Český patent na opravu výtluků chce do zahraničí, představili ho v Rakousku a USA
Mikrovlnný cestář na opravy výtluků. Foto: FUTTEC
Společnost pracuje na třetí generaci "mikrovlnných cestářů".
Společnost pracuje na třetí generaci "mikrovlnných cestářů".
na to by mohl odpovědět soudruh svazák ministr Kupka :o)))))) ale Dozimetr potřebuje příkrm z podobných zdrojů jako jsou ošulené GO povrchů tankodromů, takže mikrovlnku čekejte v počtu cca 2ks / celá ČR :o)))))
V roce 2024 kde je GPS zaměření kdejakého hovna, nechápu ,,cestmistry´´ ( hodně vzletný název pro tu bandu lemplů který se poflakujou u oprav kdekoliv je člověk zahlídne) že už to nelifrujou do systému, kde by každej výtluk měl databázi a tím pádem by tam mohla existovat kontrola záruční lhůty… To je ale podle mě na ně moc :o)))))))
Jako že cestmistři mají být zospovědni za to, že si sami seženou či dokonce naprogramují nějakou robustní aplikaci, propojenou s několika databázemi, s GPS a bezpečnou proti hackerům?
Jo, to bys po těch chlapech, jejichž hlavní náplní práce je organizování směn, shánění lidí, dispečink vozidel a počítání nafty, chtěl fakt moc.
Typická česká debata níže.
Upozornění: „Všechno špatně!“
Tady u nás ten vynález neudají, tady se výtluky neopravují.
Tady se nechá dojít silnice do stavu tankodromu, aby se pak mohla „vysoutěžit“ kompletní rekonstrukce za desítky miliónů.
Protože z oprav výtlků se malá domů nepošle…
Škoda ,že se to předvádí v USA a Rakousku a ne u nás .
Škoda, že jste nečetl/zapomněl tohle: https://zdopravy.cz/vytluky-na-vysocine-byly-poprve-opraveny-mikrovlnnou-technologii-196555/
To je stará technologie z USA již před 20 lety . Ale u nás to nechtěli ,nebylo by na desátek.
Nechci abych byl podezříván z konkurenčního boje, protože naše firma od roku 2009 vyrábí a úspěšně prodává stroj na opravu výtluků Infratechnologiíí, takže myslím že problamatiku znám.Chytré české hlavy, ano, ale produktivita? cena? Kde je schovaná ta centrála- zdroj.A poslední připomínka, ta „žába“ na fotce, to kvalitě opravy neprospěje….chtěl bych vidět čísla- cena, m2 za den atp…..
Já bych zase rád viděl stav té opravy třeba po roce.
V tom jejich reklamním videu mluví o výdrži cca 3 roky (při né moc staré cestě cca 6-7 roků). To mi nepřijde nic extra.
Ve své podstatě zpochybňujete vlastní technologii., víte . Nebo netušíte jak funguje mikrovlnka?
Stejně bude záležet na ceně za opravu touto technologií. Pokud to bude dražší než současné metody, tak to správce komunikace stejně nezaplatí.
Pokud by – plácnu náhodná čísla – 1.5krát dražší oprava znamenala, že silnice bude v dobrém stavu 2krát delší dobu, než po levnější tradiční opravě, tak..??
(tak by si to v různých osvícených státech spočítali a toto používali, ale v Česku hledajícím co nejlevnější řešení a veř.zakázku za každou cenu, to asi ne..)
Tak jim to bude jedno, protože je zajímá jenom to co je teď.
Holt malé české poměry…
Bohužel tady nejsme v osvícené zemi, ale v ČR. Nakonec stejně platí co jsem napsal v předchozím příspěvku. Bude to na správci komunikace, což jsou kancelářský krysy, jak rozhodnou.
Češi budou svět učit, jak opravovat silnice. Před rokem sci fi, ale jinak proč ne :)))
Ve Švédsku jsem viděl jak nějakou směs na opravu výtluků stříkají rovnou z údržbářského náklaďáku. Hned po tom šlo jezdit, nemusel tam kolem toho nikdo chodit, jenom tam pomalu jel ten náklaďák
Okolí výtluku už je také popraskané, a když zalejete díru, začnou se po nějaké době loupat ty kusy okolo. Proto se to musí prohřát i okolí.
Tak jsem asi nějak zaspal a něco prošvihl. Stroj už bude mít třetí generaci a já ho ještě na silnici neviděl.
