České dráhy zmizí z dalších tratí. Ústecký kraj si vybral pro Lounsko Länderbahn
Jednotka RegioSprinter v barvách Vogtlandbahn, který patří pod Die Länderbahn. Foto: Aagnverglaser - Wikimedia Commons
Společnost Die Länderbahn (DLB) bude nově od prosince zajišťovat spojení na regionálních tratích na Lounsku, Chomutovsku a částečně i v
Nejdříve tratě opravíme ale komplet i se zabezpečovacím zařízením a pak se to prodá to je hospodaření a ještě ke všemu nejvíce vytížené tratě
Nejsem zaměstnanec CD, ale vlakem jezdím často a ne jen po 1 trase a myslím, že soukromnici na železnici přinesou víc problémů jako např zdražení jízdného, protože bude nutné kupovar několik jizdenek, dále prodloužení jízdní doby a pak je tu taky riziko dalších problému, jako jsou třeba poruchy vlaku atd.A argumenty typu, že kraje ušetří a cestující budou jezdit pohodlněji mě nezajímají, se potřebuji dostat z místa na místo v rozumném čase a nekupovat 10 jizdenek
„na železnici přinesou víc problémů jako např zdražení jízdného, “
No tak určitě. Jízdné Praha – Ostrava po nástupu soukromníka prudce vzrostlo, že?
Praha-Ostrava je konkurence. Tady bude vždy jen jeden dopravce, kromě úseku Most-Chomutov-Žatec.
Už jen ze samotného nadpisu je jasné, že spoustu peněz přenecháme Němcům. Zaráží mě , kolik rádoby Čechů tomu tleská. Němci se nám smějí.
Ta firma má italského vlastníka (stát) a světe div se, v Německu jezdí ve veřejné objednávce také, takže správně (dle modré logiky )se Italové smějí Němcům a Čechům.
Neboj, oni ti Němci to určitě nedělají proto aby si odsud odvezli co největší zisk. Ty vydělané penize vezmou a uvidíme je tady v podobě nových vlaků, investic do aplikací, na vyplatach zaměstnanců, na spoustě vylepšení….
Zato ty zlý ČD konečně zmizí a bude konečně ráj jako na Šumavě, kde si to všichni pochvalují a prodali i auta jak je to tam teď skvělý. A taky jsou moc rádi ze kraj ušetří 30 mega ročně, to prostě zahřeje u srdíčka.
Ale polskej salám kupujete, protože je levnější, že?
A když je na něm ještě nálepka „Vyrobeno v Agrofertu“, tak se tetelíte blahem.
Tak já kupuju maso u místního řezníka,a ten má vždy napsáno, od kterého sedláka to maso je. A na internetu existuje aplikace zda je výrobek od Babiše, a nebo ne. Tomu zboží se taky vyhýbám. Bůh ví, odkud on to sem vozí a vydává za naše.Ale nebojte, nejsem fanatik a zahraniční zboží taky kupuju. Ale vždy mám lepší pocit, když pořídím naše zboží, proto rád kupuji na trhách.Když mi naplánovaná cesta vychází na ciziho dopravce, jedu samozřejmě s nim a nemám osypky.Prostě mám jen dobrý pocit,že mé peníze zůstanou doma za naše služby nebo zboží.
No sláva. Tak ještě pochopit, že z těch peněz, co za dopravu dostanou, zaplatí mzdy ČECHŮM, daně V ČESKU, soc+zdrav V ČESKU atd., a to co zbyde, odteče do kapes, u kterých je zcela jedno, kde jsou. Nebo si myslíte, že mzdy manažerů české firmy vždycky skončí v Česku? Jakože si manažeři koupí českého rolls-royce, pojedou na dovolenou na jihočeské Tahiti a do severočeských Alp a českou jachtou budou brázdit český Karibik?
Manažer nejsem, tak opravdu netuším, kde ti stánkaři tráví dovolenou. Asi máte lepší informace.
Toto je fakt štýl úvahy zaseknutý 50 rokov v minulosti.
Jo nacionalismus, „naše“ a německé, „rádobyČeši“ apod. absurdní argumenty „poslední záchrany“, když došly jiné… Už od dob kazeťáků Tesla a pásek Emgeton nekádruju věci podle toho, komu „přenechávají peníze“, ale podle kvality a ceny. Kupuju v Polsku potraviny (bojím se teda potravin vyrobených v Polsku na objednávku českých obchodníků), jezdím autem, za které byly „přenechány peníze“ Němcům (nedovedu si představit, jak by vypadala produkce Škodovky v roce 2018 bez VW, nejspíš by v Boleslavi byl akorát obrovský brownfield), směju se všem, kteří naskakují na tyhle národovecké tanečky a dělají tím akorát užitečné idioty v byznysu Potravinářské komory a Agrofertu. Existují… Číst vice »
To jsou notičky od OSŽ, mají pár témat: německý šrot, čtyři jízdenky z prdele na Šumavě do prdele v severních Čechách a tzv. národní karta.
Doufám, že všechny tyhle skopové hlavy nakupují jen v COOPu a jezdí posledním echt českým autem, což je model Škoda Hovoriť rok výroby 1991 a starší…
Vás to ale rozohnilo.Představte si, že sem píši na zahraničním PC a bavim se jak vám z nepodstatný prkotiny jedné odpovědi tečou nervy, a máte je tam kde kupujete ty čtyři jízdenky. Humoru zdar.
Pokud to byla reakce na mě, tak se moc nechytám. 🙂
Pokud měl být Váš úvodní příspěvek („smějící se Němci“) vtipem, jistě by pro Vás nebyla ztráta času vygooglit si něco podstatného o humoru.
Chápu to tedy dobře, že RegioJet má další konkurenci a přišel o další tratě? Chtěl převzít celou ČR, nakonec se asi bude muset spokojit s několika lokálkami.
O jaké že tratě RegioJet přišel? Já tam nic takového nevidím.
Zkusím to trochu jinak: Jsem zcela běžný cestující, jezdím vlakem hodně, ale ne po pravidelných trasách. Jezdím pracovně i soukromě. Stav dnes: před cestou si do jedné aplikace (mobilní nebo webové) zadám požadovanou trasu. Aplikace mi jí najde, jedním kliknutím si koupím jízdenku, případně místenky, jízdenku pro kolo atd. Zabere to řádově vteřiny až minuty. Pokud si do 15 minut před odjezdem cestu rozmyslím, jedním klikem jízdenku zruším a prakticky okamžitě dostanu zpět peníze. A pak už mám jedinou starost a to je dorazit včas na nádraží a jet. V mnoha případech vlaky novými a moderními, občas trochu nostalgickou 810,… Číst vice »
Otázka spíš je kolik takových cestujících jako jste vy reálně existuje? Můj osobní odhad je, že zanedbatelný počet. Takže pro Vás je to zhoršení, pro drtivou většinu normálních cestujících (cesty do práce, do školy….), kteří jezdí pravidelně pořád jednu trasu v krajském tarifu se nezmění (kromě lepších vlaků) vůbec nic (jen je místo modrého vlaku z jejich vsi do práce doveze třeba žlutý vlak), krajské rozpočty to bude stát méně. Takže když to sečteme, pozitiva převažují na negativy. Řešení, které by vyhovělo všem neexistuje.
A jste si tím, že jsem taková výjimka, opravdu jist? A jste si jist, že ty REÁLNÉ úspory pro rozpočty opravdu nastanou?
No pokud někdo nabídne méně než ČD, tak bych řekl, že ano. Od toho ty soutěže ostatně jsou.
Situace, kdo někdo vyhrál nějakou zakázku třeba i podstřelenou nabídkou a reálná cena byla nakonec podstatně vyšší, podle vás nikdy nenastala? Vícepráce, vícenáklady, nic?
Jistě nastala, ale v případě soutěží na železnici jsem o tom ještě neslyšel. Navíc, tak jak popisujete se může chovat kdokoliv, tedy i modří.
Vícepráce, vícenáklady – to je všechno smluvně řešitelné. Jasně že smlouva na zajišťování ZDO nebude mít 5 stránek a obě smluvní strany si budou muset zaplatit opravdové a dobré právníky, ale nevidím to jako důvod, proč setrvávat s ČD na věčné časy a nikdy jinak.
No jo to známe přidejte neb nevyjedeme. Zatím jsem ještě neslyšel, že by se stalo to druhý.
No například v Pardubickém kraji ČD nabízelo cenu 123 Kč za km a přesto kraj vybral soukromníka s cenou 126 Kč za km. Je to sice jen o 3 Kč ale je to dražší……
Podle Netolického je Leo Express schopen nabídnout lepší a modernější vozidla než České dráhy
Šlo o poměr výkon/cena, nikoliv o absolutně nejnižší cenu.
Když v Libereckém kraji zvítězila Arriva, protože byla levnější než ČD, bylo to podle mnohých zdejších diskutujících špatně, protože národní dopravce nabízel lepší vozidla a nemá se soutěžit jen na cenu, ale i na kvalitu…
Když v Pardubickém kraji nesoutěží jenom na cenu, ale i na kvalitu a vyhraje ten dražší Leo Express, protože má lepší vozidla, je to špatně, protože národní dopravce byl přece levnější…
Tak já nevím, ale možná by to chtělo sjednotit názory, aby nebylo tak okaté, že je vždy špatně, když nevyhrají ČD…
Takových cestujících nás bude zřejmě víc, než si myslíte. Navíc se mi takovéto cestování prodraží, protože třeba tři jízdenky na 50km vyjdou určitě dráž, než jedna na 150km.
A jezdit na krajský tarif, když jedu přest tři, čtyři kraje také není řešení.
Myslím, že takových lidí jsou max. tisíce, tj. naprosto zanedbatelné množství. Takže ano, pro tento typ lidí je to zhoršení, ale zbytku (drtivá většina) se to nedotkne vůbec nebo pozitivně. Plus erár ušetří.
Je jediná skupina lidí, která reálně jezdí za příbuznými přes celou republiku s X přestupy – a to jsou nádražáci na režijku, páč to maj mámo zadarmo a na tu pomalost a olezlost jsou zvyklí. Nikdo normální to nedělá.
