🙂 Jednak to úplně jednoduše nejde (je to z výroby dělané na 7 vozů a musela by se překopat celá souprava – rozložení zdrojů atd.) a počítám, že se soupravy taky různě točí na obězích… Že to není tak, že by jedno Pendolino jezdilo jen Košice atd…
Honza
1 rok
Pendolíno mi přijde slušný, jeli jsme s ním se synem do Ostravy a přišlo mi rozhodně lepší než regíny, Béčka nebo city elefanty. Nevím prořč by se nemělo dávat do kupy.Pokud chybět nebude, ok. tomu rozumím.
Jednak je otázkou, jestli si italové nechali věci z opravy 003 ze Studénky (o čemž docela pochybuju) a asi jde i to, že tady to je trochu jiný (větší) typ poškození než v té Studénce – tam to byly „jen“ plechy, kdežto tady srážka s kusem železa…
zpráva vyšla veřejně již včera, tady se ale neobjevila, holt pokud by měli zde psát něco proti čd, tak to ani nenapíší, informace je potřeba hledat na jiných zpravodajských webech, ale kdejaká propagace a chvála atd další nadržování čd, to tady je pomalu každy druhy članek, proč třeba nikdy nevidím, že by dělali rozhovory se strojvedoucími jiných dopravců? Proč se psalo vždy jen o čd a zvali se lidi z čd? Jediný tady byl tuším vlastník trilexu a by se neřeklo. Když prokážou vinu konkrétnímu člověku z čd, tak se zde záhadně informace ani neobjeví.
Nechápu… 6.2. tu článek byl, že to namazal zaměstnanec ČD. Strojvedoucí je zaměstnanec. A ani se tady nikomu nenadržuje (podle mne to je tady někdy spíš mírně anti-ČD, ale to je jen můj názor/pocit).
když tu byl članek o těch dispečerech, tak jen čd, ale že by byl podobný i pro jiné dopravce, ne.
Když byl rozhovor se strojvedoucím, na který pak reagoval tušim dispečink nebo kdo, tak ale už nebyl žádný se strojvedoucím jiného dopravce.
ale bez specifikace, tady je natvrdo řečena pozice zaměstnance i motiv zaměstnance atd a to v předběžném článku chybí, tyto informace byli zveřejněny až včera.
To už jsou informace skoro jak z bulváru, myslím, že zdejší redakce se může zabývat zajímavějšími tématy, to podstatné k případu tu napsáno bylo. Rozhodně kvůli takovým článkům za iDnes premium platit nezačnu.
asi protože jsou to čd, bejt to jiný dopravce, tak tu máme ten članek máme a ještě by tam asi byla i adresa i telefon toho co to udělal, protože alternativní dopravce.
Pavel
1 rok
Kdyz budu cynik, vse to do sebe zapada: Odmeny na SZ podle zpozdeni, dokonceni Chocen – U n/O letos, Pardubice alespon koleje tez, pendolina postupne zmizi a po tom, ze OV hl.n.- Pha hl.n.by se dalo jezdit za 2:50 misto 3:05 (treba po dokonceni prestavby Ceska Trebova) nikdo nestekne. Misto toho se dokonci D35 a Pha-OV se prestanu jezdit pres Brno. Tak se buduje konkurenceschopnost zeleznic. O vyuziti rychlosti Pha – CB pomlcim…
Vyjezdit by se to za 2:50 asi dalo, a co? Takhle to aspoň krátí zpoždění a docela slušně. V Olomouci máte +15 a v Pardubicích -4. Za mne lepší, že to dojede načas, než to hrotit na krev
126975
1 rok
Budou Comfort Jety, které mohou Pendolína v celku dobře nahradit především kapacitně a technologicky určitě udržba Pendolína vyjde tak dvakrát dráž než Railjet.
marek hudec
1 rok
asi bych to nechal za 200+ milionů opravit……..když máme 21 mld na vylejvání covidové očkovací šmakulády do kanálu, tak 200 mil je jak prd v uragánu
Neřekl bych. Mne se na trase Ostrava-Praha neskutečně líbí. 👍😅
Na druhou stranu, pro mne za mne by asi bylo fér zvážit prodloužení trasy z Ostravy skrz Prahu do ČB. Sem tam se pořád jedná místy o trať s oblouky a v novém úseku koridoru by Pendolino mohlo jet i těch 200km/h… Proč ne.
Každopádně škoda toho Pondolina. Jsem toho názoru, že by se jednotka měla opravit, i kdy to těch cca 220 melounů stát mělo. Ale na druhou stranu dokážu asi i respektpvat, že se ČD už do opravy bohužel nechce, no.
Pendolíno do ČB, další by mohlo jezdit přes HK, v UL by si ho taky zasloužili. A do LB a ZL by jezdilo s přípřeží brejlovce.
Aneb „z každého krajského města pendolínem do Prahy“ a „výstavka je putovní“.
Akorát že těch 6 kousků by to zvládalo tak, že třeba ze ZL by se jezdilo ve 2 ráno, aby vlak mohl v 5 ráno vyrazit z Prahy do LB, odtamtud tak okolo deváté zpátky… ale opravdu KAŽDÉ krajské město by mělo přímé spojení pendolínem do Prahy
🙂
Vám se líbí, a proto nepojedou do Budějic a do Plzně, kde zůstaly menší oblouky, nýbrž místo Plzně po vyžehlené trati do Ostrawy, to dává smysl. 🙂
Pája
1 rok
Nechci malovat čerty, ale je klidně možné, že další Pendolino se na přejezdu potká se „zodpovědným “ řidičem a bude fajn možnost čelní nepoškozený vůz na opravu použít – samozřejmě nejlíp bude, když se to nikdy nestane.
