Chorvatské železnice obnoví provoz na trati po nehodě zítra, dnešní spoje RegioJetu ještě pojedou odklonem
Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dnešní spoje musí ještě stále odklonem, do Splitu pak část trasy musí lidé autobusy.
Nemá někdo tušení, zda na křídlo do Splitu nebyla nasazena další souprava …
Podle HZ webu dojel včera 1047 se 357 minutami, dnes má 1046 v Brně „jen“ +114
Není to NAD, protože se uvádí zpoždění po stanici
tč. je včerejší z 1047 ve stanici ve stanici Josipdol + 232
14.8. 17.03 – aktuálně 1046 + 252
Na odjezdu 1047 + 130; celkem slušné….
Cestujes timto vlakem? Chtel bych vlak 1047 (pak i 1046) vyfotit zitra nekde v useku Perkovic-Sadine. Budu rad za nejake info. Predem dekuji.
17:08 vlak 1047 vjizdi do tunelu Kriznjak (v useku Perkovic-Sadine). Do Splitu dorazi kolem 17:40. +4h
Ne, já to sledují na GRAPPU.
Kolega se vratil z cundru v Chorvatsku a tri ze ctyr si privezli svrab. Jelikoz tam spali pod sirakem ve vlastnich spacakach, jsou presvedceni, ze to chytli z lehatek prave v tomhle supervlaku.
Vůbec bych se tomu nedivil.
Za to ve vlaku nejnárodnějšího dopravce svrab nikdy nebyl:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/stenice-luzkovy-vagon-ceske-drahy.A180627_164620_domaci_zaz
Svrab a stenice je asi jako pejsek a kocicka.
Jako že štěnice jsou v pořádku?
Ano. Ty byly u národního. To je v pořádku.
Tys to taky rodinko chytla?:-)
ne nebyl…
Jasně, ono se to totiž šíří hlavně skrze vyprané a v plastu zabalené ložní prádlo. To se málo ví. Jinde k tomu 3 spocení kamarádi na čundru v Chorvatsku přijít mohli.
*nemohli
Jelikoz jsem si svrab nekdy pred 10 lety sam privez z Ufy, vim o jeho sireni pomerne hodne. Zakozka svrabova zije v matracich, slamnicich, polstrovani, calouneni a ceka na hostitele. Presouva se na neho zejmena v noci, kdy ma dost casu urazit desitky centimetru mezi svoji skrysi a dostupnym kusem jeho kuze. Kdyz jsem tenkrat doktorovi rikal, ze tam byly cisty prosteradla, jen se zasmal.
Žena to kdysi chytla ve Varech v docela luxusním hotelu. To je hned, dokonce tam je to i snazší díky klientele z roztodivných končin světa.
Navenek luxusní, ale co mají za vnitřní postupy? Nemělo by se po každém klientovi prádlo vyčistit, nedělají to občas i v low-cost penzionech?
Nepomůže. To je tak na týdenní zavření celého hotelu. Matrace, koberce, čalouněný nábytek….
A jak to kamarádi měli na čundru s hygienou? Nebyla jim ve spacích pytlech v noci zima?
Jen jestli to nechytil z toho, že tam neplatila rezijka :P.. Tyhlety kopance zhrzenych zaměstnanců dopravce, který tento vlak nebyl schopen provozovat ani s dvacetinovym zájmem oproti rj nyní jsou k smíchu 🙂 Kvalita otresneho rychlíku Jadran byla ještě daleko horší než vlaku rj a jízdenka stala 3x- až 4x víc, a to prosím v roce 2009..staci takto, aby jste konečně pochopili? 🙂
Nehnali se do sebevraždy a navíc nebyli ochotni (nemohli) dotovat předražený průjezd přes cizí správy. Ale je-li k snídani breberky? Prosím, Stačilo mi, jak na Smíchově na společném vychovávají hovna a pak vedle těma samýma rukama nakládají vaše dortíky. Kdysi jsem video zveřejnil a bylo záhadné smazáno
A ty jsi pavouk , že jedněma rukama si utíráš zadek a druhyma jíš ? A opravdu si nemyslím , ač jsem to nikdy neviděl, že borec pracující s hovnocucem operativně nakládá proviant. Za to jsem na vlastní oči viděl úsporné dámy z ůklidu národního , kterým stačí jeden hadr na všechno a to mě taky nechytlo.
