Cestující se vracejí, České dráhy jich v pololetí přepravily o 25 milionů více

Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy

Cestující se rychle vracejí především do dálkových vlaků.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Gottschalk

By mne zajímal nárůst z cajzlohradu do šalingradu při málem dvojnásobné jízdní době oproti předvýlukové.

Daniel Jablonecký

To se musíte zeptat někoho, kdo těmhle nesmyslným slovům rozumí.

vtvt

Nemůže to souviset s tím, že jezdilo míň vlaků a kratších?

Např. vlaky kategorie SC, EC, IC, Ex, railjet, nightjet:
V 2021 ujely o 15% méně vlakových kilometrů a o 21 méně místových kilometrů než v roce 2019.

Air Traveller

samo, ze souvisi.

ona ta mezirocni srovnani jsou v tomhle zradna a pontakovych propadech pak vypadaji cisla “fantasticky”

Šašek

To jsou pěkná čísla. Národní železniční společnost bude pravděpodobně spokojená, když se cestující vracejí.

Zdeněk

Kolik z nich slušně řečeno naštvala Dobrá správa?

Michal

Cestující se vracejí….ale kam? Na normální tratě. Tam, kde jezdí pouze dieselové šroty, jezdí pouze ubožáci, kteří se nemůžou dovolit auto.

Pajoš

Auto jako symbol majetku nebo bohatství to bylo možná tak v devadesátých letech a řekněme ještě chvíli po přelomu tisíciletí, ale dnes?

Reaktor

Samozřejmě i dnes stačí se dívat kolem sebe, možná to není vidět tolik v pražské bublině. Ale je to stále tak, teď mluvím o mojí generaci cca 25-35 let.

Jeřdno

Auto jako statusový symbol je v této věkové skupině jen u blbečků. Už jsem opravdu dlouho neviděl nikoho normálního, kdo by auto tak vnímal.

vtvt

Faktem je, že od 2019 do 2021 klesl počet vlkm ČD u dieslů o 11%.

U elektrických vlaků klesl počet vlkm ČD o 6%.

Michal

Promiňte, co vlkm? A bohužel, SŽ by mělo hlavně řešit elektrifikaci/zrychlení potažmo zdvojkolejnění a ne jenom bezvýznamně opravovat zastávky.

vtvt

vlkm=vlakový kilometr

Dieselové vlaky ČD
2019: 59 mil. vlkm
2021: 53 mil. vlkm

Elektrické vlaky ČD
2019: 65 mil. vlkm
2021: 61 mil. vlkm

Michal

Jenže, tyto statistiky jsou trochu zavádějící.

Georg

uz nejsou devadesatky, takze auto neni statusovy symbol. je to proste normalni vec.

Michal

Neřekl jsem, že auto je symbolem bohatství. Na druhou stranu, když se podívám, co si někteří můžou dovolit za auto, tak na tom špatně asi nebudou. A někteří nemají pro jistotu jenom jedno auto.

Pajoš

Ale řekl.

Michal

Ne, chtěl jsem jenom říct, že spousta lidí jezdí vlakem z jediného důvodu – nemůžou si dovolit auto.

Pajoš

Ne! Napsal jste že dieselovými vlaky jezdí jen ubožáci co nemají na auto.
Zajímalo by mě co jsem třeba já, když auto mam a přesto jedu tím vlakem a abych Vám to víc zkomplikoval, tak třeba tím autem dojedu někdy k tomu vlaku.
No?

Georg

no dobry, a ten vlak, ke kteremu dojedete, je elektricky, nebo dieselovy? 🙂

Pajoš

Někdy ten a jindy onen 🙂

Panda

Není to spíš o prioritách? Okolo mě je cca 50% lidí bez auta, ale zato zpravidla více cestují do zahraničí, kvalitněji jedí a pijí, chodí více za kulturou… V průměru také trpí méně obezitou (oboustranná korelace)… Ale co je bizarní, spousta lidí jezdících autem má plnou hubu keců o ekologii…

tarten

Haha, tak to je dobrý vtip. Na konci 2021 bylo v ČR registrováno 6,29 milionu osobních aut. Tak připadá auto na 2/3 obyvatel včetně kojenců. Skoro každá socka nad 18 má prostě svou popelnici. Domácností bez auta je minimum. Hlavně na venkově samozřejmě.