Díky čemuž má ale sedmivozové Pendolinu stejnou kapacitu jako pětivozový InterJet (pravda, v Pendolinu je bufet navíc). A to má samozřejmě dopad na náklady.
Za co mínusy? Náklady na Pendolian byly nějakých 4,5 miliardy za 7 kousků.
Je to dobrý vlak, ale cena za sedačku je skoro dvojnásobná ve srovnání s klasickou soupravou.
Pozor 1 mld byl průšvih = bankrot ČKD a nezapomeňte na kurz 35 Kč za 1 EUR. ( malém to bylo ještě v DEM a lirach) Neboli cca 100 milionu EUR, v přepočtu na dnešní kurz ( pod 24 Kč) je to 328 milionu za nový vlak. Pokud se pamatuji, tak bylo i s ETCS 👍 ( sice na dnešek prehistorického generace, ale vlastně je tam dodnes)
Dánové před rokem objednávali Coradiu Stream (5 vozů, vmax 200 km/h, ETCS, včetně 15 let full service) za 14 mil. EUR/kus (objednávka 100 ks), Rumuni prakticky totéž za 13,5 mi. EUR/kus (objednávka 20 ks).
To vlastně stalo i Pendolino, problém je v bankrot ČKD , kde zmizela 1 mld Kč a kurz EUR byl 35 Kč… počítal jsem to výše. Podekujte Milosovi, byl tehdy v opo smlouvě premiérem.
Co znamená „adekvátní“? Třeba, musí to mít klopení (když to zase neznamená žádnou extra velkou úsporu času)?
Mohl by to být třeba Flirt s odpovídající kapacitou nebo např. nějak vytuněný Interpanter na 200km/h?
Viky
1 rok
Jenom takový nápad od boku….dát na každý konec vectrona(ETCS by se vyřešilo) a jezdit s tím Ostrava a zpět bez naklápění.
Když myslíte, že schválení pendolína pro trvalý provoz bez jednoho čelního vozu a s taháním externí lokomotivou rychlostí (alespoň) 160 km/h bude za týden a 20 tisíc, tak proč ne?
Jinak jaký přínos by to mělo oproti třeba InterJetu?
Tzn DVA Vectrony na jednom vlaku? Když tedy úplně pomineme technickou stránku a detaily typu smí/nesmí se tohle provádět bez souhlasu výrobce a schválení DÚ tak ekonomicky by to bylo „ideální „😆😆😆 A teď vážně – už hodně dlouho se používají jak jednotky s vlastním pohonem, tak klasické soupravy s „mašinou“ a jednotlivými vozy, a taky netrakční jednotky s loko na jednom konci. Na druhém konci bývá řídící vůz. Podle mých zkušeností cestující např v RailJetech nemají tušení, jak je „ta věc“ poháněna či uspořádána a tyto netrakční jednotky hodnotí vcelku příznivě. Netvrdím, že je to absolutní světová špička, ale… Číst vice »
Nevim jestli na vectrona jde nainstalovat tuhá spojka protože na pendolino nepůjde dát šroubovka s nárazníky.
A za další co s motorovými vozy uprostřed soupravy, v každé soupravě jsou dva vložené vozy motorové.
Tom
1 rok
Asi blbej dotaz, ale pokud nejsou některé vložené vozy poškozené, nejde je vložit po jednom do jiných jednotek? Aspoň 3 pendolina by tak mohla být delší.
Pokud si dobře pamatuju tak se to řešilo i u Pendolina ze Studénky a byl tam s tím nějaký problém ve stylu, že technicky (zdroje atd.) je to řešené na jednotku se 7 vozy… 🙂
Proto se taky tenkrát přehazovaly mezi jednotkami jen ty dva vozy, které byly z té poničené jednotky v Itálii.
Ještě jeden mínus a bude jich víc jak lidí ve vagonu 🙂 Za mě a při ceně tohoto stroje se divím, že se ještě provozuje. Zlatý ij nebo rj
Radim
1 rok
Předpokládám že tam bude jezdit InterJet jako IC bez té vysokohorské přirážky.
Sraz ve restauráku
1 rok
A nemohlo by se pendolino vrátit do provozu jinak? Udělat z toho MET/railjet? Nebo k tomu koupit někde vyřazený řidičák a připojit k tomu? Mě přijde strašná škoda, že skoro celá jednotka bude někde na náhradní díly trčet někde v depu. Dneska je potřeba hlavně na Ostravu všechno, co má kola a interier do 21. století. U těch Ostravanů a náhradních souprav se stává, že chybí vozy, buď zařadí béčko nebo nic. Takhle by to bylo alespoň 6-ti vozová jednotka…
Kdyby se to stalo Railjetu, tak takova úvaha je možná
Umbridge
1 rok
Nápad:
ČD založí firmu v Německu a Rakousku a nasadí Pendolina jako “low cost”, tak jak to děla SNCF ve Francii. Těch jednotek je opravdu málo (7 kusů) a ETCS v Německu a v Rakousku bude později zavedeno na tratích. Pendolina jsou vybavení na provoz v síti DB a ÖBB.