Pro jakékoliv další použití argumentu o mohutně přestupujcích prosím doložit počty…
Dělá to víc lidí, třeba lidé, co ještě ŘP, lidé co jej mají, ale nemají auto (senioři, nebo naopak mladí lidé v modrých zónách bez trvalého bydliště), lidé, které nebaví řídit a lidé, kteří mají děti, kteří se v autě nehorázně nudí, takže s nutnými přestávkami to autem nevyjde rychleji.
Ale tyto skupiny, kromě části seniorů a invalidů, ty mají pro strach uděláno a nákup jízdenek více dopravců je nepoloží.
Pro koho je to non plus ultra nepříjemné, jsou režijkáři.
Znám takového – utrpěl poškození mozku, takže nemůže mít řidičák (a ani smartphone), zato všude jezdí s kolem a má IN50. Takže takovíto lidé mají být biti na liberalizaci? Atmosféra ve společnosti se pozná podle toho, jak se chová ke svým nejslabším.
Smutný příběh, pána je mi líto. Ale kvůli jednomu člověku vyhazovat peníze oknem mi nepřijde moc rozumné. Tohle se dá řešit třeba tím, že si jízdenku koupí přímo ve vlaku. Takže opět marginální problém. BTW, co ten pán dělá když nějak nejede vlak, ale jen autobus a musí třeba i přesedat?
Není to jen jeden člověk. Železnice je na rozdíl od autobusů na přestupech založena. Nejezdí spoje odkudkoliv kamkoliv.
Ve Švýcarsku to chápou a jednotný tarif šetří cestujícím cca 25% oproti jednotlivým jízdenkám na každý spoj, o pohodlí nemluvě.
Ano, návaznost na busy je problém, ale to bychom asi neměli řešit tak, že „autobusujeme“ i železnici, a tímto ten problém zvětšíme, ale spíš tak, že integrujeme i autobusy, ne?
Jinak naše země naní zas tak velká, aby si každý kraj, co má pár desítek km, hrál na vlatní tarif. My bychom měli mít tarifiní integraci na úrovní celého státu.
Železnice už dávno není na přestupech založená. Drtivá většina cestujících jezdí přímými vlaky stále stejnou trasu. Takže opět kvůli malé menšině budeme blokovat jakoukoli změnu, speciálně když nás vyjde levněji?
A navíc, tarif na úrovní státu po kterém voláte bude, tak o co jde? Že bude o pár korun dražší? A co jako? Já neplatím daně proto, abych někomu přispíval na levné výlety. Takže znovu, většina cestujících to nijak nepocítí, šotouši a pár dalších „bláznů“ si holt na svoje hobby trochu připlatí.
Sobecká argumentace odpovídající argumentaci, že já přece neplatím zdravotní pojištění kuřákům na léčení jejich nemocí, když sám nekouřím, řidičům na jejich dálnice, sociální pojištění na nemocenskou a podporu v nezaměstnanosti, když nejsem nikdy nemocný ani nezaměstnaný. A taky nebudu platit ve vyšších cenách a daních dotace venkovu, kde nebydlím.
Jenže takhle zakrátko dospějeme k občanské válce. Co se netýká mně, na to kašlu a ať se to zruší.
Objektivně rozkouskování železnice zhoršuje podmínky pro část cestujících, přičemž zlepšení služeb by šlo i bez tohoto rozkouskování. Jenže tím se nebudeme přece zabývat. Mantra…šetřím.
Myslím, že každý chápe rozdíl mezi zdravotním pojištěním (tedy daní, o pojištění se nejedná ani náhodou) a výlety. Podle mě je naopak sobecké chtít po společnosti, aby mi ze společných zdrojů platila moje hobby, neb to je věc zbytná na kterou buď mám anebo nemám a pak sedím doma. Zdravotní péče, dopravní infrastruktura, sociální síť, školství a další veřejné statky jsou naopak záležitosti nezbytné a je naprosto v pořádku, že jsou hrazeny z veřejných peněz (pouze se můžeme bavit o tom jaká míra je ještě přiměřená). To by za chvilku mohl někdo chtít, aby mu společnost sponzorovala PC neb je… Číst vice »
Označením oponenta za marxistu jste dosáhl deseti bodů z deseti možných na žebříčku věcné argumentace.
Pokud někdo hlásá marxistické názory typu, že je sobecké odmítat přispívat na soukromé koníčky z veřejných peněz, tak to asi konzervativec nebude, že? Podstatou debaty je to, že se věci nazývají pravými jmény a je-li někdo marxista, tak proč ho tak nenazvat?
Veřejné zdravotnictví je konzervativní koncept? Ale, Božínku, kde jste na tom byl? To je levicový výdobytek, podívejte se na zdravotnictví v USA…. Argumentace stylu, že neschopnost „liberalizovat“ železnici způsobem user friendly způsobem, je vlastně jen zaslouženou komplikací pro zpovykané výletníky, kteří jsou vlastně ještě navíc marxisty, připomíná paní Krnáčovou a zpovykané Pražáky. Vy z ideologických důvodů odmítáte (ve stylu „hlavně že sousedovi chcípne koza“), aby vlaky, které tak jako tak pojedou, se daly pohodlně užívat i pro Vámi nenáviděné výletníky. Nikdo nechce, jak podsouváte, aby se někomu platil navíc nový PC (zde další spoj). To, o co tu jde, je… Číst vice »
Budete se divit, ale je to konzervativní koncept. Jistý Otto von Bismarck, stejně jako např. státní důchody financované z důchodové daně. Nicméně co to má společného s tématem? Navíc nikdo neoznačuje výletníky za marxisty, za marxistu označuji pouze Vás a kohokoliv kdo chce veřejné zdroje používat k soukromým účelům a ještě se tváří, že na to má právo.
Liberalizace železnice je pozitivní věc, velmi malou menšinu možná nepotěší, drtivá většina to nepocítí buď nijak nebo pozitivně. A ve veřejných rozpočtech zůstane o něco více peněz, které půjde použít třeba na zdravotnictví.
Gwann: Možná se budete divit, ale první kroky k veřejnému zdravotnictví (avšak nikoli plně placenému) tu byly učiněny dávno za císařpána roku 1880.
Zkuste se trochu projet po ČR, je dost tratí, které by bez návaznosti ztratily smysl. Třeba 040. Většina lidí tam v Chlumci přestoupí na jiný vlak. Nebo 174. Myslíte že by jako někdo jel na Křivoklát vlakem z Prahy tak, že autem dojede do Berouna a pak vláčkem? A Beroun to fakt neuživí.
Většina přestupující v Chlumci je pouze v úseku Chlumec-Nový Bydžov. Ale máte pravdu, jiní zase přestupují v Ostroměři a Staré Pace, Martinicích a Kunčicích. Leč existují i dojíždějící z vesnic na trati do Nové Paky nebo Trutnova. Města na trati jsou poměrně malá, spojení do Prahy je rychlejší busem nebo do Trutnova vlakem přes HK (kde jsou ještě dost velké rezervy, co se týče rychlosti). Nový Bydžov má spádovost hlavně do HK autobusy. 040 by bylo sebevražedné oddělit (myšleno z hlediska provozovatele) od 041, 042 a 044. 040 rozhodně není typická trať, oproti ní mohu uvést třeba trať 130, kde… Číst vice »
Kde na tohle chodíte? Na přestupech mezi různými druhy dopravy je založen jakýkoliv moderní dopravní systém, nejen železnice.
„spíš tak, že integrujeme i autobusy, ne?“
Hele, a ty teda nejlíp integrujeme tak, že je taky budou provozovat České dráhy?
Jinak ta vaše argumentace „nejlepší je jediný dopravce“ totiž nedává smysl.
A taky si koupil tramvajenku v Praze a v Plzni si musí cvakat lístek, co?
Nemůžu se na základě vaší argumentace ubránit dojmu, že je to příběh zrovna o vás.
A protože v Praze a Plzni neplatí jedna jízdenka, je třeba to stejně tak udělat i na železnici. To dává smysl.
Ne, ale jízdenka není argument pro nesoutěžení dopravců.
Ani to není argument pro další odklady než se to celé dokonale dotáhne…
Proč nesmí mít smartphone, smím-li se zeptat. Že nesmí dávat telefon k uchu, to bych chápal, ale hlasitý odposlech nebo sluchátka na drát používat může.
A myslíte si že ve Švýcarsku také jezdí jen pravidelně do práce a nebo do školy? Mají tam cca přes 250 dopravců a ve funguje na jeden státní tarif a je to v pohodě jen tady se dělá kočkopes a blbosti a pro cestující se to akorát zhoršuje jak napsal Artur
Ale za to, že neexistuje státní tarif nemůžou kraje. Ty mají zajistit dopravní obslužnost na svém území za co nejméně peněz, aby jim zbylo na opravy silnic, ale také na zdravotnictví, školství atd. Za to, že se to pro některé cestující zhorší můžou na nábřeží… státní tarif jsme mohli mít už před 10 lety…
Ale existuje. Jenže na to je česká povaha prostě krátká. Že ty osobně máš nějaký odhad, neznamená, že tomu tak je. Proč prostě nemůžeme jít cestou typu IDS, kde jedna jízdenka platí pro všechny dopravce v kraji? Proč nemůžeme jít švýcarskou cestou? Není mi znám jediný racionální důvod.
Ve Švýcarsku 40 let nebudovali socialismus, čehož byly dráhy výstavní skříní.
V USA taky nebudovali socialismus a železniční osobní doprava je tam dost slabá.