To video nahrej znovu prosím a pošli odkaz . Děkuji.
myslím, že když někdo napíše úklid s kroužkem, že nemá cenu na to reagovat a jen mu doporučit nějakou poradnu
A i to ů tam vypadá hnusně , jsem se uklepl. Měl jsem si to po sobě přečíst. Prosím o prominutí a případné doporučení poradny či psychologa ideálně tam , kde máš osobní zkušenost 🙂
Určitě to bylo z toho, že tam neplatila rezijka…….
Usoudit z meho prispevku, ze jsem zhrzeny zamestnanec CD, to uz vyzaduje hodne velkou uvedomelost. Podlozenou velkou nevedomosti.
Vy možná nejste, ale statistický vzato 90% techovychto příspěvků píšou zaměstnanci CD 🙂 Však už z nich mají srandu i samotní majitele tohoto webu 🙂
Kdo říká že bude takový zájem i příští rok…
Zase se někde něco pokazí…hned 10 hodin zpoždění…
A celý nápad se zhroutí na balkánské úrovni infrastruktury.
CD tento zájem neměly nikdy, ani dvacetinovy, takže i kdyby rj po 2 letech zájem klesl, pořád je to víc, než úspěch.. A 10 hodin zpoždění? To se vám na cestě autem či busem do Chorvatska stát nemůže?
Tohle je mimořádně hloupý příspěvek. To jste psal Vy sám, nebo Vám někdo pomáhal?
Tak úklid za hodinu při obratu 3 měsíce v kuse se musí někde projevit..
A taky tam (HR) zerou zraloci ceske ucitelky! PS „jsou presvedceni“ je stejne jako na Nove „kdyby“. Podoba se to clankum na Idnesu,kde z „p.du“ dela „novinar“ na brigade svuj vseobjimajici zaver. Az napisete „chytli tam a maji potvrzeno“,pak to je opravdu dulezita informace.Jinak jde o poplasnou zpravu,poskozovani jmena atd. Bacha na to!
Jinak jde o poplasnou zpravu,poskozovani jmena atd. Bacha na to!
To se tak špatně prokazuje, že kolegové už tyhle nastřely vzdali.
Musí se tím zabývat jen
1- terorismus, rasismus, šíření násilí vůči skupině obyvatel
2-politický tlak
3-osobní záležitost rodiny nebo kolegů
To je u RJ už taková tradice.,
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/svrab-v-regiojetu.A160921_151901_eko-doprava_rny
A tohle máme věřit někomu, kdo se nepodepsal a ještě píše o třetí osobě.
Škoda že zítra jedu ze Splitu a o ničem nevím..
Pokud zde píšeš tak si spíše docela v obraze .
To ano. Ale SMS poslat mohli, když pro cestu sem jich poslali asi 8. Navíc ve Splitu na nádru vládne slušný zmatek.
Jestli to posílají až pár minut před cestou (a to případně tak, že se dá stihnout NAD), považuji to za ok. Kdo není šotouš, toho nestresovat zbytečně den před cestou z dovolené.
V sobotu by se objezd neměl týkat exportu ale importu ještě ano. Podle mě sami nemohou vědět a co by posílali aby nenapáchali víc škody než užitku. A na dovolené prožívej hezčí věci než jak trubka čučet na net
To je dobrá zpráva, díky za info.
Všude samý Regiojet do Chorvatska, ale jak se daří NJ z Bratislavy do Splitu ani čárka… Našel jsem jen jedno video na YouTube.
No asi tak moc se jim daří
Ono je rozdíl mezi vlakem jezdícím každý den s 15 – 16 vagóny, které jsou vyprodané a spoj, který jede třikrát denně s pěti vagóny pro cestující a přes ČR nejede a navíc je využíván převážně rakouským osazenstvem.
Celkem dobrý,reálný článek a i zajímavá diskuze , bez zohlednění ceny. Provozovat promo výlet OBB ZSSK ČD a denní plnohodnotný vlak je reálně jiná liga , navíc kdo jel HR busem a teď RJ vlak je v pohodě.
Kolega vedle hlásí – za osm stovek drž hudu a čekej až zastaví 🙂 RJ je lowcost , nemůžeš platit hostel a chtít bydlet bydlet jak král
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8097-Cesta-vlakem-do-Splitu/
Mohlo to jet vlak Praha – Budapešť – Pécs – Osijek – Sarajevo – Mostar a teprve potom bus Mostar – Makarská – Split.
Marceli Marceli… Opuštění prostoru EU vyžaduje určité potřeby, které již nejsou úplně standardní, například Pas.