Mezitím si ČD začnou pořizovat nové vlaky s ETCS podporováni dotacemi od Evropské Unie jak PKP to udělalo s Pendolinem. To by bylo i dobrá příprava na VRT. A těch nových jednotek by to chtělo opravdu minimálně 20-30… pod 20 nemá smysl. Těch 7 kusů už kdysi byl ekonomicky nesmysl.
Úvaha to není špatná.
Pendolino má však malou kapacitu. Dále, vzhledem k servisnímu zázemí omezeném pouze na Prahu a Bohumín, jsou možnosti velmi omezené.
Vojta
1 rok
Kdo vůbec platil nakonec tu Studénku, resp. jaká část šla na pojišťovnu toho Poláka? Afaik tehdy byl spor, jestli jde vyčerpat částku z povinnýho ručení auta i návěsu…
Blbá formulace, zkusím to znovu a lépe. Reagoval jsem na to, že návěs nic nezpůsobil – Pendolino přitom mělo střet s návěsem. Samozřejmě můžeme debatovat o tom, že bez tahače by návěs nejel, ale to ani tahač bez nafty, bez řidiče atd. Z pojištění tahače patrně půjde plnění do pojistného limitu povinného ručení tahače. A zbytek?
Nehodu nezpůsobil návěs, ale řidič tahače. Proto se to řeší z pojištění tahače. Z pojistky návěsu (mimochodem výrazně levnější) by se platila škoda kdyby se třeba návěs utrhnul, nebo tak něco. Škodu vyšší než limit pojištění lze vymáhat na vinnikovi.
Ani kdyby se utrhnul. Náves nebo vlek může být „viník“ ale v minimu případů. Sám vím o dvou za třicet let. Vymáhat škodu nad rámec nebo při totalce je spíš právní záležitost a běh na hodně dlouhou trať.
Hele to je taková polopravda s tím alkoholem. Tonejdulezitejsi je systémové selhání sibovat nějakou debilni zalohou v době, kdy jezdí nadvlak. Vysvětlil jsem jednou na jednom setkání neco jednomu právníkovi a najednou byl chudák borec z CDC s vybouranyma hrnkama osvobozen. A včera jsem zažil rozsvěceni zelené na obou stranách jednosmerneho tunelu u LiGvino. Fotku jsme dávali policajtum, taky nechapali, jak je to možné a byl to sakra pruser.
Jestli bylo šibování ve vhodnou nebo nevhodnou dobu nehodlám řešit. Alkohol PČR zjistila a pokud někdo nevydrží nechlastat, tak nepatří na stanoviště strojvedoucího, ale do léčebny. Totéž platí samozřejmě i pro řidiče gumokolu. V tomhle neznám bratra a nemá cenu hledat výmluvy. Přeju hezký večer všem
Systémové selhání? Pokud měl výpravčí (ať už místní nebo dálkový) informaci, že fíra není a neví se o něm, tak měli celé nádraží na bůhvíjak dlouho zamrazit a čekat, až se fíra konečně objeví?
Vy taky hledáte příčinu všude jinde jenom ne u viníka.
Romanero
1 rok
Jako úplně nechápu, proč to nemají pojištěné. To je další zbytečná chyba z dílny ČD. Pak mají mít s čím jezdit..
Při množství nehod a hlavně těch šílených drážních cenách bych se ani nedivil kdyby do toho pojišťovny nechtěli jít vůbec nebo za cenu jakou si ČD nemohou dovolit.
Z principu dava smysl pojistovat se na udalost, kde je mala pravdepodobnost, ze se stane, ale potencialni skoda by pro vas znamenala existencni problem (treba pozar domu).
U CD k nehode takovyho rozasahu dochazi tak jednou za rok a ten podnik ma presto problemy nekde jinde.
Soupravy Stadler Flirt nepatří Leo Expresu ale bance.
Dále je třeba říci, že veškerá kolejová technika, která je na leasing nebo úvěr, je pojištěná. Technika již splacená se u většiny dopravců již nepojišťuje.
Pojištění ze zodpovědnosti bývá na účastníky, tedy cestující nebo náklad.
Pojištění má smysl, pokud je mnoho pojištěných, kteří si platí nějaké (pro ně relativně malé) pojistné, a pravděpodobnost škody je celkem malá. Pak částka vybraná na pojistném od všech pokryje náklady na pojistné vyplacené za těch několik málo pojistných událostí. Miliony lidí si platí pojistku proti požáru bytu, ale když někde hoří, tak je to naštěstí tak vzácná událost, že se to dostane do novin.
Pendolin je (bylo) sedm a nemá je nikdo jiný, než ČD. Takže by si tu částku za opravy stejně zaplatily samy ČD, akorát by protekla přes pojišťovnu.