Jediná věc, která je na současné situaci špatně je fakt, že ta aplikace patří jednomu dopravci. Tedy by bylo vhodné, aby existovala aplikace, která zahrne veškerou dopravu (včetně MHD) a vyjede vám jedna jízdenka. Asi netřeba připomínat, že takto to funguje nejen ve Švýcarsku, ale i v celé řadě našich krajů. Ostatně v Praze je vám jedno s kým jedete a lístků je dost od 30minutových až po roční kartičku. Je tedy nutné, aby něco podobného proběhlo i na celostátní úrovni. Na těch krajských to už funguje. Pak bude celkem jedno u koho sedíte a kdo vás klimatizuje, nosí vodu… Číst vice »
Ano, s tím naprosto souhlasím. Pokud by toto fungovalo před liberalizací, pak je mi to fakt jedno. Pokud se nejdříve rozdrbe současný systém i s jeho výhodami a až pak se to možná začne řešit, jak to dát zase dohromady, pak je to přesně to, o čem mluvím, totiž že TENTO ZPUSOB liberalizace je špatný.
dokončení: V poslední řadě ještě musím říct, že i dnes mi ta úžasná aplikace (a taky jí používám) neřekne kdy mi jede návazný autobus, nebo (a to možná ještě hůř) nenabídne nejvýhodnější cenu. Malá zkušenost ze včera. Nevěřili byste, kolik lidí cestuje v rychlíku z Prahy do Hradce na lístek ČD a vystupuje v Nymburce a Poděbradech.
A ještě jeden dodatek: díky pragocentričnosti PIDích pásem se zcela absurdní stávají ceny přes modrou kartičku například v relacích Beroun-Nymburk. (68 Kč PID, 141 Kč ČD!!!) Tady je opravdu do nebe volající zlodějina, že jim v pokladně neprodají PIDlístek.
Takže Vám přijde jako zlodějina platit 141,- za 98 km? Vždyť to nejsou ani 2 Kč/km. Ale zcela v pořádku je platit za 98 km 68 ,-? No fajn, ale v tom případě Vám jistě bude stačit 810. Aneb typický Čech chtěl by za málo peněz hodně muziky.
A zlodějina to není, pokud není ve smlouvě, že primárně budou dávat PID tak je jen vinna cestujícího, že si o něj neřekl.
Ano, je v pořádku platit za 98 km 68 Kč, protože vím, že jsem zaplatil i ten zbytek… jen ve formě daní. A protože mi nikdo daně nesníží, když si budu kupovat jízdenku na stejnou trasu za 141 Kč, je správné, že existuje jiná levnější možnost.
Ale mě vůbec nejde o to, jestli to stojí 68 nebo 141. Jde mi o to, že neinformovaný cestující=141, informovaný=68. Pokud je považujete za správný a prozákaznický přístup Národního dopravce, že hejla je třeba oholit, tak já opravdu ne.
V případě modrých je to ještě ta lepší varianta, většina považuje zákazníky spíš za obtížný hmyz než jenom za hejla na oškubání.
Vždyť stále někteří tady tvrdí, že kdo chce jezdit levněji a bude chtít tak se bude muset zajímat a bude muset hledat. Zde to je najednou špatně? Jak říkám, když říkáte, že je v pohodě jet 98 km za 68,- tak Vám jistě bude stačit 810.
A jízdenka PID není jízdenka ČD a pokud tu povinnost nemám, tak přeci prvotně budu nabízet svou jízdenka.
Až budou jezdit ČD na vlastní triko, ať si nabízejí jízdenky jaké chtějí. Pokud jezdí na objednávku a někdo jim za to, že jezdí, platí nemalé peníze, měla by pokladna nabízet ten lístek, který objednatel chce. Ano, asi je to v tomto případě chyba ROPIDu a IDSK, že to před lety ve smlouvách, ale pevně věřím, že to v dalších smlouvách napraví… ČD nemají být tím, kdo rozhodují… rozhoduje ten, kdo platí…
V pokladně národního dopravce Vám prodají PIDlístek, když si o něj řeknete… jel jsem na něj Vámi zmíněným hradeckým rychlíkem do Poděbrat a zpět, ale musíte si o něj říct…
No a o to jde. Viz můj koment výše.
To je ovšem spíše vada PID tarifu a jeho kruhových pásem, nemyslíte?
Jinak pokud řeknete a) ROPID ČD nařídí, aby vždy prodávali levnější PID tarif, musíte řict i b), že budou trochu nižší tržby, vznikne prokazatelná ztráta a ROPID to ČD musí zaplatit.
A nebo za b) přijde na vlak víc cestujících než za předražené jízdné ČD, protože nižší jízdné PID si najde více zákazníků, takže celkové tržby budou překvapivě vyšší a celková dotace se pak může snížit – toto se stalo například u rychlíků do Benešova, kde na vlak přišli i zákazníci, kteří by jinak u ČD žádnou tržbu neudělali.
Tak. Amen.
It’s not a bug, it’s a feature! Samozřejmě, že jde o to, že těch cestujících jedoucích „přes“ je zanedbatená menšina proti těm, co jedou do/z. Nicméně i ta cesta z/do je levnější na PIDlístek.
Což je tím, že tarif PD za poslední roky nezdražuje o inflaci, ba on dokonce zlevňuje. Bez peněz Prahy a StČ by to nešlo a jistě víte, že celorepublikově se tolik peněz do veřejné dopravy nesype, aby mohl být obecný tarif ČD ve výši jako PID. Však dotace na MHD jen v Praze jsou 3x vyšší, než za dálkovou dopravu ČD v celé ČR.
Ona ale pražská MHD ročně převeze 6,5x více cestujících než České dráhy v dálkové i regionální dopravě dohromady…
Pragocentričnost u pražské integrované dopravy, no to už je tedy opravdu drzost! Logické by bylo jí centralizovat na takový Ještěd.
Viděl jste někdy mapu IDSJMK?
IDOS by Vám při vybraných jízdních řádech kombinaci vlak autobus určitě nabídne. Nystíte tuto aplikaci?
Toto presne vzniká v rámci projektu Systému jednotného tarifu.
jakou aplikaci myslíte?
„proč bych měl tento způsob liberalizace železnice považovat za nějaký extra přínosný“ Myslíte, že kdyby byly všde povinně a pouze ČD, tak byste měl relační jízdné, wifi zdarma, nové či aspoň modernizované vozy dřív, než se ty staré rozpadnou… VELKÉ KULOVÉ. Zkuste si vzpomenout, kolik stál ještě před rokem lístek z Úval do Jistebníka (a kolik z Prahy do Ostravy), kolik ten lístek z Prahy do Ostravy stál rok před tím, než se objevil Jančura atd. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale faktem je, že pouze konkurence tlačí poskytovatele služeb k jejich zkvalitňování. Pro krásné oči zákazníků… Číst vice »
ČD zaváděly relační jízdenky především kvůli konkurenci silnice (autobusy, auta). Však to začalo coby „eLiška“ mezi krajskými městy navzájem. A ani dnes, na většině relací „vázaných“ jízdenek, žádný jiný vlakový dopravce nejezdí.
No tak by lidi nejezdili vlakem ale autobusem a prázdné vlaky by se do aleluje také nedotovali.
Miluju lidi, kteří si z historie pamatujou jen tu půlku, která se jim hodí do krámu. eLiška se objevila po velmi reálně vypadající železniční hrozbě – RT Expresu, který měl vyjet 10.12.2006.
A příběh RT Expresu mám rád, je to čítankový příklad ukazující prospěšnost (byť i potenciální) konkurence pro trh a spotřebitele.
Ta úvaha je věcně správná. Stejně jako je podle mne správná liberalizace železnice. Problém tedy je v tom, že je tady ústřední orgán státní správy zvaný Ministerstvo dopravy, který by měl plnit funkci regulační, metodickou, cenotvorbovou a nevím jakou ještě, má k tomu všechny předpoklady, protože drážní cesta patří státu a peníze, za které se objednává dopravní obslužnost vybírá také stát (a pak je rozděluje např. krajům), jenže toto ministerstvo na většinu těch funkcí rezignovalo… takže liberalizace probíhá živelně… a z toho plynou Vámi uváděné problémy. Jak říkají někteří mí kolegové, jsme v 21. století, lidé takřka létají na Mars… Číst vice »
Lidé takřka létají na Mars a průměrná rychlost lokálek v ČR je nějakých 30 km/h 🙂
Sám bych to líp nenapsal.
To slovo „zmizí“ jste si jistě užíval, že pane redaktore. 😁
Tak tuhle debatu si nechám ke kávičce po obědě. Nemám si udělat popcorn? Je tak tak dobré, jak to na první pohled vypadá?
Tak je to možná ještě lepší než jsem čekal! Hotové perly!
Je to dost dobré… už od včerejška to tu pěkně kypí:-)
Jojo, vyhlásit sám sebe před jakoukoli debatou za intelektuálně nadřazeného a ostentativně jí pohrdat je ten nejlepší způsob, jak v té debatě drtivě zvítězit:-)
Ale kdeže. Nevkládejte mi do klávesnice co jsem nenapsal. Nemám v plánu ani v debatě vítězit, ani pohrdat diskutujícími. Jen prostě už tak nějak tuším, co k tomu kdo napíše, resp. jaké argumenty budou a komu se to nebude líbit. Přijde mi to spíš úsměvné.
Je tomu tak. Podívejte na prezidentskou volbu! :))
Měli se nejdřív podívat jak funguje DLB na lince do Mnichova a možná by je to odradilo. Kdyby to tam nezachranovaly už více než rok ČD tak by celá vysoutezena linka dávno skončila .
Nebo se podívat na 089, jak funguje tam.
Ale Robert má pravdu.
Srovnávat se má srovnávatelné. V tomto případě regionálka na 089, která funguje ke spokojenosti už 9 let, nabízí o kvalitě relevantní údaj. Nebo snad budou do Oseka potřeba lokomotivy?
To nepopírám. Ale vzhledem k tomu, že Alex má na starosti jiná větev DLB a tuto zakázku má manažersky řídit pobočka, která je na 089, nemám obavy, že to budou dělat špatně.
Veřejná doprava a ústecký kraj to nejde dohromady.Snad to bude lepší v roce 2020 po krajských volbách.
Konkretizujte prosím co na veřejné dopravě v Ústeckém kraji nejde dohromady? Pokud tedy vynecháme, že České dráhy od roku 2016 nebyly schopny nahrát do POP čtení integrovaný karet DÚK čímž znehodnocují výhodnost časových jízdenek DÚK.
„České dráhy zmizí z dalších tratí. “
Tato formulace je radostná i nenávistná zároveň.