Jan

To jste objevil Ameriku. Někteří lidé jsou bohatí a takoví si budou většinou kupovat drahé věci, ať je to telefon nebo auto. To ale nic neříká o celkové populaci, kdo na co má nebo nemá a čím jezdí.

Georg

auto neni draha vec, jezdi tim i nejvetsi socky…

Jiří Kocurek

Tak to by si mohli kupovat dvě jízdenky na vlak, když mají dvě auta…

Vemte si mapy.cz, běžte do pohraničí, zapněte si panorama a dívejte se, co tam stojí okolo cest. A nebo u nádraží, lidi si dojeli pár km na rychlík. Pro „pražáka“ auto za 1/2 měsíční mzdy. Pro někoho ušetřená hodina pěšky.

Tomáš 104

Už nepiš prosím.
Co jsi chtěl říct a napsat to jsi dal .
Další by bylo jen házení zvratků.

Jiří Kocurek

Pořád je dost takových, kteří by vám zakázali řidít, jen proto, že oni auto nemají. V tomto místě je jejich koncentrace kritická.

Koloťuk

U auta onanují právě „sociálky“, protože zbytek to považuje za spotřební věc typu televize, kterou buď chtějí nebo nikoliv.

Jiří Kocurek

Tak zase naleštěný veterán, to je radost pohledět…

blue

Mno, zatím jediný ubožák jste tu spolehlivě vy…

Jan pesina

Ubožák ses ty a až ti ta tvoje popelnice zdechne tak doufám že nepojedeš tím šrotem s ubozakama aby si se nezaspinil

Georg

nevim proc jste dostal minusy, je to bohuzel pravda…

blue

Možná proto, že se chová jako odpad?

Jeřdno

Nicméně v první půce 2019 měly ČD víc výkonů než dnes, např. Bohumín – Brno, To co dnes jezdí Arriva ve Zlínském kraji.. A myslím, že se toho v prosinci 2019 měnilo ještě víc.

Subjektivně, např. na Ferdinance nebylo dlouho tak plno jako teď. (jezdím tam několikrát měsíčně od roku 2010)

vtvt

R8 Brno BOhumín
R14 Ústí n.L.-Liberec-Pardubice
R21 Praha-Trutnov-Tanvald
R22 Kolín-Č.Lípa-RUmburk
R23 Kolín-Ústí n.L.
R24 Praha-Rakovník
R26 Praha-Příbram-Č.Budějovice

„České dráhy dnes mají v dálkové dopravě podíl zhruba 82 procent a v regionální 89 procent.“
https://zdopravy.cz/rozhovor-firme-neprospiva-ze-kazdy-rok-prijde-nekdo-novy-rika-sef-cd-krapinec-112968/

Jan Mráček

Nicméně některé z těch tratí už ČD neměly ani před Covidem, třeba R26

Twix

Ano, stejně jako ty další 3 motorové linky a také R8 – vše se změnilo 12/2019 a covid se v dopravě projevil teprve 03/2020.

Růža

R 21 nejezdí do Trutnova.

vtvt

Eh, chtěl jsem napsat Turnov. Díky.

Gargy

Arriva šroty sme si pomohli.

Jeřdno

Ty Linty nejsou špatné, co tam jezdilo před nimi? regionovy?

Jan Semela

810

Gargy

Kolik těch lintu je? Pořád náhrady v podobě 845.

Ondřej

Já jsme tam jel jen párkrát, vždycky Lintem

Džaro

U nás na 341 jezdí na většině vlaků buď Lint nebo Stadler GTW, já jsem spokojený. Navíc kraj zavedl spěšné vlaky, takže třeba cestování Uherský Brod-Olomouc a naopak může být o dost kratší a pohodlnější.

Škoda, že ze Starého Města před pár lety zmizel Regiojet a teď de facto i Leoexpress (musí se v Přerově přesedat z/na půjčený GTW od Arrivy).

Georg

jojo, od regiojetu to byla krapet srabarna.
na druhou stranu, hruza z konkurence donutila cd vydyndat z ministerstva prachy na slovacke expresy ve velmi slusnem standardu.
jezdi casteji a i „za roh“, kam jancura nejezdil…