Pojištění je otázky analýzy rizik. U té se odhadují nejméně dva faktory (pravděpodobnosti), tedy pravděpodobnost, že se něco stane (nehoda nebo jiný průšvih) a pravděpodobná škoda. Někdy se k tomu přidává i další pravděpodobnost, např. že škodu zaplatí částečně někdo další (třeba pojišťovna z povinného ručení). Takhle si to vyhodnotí pojišťovna a podle toho navrhne výši pojistky. A podobně si to vyhodnotí zákazník a spočítá si, zda se mu to vyplatí. Významnou roli v tom hraje i fakt, jak likvidační mohou být následky. Pokud běžnému pracujícímu shoří barák nad hlavou, tak obvykle nemá na nový a je z něj rázem… Číst vice »
To může napsat jen někdo, kdo problematice vůbec nerozumí 🙂 Zpravidla žádné podobně velké firmy nemají vozidla pojištěná. Zeptejte se například na pražském dopravním podniku. Pojistné je totiž tak vysoké, že se vyplatí prostě počítat s pravděpodobností vzniku určitého počtu nehod, které budete muset zaplatit, než platit to pojistné.
Když nevíte o ETCS kromě toho že existuje nic, je dobré nekomentovat. Zrovna tady by tomu tak s největší pravděpodobností nebylo.
Ono vládne obecné laické povědomí o všespásném zabezpečovači ETCS, ale tak tomu není. Čímž nechci ETCS nějak zatracovat ani shazovat, ale je nutno znát ten jeho princip fungování.
Proč by se nerozjel , když jak zmiňuje vbb, zahajoval misi na té své dopravní kolejí ? Předpokládám že odněkud z odstavných kolejí přijel v módu Sh a vlastní SoM proběhla na té jeho dopravní kolejí odjezdové. Takže jsme v módu SR a klíďo píďo můžem tu červenou profrčet, než se čuchne první balízová skupina a systém se zorientuje.Samozřejmě že ho to tripne, ale pokud ta překážka v podobě posunky hned za odjezdem, tak už nějakou tou rychlosti jede a k střetu dojde. Tohle je samozřejmě případ když je i stanice pod L2, svůj původní komentář, na který reagujete, jsem… Číst vice »
Samozřejmě že ne, ale měl jsem za to že v té době Bohumín nebyl pod L2 , takže i kdyby Piňďa měl ETCS , tak by odjižděl na NS.Pokud už v té době byla stanice zapojena do L2 a jednotka ho měla taky, to samozřejmě že ne.Jsem to blbě napsal no…
A tu pravděpodobnost máte vypočítanou jak? Prosím o detailnější vyjádření, vypadá to, že víte, ale chcete si to nechat pro sebe. Proím osviťte svými znalostmi i nás pouhé prosťáčky.
Až na to, že o ETCS nevíš moc ty… Kdyby jel pod ETCS tak, jak má, tedy že by jej nahodil už v Šunychlu, tak by ho to zastavilo ještě před návěstidlem. A i kdyby jej nahodil až v peronech, tak by jej to zarazilo hned za klackem…
V tomto případě by ETCS pomohlo.
Pokud by ale Pendolino mělo volno, ale naopak posunující lokomotiva by projela návěst zakazující jízdu, tak by stejně ke srážce došlo.
Jsem to blbě napsal, měl jsem za to že v té době Bohumín nebyl zapojen do L2 a Piňďa i kdyby měl ETCS, tak by stejně odjižděl na NS.Jsem to vztáhnul k téhle situaci a blbě naformuloval..
Ano, kdyby zahájil misi na té odjezdové kolejí, tak by ho to triplo za klackem, jel by v módu SR , ale už tam bude rozjetá záloha a pic…Když už teda uvažuji že byl Bohumín zapnutý do L2.
Znova opakuji, svůj původní koment jsem psal v predstavě že vlastní stanice v té době ještě nebyla na L2 a jel by na nár.zab.
Rozumíme si takhle? Stále předpokládáme , že v každém módu je červená na odjezdovém červená a projet jí lze, což se stalo.
Se omlouvám , blbě jsem to naformuloval ke konkrétní situaci, kdy jste asi uvažoval že Piňďa by měl již zabudované ETCS. Měl jsem za to že v té době ještě nebyl Bohumín zapojen do L2 ( takových stanic, kde z jedné i z druhé strany ústí do stanice tratě s úrovní L2 a samotná stanice ještě zapojena není je několik, např.Plzeň).A v tomhle případě by Piňďa odjížděl na nár.zabezpečovač , kterým se dá „promačkat“ až do srážky. Ale nic to nemění na faktu , že je několik rizikových situací , i když je ETCS zapnuté a ke srážce může dojít.A… Číst vice »
Znamená to, že pokud jednotku neopravi, tak se cena instalace ETCS rozpočítaná na sedm kusů zvýší při přepočtu na kus?
Myslím, že pokud by vedení ČD nepovažovalo jednotky řady 680 za hvězdu svého podniku, tak by bylo řešením přesun na jiné linky, kde ETCS nebude potřeba a tam je nechat dojezdit (Budapešť – Bratislava –
No jo a úsek Břeclav – Praha pojede kudy? Navíc Kúty – Malacky chtějí Slováci dělat na 200, takže taky ETCS. Pak už by zbylo opravdu jen Budapešť – Bratislava.
Alstom píše, že bude vybavovat sedum Pendolín.. https://www.facebook.com/ALSTOM/photos/a.10151321416518869/10159496115843869/
ano, ale je dohoda, že pokud se sedmé nebude opravovat, tak jen šest
Mozna par kousku (2 nebo 3) na nejvytízenejsích trasach da se rozsirit o segment ze zbyvalego pendolina? A cast z kabinou nechat na dalsi nehodou.