Cestujici z Sumavy vyuzije spise rychlejsi autobus a to jak ze Sumavy do Prahy, tak z Prahy do Teplic. Navuc ho to vyjde levneji.
Cestující ze Šumavy využije automobilu. To bude ještě rychlejší.
Pokud jej má k dispozici a pokud jej využít chce.
A copak byste čekal od pana redaktora.
Zapomněl jste dodat magická. Puff!
Autobusizaci železnice ZDAR! Cestující z Teplic na Šumavu si musí pořídit ČTYŘI jízdenky.
Bohužel tomu tak je a na vině je pan Krtek z Českých Drah, který přestal spolupracovat ve smluvním prodeji jízdenek – nikoliv skutečnost, že na některých tratích bude jezdit jiná firma..
To je pěkný nesmysl co píšete. Na počtu nutných 4 jízdenek to nic nemění. A chtěl bych být tím pokladníkem, s nutnou detailní znalostí 4 tarifů. Zkuste trochu realisticky přemýšlet.
Na Krtka to nesvádějte. To uznávání o kterém blábolil Ťok by pro ČD bylo velmi nevýhodné a pro Žlutého Spasitele velmi výhodné.
Na TK 13.07.2018 Ťok vůbec nic netušil o jednotném železničním tarifu. Později mu to poradci do hlavy nalili.
Uznávání a vzájemný prodej existoval a byl ze strany ČD ukončen. Kdo tedy rozhodl o jeho ukončení?
Ten pokladník má počítač a průvodčí POPku, Vendelíne. To se nepočítá ručně.
pokud vím, tak každý měl jiné tarifní podmínky, takže je pokladník i průvodčí musel znát. Taky ani jedna strana nikdy neprodávala plná sortiment, jen pár základních druhů dokladů.
A to jsem opominul náklady na implementaci 4 tarifních systémů do pokladny, což ovšem není gratis.
A co tím chcete říci? Že nemají být výběrka na dopravce kvůli implementaci do pokladny? Pokladna lomené jízdné umí, stačí ho zprovoznit a naplnit… 🙂
v tomto okamžiku na tuty neumí. Vůbec netušíte jak pokladní systém po technické stránce funguje.
Toto řeší Systém jednotného tarifu. Jedna jízdenka, vystavená kdekoliv.
Ovšem ve výši tzv. obyčejnéhé jízdného. Tj. skoro nikdo to kupovat nebude. Moderní tarif má být relační, ne kilometrový, a tím reagovat na konkurenci (silnici).
Jenže kilometrový je nejspravedlivější jinak by nemohli nastat takové situace, jako že za 25 km a 45 km zaplatím úplně stejně, toto je zhovadilost.
Kdy už vy režisti pochopíte, že většina cestujících jede vlakem tak, aby se dostala z bodu A do bodu B, a je jim u zadele, že před sto lety tu trať postavili oklikou? Platit stejně za 25 km a 45 km je naprosto správné v případě, že místo 45 km po kolejích může ten někdo jet 20 po silnici.
Není, nebo snad spotřeba nafty či elektřiny bude stejná? Bude snad stejný poplatek za dopravní cestu? Atd… Tak ať si jedou po silnici, když jim.je za těžko zaplatit cenu odpovídající vzdálenosti.
Dominiku, nedívejte se na ryanair.com, dostal byste depresi z dnešního světa, připadal byste si odcizen a musel byste snad začít chlastat
Nevím, co mám vykoukat zrovna na stránkách letecké společnosti, když se nikam letět nachystám.
Nepochopil.
Asi vám zatím nedošlo, že pro cestující jedoucí těsně za hranici zóny nebo pásma dochází k výrazně skokovému zdražení. Proto také ČD přešli z pásmového tarifu na kilometrický. Tedy pro názornost pásmo 1-10 km stálo 10 Kč, pásmo 10-20 km 20 Kč, Tedy teoreticky 1 km=1 Kč. Když jste jel do bodu vzdáleného 11 km, už jste zaplatil 20 Kč. V km tarifu zaplatíte jen 11 Kč. A vo tom ten rozdíl mezi km a zónovým(pásmovým) tarifem je.
Když už jsme u toho, tak nejspravedlivější je tarif založený na VZDUŠNÉ vzdálenosti mezi začátkem a cílem. Takový mají v Dánsku.
Kilometrický tarif nutí cestujícho platit za klikatou trať. Relační zase zvýhodňuje cestující, co mají „štěstí“ na silnou relaci, kde vede dobrá silnice či jiná konkurence.
Ani ten není bez chybiček.
Ze Zábřeha je to vzdušnou čarou do Krnova blíž než do Ostravy, ale jezdí se tam rychleji přes Ostravu. Takže kdo chce ušetřit při jízdě do Ostravy, koupí si Krnov a vystoupí v Ostravě.
A no jo, jeden z paragrafů modrého zákona – cestující to zneužije.
Anebo toho nezneužije. Nemůžete automaticky u všech předpokládat snahu všechno ojebat.
Někdo ty náklady zaplatit musí. když ne cestující, tak objednatel v ceně za vlkm.
Je to jen ceník… ten se dá změnit… když se bude chtít…
ceník je jen jedna strana mince. Tou druhou je úhrada nákladů dopravců+ přiměřený zisk. Je to tedy je o stanovení poměru úhrady cestujícím a objednavatelem.
Zatím kilometrický je, protože chce obsáhnout i open access a vnucovat relační ceny různým dopravcům jaksi nejde. Na druhé straně, přidanou hodnotou je právě flexibilita a jedna přepravní smlouva (nemluvě o jednotném nákupním kanálu a časem integraci IDS).
Až praktická data ukážou co a jak, můžeme se bavit o tom, jak ceníky dál poladit.
Mimochodem, za obyčejné jízdné pořád jezdí překvapivě hodné lidí – už jen proto, že si kupují jízdenky na poslední chvíli na nádraží, to je takový národní sport.
Tak to je úplný konec 🙁
Takze v Moste se budou sjizdet hromady dopravcu od CD pres RegioJet, GW train AZD k Länderbahn…
To budou sotouske najezdy 😂
Jediný typ vozidla, který přibude je Cvikovská šalina. BR 628 sem zajíždí ze z Plzně a než dojde na nové žluté elektrické Pesy, ještě odteče korytem Bíliny hodně vody.
„Cvikovská šalina“ 🙂
Tady níže se Daniel Mach rozplývá,jaké to bude zlepšení oproti Regionově na Sp Jirkov-Lužná a teď zjistí,že pojede šalinou,která bude mlátit v obloucích podobně,jako ta Regionova.Ale zase bude mít „ochlazovač vzduchu“ místo otvíracích oken.
Mně to přijde jako cesta správným směrem. DB a Ferrovie dello Stato budou provozovat železniční dopravu v ČR, ČD začnou expandovat do Německa a Portugalska, ZSSK převezmou výkony v Maďarsku a MÁV začne jezdit na Ukrajině. Nakonec se to protočí tak, že národní dopravci budou stále existovat, jen budou provozovat dopravu v jiných, než „svých“ státech. A to dává smysl.
Aniž bych vlastnil režijku či byl jakkoli modrogumní, tak si nemyslím, že to, co se děje na železnici teď, je principiálně dobře a že spláčeme nad výdělkem. Ne proto, že se železnice liberalizuje, ale protože se liberalizuje naprosto dementním způsobem.
Tak je skvělé, že jste vymyslel kravinu, kterou sám označíte jako dementní věc.
Normální člověk uvítá a) jakoukoliv konkurenci b) jakákoliv nová vozidla v ČR, zejména v ČD trvale zanedbávané nezávislé trakci…
Zkuste si to přelouskat ještě jednou a pak koukněte na net na pojem „nadsazka“. Proti novým vozidlům nemám zhola nic. Pokud jsou nezpochybnitelné lepší, než ta původní a pokud s jejich nasazením není spojené zhoršení něčeho jiného. Což v tomhle pojetí liberalizace rozhodně neplatí.
Možná byste si ještě zavčas mohl vyzkoušet, jak vypadá letní jízda Regionovou z Chomutova do Lužné u Rakovníka. Absolvoval jsem to v létě 2017 a tento spoj ČD prezentovaly jako spěšný vlak. Myslím, že k žádnému zhoršení už dojít nemůže. Jen mě zaráží, že to ČD nechaly dojít až do takové ubohosti.
Takto to prezentuje Ústecký kraj
Náhrada menším Regiosprinterem s jednonápravovými podvozky asi kulervoucí zlepšení nebude-viz vozidla na Šumavě.
Nebo 646 v Olomouckém kraji? 🙂
(Šupléra a pásmo.)
Konkurenci možná ano, ale soukromnící při soutěžích nenabídly žádné nové motorové vozy, narozdíl od ČD. ČD dále provozuje okolo 30 Sharků a 35 Stadlerů…. okolo 35 kvater a 31 Apoll, což jsou motoráky z devádesatých let (čili sic nic nejnovějšího, ale na co chtít nové vozidlo každých 10 let, když vydrží delší dobu? na odpis pro ně bych řekl že je ještě brzo) a dále 50 hyder modernizovaných v prvním desetiltí 21 století… Věřím, že reagujete na hojný počet Regín a Šukafonů, ale které vozidlo vám nabídne takové cestovní náklady, jako tyto dva? Problém je jedinej – objednává se to… Číst vice »
Co je na 842 moderního?
842 po modernizaci je v mnoha ohledech novější vozidlo, než 628 DB.
Tak „nových vozidel“ bude prozatím od „soukromníků“ 7.To budou PESY na lince Ústí-Žatec .Ostatní nová vozidla budou jen od ČD.
Už je dojednáno 11 panterů v Plzeňském kraji,na Vysočině budou mít 6 nových el.jednotek a 9 dízlových jednotek,Jihočeský 10 el jednotek a 7 dízlových,Ostrava 5netrakčních jednotek a další jsou ještě v jednání.
Jinde budou jen jiné starší vozy z Německa po úpravách.
