Českobudějovické nádraží bude vonět. Velká hala se otevřela cestujícím

Budějovické nádraží, odjezdová hala s pokladnami (nejen) ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudějovické nádraží, odjezdová hala s pokladnami (nejen) ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Součástí projektu bylo i vybudování průchodu mezi severní věží a hlavní odbavovací halou. Nová pasáž lépe napojí nádraží na Lannovu třídu.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Krasny. Pod vitrazema je prava kamenna deska osazena vzpominkou na obeti nacismu a leva primo vybizi k osazeni obetmi komunismu.

Clovek

Představme si, že by ŘSD muselo financovat stovky retro benzínových stanic ze začátku minulého století. To je totiž stav české železnice.

Jaaa

Škoda té hnusné dálnice před nádražím. Stejnej vřed jako v Praze. Chtělo by to tu dopravu vymístit za nádraží.

Vojta Svobodný

S novym obchvatem se to snad zlepsi, ale ze by se napr zuzila na 1+1 to pochybuji…bohuzel…

Václav

Tak ve směru Rudolfovská -Žižkova už to pro auta jeden pruh je. Ale dokázal bych si představit 1+1 pro auta a k tomu Bus pruhy, případě v kombinaci s cyklistickou stezkou na Mánesově. Tedy až bude hotový ten dálniční obchvat.

Laborec425

Cyklostezka v ČB? Tady se od jízd na kole spíše odpuzuje než aby se cyklodoprava podporovala (v krajském městě, kde se jezdí hlavně na kole).

Vlastimil Kocurek

Ano, ve špičkách by doprava zkolabovala.

Frantisek X

Nebo nejlépe motivovat, případně i stimulovat její přesun do hromadných prostředků. Zatím se to vesměs neděje.

Radek

Možná se to změnilo, ale lidi jsou v autech často proto, že jim vyhovuje ta osobní svoboda (nebo ji potřebují), která v mhd není. Proto jsou častěji ochotní přejít na kolo/koloběžku než do autobusu. Bohužel v ČB stále radnice o cyklodopravu nemá zájem, pokud ji rovnou neblokuje. I nová infrastruktura se staví v podobě jak z časů normalizace. Proto dodnes ani nejhustěji osídlené oblasti města nemají žádné smysluplné propojení vhodné pro jízdu na kole.

Laborec425

Přesně tak. Ve městě, kde už desítky let celé město ve všední dny stojí v kolonách od 06:30 – 08:30 a pak od 13:30 – 16:00 a kde když dojde k jedné jediné nehodě, celé město je zablokované. Tak v tomto městě se nepodporuje ani cyklodoprava, ani veřejná doprava (MHD nejvíc zpožděné ze všech krajských měst).

fous55

Je to městský okruh a vymístit ho není kam. I když se za pár let postaví tunel pod ranžírem z Mánesovky k Dobrovodské, tak to zatížení přednádražní komunikace jen trochu sníží, ale pořád bude vysoká.

Vlastimil Kocurek

Podobné je to v Teplicích, kde také probíhá rekonstrukce(tedy snad už). V Budějovicích tu komunikaci vymístit nelze, je to důležitá komunikace, a to přesto, že existuje i zanádražní komunikace. Mezi nimi se ještě vklínila továrna HEAD a jiné. Mezi oběma komunikacemi se bude stavět tunel pod nákladním nádražím.

Jirik

Vymistit dopravu z nadrazi je velmi zajimavy koncept.

medvěd

Pěkné. Kde je to kdysi slibované – přístup eskalátory z autobusového nádraží do haly vlakového nádraží ? Tj. zůstala stará budova památkářů dotovaná SŽ . V Linci mám jízdenkové automaty, kavárnu, supermarket, restauraci , podzemní zastávku tramvaje, napojení na autobusové nádraží – jiný level !

Karl vB.

