek řidičů autobusů – nejspíš nechtěli riskovat.
Protože by tím ztratil postavení vnitřního provozovatele a město Pardubice by příště muselo soutěžit MHD v otevřeném řízení a nemohlo s ním uzavřít smlouvu napřímo.
Ale neztratilo, blábolíte. DPMB také provozuje spoje na objednávku jiné obce a výběrové řízení na provoz celé MHD opravdu město Brno opravdu nepořádá.
DPMP klasické elektrobusy nemá, zatím si vystačí s parciály.
a to jsem čekal, že se nekdo přihlasí, třeba sor, nebo kdo se to branil jinde v tendru, že sice elektrobusy nevyrábí a tak ho museli předelat, aby se mohl účastnit. 😀
A proč by se hlásil SOR, když je to evidentně výběrko na dopravce?
Sor vstoupil do nového byznysu?