A opravdu potřebujeme na všech tratích nová vozidla? Je-li životnost takového vozidla 40-50 s modernizací někde uprostřed této životnosti, tak se prostě nedají měnit každých 10 let. To je naprostý ekonomický nesmysl, který nikdy nikdo neufinancuje. Myslím, že největší vinu na tom nesou MD a kraje, protože se nejsou schopni dohodnout, aby se každý rok soutěžil podobný objem výkonů v rychlíkové i regionální dopravě. Kdyby se zavedly cykly 10 nebo 15 let, objem výkonů by byl podobný, soutežilo se s předstihem alespoň 2 let před zahájením provozu, tak se můžeme dostat k postupné obnově vozidel. Každých 10 let by došlo… Číst vice »
Normálnímu člověku je konkurence ukradená, kvůli té mají vlhké sny jen tržní komsomolci. Normální člověk požaduje, aby spoje jezdily podle jízdního řádu; v době, kdy se někam potřebuje dostat; aby se do vozidla vešel; aby bylo vozidlo čisté a pohodlné; aby nemusel měnit své zvyky. Normálnímu člověku je ukradené, kdo linku jezdí, ale požaduje, aby si mohl kupovat jízdenky (včetně předplacených), jak je zvyklý. Také je mu ukradené, kolik kraj/stát přispívá, zato ho eminentně zajímá, kolik zaplatí.
Opravdu brilantní shrnutí dnešních aktualit.Kdyz čtěte příspěvky některých komsomolcu tak si uvědomíte kolik jich mezi modrými gumami pořad je….bohužel.
Tak a zbývá ještě pochopit, že významným nástrojem k dosažení tohoto cíle je výběr mezi více dodavateli.
A asi nejsem „normální člověk“, když mě sere jezdit olezlým a smradlavým modrým béčkem na R17, kterou dostal Kupec nabagrovanou bez sebemenšího pokusu objednatele o hledání alternativ.
Narozdíl od zde aktivních členů OSŽ považuju provozování významné příměstské trati ve standardu roku 1975 za problém postihující o několik řádů více cestujících než dojet na jednu jízdenku z Boletic do Kraslic a podobné kosočtvercoviny.
Tuší někdo kolik z těch 39 vyrobenýh kusů (-1 co byl zrušen po nehodě u GWTR) vlastně bude nakonec jezdit v Česku?
Ano.
To by mě taky zajímalo. Z celkem čtyřiceti vyrobených jich DLB/Vogtlandbahn má aktuálně provozních deset. Dalších patnáct provozních má GTWR, pět rakouský NÖVOG (relativně čerstvě pořízených právě od Vogtlandbahn), tři Rurtalbahn a čtyři Lokaltog v Dánsku. Zbytek je už vyřazený po nehodách (1xGTWR, 1xRurtalbahn,1xDánsko – tam ho mimochodem rozkřápli jen rok a půl po dodání…).
Údaje jsem čerpal na: https://baureihe654.de/
V úvahu pro posílení stavu asi připadají jen ty tři od Rurtalbahn, která se jich postupně zbavuje pro nadbytečnost. Výhodou by bylo, že už mají dosazenou klimu a jsou na německých papírech.
Dobrá stránka, díky za odkaz. Pak tady ale haprujou 4 kusy co měly jít od DLB pro AŽD, ne?
Pak už tedy nevím, s čím to DLB chce jezdit…:-). Protože se šesti kousky to asi fakt nevyjezdí…:-).
Ale skoro bych předpokládal, že si opravdu stáhne ty tři kusy od Rurtalbahn. Ty rakouské a dánské nebudou k mání – Rakušáci je nákladně rekonstruovali pro provoz na Wachaubahn (mimochodem do opravdu překrásné zlaté livery…) a v Dánsku jezdí na trati Lyngby-Naerum (kratičké předměstské odbočné trati v okolí Kodaně) v dvacetiminutovém taktu a točí se tam celý den tři – vzhledem k frekvenci pochybuju, že by se vyplatilo tam Lokaltogu nasazovat LINTy 41, se kterými jezdí jinde.
to ne vždyť se tu píše že jich ma být 7 + 1 záloha. no bude to zajímavé 🙂
Teď jsem si ještě pročítal nějaká německá železničářská fóra a z nich naprosto jasně vyplývá, že AŽD určitě nezískala Regiosprintery od DLB/Vogtlandbahn, protože ty aktuálně stále jezdí v provozu v Sasku – a pro německé železničářské fanoušky byla tisková zpráva o jejich získání AŽD tím pádem velkým překvapením. Provozních jich je aktuállně jen devět z deseti. Ergo mi z toho plyne, že AŽD je koupila od Rurtalbahn, a to včetně toho dlouhodobě odstaveného po nehodě z r. 2007 – zřejmě bude využit jako dárce orgánů a tři budou provozní (tak to taky AŽD prezentuje). Pak je počet devíti/deseti 654ek u… Číst vice »
Stejně, že se o ně teď dopravci bezmála poperou asi tenkrát v Duewagu fakt nečekali :)))
Je zajímavé, jak spousta lidí má radost ze soukromníka… vadí jim regionovy a podobné ojetiny a tleskáme… konečně máme lepší dopravce. A nikdo si neuvědomuje, že soukromník zvláště ze SRN sem předisponuje ojetiny. Byť jakkoliv staré, čím mladší, tím ne zrovna spolehlivé… a němec si bude vozit prdel v nových vozidlech, koupených s přispěním českého daňového poplatníka… Nezlobte se, ale je to smutné
Kde se v článku píše o jakém soukromníkovi?
Die Länderbahn tritt als führendes privates Eisenbahnverkehrsunternehmen im Personennahverkehr – z firemního webu
Majitel DLB – Italské státní dráhy jsou soukromník? Ale ono pak nejde psát úderné komentáře o zlých soukromnících vyzobávajících rozinky, tak radši budeme plivat na soudruhu z FS.
Ta firma sama sebe na svém webu prezentuje jako soukromého dopravce. To jsem chtěl tou citací říci a odpovědět tak na vaši otázku, kde se v článku píše o soukromnících.
Nicméně soukromá firma to není už dávno, jen nemají aktualizované webové stránky, někdy je lepší zjistit si fakta, než plácat nesmysly.
Ty webovky jsou aktuální. Jako vlastník je tam uvedena společnost Netinera jako součást FS.
A FS je teda dle vás soukromá firma, když tu plácáte o soukromnících…
Ne, není. Pokud ale firma sama sebe prezentuje jako firmu soukromou a to 9 let poté, co proběhla poslední změna ve vlastnické struktuře a stejně tak jí prezentují i další zdroje, tak to asi nějaký důvod mít bude, ne?
Že se firma nějak prezentuje, nic neznamená. Arriva taky nijak zvlášť nezdůrazňuje, že patří DB.
Jen mají v logu napsáno „Arriva a DB company“, jinak to nijak zvlášť nezdůrazňujou :-))
„Arriva je jednou z největších dopravních společností v Evropě, která ve 14 evropských zemích zaměstnává přes 60 000 lidí a ročně přepraví více než 2,4 miliardy cestujících. Od roku 2010 je součástí koncernu Deutsche Bahn.“
Oficiální web Arrivy.
Nechybí tam, že Arriva je fujfuj soukromník, který vyzobává rozinky státním dopravcům?
Chybí, zapomněli to tam dopsat. Měl byste jim dát vědět.
A máte nějaké srovnání spolehlivosti těchto vozů ve srovnání třeba s lokomotivami ř. 380 nebo Regiopantery?
Srovnávejte srovnatelné. A vzhledem k usporádání podvozku bych řekl, že bych to radši srovnával s regínou (Taky nízkopodlažní, také na kratší tratě), pokud chcete srovnávat vozidla, tak je na místě aji Spider 🙂 Ale srovnávat motorovou jednotku na lokálky s elektrickou jednotkou, příp elektrickou lokomotivou? Kde to žijete sakra..
Proč by nešla srovnávat disponibilita různých řad hnacích vozidel?
Ale no tak, hanit ty nejlepší výrobky Kyperského průmyslu, vždyť co by bez těchto kvalitních vozidel ČD dělaly. Dokonce ŽSSK si po jejich vzoru dvě 381 koupili, co na tom, že jim obě dva roky stály a nejezdili, je to to nejlepší, co může jezdit na kolejích…
Tak hýkačům jde hlavně o to, aby šlo ČD do kopru. To jakými šroty budou jezdit, je až na druhé koleji.
Hele a proč teda ČD nenabídli lepší cenu? Když je někdo drahej tak se pak nesmí divit.
Rozdíl doplatí cestující v jízdném, protože za prvé, lomením jízdenek v přestupních stanicích průměrně zaplatí více, za druhé, nepůjdou využít celosíťové nabídky.
Jízdné s v přestupních stanicích lomí už dávno i při použití pouze vlaků ČD, protože je to levnější, takže žádná změna.
ČD nabídli nová vozidla je tedy jasné, že s novými vozidly bude cena trochu vyšší než u ojetin.
ČD měli nabídnout to co poptává kraj, že si někdo blbě přečte zadání je jen a jen jeho chyba…
Tak to nefunguje a že někdo platí daně neznamená, že mu to, na co jdou, patří a že o tom může rozhodovat.
Stejně jsou krásné tyto naivní boje dráhobijců a láskodráhařů. Cílem MD jako vlastníka a tedy i vedení ČD je provozovat pouze významné dálkové linky a příměstskou železnici. Těchto regionálních až lokálkovských tratí je snaha se zbavit, proto není důvod se radovat nebo hroutit, tak to prostě bylo rozhodnuto. Samozřejmě včetně zázemí čímž ČD ušetří milony. Krásně vidět to bylo na lince Liberec-Paka, kde ČD po litém boji, stejně nabídly dražší nabídku, i když znaly vítěznou :-)) Ne ale je to sranda tady číst obě strany :-)) Ale nevědomost je krásná….
Konečně tady řekl někdo natvrdo jak se věci doopravdy mají 🙂 Obávám se, že ČD boys však pravdu o vyzobávání rozinek národním dopravcem ideologicky nepřijmou.