Hlavně bych chtěl vidět flexibilitu ŽFBH a ŽRS. 😃
To není úplně pravda. S některými zeměmi mi EU stačí také občanka
Stačí, ale nemusí to být legální. O tom se už přesvědčilo pár lidí na letišti v Praze, když Chorvatsko ještě nebylo v EU a oni letěli na občanku. Policajt je nepustil do tranzitu. V Chorvatsku na příletu by sice neměli problém, ale měli jej v Česku na odletu.
Ono by to šlo řešit zapečetěním vlaku při peáži. Ale moc se to v historii nepoužívalo.
a ten přestup do busu v Mostaru zapečetíte jak??
PS: Mostar je v Bosně
Přestup provedete v zabezpečeném prostoru. Vím ale jen o vlaku který vyjel na velikonočním pondělí roku 1917 z Curychu. Dnes se to spíš řeší letadly https://aim.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-9/data/effective/hlava5.pdf
Tak to asi nevíte, jak to probíhalo v Břeclavi, Chebu za bolševika. Já jo. Pusťte si něco na relaxaci
Copak?
Rozebrali celý vagon?
Jo. Někdy to bdělý pohraničník neuhlídal. Sice prodávám jak jsem nakoupil, ale nevěřím, že by to tak nemohlo být. V Břeclavi výpravčí vypravil vlak do Vídně a nastoupil do něj. Jelikož byl hodný, tak výpravku nechal poslat po vlaku zpět do Břeclavi.
Jo přestup před nastoupeným policejním kordonem, automaty nabité otrýma. To chce každý dovolenkář.
Jo, maličko přeháním. Ale nemusí to vypadat jak koncert Metalliky na vězeňském dvoře.
Tu Břeclav si pamatuju doteď. Zda měli automaty s ostrými si nevybavuju, ale krátké zbraně v pouzdrech jsem u nich občas zahlédl.
Samozřejmě měli sapiky. A že by je neměli s ostrými, jaký by k tomu byl důvod?
Ten co vezl Vladimíra Iljiče Uljanova ? Ten měl havarovat, žel dějiny nejde opravit .
Ano, to by vyřešilo mnoho věcí.
I v případě MV do Paříže, Říma…
Tak zrovna do balkánských zemí (vyjma Kosova) pas potřeba není, stačí OP. Nicméně ano, je to hovadina (Štanclův příspěvek).
S tou občankou neberete v úvahu cestující ze třetích zemí, kteří sice mají povolení k pobytu u nás, ale do balkánských zemí potřebují vízum. V tom počtu stovek cestujících se takoví 100% najdou (nejčastěji asi rodinní příslušníci našich občanů).
@Kamui
Na Kosovo jsem zapomněl. MZV píše, že nejnovější typ občanky už berou. A jako zajímavost: Že právě jen s občankou, třeba starou, se dostaneš z Kosova do Srbska.
Ze Srbska do Srbska …
A co jste vymyslel lepšího?
Odklonová cesta je sice „stupidní“, do Splitu by se dalo jet přes Bihač > Kniha jako ještě v roce 1990, ale do Bosny se nevyžaduje pro „tuzemce“ pas, nýbrž postačuje OBČANKA …
Z Bihace do Splitu poškodily tunely válkou a neopravily
Trať byla za velké peníze EU opravená (krom trakčního vedení) a byla pár let sjízdná. Přestala se používat z politických důvodů – HR dalo přesnost zkapacitnění trati po svému území přes Ogulin a Gospic.
Petře Petře, mohl jste uvést asi tisíc důvodů, ale s tímhle jste se tedy netrefil. Při pozemní dopravě neuznávají českou občanku jen ex-CCCP.
No jo, stane se. Mě by nenapadlo, že jsou některé země mimo EU tak osvícené…
To máš fuk, já beru pas pro jistotu i po Schengenu, protože co kdyby. 🙂 Navíc do něj lze dostat razítko, což třeba děti vždycky potěší a na chvíli zabaví. 😉
I kdyby se na cestě nezastavovalo?
Peaže byly a budou v civilizované dopravě. Ale i Žitava padla díky EU. Itálie, Rakousko, Německo nejde to bez nich.
Budou. Ale někdy je to řešitelné.
Nerozporuji obtíže, které by takováto šototrasa provozně přinesla, nicméně pas mezi ně skutečně nepatří, do Bosny stačí OP.
Tak obstarat pas si může fakt každý. A náklady z Ploče do Zagrebu jezdí běžně.
Jasně, máte lístek na vlak a dva dni před odjezdem se dozvíte, že pojedete odklonem a s doporučením obstarat si pas.
Obstaráte si pas za dva dny?
Technické potíže nejsou pouze administrativní. Poveze to lokomotiva federální nebo železnice republiky Serbije, či to bude výkon?