Českobudějovické nádraží bude vonět. Velká hala se otevřela cestujícím
Budějovické nádraží, odjezdová hala s pokladnami (nejen) ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Součástí projektu bylo i vybudování průchodu mezi severní věží a hlavní odbavovací halou. Nová pasáž lépe napojí nádraží na Lannovu třídu.
Krasny. Pod vitrazema je prava kamenna deska osazena vzpominkou na obeti nacismu a leva primo vybizi k osazeni obetmi komunismu.
Představme si, že by ŘSD muselo financovat stovky retro benzínových stanic ze začátku minulého století. To je totiž stav české železnice.
Škoda té hnusné dálnice před nádražím. Stejnej vřed jako v Praze. Chtělo by to tu dopravu vymístit za nádraží.
S novym obchvatem se to snad zlepsi, ale ze by se napr zuzila na 1+1 to pochybuji…bohuzel…
Tak ve směru Rudolfovská -Žižkova už to pro auta jeden pruh je. Ale dokázal bych si představit 1+1 pro auta a k tomu Bus pruhy, případě v kombinaci s cyklistickou stezkou na Mánesově. Tedy až bude hotový ten dálniční obchvat.
Cyklostezka v ČB? Tady se od jízd na kole spíše odpuzuje než aby se cyklodoprava podporovala (v krajském městě, kde se jezdí hlavně na kole).
Ano, ve špičkách by doprava zkolabovala.
Nebo nejlépe motivovat, případně i stimulovat její přesun do hromadných prostředků. Zatím se to vesměs neděje.
Možná se to změnilo, ale lidi jsou v autech často proto, že jim vyhovuje ta osobní svoboda (nebo ji potřebují), která v mhd není. Proto jsou častěji ochotní přejít na kolo/koloběžku než do autobusu. Bohužel v ČB stále radnice o cyklodopravu nemá zájem, pokud ji rovnou neblokuje. I nová infrastruktura se staví v podobě jak z časů normalizace. Proto dodnes ani nejhustěji osídlené oblasti města nemají žádné smysluplné propojení vhodné pro jízdu na kole.
Přesně tak. Ve městě, kde už desítky let celé město ve všední dny stojí v kolonách od 06:30 – 08:30 a pak od 13:30 – 16:00 a kde když dojde k jedné jediné nehodě, celé město je zablokované. Tak v tomto městě se nepodporuje ani cyklodoprava, ani veřejná doprava (MHD nejvíc zpožděné ze všech krajských měst).
Je to městský okruh a vymístit ho není kam. I když se za pár let postaví tunel pod ranžírem z Mánesovky k Dobrovodské, tak to zatížení přednádražní komunikace jen trochu sníží, ale pořád bude vysoká.
Podobné je to v Teplicích, kde také probíhá rekonstrukce(tedy snad už). V Budějovicích tu komunikaci vymístit nelze, je to důležitá komunikace, a to přesto, že existuje i zanádražní komunikace. Mezi nimi se ještě vklínila továrna HEAD a jiné. Mezi oběma komunikacemi se bude stavět tunel pod nákladním nádražím.
Vymistit dopravu z nadrazi je velmi zajimavy koncept.
Pěkné. Kde je to kdysi slibované – přístup eskalátory z autobusového nádraží do haly vlakového nádraží ? Tj. zůstala stará budova památkářů dotovaná SŽ . V Linci mám jízdenkové automaty, kavárnu, supermarket, restauraci , podzemní zastávku tramvaje, napojení na autobusové nádraží – jiný level !
Alespoň lávka (zastřešená) spojující autobusové nádraží na střeše Mercury s prvním peronem by nebyla špatná. Ono je to s rekonstrukcí tohoto nádraží poněkud složitější. Nejdříve patřilo pod ČSD/ ČD, ty do toho nechtěly investovat, pak to bylo v programu „Grandi Stazioni“, to také padlo, pak chtěl stavitel sousedního Mercury velkoryse opravit a propojit (to jsou asi ty vize, které uvádíte), ten měl nějaké problémy s úřady a nakonec se k tomu musela odhodlat SŽDC/SŽ sama, která nádraží chtěla na začátku opravit za 150 mil. Kč a reálné náklady se vyšplhaly na více, než jednu miliardu korun. K tomu je třeba… Číst vice »
No jo, kdyby byli autobusové ‚nácestí‘ nestěhovali do výšin (s patřičným zvýšením spotřeby nafty a času cestujících), bylo by to o něco jednodušší – z přízemí do přízemí přes přechod, z prvního patra do prvního patra lávkou. Visutý eskalátor „z prvního do třetího“ nad ulicí už je složitější.
Vypadá to moc dobře.
Jen by to ještě chtělo, aby si konečně radnice v Budvarovicích uvědomila význam nádraží pro město i pro cestující a aby na tamních přechodech pro chodce byli chodci upřednostněni. Nyní se člověku, nechce-li jít na červenou, ani nepodaří najednou přejít celý přechod a uvízne uprostřed silnice mezi silným provozem.
https://mapy.cz/s/jemahehocu
https://mapy.cz/s/borutoseke
To musíte chodit fakt hóóódně pomalu. Ještě se mi nestalo, abych to nepřešel najednou.
Chodím úplně normálně, to se nebojte. Druhou polovinu přechodu už přecházím vždy na červenou. Stejně tak, jako 90% ostatních chodců.
Je to tak. Je to tam málem jako na štvanici. Kdyby došlo k prodloužení intervalu o nějaké 3-4 sekundy, nic by se nestalo.
A do toho je v módě v ČB dost často projíždět i na červenou (po přistěhování sem to bylo hodně znát proti jiným městům).
Tie podchody co tam su neotvorili?
Ne, zasypají je.