Konečně vynalezli Dráhoadvokáti „argument“, že to jejich oblíbenec přece prohrál záměrně 🙂
Jojo, člověk žasne nad kreativitou mladší generace modrogumů…
Mluvte za sebe, ohledně té „nevědomosti“….Mám věk na to,abych mohl porovnávat.Takový brajgl,když na dráze každý kousek patří někomu jinému,nebyl ani za komunistů.A to jsem komunista nikdy nebyl…Takové nápady,jako „ošlapné“,platby za hlášení nádražního rozhlasu ad.nesmysly jsou do Nebe volající.S láskou a úctou vzpomínám na své mládí a parní trakci.Vše je děláno tak,aby zde nic nefungovalo.Takže opravdu mluvte za sebe,jste zřejmě nějaký mlaďoch,který nemá přehled.
Tak s ošlapným přišly ČD jako tehdejší majitel libereckého nádraží už před lety; platit ho měl soukromník (tehdy SBE provozující vlaky na trati do Zittau) za své vlaky – a hádejte komu???
Skoro to vypadá, že se někomu vymstí jeho vlastní nápad…
ano údržba aúklid prostor není zadarmo. Nebojte se časem na to dojde v individuálním motorismu.
Jistě, takový brajgl jako dnes nepamatují ani nejstarší pamětníci. Člověk se až diví, že těmi vlaky tolik lidí jezdí, v tom brajglu, že…
Správně, je třeba českou železnici jako síťový dopravní prostředek po republice (a vlastně jediný) rozcupovat co nejvíc.
Tržní komsomolci, radujte se!
Tak,souhlas a nejenom železnici!!Děláme druhým jen šašky,ani ř.380 Němci nechtěli pustit na vozbu a tak tam jezdíme s „Vectrony“.Holt další spolková republika.Místo toho,aby se ministr Ťok staral o rychlou rekonstrukci a stavbu dálnic,tak dělá mrtvého brouka.Čert byl dlužen to rozdělení naší republiky na kraje,každý si dělá,co chce…
Ohledně řady 380 – asi jste nepostřehl, že linka do Hamburku je komerční kšeft ČD, za který Němci platí v markách a mají tedy možnost si říci co tam bude a nebude jezdit. Do Drážďan by určitě 380 prošla, ale pak by byl nutný přepřah, který objednatel nechce.
Ťok není Adolf Hitler a u stavby dálnic musí dodržovat zákony. Na to, aby je změnil, mentálně nemá, ale jinak myslím, že se celkem snaží, staví se hodně D3, dva zásadní kusy R35…
Nepostřehl jste víc věcí, např. že od r. 2002 Němci už neplatí v markách. 🙂
Nepostřehl, nebo naopak předjímá možnou budoucnost?;-)
No nevím, tenhle nespolehlivý dopravce a tyto zastaralé vozy, zda je to cesta k lepšímu… Spíše ne.
Tak samozřejmě… tyto zastaralé cca 20 let staré vozy (které navíc v polovině své předpokládané životnosti projdou modernizací) jsou určitě horší než výkřik moderní techniky na českých kolejích – řada 814 – která má základ ve 40 let starých vozidlech… Btw: Trilex v LB kraji trpí nějakou zásadní nespolehlivostí? Nic jsem to tom nenašel.
Super, něco na téma „ojetých šrotů“ mi chybělo v článku z Olomouckého kraje, ale tady je svět ještě v pořádku. Na barvě záleží!
Zelený vlněný svetr zahřeje úplně stejně jako bílý vlněný svetr.
Vy jste nějaký náročný. Pojďte se povozit k nám na FJB, máme krásná B, Bdt, regiošuk (pod dráty, Sodoma Gomora!!!), proti kterým jsou repasované „zastaralé vozy“ skokem do jiného století.
Bylo by prosím možné u částek (Kč/vlkm) vždy uvádět, zda se jedná o kontrakt netto či brutto? Bez toho ta hodnota nemá smysl.
Netto. Rád bych, ale to by musely být smlouvy veřejné. Zatím jsou veřejné jen smlouvy se soukromými dopravci.
Tak,totální rozklad české železnice a její germanizace.Dospěje to zřejmě tak daleko,že každá trať SŽDC bude mít svého dopravce.Je mi z toho všeho do pláče…
Příspěvek byl na žádost autora smazán.
Jo, taková 126, to je opravdu příklad výdělečné a zmodernizované trati…
Která trať, na které objednávají dopravu kraje, je výdělečná? A která je nějak výrazně zmodernizovaná?
Příspěvek byl na žádost autora smazán.
Proboha chlape, zeptejte se někoho, kdo tomu rozumí, jak funguje financování dopravy v ČR.
Při vší úctě jste naprosto mimo. Ale hlavně všechno pohanit, že..
A která je tedy ta nevýdělečná, kterou soukromník nechce?
Byl jste ve Velké Británii? jezdil jste tam vlakem? Můžete nám ten údajný bordel nějak přiblížit?
Příspěvek byl na žádost autora smazán.
Jizdu vlakem v Britanii bych popsal jako“velkou vlakovou loupez“. Jizdne je i pro Brity priserne drahe. Neco jsem tam nacestoval a po prvni zkusenosti to pak jiz bylo vzdy formou auta z pujcovny-bylo to ve 2 lidech vzdy vyrazne levnejsi nez vlak.
Jízdné je tam drahé, to ano. Ale co je v Británii levné? A i když je jízdné drahé, tak tam vlaky jezdí plno lidí, protože bydlet ve velkých městech je ještě dražší…
Každou hloupost okopírujme. Ba co více – ještě „vylepšíme“. A Británii coby vzor? To bych nebral ani jako špatný vtip, nejen z oblasti železnice. Britská frustrace navíc nyní vybublala v omílaném dalším „logickém“ kroku, ale co také čekat od země, jejíž potenciál vyprchává téměř před očima. Byla to velmoc, no ale už není, zmíněná osmdesátá léta sešup do nicoty uspíšila.
Problém liberalizace v Británii je ten, že ve finále to vychází erární kasu a daňového poplatníka dráže než za éry státních drah, což rozhodně nebyl cíl. Je to jako nechci slevu zadarmo. Ale kdo chce kam …
Dráž to vychází proto, že za státních BR se neinvestovalo a počet cestujících klesal. Během liberalizace se začalo investovat jak do vlaků, tak do infra – cestujících začalo přibývat, což si zase žádá další peníze na invetsice do zvýšení kapacity tratí a vlaků atd. Takže je třeba si říct, co od železniční dopravy chceme – nejlevnější by samozřejmě bylo nejezdit a nestavět vůbec a lidi poslat do aut – která na rozdíl of VHD do státního rozpočtu přispívají. Pokud je toto cíl, tak OK, plaťme 810 na rozpadajících se tratích a za pár let se problém vyřeší sám. Pokud chceme… Číst vice »
V Obzoru psali, že v Británii železnice nefunguje, tak to musí být pravda.
Tak ten o tom, jak to dělaj na Slovensku skvěle byl fakt dobrej. 🙂 🙂 🙂
Germanizace? Nesuďte jen podle názvu…
Není nad to si vymýšlet hovadiny a nimi se následně dojímat, že ano…
Osobáky Chomutov Jirkov zůstanou ČD?
Mely by zustat vsechny krom avizovanych Jirkov- Luzna takze, ty dva ranni spoje by meli jezdit a pak dva odpoledni smerujici do Zatce.
Příspěvek byl na žádost autora smazán.
Ústecký kraj spravuje veřejné finance, za které si objednává osobní dopravu. Ústecký kraj nemůže řešit ani personál ani případné zmařené investice jakékoliv korporace a ČD a.s. takovou právnickou osobou bezpochyby jsou, bez ohledu na to, kdo vlastní jejich akcie.
Ale nikdo nebrání, aby se národní dopravce choval tržně a to depo nabídl jinému dopravci k pronájmu či prodeji… O lidi bych se nebál… práce je dost.
Ale kdeže, v Lounech zůstává krabičkový megaturnus po krásách středočeských lokálek. A samozřejmě ČD můžou nabídnout své dílenské služby novým dopravcům.
Pokud mechanik zmiňuje regiosharky, tak kraj je chce po ČD na linku Žatec- Lovo- Ústí a Postoloprty- Česká Lípa. Zde bych viděl že budou zajíždět z Děčína, kde s nimi již zkušenost mají. No a Louny budou dál držet ty 809tky pro slánsko a podřipsko a BTnka na pražský spěšňák. Jak jsem již psal, spíš se rakovnické depo stane nadbytečným. Alespoň do Loun přijdou nové pracovní posily, pokud někdo bude zarputile trvat, že chce zůstat u ČD.
Napište jediný důvod, proč by to ČD měly zavřít místo toho aby poskytly kapacity dalším? Předpokládám, že soukromník to nebude servisovat na širé trati. A neberu argument „konkurence“. Konkurence to je v komerčním provozu nebo při výběrku ZDO. Teď to bude na 10 let realita, tak by se mělo spíš partneřit.
Jo, pravda, jeden důvod mě napadá – ukřivděný trucpatron Kupec a jeho nevratné výhrůžky.
Vážený Romanero,
nemusí se vždy jednat o truc, někdy se prostě nedokážou dohodnout na finanční stránce a to i když „chtějí“.
Nemusí, ale většinou jedná.
Hlavně teda, člověče mi to nedá.. ale lokomotivní depo? Kolik se kolem Loun jezdí výkonů v klasice?
Jestliže v Lounském depu došlo k rekonstrukcím, tak to asi již dříve chtěli zrušit. Je to stejné jako se na mnoha stavědlech udělaly plastová okna, nová střecha. A dva roky na to se zrušily a zbouraly. Je to blbé, ale na české železnici fakt.
Když si uvědomíte kdo ten kraj řídí, tak je to až s podivem, že je nějaký dělňasové nezajímají.😀 Ale třeba i ten soukromník bude potřeba někde servisovat…
Co to je systém snižování teploty? Nevím co si pod tím představit…
Klimatizace. Je mnohem snažší vzít propagační materiály a udělat Ctrl + C; Ctrl + V než přemýšlet nad vlastním textem 🙂
Nebude to klimatizace. Bude to stejné řešení, jako v RS u GWTR.