🙂 Jednak to úplně jednoduše nejde (je to z výroby dělané na 7 vozů a musela by se překopat celá souprava – rozložení zdrojů atd.) a počítám, že se soupravy taky různě točí na obězích… Že to není tak, že by jedno Pendolino jezdilo jen Košice atd…
Pendolíno mi přijde slušný, jeli jsme s ním se synem do Ostravy a přišlo mi rozhodně lepší než regíny, Béčka nebo city elefanty. Nevím prořč by se nemělo dávat do kupy.Pokud chybět nebude, ok. tomu rozumím.
Jednak je otázkou, jestli si italové nechali věci z opravy 003 ze Studénky (o čemž docela pochybuju) a asi jde i to, že tady to je trochu jiný (větší) typ poškození než v té Studénce – tam to byly „jen“ plechy, kdežto tady srážka s kusem železa…
kam zmizela informace, že ty koleje namazal strojvedoucí čd?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/strojvedouci-trat-olej-vyliti-msta-zmena-dopravce-policie.A230207_184322_domaci_lisv
Jak to souvisí s (ne)opravou nabořeného pendolína?
Tady byl namazanej fíra, ne koleje!
A řekl bych, že namazání opravdu provedl strojvedoucí ČD 🙂 🙂 🙂
zpráva vyšla veřejně již včera, tady se ale neobjevila, holt pokud by měli zde psát něco proti čd, tak to ani nenapíší, informace je potřeba hledat na jiných zpravodajských webech, ale kdejaká propagace a chvála atd další nadržování čd, to tady je pomalu každy druhy članek, proč třeba nikdy nevidím, že by dělali rozhovory se strojvedoucími jiných dopravců? Proč se psalo vždy jen o čd a zvali se lidi z čd? Jediný tady byl tuším vlastník trilexu a by se neřeklo. Když prokážou vinu konkrétnímu člověku z čd, tak se zde záhadně informace ani neobjeví.
Kde jste přišel na to, že tady se nenapíše nic proti ČD?
Nechápu… 6.2. tu článek byl, že to namazal zaměstnanec ČD. Strojvedoucí je zaměstnanec. A ani se tady nikomu nenadržuje (podle mne to je tady někdy spíš mírně anti-ČD, ale to je jen můj názor/pocit).
> Proč se psalo vždy jen o čd a zvali se lidi z čd?
No to ale musíte číst všechny články a ne jen ty, které vám ideově vyhovují.
když tu byl članek o těch dispečerech, tak jen čd, ale že by byl podobný i pro jiné dopravce, ne.
Když byl rozhovor se strojvedoucím, na který pak reagoval tušim dispečink nebo kdo, tak ale už nebyl žádný se strojvedoucím jiného dopravce.
Ta informace tady je od pondělí
https://zdopravy.cz/koleje-na-moldavu-namazal-podle-policie-soukromemu-dopravci-zamestnanec-ceskych-drah-144002/
ale bez specifikace, tady je natvrdo řečena pozice zaměstnance i motiv zaměstnance atd a to v předběžném článku chybí, tyto informace byli zveřejněny až včera.
To už jsou informace skoro jak z bulváru, myslím, že zdejší redakce se může zabývat zajímavějšími tématy, to podstatné k případu tu napsáno bylo. Rozhodně kvůli takovým článkům za iDnes premium platit nezačnu.
asi protože jsou to čd, bejt to jiný dopravce, tak tu máme ten članek máme a ještě by tam asi byla i adresa i telefon toho co to udělal, protože alternativní dopravce.
Kdyz budu cynik, vse to do sebe zapada: Odmeny na SZ podle zpozdeni, dokonceni Chocen – U n/O letos, Pardubice alespon koleje tez, pendolina postupne zmizi a po tom, ze OV hl.n.- Pha hl.n.by se dalo jezdit za 2:50 misto 3:05 (treba po dokonceni prestavby Ceska Trebova) nikdo nestekne. Misto toho se dokonci D35 a Pha-OV se prestanu jezdit pres Brno. Tak se buduje konkurenceschopnost zeleznic. O vyuziti rychlosti Pha – CB pomlcim…
Vyjezdit by se to za 2:50 asi dalo, a co? Takhle to aspoň krátí zpoždění a docela slušně. V Olomouci máte +15 a v Pardubicích -4. Za mne lepší, že to dojede načas, než to hrotit na krev
Budou Comfort Jety, které mohou Pendolína v celku dobře nahradit především kapacitně a technologicky určitě udržba Pendolína vyjde tak dvakrát dráž než Railjet.
asi bych to nechal za 200+ milionů opravit……..když máme 21 mld na vylejvání covidové očkovací šmakulády do kanálu, tak 200 mil je jak prd v uragánu
Se proberte člověče. To si myslíte, že oprava Pendolina a covidová vakcína jdou z jedné hromádky peněz?
ČD vylévají něco za 21000000000 do kanálu? Bezvědomí….
Mareček se očkuje slivovicou proti viroze
Jste nikdy neviděl průvodčího s injekcí? :-)))
Přihlaste se do vedení zdravotnictví. UKažte své umění.
Nebylo by lepší přesunout výhledově jednotky jinam?