Po více, než 100 letech je to první rekonstrukce objektu z roku 1908, nepočítáme-li odstranění následků bombardování za 2. sv.války ve dnech 23. a 24.3.1945.
Celková cena přes 1 miliardu Kč je ostrém kontrastu původních odhadů, kdy v roce 2016 ředitel SŽDC pan Surý odhadoval cenu na 150 mil. Kč. a následně došlo ke zvýšení odhadu na 170 mil. Kč.
Strašidelná fotka stavu nádražní restaurace – viz link.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahe-prutahy-rekonstrukce-nadrazi-v-budejovicich-nabira-dalsi-zpozdeni-1342709?page=7
Před rokem 2010 se dělala nabídka na opravu nádraží v Českých Budějovicích a již tehdy byl rozpočet okolo 0,5 miliardy Kč. Takže vzhledem k růstu cen mě cena přes 1,0 miliardy nepřekvapuje.
To bylo a je pořád, totiž podhodnocování rozpočtu staveb při medializaci pro veřejnost. Uvedená částka byla zcela nesmyslná.
Setkáváme se s tím dodnes, viz dánský projekt hlaváku za 2 miliardy, to je totéž. Setkáváme se s tím všude. Ale media již otočila a učí lidi, že stavby stojí daleko více, než, když se kdysi stavělo něco v akci Z za 2 mil. Kčs. :):)! !
Status quo byl navždy změněn…vidíte bezdomovce, ale necítíte ho.
Konečně!
Nejvetsi ostuda mesta se premenila na klenot. Neskutecna promena a krasna prace od vsech zucastnenych-za takovouto budovu by se nemuseli stydet ani v samotnem centru Parize. Jako budejicak-moc diky!!
V Plzni mají drezínu, tady nebude nic?
Mašinka byla venku u hospody, odvezli.
Ta by se dovnitř stejně blbě nacpala. Tady by se šiklo aspoň traťmistrovské kolo. I když to by spíš mohlo být v Berouně.
Co hospoda?
Pokud vím, nikdo to tam provozovat nechce, což je za mě škoda
Hospody na nadrazich proste nelakaji…to je vse…
Při dnes tak oblíbeném ujetí přípoje, nebo čistě při čekání na další zkrátka nenavazující spoj, se hodí náramně. A že v blízkém okolí toho moc není…
A nemůže to na tu hodinku čekání být třeba kavárna? Není přece potřeba jít hned chlastat, když ujede přípoj, ne? 🙃
Může to být prostě restaurace s pivem i kafem i jídlem. A nemusí to být nutně KFC nebo MekDonald.
Vzdálený bratranec provozoval restauraci naproti nádraží v Chocni a měl tam kšeft docela slušný. Jenže pak si soukromý majitel domu řekl o násobně vyšší nájemné a bylo po businessu. Teď je barák prázdný.
Ale tak vypadá to pěkně, to zase jo. Až na ty reklamy, teda. Otázka je, jak to bude vypadat třeba po 10 letech péče Dobré Správy Nádraží.
Hlavně že je prakticky hotovo, a ta pasáž na Lannovu se též hodí.
Vzhledem k tomu, že SŽ nemá ve správě nádraží ani 10 let, tak nás může i překvapit.
Ale no tak, v těch stále stejných kancelářích sedí ti stále stejní lidé.
Nikdo Vám nebrání tam poslat své CV a trochu to tam provětrat…vezmou-li Vás.
Krása, klobouk dolů!
Bude vonět po záchodcích, kterými byli cestující dlouho nuceni procházet aby se dostali na peron?
Vždyť to bylo jen pár kroků.
Byl to víceméně provizorní průchod pro zachování bezbariérového přístupu na nástupiště pro imobilní cestující. Jiní cestující tudy nemuseli procházet a mohli využívat druhý podchod z příjezdové haly.
No jo, ale to mi při příjezdu nikdo neřekl, takže jsem se hezky pasíroval s ostatními lidmi přes záchody :-).
Rekonstrukce do původní podoby za miliardu, ale stejně tam SŽ musí naplácat do odbavovací haly tři reklamní bannery s výnosností pár korun za rok. Absolutní neúcta k veřejnému prostoru.
Nechápu ani ty náhodně rozmístěné obrazovky okolo vstupu do podchodu (myslím ty 4 malé na zdi, ty dvě velké přímo nad vstupem jsou pochopitelně ok).
Pokud pronájem vydělává, tak je to zajímavý vedlejší příjem státní organizace a o to se může snížit dosyp z našich daní. Jenže jsme v Čechách, takže by mě nepřekvapilo, kdyby to bylo reklamce pronajaté za hubičku a vydělával na tom někdo jiný.
To, oslapne a automat na kávu je jediný na čem tak SZ dokáže mít nějaký příjem z toho nádraží…
Prostě to je jejich rutina, moc to nezvažují.
Krytých stání pro jízdní kola: 0
Čekám na to tady už šest let. Že si každý pátek odložím kolo na nádraží a v neděli vyzvednu 🙁
Budou na bývalé poště
Nejspíš na poště: https://zdopravy.cz/mesto-ceske-budejovice-koupilo-budovu-posty-u-nadrazi-pocita-s-vyuzitim-pro-cyklisty-183295/
OK, nádraží je dostavené, dokončené. A kdy se tedy začne stavět zbytek? Třeba podchod na druhou stranu nebo ta úschovna pro kola? Za rok za dva se začne stavět a pak deset let? Nebo?
Už 3.1. jste tady na tuto vaší připomínku dostal několik odpovědí, takže ještě jednou:
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlakove-nadrazi-ceske-budejovice-vyravni-budova-posta-uschovna-kol.A240104_080339_budejovice-zpravy_khr