Jinak se do nich ale dá dosadit i „normální“ klimatizační jednotka z autobusu, např. vozidla Rurtalbahn ji takto dodatečně zamontovanou mají:
https://baureihe654.de/wp-content/uploads/654008_IMG_8505.jpg
Dva mi kolegove vlakvedouci z CD se byli schvalne ptat u soukromnika (Arriva) na praci a penize – jen aby zjistili, jestli to ma smysl, protoze Turnov prijde nove o rychliky. Vite, kolik jim Arriva nabidla v cistem? 17 000 zaklad pry a se vsemi priplatky pry max. 23 000 tisic. To znamena pokles min. o 5000, spis vic. Ja osobne jsem u CD spokojen, nerad bych odchazel, ale take mam obavy, co bude za rok dva. A je mi lito tech, co najednou o praci prijdou (resp. bud bez do jineho mesta ci na pokladnu, nebo k soukromnikovi). Takze… Číst vice »
Příspěvek byl na žádost autora smazán.
V Lounech žádný soukromník jezdit nebude.
Příspěvek byl na žádost autora smazán.
Postoloprty- Česká Lípa, podřipské lokálky, a motory do Kralup mají zůstat ČD. Osobně by mě zajímalo které depo bude zajišťovat to Česká Lípa- Postoloprty. Nabízí se Děčín, Liberec, Louny 🙂
V Lounech bude jezdit DLB vlaky Osek-Most-Louny-Rakovník.Tím bude přetržena spojnice Loun a Rakovníka pravidelnými vlaky ČD.
A Louny a Rakovník budou spojeny pravidelnými vlaky DLB. Běžný cestující to ani nepozná, navíc v Rakovníku si mezi Regionovami a 810 snáz najde vlak do Loun, protože ten vlak bude vypadat jinak:-)
Nijak zvlášť mne mínusy od některých spoludiskutujících nemrzí, ale znám několik lidí (občasných či dokonce náhodných cestujících), kterým se v Rakovníku podařilo sednout do jiného vlaku, protože je to tam celkem nepřehledné a když na 5 kolejích stojí 4 Regionovy, 2 810 a jeden rychlík do Prahy, tak je to fakt zmatek.
Arriva bude shánět zaměstnance především na Slovensku. Cokoliv je lepší než „náhodný dopravca“ ŽSSK.
jirko a vy máte více? To se tedy nedivým, že ten vlak je tak drahý. A nestačí tam fíra, tuším, že vaše pozice je uplně zbytečná a přežitek doby.
Milý Petře a Vy víte co Jirka vozí? Ono třeba na pětivozovém rychlíku někdo být musí. A je tu jedna společnost, která má na každém voze obsluhu, pravda, dělající většinou něco jiného, než vlakvedoucí u ČD.
nevím, ale je ješita a dělá tady z arrivy nejhorší firmu, já bych řekl, že jirka je dezinformátor, který ničí demokracii a ty bys mu uvěřil, že je tam aji znásilnily(i)
Když už tady někomu tykáš. Můžeš se už konečně prosím věnovat věcem, kterým v životě rozumíš, i když taková asi neexistuje a nepiš sem příspěvky o dopravě o které vůbec, ale vůbec nemáš ani ponětí! Jsi tu skoro všem jen pro srandu.
Tak oni je hlavně budou „přeplácet“ pouze na začátku. Když ptáčkovi zpíváš..
Podle mě je to prostě nahovno. Jezdit někam a tam se zajímat jaký mají vlastně lístek. Typ lístků. K tomu nepřestupnost rychlík osobák.. Jiný objednavatel. A státní jízdné za 1,40 je prostě brutální zdražení.
Myslím, že nepřichází zlepšení. Úschovny a nádraží, půjčovny předpokládám borci neřeší, jak bývá dobrým lowcostovým zvykem.
Pokud chcete ušetřit, tak se zajímat musíte, pokud ušetřit nechcete, tak se zajímat nemusíte. Takhle to funguje i dnes.
Ne nefunguje. Takhle to dneska opravdu nefunguje. Dneska kdekoliv příjdu na nádraží(až na šumavu) a přesně vím, jaké služby budou. V celé čr jednotné!!! Takže při přestupu vím, co mám dělat. A nikdo ze mě nedělá dojnou krávu.
Nemáte pravdu, Jane. Na nádražích v ČR, tam kde jezdí ČD, jsou pokladny ČD a nebo pokladny SŽDC. Liší se objemem služeb.
A také neprovozují železniční muzeum. Bože to jsou zase argumenty. Většina lidí jezdí pořád tu samou trasu (do práce, do školy, k doktorovi), ti pojedou v regionálním tarifu. Těch pár ad hoc cestujících (většinou výletníků) se holt bude muset trochu informovat, nebo si koupí jízdenku ve vlaku, případně ve státním tarifu. A že bude státní tarif trochu dražší? No a co? Výlety jsou vaše zábava a za tu se platí.
A šotoušove do Lužné najedou zvlášním vlakem 🙂
No v mém případě výlety budou auto.. Nebo nebudou. Moje vlakové výlety budou ještě tento rok. Pak to balim. Nazdar:-)
Teda oprava na Praha Ostrava, kde je konkurence i ČD samozřejmě zůstávám. Stejně tak Na Praha Bratislava. Ale v Praze se mi ořežou hned zajimavé rychlíky do mnoha směrů a tím i návazné tratě, tak tam to balím.
Tak budete sedět doma, to je Vaše věc. Nicméně to není argument proti soutěžím. Kraj má povinnost zajistit ZDO, jistě chápete, že výlety do definice ZDO už z podstaty nespadají. A pokud nejste v dnešní době schopen si např. přes internet obstarat lístky od více dopravců, tak to spíše vypovídá něco o Vás než o údajném problému, který se tu snažíte nastínit. Navíc, u non ČD dopravců se dá jízdenka (bez příplatku) většinou koupit přímo ve vlaku.
No ovšem pokud tuto argumentaci a rozhodnutí sedět doma příjme více lidí, bude to asi pro vlakovou dopravu problém. Protože cestující je její pravý smysl. Samozřejmě, můžeme se na to ještě dívat z pohledu jiného smyslu -vyžrání dotace, nasazení menšího „úspornějšího vozidla“ (a převezení menšího počtu cestujících ) Zvýšení jízdného. Vození dotačních skupin obyvatel a těch co nemají na výběr nebo nemají auto. Důchodci, co už nemohou řídit nebo mají tučnou slevu, školáci. A pár sociálních bezautových případů.
Ne nebude, železniční doprava stojí a padá s ZDO, to nikdo neomezuje. To, že pár naštvaných výletníků z řad šotoušů a modré armády (většina normálních lidí s tím vážně není problém) zůstane v sobotu sedět doma, tak to se na statistikách neprojeví nijak (zase tolik vás není). Naopak se dá očekávat, že díky lepším vozidlům (a to co DLB nabízí je skutečně lepší vozidlo než šukafon nebo 814) se počet cestujících (speciálně ve všední dny) navýší. Takže tu řešíme problém, který neexistuje.
Opravdu 10 aplikací každého kraje a 5 dopravců si instalovat nebudu. Stačí mi ten nesmysl PID. A sám za rok poznáte svou argumentaci (teda pokud vůbec jezdíte vlakem). Je to asi jako obhajovat modré zony. že místní přece mají „jedno“ místo zdarma. Ale už zapomínají, že kdykoliv tím svým autem vyjedou.. platí.. A k tomu tak nějak auta jsou. A druhé platí 10 000 ročně.
Tak si to koupíte ve vlaku nebo si koupíte jízdenku ve státním tarifu. Navíc, kromě šotoušů neznám nikoho kdo by trávil svůj čas výlety po železnici napříč republikou. Takže ano, pro šotouše je to zhoršení, pro drtivou většinu normálních cestujících se žádná změna, kromě lepších vlaků, nekoná (jezdí pravidelně stejnou trasu v krajských tarifech), pro veřejné rozpočty to vyjde levněji. Tj. sečteno a podtrženo, pozitiva výrazně převažují nad negativy.
Jedna z hlavních výhod železnice před autobusy je právě možnost dostat se odkudkoliv kamkoliv díky přestupním návaznostem. I tam, kde není přímá linka.
Třeba z Chrudimi do Krkonoš. Nebo z Loun do Tábora.
Redukce na dojíždění do práce do nejbližšího města je rezignace na plnohodnotnou veřejnou dopravu. To je jako do práce vlakem, jinak všude auto?
Ve Švýcarsku to chápou a tarifní integrace je přes celou zemi, nezajímá vás, jaký je tam dorpavce.
Říkáte to sice dobře, ale na špatném místě. Správné místo je na nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12; 110 15 Praha 1 – Nové Město. A aby nedošlo k omylu, nemyslím nájemce v této budově, ale jejího vlastníka…
To platilo tak ještě v 60. letech, ale od té doby se toho hodně změnilo. Dnes vlaky slouží ve své většině cestujícím, kteří jezdí stále stejnou trasu (obvykle bez přestupů) do práce, do školy atp. Krom šotoušů většina lidí, když jede z Chebu do Mikulova nejede vlakem, ale autem, protože je to prostě rychlejší a pohodlnější. On má málokdo chuť, čas a nervy strávit celý den v prostředcích hromadné dopravy (ne všude se lze dopravit vlakem). A i když někdo auto nemá a chce využít vlak, tak co mu brání? To, že nějakou linku nebude provozovat ČD přeci neznamená, že… Číst vice »
Nikdo nikoho nenutí čekat na státní tarif. Dopravci se můžou sami dohodnout na vzájemném uznávání jízdenek hned. Ale pokud vím, tak ČD jako tč. dominantní dopravce tohle dosud smetal ze stolu. Teď se možná karta obrátí.
A co uznávání mezinárodních jízdnek?? To se neřeší?
Mezinárodní síťová jízdenka Labe-Elbe bude uznávána. Jízdenky NRT ani nemá smysl uznávat, protože jsou příšerně drahé a kombinace jiných jízdenek je zpravidla o stovky Kč levnější.
na tu do Rakovníka nedojedete.
Doplatím si úsek Domoušice – Rakovník. A pořád to bude levnější.
