egoe-plus
Doprava ve městě Elektrobusy Infrastruktura Nová mobilita

Dobíjecí stanice pro nové ostravské elektrobusy dodá Siemens

Elektrobus Solaris Urbino 12. Pramen: Siemens
Elektrobus Solaris Urbino 12. Pramen: Siemens

Technologické zázemí k dosud největší tuzemské zakázce na elektrobusy dodá společnost Siemens Smart Infrastructure. Zbuduje dobíjecí stanice pro Dopravní podnik Ostrava, který si před několika týdny objednal 24 elektrobusů značky Solaris.

Technologické řešení zahrne čtyři dobíjecí body, každý o špičkovém dobíjecím výkonu 400 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysokonapěťovou infrastrukturu. „Využití elektromobility v hromadné dopravě představuje zásadní krok směrem ke zlepšování kvality ovzduší v městské aglomeraci. Díky využití našich pokročilých digitálních technologií bude provoz ostravských elektrobusů ekonomický a spolehlivý,“ uvedl ředitel Siemens Smart Infrastructure Tomáš Hüner.

Siemens vybuduje dobíjecí body na terminálu Hranečník a ve Valchařské ulici v centru Ostravy. Na Hranečníku bude nainstalována jedna dobíjecí stanice SICHARGE UC s pantografem, v lokalitě Valchařská celkem tři dobíjecí stanice SICHARGE UC, vždy v kombinaci s pantografy. Všechny dobíjecí body budou vybaveny průmyslovým kamerovým systémem a budou provozovány samoobslužně. První elektrobusy by se u nich měly dobít do léta příštího roku.

Výbava dobíjecí stanice umožní vzdálené ovládání a automatické řízení procesu dobíjení, možné bude měnit i velikost dobíjecího výkonu. Aby bylo možné dobíjecí stanice připojit na elektrickou síť, Siemens dodá také vysokonapěťové suché transformátory. Součástí dodávky je i 28 mobilních dobíjecích stanic, každá o výkonu 22,5 kW. Tyto stanice budou využívány pro dobíjení přes noc nebo v servisu, poslouží tak k balancování výkonu a zachování operačního provozu elektrobusu.

Součástí dodávky Siemens je i zpracování kompletní projektové dokumentace včetně stavebního řízení, stavební a montážní práce a uvedení do provozu.

Dobíjecí technologie pro Ostravu. Pramen: Siemens
Dobíjecí technologie pro Ostravu. Pramen: Siemens

Elektrobusy pro Ostravu

Flotilu 24 elektrobusů do Dopravního podniku Ostrava dodá společnost Solaris Bus & Coach. Vybrané modely Solaris Urbino 12 budou vybaveny bateriemi Solaris High Power s celkovou kapacitou 91,4 kWh. Tato kapacita je optimální volbou pro časté krátké dobíjení, které je typické pro trasu, na kterou budou tyto vozy nasazeny. Elektrobusy budou dodány v běžné délce 12 metrů, každý pojme až 80 cestujících (stojících a sedících). Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému dobíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Díky ultra výkonné dobíjecí technologii nebude dobíjení vozů v průběhu dne trvat déle než 10 minut.

Novými elektrobusy se cestující DPO budou moci projet na linkách 22, 28, 30, 32, 34, 51, 52, 53, 56 a na noční lince 43.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamui

Snad vědí co dělají, ale v případě Ostravy jakožto města s trolejbusovým provozem bych čekal cestu bateriových trolejbusů, nebo elektrobusů s trolejbusovými sběrači, aby se dala maximálně zužitkovat stávající infrastruktura.

abc123

Některé z těch linek ale nevedou ani z části pod trolejemi

Ondra

Ostrava nemá trolejbusové vedení po celém městě ale jen v části města a tam jsou nasazovány parciální trolejbusy.

Z linek uvedených v článku by se tohle dalo využít maximálně na prvních třech linkách (22,28,30) s tím, že by se dobíjelo na smyčce na Hranečníku. Zbylé linky se potkají maximálně tak s tramvajovými trolejemi – pokud vůbec 🙂 .

Lxxxx

Parciálními trolejbusy by se daly obsluhovat Ludgeřovice,Koblov,Paseky,Heřmanice, Radvanice, Šenov……………. stačilo by změnit vedení některých linek a některé prodloužit.

PetrD

Zelené jsou trolejbusové linky. Do okrajových částí Ostravy již zajíždějí parciální trolejbusy.
https://moovitapp.com/index/cs/ve%C5%99ejn%C3%A1_doprava-Offline_mapy_Sch%C3%A9ma_s%C3%ADt%C4%9B_linek-map-Ostrava-4160-5055

Baraba

Bohužel trolejbusová infrastruktura je pouze na části území – hlavně Moravské a Slezské Ostravy. Tam kde to dává smysl, jsou nasazovány parciální trolejbusy, které tuto infrastrukturu využívají. Plánuje se dílčí rozšíření, ale nepůjde o zvětšení pokryté oblasti, pouze o doplnění linky v centru.