Alespoň lávka (zastřešená) spojující autobusové nádraží na střeše Mercury s prvním peronem by nebyla špatná. Ono je to s rekonstrukcí tohoto nádraží poněkud složitější. Nejdříve patřilo pod ČSD/ ČD, ty do toho nechtěly investovat, pak to bylo v programu „Grandi Stazioni“, to také padlo, pak chtěl stavitel sousedního Mercury velkoryse opravit a propojit (to jsou asi ty vize, které uvádíte), ten měl nějaké problémy s úřady a nakonec se k tomu musela odhodlat SŽDC/SŽ sama, která nádraží chtěla na začátku opravit za 150 mil. Kč a reálné náklady se vyšplhaly na více, než jednu miliardu korun. K tomu je třeba… Číst vice »

Frantisek X

No jo, kdyby byli autobusové ‚nácestí‘ nestěhovali do výšin (s patřičným zvýšením spotřeby nafty a času cestujících), bylo by to o něco jednodušší – z přízemí do přízemí přes přechod, z prvního patra do prvního patra lávkou. Visutý eskalátor „z prvního do třetího“ nad ulicí už je složitější.

Pavouk

Vypadá to moc dobře.
Jen by to ještě chtělo, aby si konečně radnice v Budvarovicích uvědomila význam nádraží pro město i pro cestující a aby na tamních přechodech pro chodce byli chodci upřednostněni. Nyní se člověku, nechce-li jít na červenou, ani nepodaří najednou přejít celý přechod a uvízne uprostřed silnice mezi silným provozem.
https://mapy.cz/s/jemahehocu
https://mapy.cz/s/borutoseke

fous55

To musíte chodit fakt hóóódně pomalu. Ještě se mi nestalo, abych to nepřešel najednou.

Pavouk

Chodím úplně normálně, to se nebojte. Druhou polovinu přechodu už přecházím vždy na červenou. Stejně tak, jako 90% ostatních chodců.

Granja

Je to tak. Je to tam málem jako na štvanici. Kdyby došlo k prodloužení intervalu o nějaké 3-4 sekundy, nic by se nestalo.

Laborec425

A do toho je v módě v ČB dost často projíždět i na červenou (po přistěhování sem to bylo hodně znát proti jiným městům).

Martin

Tie podchody co tam su neotvorili?

Laborec425

Ne, zasypají je.

Karl vB.

Po více, než 100 letech je to první rekonstrukce objektu z roku 1908, nepočítáme-li odstranění následků bombardování za 2. sv.války ve dnech 23. a 24.3.1945.
Celková cena přes 1 miliardu Kč je ostrém kontrastu původních odhadů, kdy v roce 2016 ředitel SŽDC pan Surý odhadoval cenu na 150 mil. Kč. a následně došlo ke zvýšení odhadu na 170 mil. Kč.
Strašidelná fotka stavu nádražní restaurace – viz link.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahe-prutahy-rekonstrukce-nadrazi-v-budejovicich-nabira-dalsi-zpozdeni-1342709?page=7

noerf

Před rokem 2010 se dělala nabídka na opravu nádraží v Českých Budějovicích a již tehdy byl rozpočet okolo 0,5 miliardy Kč. Takže vzhledem k růstu cen mě cena přes 1,0 miliardy nepřekvapuje.

Vlastimil Kocurek

To bylo a je pořád, totiž podhodnocování rozpočtu staveb při medializaci pro veřejnost. Uvedená částka byla zcela nesmyslná.
Setkáváme se s tím dodnes, viz dánský projekt hlaváku za 2 miliardy, to je totéž. Setkáváme se s tím všude. Ale media již otočila a učí lidi, že stavby stojí daleko více, než, když se kdysi stavělo něco v akci Z za 2 mil. Kčs. :):)! !

Nemel

Status quo byl navždy změněn…vidíte bezdomovce, ale necítíte ho.

Originální jméno

Konečně!

Vojta Svobodný

Nejvetsi ostuda mesta se premenila na klenot. Neskutecna promena a krasna prace od vsech zucastnenych-za takovouto budovu by se nemuseli stydet ani v samotnem centru Parize. Jako budejicak-moc diky!!

Petr

V Plzni mají drezínu, tady nebude nic?

medvěd

Mašinka byla venku u hospody, odvezli.