Neřekl bych. Mne se na trase Ostrava-Praha neskutečně líbí. 👍😅
Na druhou stranu, pro mne za mne by asi bylo fér zvážit prodloužení trasy z Ostravy skrz Prahu do ČB. Sem tam se pořád jedná místy o trať s oblouky a v novém úseku koridoru by Pendolino mohlo jet i těch 200km/h… Proč ne.
Každopádně škoda toho Pondolina. Jsem toho názoru, že by se jednotka měla opravit, i kdy to těch cca 220 melounů stát mělo. Ale na druhou stranu dokážu asi i respektpvat, že se ČD už do opravy bohužel nechce, no.
Těch 200km/h samozřejmě časem. Až se tam tou 200 stovkou začne jezdit. Zatím, zatím evidentně nic, no.
Za 300 mega máme jednotku novou
Jednotku typu pendolino? Asi těžko.
A využívá se někde? Třísystémově nejezdí, dva systémy několik spojů do lázní. Jízdní doby, které lze zajet i bez klopení.
Dva systémy budou stejně potřeba vždycky kvůli konverzaci.
Řekl bych že kvůli debatování určitě ne.
Jen proto aby tu něco takovýho bylo ? Zbytečně drahej špás na vnitro linky.
A kolik stojí Stadler Nový a s ETCS…. A na 200
Ty České Budějovice mě taky napadli, škoda že jich není víc 😞. Snad se jí rozhodnou opravit.
Loni jsem byl v Českých Budějovicích a naštěstí mě tam nenapadli…
Pendolíno do ČB, další by mohlo jezdit přes HK, v UL by si ho taky zasloužili. A do LB a ZL by jezdilo s přípřeží brejlovce.
Aneb „z každého krajského města pendolínem do Prahy“ a „výstavka je putovní“.
Akorát že těch 6 kousků by to zvládalo tak, že třeba ze ZL by se jezdilo ve 2 ráno, aby vlak mohl v 5 ráno vyrazit z Prahy do LB, odtamtud tak okolo deváté zpátky… ale opravdu KAŽDÉ krajské město by mělo přímé spojení pendolínem do Prahy
🙂
Vám se líbí, a proto nepojedou do Budějic a do Plzně, kde zůstaly menší oblouky, nýbrž místo Plzně po vyžehlené trati do Ostrawy, to dává smysl. 🙂
Nechci malovat čerty, ale je klidně možné, že další Pendolino se na přejezdu potká se „zodpovědným “ řidičem a bude fajn možnost čelní nepoškozený vůz na opravu použít – samozřejmě nejlíp bude, když se to nikdy nestane.
Příčilo se mi to tak natvrdo napsat, ale je to racionální úvaha…
Chybí ještě zajistit, aby pendolino vždy jelo tím správným čelním vozem vepředu…
Při nárazu zezadu to pak bude pěkný pech… (y) 😀
681/682 jsou zaměnitelné.
Dle mě je to nejkomfortnější vlak v ČR
Za mě spíše RailJet. Pendolino je takové stísněné
Pendolino má jednu obří výhodu – třetina místa ve druhý třídě je samostatná sedačka, protože celej vlak má jen 2+1.
Díky čemuž má ale sedmivozové Pendolinu stejnou kapacitu jako pětivozový InterJet (pravda, v Pendolinu je bufet navíc). A to má samozřejmě dopad na náklady.
Spíše na výnosy 🙂
Otázkou je reálná obsazenost (chuť sedět ve stísněném prostoru vedle cizího).
To ale není vlastnost Pendolina. Stejné uspořádání sedaček můžou ČD nechat instalovat do libovolného vlaku, když budou chtít.
Směrem nahoru se zužuje aby se dodržel průjezdný průřez při klopení.
Taká technická otázka. Koľko by stálo jedno nové Pendolino? Keďže oprava aj s nainštalovaním ETCS by stála takmer 300 mil CZK…
Původně stálo přes 600 mil. Kč a i tehdy to bylo drahé (skoro dvojnásobek ceny odpovídající klasické soupravy).
Za co mínusy? Náklady na Pendolian byly nějakých 4,5 miliardy za 7 kousků.
Je to dobrý vlak, ale cena za sedačku je skoro dvojnásobná ve srovnání s klasickou soupravou.
Pozor 1 mld byl průšvih = bankrot ČKD a nezapomeňte na kurz 35 Kč za 1 EUR. ( malém to bylo ještě v DEM a lirach) Neboli cca 100 milionu EUR, v přepočtu na dnešní kurz ( pod 24 Kč) je to 328 milionu za nový vlak. Pokud se pamatuji, tak bylo i s ETCS 👍 ( sice na dnešek prehistorického generace, ale vlastně je tam dodnes)
Minimálně 600.000.000 Korun ~ 24 Mio. €
Ehm a kolik stojí nová jednotka adekvátní Pendolinu se zabudovaným ETCS ?
Minimálně 600.000.000 Korun
Dánové před rokem objednávali Coradiu Stream (5 vozů, vmax 200 km/h, ETCS, včetně 15 let full service) za 14 mil. EUR/kus (objednávka 100 ks), Rumuni prakticky totéž za 13,5 mi. EUR/kus (objednávka 20 ks).
To vlastně stalo i Pendolino, problém je v bankrot ČKD , kde zmizela 1 mld Kč a kurz EUR byl 35 Kč… počítal jsem to výše. Podekujte Milosovi, byl tehdy v opo smlouvě premiérem.