Tím pádem mohou ČD zavřít a prodat depo v Rakovníku od kud zajížděly regionovy přes Louny jak na Teplicko, tak do České Lípy, když přijdou i o rychlíky Praha-Rakovník. Ostatní se dá vyjezdit z Děčína, Prahy, případně z Loun. Výstavba nové haly pro regionovy v Rakovníku tak dala akorát vydělat stavebnim firmám.
Pokud to dobre chapu, tak dostanou pouze vlaky Osek-Rakovnik-Osek. Takze zbyle vlaky zustanou CD a s Rakovnickym depem by to nemelo, az tak zacloumat. Kazdopadne muzete mi to nekdo vyvratil a ja se rad dozvim pravdu.
Taky Jirkov-lužná jestli jsem dobře četl.
Rakovník má ještě osobáky kolem Kladna (soutěží se nové jednotky místo 814), Rak-beroun, liteňku, Rak-Bečov.. A taky můžou ČD nabídnout své dílenské služby alternativním dopravcům, ale to by asi byla velká hereze.
A ještě „Beroun přes Rudnou“.
Proc? Ne nadarmo se říká za peníze v Praze dům. Aspoň nèjaký příjem z zoho kápne.
Spíš to depo pronajmou, jako pronajaly GW trainu Volary a Awatarum prodaly Lovosice.
To všechno se dá vyjezdit z Prahy.
Vyjezdit možná jo, ale sehnat lidi tam je problém už teď.
Jasně, dalo, ale proč by se to mělo dělat? těch výkonů pořád zůstává dost, v Rakovníku je depo a lidi, v Praze lidi nejsou a lepší to nebude, tak proč zaměstnance z Rakovníka prudit ježděním do Prahy? Navíc, centralizovat údržbu „venkovských“ vozidel do Prahy nemá smysl – v Praze se mají servisovat vozidla dálkové dopravy a ze všech stran se sjíždějící elefanty, ale třeba „kladenské“ motoráky nemá moc smysl z Masaryčky protlačovat do Libně, když můžou zajíždět i do toho Rakovníka.
Takze ty modernejsi vozidla, budou az za dva roky. Do te doby tu budou jezdit stejne sroty bez klimatizace jako jsou Regionovy…mozna ten pojezd maji lepsi. Ale v lete budou lide zpeceni, protoze klimatizace se planuje AZ za dva roky.
Pane Sura, vubec nevim proc tam pisete vybavu modernich vozidel a v nasledujim odstavci pisete znovu celou vybavu znovu, ktera prijde ale az za dva roky. Tim padem ten prvni vypis byl uplne zbytecny.
Píše se během dvou let, tj. některé vlaky to dostanou dříve, některé později, do dvou let všechny. Pokud by to vyhrály ČD, tak tam bude jezdit šukafon a Regionova (bez klimatizace) navždy.
Byl jeden soukromník, co koupil od správce státního majetku, ČD, vyšehradské nádraží s tím, že slíbil, že ho opraví. Do kolika let nevím, ale už třináctým rokem je nemovitá památka v stále „lepším“ stavu. Slibem nezarmoutíš. A sankce? Jsou-li vůbec nějaké, stačí když firma zkrachuje nebo se přejmenuje a nedomůžete se ničeho.
Všiml jsem si, že máte problém s pochopením psaného textu. Jen pro informaci: kraj oslovil všechny dopravce včetně ČD, ty nabídly horší podmínky. To je vše. Zákazníkem je Ústecký kraj.
Titulek: zmizí
Proste pan Sura, to je cele..a jeho averze.
No bulvár… České dráhy zmizí, nebi České dráhy dostanou, ale RegioJet získá, obslouží…
Ani nevím, jestli se mi tady ještě chce číst.
Až pochopíte rozdíl ve významech těchto sloves, možná se Vám uleví.
To mi řekněte, jak byste to formuloval lépe? ČD nebudou obsluhovat další tratě? To není titulek. Takže jakým synonymem byste nahradil sloveso zmizí, aby to fanoušky národního dopravce netraumatizovalo, když fakticky z těch tratí opravdu zmizí? Třeba vytratí se, vypadnou, ztratí se?
Protože ve svém příspěvku uvádíte pouze antonyma a nutno podotknout mezi dostanou, získá, obslouží také žádný traumatitující rozdíl nevidím…
Další zlý kraj si dovolil vyhodit Národního dopravce.
Teď to ještě soudruzi na UV budou muset nějak dialekticky uchopit, proč na celostátní úrovni orálně bojují za ČD, zatímco v kraji, kde mají největší moc, se „soukromničí“ ve velkém. Napadají mě jen fráze o solidaritě s německými a italskými železničáři, kteří by jinak skončili na dlažbě.
Ano, teď ste se projevil. Hrajete si tu na nějaký význam sloves, ale podsouváte sem slova která vyzní nenávistně vůči ČD. MichalT má pravdu. Ale nic si z toho pane Sůro nedělejte. Vaše nenávist vůči ČD už je známa.
Prosím o radu, jaká slovesa mám použít. Děkuji.
a když by to byl RJ tak místo zmizí skončí
a titulek by mohl být: ČD skončí na dalších tratích.
ale p.Sůra je tak nenávistný vůči ČD tak se není čemu divit.
hansy, dráhy řekli, že když budou mět kraje problémy, tak nebudou reagovat, tak když Länderbahn odejde, tak přijde někdo jiný, ale čd to nebude.
Tak určite.
čili celostátní či regionální víkendové či jiné takto skupinové jízdenky ČD budou časem celkem bezpředmětné
V Ústeckém kraji se dá koupit síťová jízdenka DÚK za 130 Kč, která je levnější než nabídky ČD a kromě vlaků jiných dopravců platí dokonce i v autobusech a MHD.
Koupíte ji kdekoliv. Na pokladnách, u průvodčích nebo u řidičů autobusů (s výjimkou MHD).
„Koupíte ji kdekoliv.“ Ale na železnici jedině v Ústeckém kraji – takže jedete-li odjinud, musíte tam nejdřív dojet na nějakou jinou jízdenku. A je-li schopen ji prodat i průvodčí ve vlaku ČD z „POPky“, tím si úplně jistý nejsem – navíc ta jízdenka platí, pokud vím, v rychlících jen z první a do poslední stanice v kraji, kde příslušný vlak zastavuje, a vůbec neplatí v EC vlacích. Ale třeba já už ji koupím jen „za pivo“ (32 Kč), takže to si klidně dovolím – a že někde jezdí „privát“, to mi proto už vadit nebude vůbec a klidně se i… Číst vice »
Když platí v Ústeckém kraji, tak proč jí kupovat třeba v Brně? A ano, koupíte jí všude v kraji, na pokladnách, z POPky, autobusech..
Protože i člověk z Brna si může udělat výlet do Ústeckého kraje? A když bude v prodeji jen tam, tak úsek od hranic kraje do první stanice, kde bude mít čas zajít k pokladně, zaplatí dvakrát. A to ten úsek může být klidně 40 km.
Ale pozor, žádných 32Kč, v Tarifu Dúk je napsáno, že jízdenky si v obsazených stanicích musíte koupit na nádraží, tj. že rychlík co staví v Hněvicích, kde je pokladna otevřena pořád máte správně zaplatit 40Kč přirážku k jízdnému.. Pokud tedy nepojedete odpoledne přes Štětí, kde je pokladna zavřená.
Tak si koupíte lístek ve státním tarifu a můžete si dopravce střídat dle libosti.
Už teď se nevyplatí v Ústeckém kraji kupovat síťovky ČD.
Síťová jízdenka DUK (která platí i na autobusy, MHD) stojí 130 Kč síťová ČD stojí 209 Kč. Nějaký další problém, kromě zdůvodňování proč je výhodnější dražší jízdenka?
Jsou třeba in 100 nebo celostátní síťovka. Vikendova pro 2 dospělé a 3 děti a pod.
IN100 je produkt ČD. DÚK má síťovky též v různých variantách i pro děti.
Víkendovou jízdenku pro rodinu řeší síťová jízdenka DÚK pro 2 dospělé a 4 děti za 220 Kč.
IN 100 je komerční nabídka jednoho z dopravců na českých železnicích. Pokud tento dopravce nebude zajišťovat provoz na některých tratích, možná cenu za tuto nabídku sníží. Ale celkově, není to problém kraje, který si objednává dopravu. Také se nerozčiluju, že na pražskou Lítačku nemůžu jezdit v Brně nebo Ostravě…
IN100 je sice nabídka ČD, ale supluje něco, co by měl dělat stát – jízdenku platnou ve veřejné dopravě (jako General Abo ve Švýcarsku).
Dosud to nevadilo, ale jak rostě počet míst, kam se s IN100 nedá dostat, měl by to stát řešit.
Ještě že třeba takový MS kraj nevyměkl, to bysme jinak za chvíli RegioNovy a 810 znali jen z muzea
Ještě Praha a Středočeský kraj to bude ráj moderních vozidel ze 60-70tých let.
Jenomže to se se 6, 7 vozidly, která v Německu přišla o práci, už těžko vyjezdí. Stejně by mě zajímalo, kolik se toho dá ještě sehnat. A je jasné, že v tomhle mají cizí společnosti výhodu, když u nich i to staré, je na naše poměry ještě nové a můžou to sem posílat. Nj, holt je jejich samosprávy dotovaly kdysi podstatně lépe, než ty naše, ČD.
No, tak snad to tam dopadne lépe (bez ironie), než jak se prezentuje například na trati Praha – Mnichov (https://zdopravy.cz/nemame-lokomotivy-rekl-die-landerbahn-expresy-do-mnichova-nahrazuje-autobusy-23429/)
Myslím, že opět můžeme očekávat veselou debatu…
„systém pro snižování teploty“
Tím je myšlena nucená ventilace? 😀
Dva Regio Sprinteři už včera stáli v Teplicích v depu za rotundou.
To tam budou hnít 10 měsíců???
Asi se na nich budou dělat nějaké úpravy?
myslíte Teplice v Čechách?tam ale rotunda není.
bob-Jasně rotunda tam není,je to za depem při pohledu z hlavních kolejí.