Českého výrobce sedaček do vlaků Borcad ovládly fondy
Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet
Noví majitelé plánují další rozvoj společnosti.
Noví majitelé plánují další rozvoj společnosti.
Je pravda, že si opravdu nevybavuji, jak sedačky od výrobce nyní vypadají, jak jsou komfortní, a jak pracují se samotným prostorem… Ale minimálně u vizualizace mám extrémní problém s tím, jak se právě pracuje s prostorem kupé, a jak jsou dané sedačky dimenzovány… V kupé mám totiž vyloženě rád sedačky, které nemají mezi sebou tak nesmyslně velké mezery, které jsou více u sebe… Čas od času (když je prázdné, či skoro prázdné kupé), se to celkem hodí. Nějaká ta hodinka spánku ve vlaku, kdy nemusíte sedět je prostě hoodně fajn… Kdo nezkoušel, tak nemůže ocenit a bude jen brblat. Bonusem… Číst vice »
Článek se skládá z klasických oslavných žvástů „pro média“, ale mě by spíš zajímalo, co „za tím“ stojí? Ocitl se Borcad v nějakých dočasných hlubších finančních problémech a potřebuje investora? Nebo to Borutu už nebaví a chce finálně zpeněžit svůj životní projekt? Nebo něco jiného?
Zkuste se pana Boruty zeptat. Finanční problémy za tím opravdu nejsou. Ve firmě dál zůstává, ale jako zaměstnanec. Ono i prodat včas je někdy umění.
Fondy bych řekl spíš kupují fungující firmy jako dlouhodobé investice, než že by do nich vstupovaly s nějakou záchrannou strategií.
Čekal bych, že prostě majitel usoudil, že je vhodný čas prodat, ne každý chce či může budovat rodinnou firmu předávanou z generace na generaci. Možná chce být jen zajištěný do konce života, možná plánuje jiné investice. Elon Musk prodejem svého podílu v PayPalu získal peníze na rozjezd SpaceX a převzetí majoritního podílu v Tesle.
On Borcad už zahraničního investora měl, od roku 2013 tam měla 51 % podíl firma BC Project s vlastníky důkladně skrytými v offshorových daňových rájích. Část vlastníků se dohledat podařilo, byli to oligarchové od Putina. V roce 2018 to od nich Boruta koupil zpátky, ale levné to samozřejmě nebylo. Peníze od fondů se mu tedy budou hodit.
Prostě vybudoval firmu, blíží se důchod a nemá následníka. Tak to prodal. Po revoluci bylo a je takových firem víc než dost.
Budoucnost ovšem odhadnout nedokážu, někdy je to jen vykostit a ještě se ziskem prodat, jindy to funguje bez problémů dál…
Co jsou to za sedačky od Borcadu na vizualizaci RGJ?
Připadá mi to jako Genio, co je v NIM Expresech
Je to Genio, které je používáno ve vlacích Brno – Bohumín. Jen to ve skutečnosti vypadá malinko jinak.
Nějak si nedokážu vybavit jediné sedadlo od Borcadu, které by bylo pohodlné. Všechno mi to přijde jako nějaká variace na Záhořovo lože.
Proto dodávají třeba pro Glacier Express, že?
Mazec. Tahle informace si zaslouží být v článku jako příklad úspěšného exportu.
Pane Sůro, toto se mi na vás líbí. Vy, jakožto autor článku by jste se měl chovat vzorně, až strojově, ale místo toho se tu většinou dohadujete a více či méně urážlivý mi způsoby dokazujete své argumenty. To není pomluva, opravdu se mi to líbí.
Pro plebs aušus, pro honoraci luxus.
Inu co si kdo zaplatí, to má: -). Jak mi ostatně onehdy potvrdili sami zástupci Borcadu na Raildays v Ostravě. Jeeje, to byla prima doba, když jsem měl čas tam jet a celý den courat po těch pár stech metrech…
Třeba Flexio a Comfort nejsou pohodlná sedadla?