Taky je ale potřeba těch tehdejších 100 mil. Eur přepočítat na dnešní ceny.
Co znamená „adekvátní“? Třeba, musí to mít klopení (když to zase neznamená žádnou extra velkou úsporu času)?
Mohl by to být třeba Flirt s odpovídající kapacitou nebo např. nějak vytuněný Interpanter na 200km/h?
Jenom takový nápad od boku….dát na každý konec vectrona(ETCS by se vyřešilo) a jezdit s tím Ostrava a zpět bez naklápění.
Když myslíte, že schválení pendolína pro trvalý provoz bez jednoho čelního vozu a s taháním externí lokomotivou rychlostí (alespoň) 160 km/h bude za týden a 20 tisíc, tak proč ne?
Jinak jaký přínos by to mělo oproti třeba InterJetu?
A jakýpak mezivozový spřáhla jsou u pendolína ? Šroubovka to není…
Tzn DVA Vectrony na jednom vlaku? Když tedy úplně pomineme technickou stránku a detaily typu smí/nesmí se tohle provádět bez souhlasu výrobce a schválení DÚ tak ekonomicky by to bylo „ideální „😆😆😆 A teď vážně – už hodně dlouho se používají jak jednotky s vlastním pohonem, tak klasické soupravy s „mašinou“ a jednotlivými vozy, a taky netrakční jednotky s loko na jednom konci. Na druhém konci bývá řídící vůz. Podle mých zkušeností cestující např v RailJetech nemají tušení, jak je „ta věc“ poháněna či uspořádána a tyto netrakční jednotky hodnotí vcelku příznivě. Netvrdím, že je to absolutní světová špička, ale… Číst vice »
Nevim jestli na vectrona jde nainstalovat tuhá spojka protože na pendolino nepůjde dát šroubovka s nárazníky.
A za další co s motorovými vozy uprostřed soupravy, v každé soupravě jsou dva vložené vozy motorové.
Asi blbej dotaz, ale pokud nejsou některé vložené vozy poškozené, nejde je vložit po jednom do jiných jednotek? Aspoň 3 pendolina by tak mohla být delší.
Pokud si dobře pamatuju tak se to řešilo i u Pendolina ze Studénky a byl tam s tím nějaký problém ve stylu, že technicky (zdroje atd.) je to řešené na jednotku se 7 vozy… 🙂
Proto se taky tenkrát přehazovaly mezi jednotkami jen ty dva vozy, které byly z té poničené jednotky v Itálii.
Jde pouze měnit kus za kus, vkládat další nelze.
Pochybuji, v průběhu celého vlaku jsou rozloženy trakční motory a další agregáty. Neplatí „vagón jako vagón“, nejde o řadu 460.
I kdyby to šlo technicky, bylo by to vůbec nutné? Nepřijde mi, že by od nástupu RJ a LE jezdila obsazená na100%.
Velmi často Pendolino bývá plně obsazené. Jezdím s ním několikrát týdně.
Tak to je velmi vlhký sen. Dnes maximálně třetina obsazená. Leda v pátek ……
Ještě jeden mínus a bude jich víc jak lidí ve vagonu 🙂 Za mě a při ceně tohoto stroje se divím, že se ještě provozuje. Zlatý ij nebo rj
Předpokládám že tam bude jezdit InterJet jako IC bez té vysokohorské přirážky.
A nemohlo by se pendolino vrátit do provozu jinak? Udělat z toho MET/railjet? Nebo k tomu koupit někde vyřazený řidičák a připojit k tomu? Mě přijde strašná škoda, že skoro celá jednotka bude někde na náhradní díly trčet někde v depu. Dneska je potřeba hlavně na Ostravu všechno, co má kola a interier do 21. století. U těch Ostravanů a náhradních souprav se stává, že chybí vozy, buď zařadí béčko nebo nic. Takhle by to bylo alespoň 6-ti vozová jednotka…
To je pravé problem pendolin
Kdyby se to stalo Railjetu, tak takova úvaha je možná
Nápad:
ČD založí firmu v Německu a Rakousku a nasadí Pendolina jako “low cost”, tak jak to děla SNCF ve Francii. Těch jednotek je opravdu málo (7 kusů) a ETCS v Německu a v Rakousku bude později zavedeno na tratích. Pendolina jsou vybavení na provoz v síti DB a ÖBB.
Mezitím si ČD začnou pořizovat nové vlaky s ETCS podporováni dotacemi od Evropské Unie jak PKP to udělalo s Pendolinem. To by bylo i dobrá příprava na VRT. A těch nových jednotek by to chtělo opravdu minimálně 20-30… pod 20 nemá smysl. Těch 7 kusů už kdysi byl ekonomicky nesmysl.
Úvaha to není špatná.
Pendolino má však malou kapacitu. Dále, vzhledem k servisnímu zázemí omezeném pouze na Prahu a Bohumín, jsou možnosti velmi omezené.
Kdo vůbec platil nakonec tu Studénku, resp. jaká část šla na pojišťovnu toho Poláka? Afaik tehdy byl spor, jestli jde vyčerpat částku z povinnýho ručení auta i návěsu…
Náves nic nezpůsobil tak proč by se z jeho pojistky mělo něco čerpat 😭
Čelo Pendolina mělo s návěsem docela intenzivní kontakt….
