Cestující se vracejí, České dráhy jich v pololetí přepravily o 25 milionů více
Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy
Cestující se rychle vracejí především do dálkových vlaků.
Cestující se rychle vracejí především do dálkových vlaků.
By mne zajímal nárůst z cajzlohradu do šalingradu při málem dvojnásobné jízdní době oproti předvýlukové.
To se musíte zeptat někoho, kdo těmhle nesmyslným slovům rozumí.
Nemůže to souviset s tím, že jezdilo míň vlaků a kratších?
Např. vlaky kategorie SC, EC, IC, Ex, railjet, nightjet:
V 2021 ujely o 15% méně vlakových kilometrů a o 21 méně místových kilometrů než v roce 2019.
samo, ze souvisi.
ona ta mezirocni srovnani jsou v tomhle zradna a pontakovych propadech pak vypadaji cisla “fantasticky”
To jsou pěkná čísla. Národní železniční společnost bude pravděpodobně spokojená, když se cestující vracejí.
Kolik z nich slušně řečeno naštvala Dobrá správa?
Cestující se vracejí….ale kam? Na normální tratě. Tam, kde jezdí pouze dieselové šroty, jezdí pouze ubožáci, kteří se nemůžou dovolit auto.
Auto jako symbol majetku nebo bohatství to bylo možná tak v devadesátých letech a řekněme ještě chvíli po přelomu tisíciletí, ale dnes?
Samozřejmě i dnes stačí se dívat kolem sebe, možná to není vidět tolik v pražské bublině. Ale je to stále tak, teď mluvím o mojí generaci cca 25-35 let.
Auto jako statusový symbol je v této věkové skupině jen u blbečků. Už jsem opravdu dlouho neviděl nikoho normálního, kdo by auto tak vnímal.
Faktem je, že od 2019 do 2021 klesl počet vlkm ČD u dieslů o 11%.
U elektrických vlaků klesl počet vlkm ČD o 6%.
Promiňte, co vlkm? A bohužel, SŽ by mělo hlavně řešit elektrifikaci/zrychlení potažmo zdvojkolejnění a ne jenom bezvýznamně opravovat zastávky.
vlkm=vlakový kilometr
Dieselové vlaky ČD
2019: 59 mil. vlkm
2021: 53 mil. vlkm
Elektrické vlaky ČD
2019: 65 mil. vlkm
2021: 61 mil. vlkm
Jenže, tyto statistiky jsou trochu zavádějící.
uz nejsou devadesatky, takze auto neni statusovy symbol. je to proste normalni vec.
Neřekl jsem, že auto je symbolem bohatství. Na druhou stranu, když se podívám, co si někteří můžou dovolit za auto, tak na tom špatně asi nebudou. A někteří nemají pro jistotu jenom jedno auto.
Ale řekl.
Ne, chtěl jsem jenom říct, že spousta lidí jezdí vlakem z jediného důvodu – nemůžou si dovolit auto.
Ne! Napsal jste že dieselovými vlaky jezdí jen ubožáci co nemají na auto.
Zajímalo by mě co jsem třeba já, když auto mam a přesto jedu tím vlakem a abych Vám to víc zkomplikoval, tak třeba tím autem dojedu někdy k tomu vlaku.
No?
no dobry, a ten vlak, ke kteremu dojedete, je elektricky, nebo dieselovy? 🙂
Někdy ten a jindy onen 🙂
Není to spíš o prioritách? Okolo mě je cca 50% lidí bez auta, ale zato zpravidla více cestují do zahraničí, kvalitněji jedí a pijí, chodí více za kulturou… V průměru také trpí méně obezitou (oboustranná korelace)… Ale co je bizarní, spousta lidí jezdících autem má plnou hubu keců o ekologii…
Haha, tak to je dobrý vtip. Na konci 2021 bylo v ČR registrováno 6,29 milionu osobních aut. Tak připadá auto na 2/3 obyvatel včetně kojenců. Skoro každá socka nad 18 má prostě svou popelnici. Domácností bez auta je minimum. Hlavně na venkově samozřejmě.