Petr

Ta by se dovnitř stejně blbě nacpala. Tady by se šiklo aspoň traťmistrovské kolo. I když to by spíš mohlo být v Berouně.

Tomáš Záruba

Co hospoda?

Originální jméno

Pokud vím, nikdo to tam provozovat nechce, což je za mě škoda

Vojta Svobodný

Hospody na nadrazich proste nelakaji…to je vse…

Frantisek X

Při dnes tak oblíbeném ujetí přípoje, nebo čistě při čekání na další zkrátka nenavazující spoj, se hodí náramně. A že v blízkém okolí toho moc není…

Nemel

A nemůže to na tu hodinku čekání být třeba kavárna? Není přece potřeba jít hned chlastat, když ujede přípoj, ne? 🙃

Laborec425

Může to být prostě restaurace s pivem i kafem i jídlem. A nemusí to být nutně KFC nebo MekDonald.

Václav

Vzdálený bratranec provozoval restauraci naproti nádraží v Chocni a měl tam kšeft docela slušný. Jenže pak si soukromý majitel domu řekl o násobně vyšší nájemné a bylo po businessu. Teď je barák prázdný.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale tak vypadá to pěkně, to zase jo. Až na ty reklamy, teda. Otázka je, jak to bude vypadat třeba po 10 letech péče Dobré Správy Nádraží.

Granja

Hlavně že je prakticky hotovo, a ta pasáž na Lannovu se též hodí.

Alibaba

Vzhledem k tomu, že SŽ nemá ve správě nádraží ani 10 let, tak nás může i překvapit.

Jaaa

Ale no tak, v těch stále stejných kancelářích sedí ti stále stejní lidé.

Nemel

Nikdo Vám nebrání tam poslat své CV a trochu to tam provětrat…vezmou-li Vás.

RadekR

Krása, klobouk dolů!

Distribuce

Bude vonět po záchodcích, kterými byli cestující dlouho nuceni procházet aby se dostali na peron?

Granja

Vždyť to bylo jen pár kroků.

Cedník

Byl to víceméně provizorní průchod pro zachování bezbariérového přístupu na nástupiště pro imobilní cestující. Jiní cestující tudy nemuseli procházet a mohli využívat druhý podchod z příjezdové haly.

bifidus

No jo, ale to mi při příjezdu nikdo neřekl, takže jsem se hezky pasíroval s ostatními lidmi přes záchody :-).

Cestovatel

Rekonstrukce do původní podoby za miliardu, ale stejně tam SŽ musí naplácat do odbavovací haly tři reklamní bannery s výnosností pár korun za rok. Absolutní neúcta k veřejnému prostoru.

Dan

Nechápu ani ty náhodně rozmístěné obrazovky okolo vstupu do podchodu (myslím ty 4 malé na zdi, ty dvě velké přímo nad vstupem jsou pochopitelně ok).

Low cost

Pokud pronájem vydělává, tak je to zajímavý vedlejší příjem státní organizace a o to se může snížit dosyp z našich daní. Jenže jsme v Čechách, takže by mě nepřekvapilo, kdyby to bylo reklamce pronajaté za hubičku a vydělával na tom někdo jiný.

František

To, oslapne a automat na kávu je jediný na čem tak SZ dokáže mít nějaký příjem z toho nádraží…

Vlastimil Kocurek

Prostě to je jejich rutina, moc to nezvažují.

Vasek

Krytých stání pro jízdní kola: 0

Laborec425

Čekám na to tady už šest let. Že si každý pátek odložím kolo na nádraží a v neděli vyzvednu 🙁

Mara

Budou na bývalé poště

Laborec425

OK, nádraží je dostavené, dokončené. A kdy se tedy začne stavět zbytek? Třeba podchod na druhou stranu nebo ta úschovna pro kola? Za rok za dva se začne stavět a pak deset let? Nebo?

Karl vB.

Už 3.1. jste tady na tuto vaší připomínku dostal několik odpovědí, takže ještě jednou:
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlakove-nadrazi-ceske-budejovice-vyravni-budova-posta-uschovna-kol.A240104_080339_budejovice-zpravy_khr