Tak nás asi bude víc co zaspali. Asi neviditelný stroj, nebo se na vedlejší silnice ještě nedostal.
Výtluky do velikosti 60×80 cm je efektivní ekonomické a rychlé opravovat studenou pytlovanou směsí, která se pořídí cca za 120 – 200 kč 25 kg, jen je třeba dodržet technologii a dobře materiál zapracovat vibrační deskou. Normální výtluk je do 15 minut hotov a může se po něm hned jezdit….
Ale praxe ukazuje, že se po takto opraveném výtluku dá jezdit tak týden, než se směs vydrolí. Dejme tomu, že to je špatnou technologií, ale prostě to v praxi nefunguje. Mikrovlnou by měl vzniknout homogenní povrch, který by měl vydržet vlastně více, než okolní původní asfalt. Zajisté bude cena opravy vyšší, ale příjde mi to ekonomičtější
By měl vzniknout…. cenu zařízení znáte? .-)
V reklamním videu mluví o výdrži v ideálním případě 3 roky. Takže žádné „vlastně více, než okolní původní asfalt“ se nekoná.
Praxe ukazuje něco jiného a i sami cestáři si z toho dělají srandu, že jsou to vyhozené peníze.
Cestáři mají hlavně dodržovat technologický postup, né si z toho dělat srandu. 🙂
U studené balené směsi můžete mít technologický postup jaký chcete, ale vliv počasí, vody a objemovou roztažnost ledu prostě neodstraníte.
Pán je dělniq?
Tak tak. Ty mikrovlny jsou nám naprd. Přelomová technologie by byla studená balená, co se nahřeje při chemické reakci s vodou ve výtluku, do kterýho ji nasypou, a vyrovná a vytvrdí se po úderech lopatou…
Ono úplně stačí tu studenou balenou pytlovanou nechat před použitím přes noc v prostoru kde je aspoň 15 st. C, a rozložit pytle aby nebylo na sobě 10 vrstev. Pak se dá používat i při -5, ale ono by se muselo chtít. Když jsem se kdysi ptal nějakýho cestmistra proč neopravují výtluky i za mrazu, tak prý to nejde a když jsem mu řekl, že jde, tak prý nedonutí lidi, aby si materiál den předem připravili…. 🙂
A propos studená se nahřívat vůbec nesmí 🙂 Zničíte tím pojivo….
Hezký. Použít by se ale tahle mw trouba měla včas. Když je vozovka zralá na frézování, je už pozdě. Příklad z Vysočanské radiály. Loni bylo opraveno nekolik výtluků – pořád drží. Bohužel, metr od nich jsou nové..
Město typu Praha by otřebovalo takových FUTTECů aspoň 30kusů (vč. rezerv při poruchách a než s e vyservisují), Brno aspoň půlku atd atd. To bude zase milion důvodů proč do toho nejít…
V Brně a okolí na opravy rezignovali. Stačilo vyjádření nějakého hlavouna ze „susky“, že prý máme být rádi za kvalitu silnic první třídy,na opravy silnic nižších tříd nejsou prostředky. Takže děkujeme a držíme hubu. Někdy mám pocit, že se po silnicích jižní Moravy prohání tanková divize a proto to zde vypadá jak vypadá…jak na bojišti 😁
Středočeský kraj je na tom v určitých oblastech podobně. Lepí se nelepitelne.
Buďte v klidu, Praha má otřesný vozovky ve většině. Nejhorší je to tam, kde jezdí autobusy. Páteřní komunikace na kličkovanou mezí lavorama. Úplně nejhorší je to ale na starých sídlištích, kde se 50 let jenom záplatuje. Nemáte šanci se dírám vyhýbat
Přijeďte k nám do Libereckého kraje a projeďte se kolem Jizery a Olešky. Třicet let se tam patlá patchwork a pak se s velkou slávou udělá rekonstrukce, při které se „zapomenou“ udělat chodníky i veřejné osvětlení a kde se osadí svodidla hned za krajnicí, takže v pravotočivých zatáčkách se vám ve vozovce náhle vynoří děti jdoucí na autobus…
Tak doufám, že se bude hojně aplikovat tato technologie i u nás a nebude to byznys hlavně do zahraničí a ta naše šmudla republika neostrouhá. 🙂
U nás s tím bohužel zatím nemáme úplně dobré zkušenosti.
Proc?
Super a díky, vždy mi udělá radost, když čtu o někom šikovném z ČR, ať se daří a snad brzo dojde ke zlepšení i na našich silnicích