To jste objevil Ameriku. Někteří lidé jsou bohatí a takoví si budou většinou kupovat drahé věci, ať je to telefon nebo auto. To ale nic neříká o celkové populaci, kdo na co má nebo nemá a čím jezdí.
auto neni draha vec, jezdi tim i nejvetsi socky…
Tak to by si mohli kupovat dvě jízdenky na vlak, když mají dvě auta…
Vemte si mapy.cz, běžte do pohraničí, zapněte si panorama a dívejte se, co tam stojí okolo cest. A nebo u nádraží, lidi si dojeli pár km na rychlík. Pro „pražáka“ auto za 1/2 měsíční mzdy. Pro někoho ušetřená hodina pěšky.
Už nepiš prosím.
Co jsi chtěl říct a napsat to jsi dal .
Další by bylo jen házení zvratků.
Pořád je dost takových, kteří by vám zakázali řidít, jen proto, že oni auto nemají. V tomto místě je jejich koncentrace kritická.
U auta onanují právě „sociálky“, protože zbytek to považuje za spotřební věc typu televize, kterou buď chtějí nebo nikoliv.
Tak zase naleštěný veterán, to je radost pohledět…
Mno, zatím jediný ubožák jste tu spolehlivě vy…
Ubožák ses ty a až ti ta tvoje popelnice zdechne tak doufám že nepojedeš tím šrotem s ubozakama aby si se nezaspinil
nevim proc jste dostal minusy, je to bohuzel pravda…
Možná proto, že se chová jako odpad?
Nicméně v první půce 2019 měly ČD víc výkonů než dnes, např. Bohumín – Brno, To co dnes jezdí Arriva ve Zlínském kraji.. A myslím, že se toho v prosinci 2019 měnilo ještě víc.
Subjektivně, např. na Ferdinance nebylo dlouho tak plno jako teď. (jezdím tam několikrát měsíčně od roku 2010)
R8 Brno BOhumín
R14 Ústí n.L.-Liberec-Pardubice
R21 Praha-Trutnov-Tanvald
R22 Kolín-Č.Lípa-RUmburk
R23 Kolín-Ústí n.L.
R24 Praha-Rakovník
R26 Praha-Příbram-Č.Budějovice
„České dráhy dnes mají v dálkové dopravě podíl zhruba 82 procent a v regionální 89 procent.“
https://zdopravy.cz/rozhovor-firme-neprospiva-ze-kazdy-rok-prijde-nekdo-novy-rika-sef-cd-krapinec-112968/
Nicméně některé z těch tratí už ČD neměly ani před Covidem, třeba R26
Do 12/2019 na R26 jezdily ČD, nebo se pletu?
https://zdopravy.cz/arriva-vyhrala-soutez-na-motorove-rychliky-vstoupi-na-ctyri-dalkove-linky-19949/
Ano, stejně jako ty další 3 motorové linky a také R8 – vše se změnilo 12/2019 a covid se v dopravě projevil teprve 03/2020.
R 21 nejezdí do Trutnova.
Eh, chtěl jsem napsat Turnov. Díky.
Arriva šroty sme si pomohli.
Ty Linty nejsou špatné, co tam jezdilo před nimi? regionovy?
810
Kolik těch lintu je? Pořád náhrady v podobě 845.
Já jsme tam jel jen párkrát, vždycky Lintem
U nás na 341 jezdí na většině vlaků buď Lint nebo Stadler GTW, já jsem spokojený. Navíc kraj zavedl spěšné vlaky, takže třeba cestování Uherský Brod-Olomouc a naopak může být o dost kratší a pohodlnější.
Škoda, že ze Starého Města před pár lety zmizel Regiojet a teď de facto i Leoexpress (musí se v Přerově přesedat z/na půjčený GTW od Arrivy).
jojo, od regiojetu to byla krapet srabarna.
na druhou stranu, hruza z konkurence donutila cd vydyndat z ministerstva prachy na slovacke expresy ve velmi slusnem standardu.
jezdi casteji a i „za roh“, kam jancura nejezdil…