Ale plnění jde přesto výhradně z tahače a ikdyby jste si tu dali milion mínusů a ohýbyli kolejnice tak to nijak nezměníte 🙂
Blbá formulace, zkusím to znovu a lépe. Reagoval jsem na to, že návěs nic nezpůsobil – Pendolino přitom mělo střet s návěsem. Samozřejmě můžeme debatovat o tom, že bez tahače by návěs nejel, ale to ani tahač bez nafty, bez řidiče atd. Z pojištění tahače patrně půjde plnění do pojistného limitu povinného ručení tahače. A zbytek?
Nehodu nezpůsobil návěs, ale řidič tahače. Proto se to řeší z pojištění tahače. Z pojistky návěsu (mimochodem výrazně levnější) by se platila škoda kdyby se třeba návěs utrhnul, nebo tak něco. Škodu vyšší než limit pojištění lze vymáhat na vinnikovi.
Ani kdyby se utrhnul. Náves nebo vlek může být „viník“ ale v minimu případů. Sám vím o dvou za třicet let. Vymáhat škodu nad rámec nebo při totalce je spíš právní záležitost a běh na hodně dlouhou trať.
Aby vám nepraskla cévka 👉https://ekonomickydenik.cz/ceske-drahy-uspely-u-nejvyssiho-soudu-v-pripade-skody-za-nehodu-polskeho-kamionu-u-studenky/
Hodně drahé přehlédnutí…
To nebylo přehlédnutí. Měl vypité, jak uvedla PČR. Takže to vypadá na hodně drahý chlast.
tak stálo ho to život…
Hele to je taková polopravda s tím alkoholem. Tonejdulezitejsi je systémové selhání sibovat nějakou debilni zalohou v době, kdy jezdí nadvlak. Vysvětlil jsem jednou na jednom setkání neco jednomu právníkovi a najednou byl chudák borec z CDC s vybouranyma hrnkama osvobozen. A včera jsem zažil rozsvěceni zelené na obou stranách jednosmerneho tunelu u LiGvino. Fotku jsme dávali policajtum, taky nechapali, jak je to možné a byl to sakra pruser.
Jestli bylo šibování ve vhodnou nebo nevhodnou dobu nehodlám řešit. Alkohol PČR zjistila a pokud někdo nevydrží nechlastat, tak nepatří na stanoviště strojvedoucího, ale do léčebny. Totéž platí samozřejmě i pro řidiče gumokolu. V tomhle neznám bratra a nemá cenu hledat výmluvy. Přeju hezký večer všem
Systémové selhání? Pokud měl výpravčí (ať už místní nebo dálkový) informaci, že fíra není a neví se o něm, tak měli celé nádraží na bůhvíjak dlouho zamrazit a čekat, až se fíra konečně objeví?
Vy taky hledáte příčinu všude jinde jenom ne u viníka.
Jako úplně nechápu, proč to nemají pojištěné. To je další zbytečná chyba z dílny ČD. Pak mají mít s čím jezdit..
Ono by nebylo od věci se zeptat, jestli by nějaká pojišťovna tyto soupravy vůbec pojistila.
ba že, pojišťovna taky není charita, i když si to mnozí myslí
Není charita a umí si propočítat pravděpodobnost nehod při současné úrovni zaezpečení…
Třeba to ekonomicky nevychází.
Při množství nehod a hlavně těch šílených drážních cenách bych se ani nedivil kdyby do toho pojišťovny nechtěli jít vůbec nebo za cenu jakou si ČD nemohou dovolit.
Z principu dava smysl pojistovat se na udalost, kde je mala pravdepodobnost, ze se stane, ale potencialni skoda by pro vas znamenala existencni problem (treba pozar domu).
U CD k nehode takovyho rozasahu dochazi tak jednou za rok a ten podnik ma presto problemy nekde jinde.
Protože to nikdo nepojistí. Před roky o tom byl článek.
Zajímavé, že LE ty svoje soupravy pojištěné má.
Soupravy Stadler Flirt nepatří Leo Expresu ale bance.
Dále je třeba říci, že veškerá kolejová technika, která je na leasing nebo úvěr, je pojištěná. Technika již splacená se u většiny dopravců již nepojišťuje.
Pojištění ze zodpovědnosti bývá na účastníky, tedy cestující nebo náklad.
Pojištění má smysl, pokud je mnoho pojištěných, kteří si platí nějaké (pro ně relativně malé) pojistné, a pravděpodobnost škody je celkem malá. Pak částka vybraná na pojistném od všech pokryje náklady na pojistné vyplacené za těch několik málo pojistných událostí. Miliony lidí si platí pojistku proti požáru bytu, ale když někde hoří, tak je to naštěstí tak vzácná událost, že se to dostane do novin.
Pendolin je (bylo) sedm a nemá je nikdo jiný, než ČD. Takže by si tu částku za opravy stejně zaplatily samy ČD, akorát by protekla přes pojišťovnu.
Pojištění je otázky analýzy rizik. U té se odhadují nejméně dva faktory (pravděpodobnosti), tedy pravděpodobnost, že se něco stane (nehoda nebo jiný průšvih) a pravděpodobná škoda. Někdy se k tomu přidává i další pravděpodobnost, např. že škodu zaplatí částečně někdo další (třeba pojišťovna z povinného ručení). Takhle si to vyhodnotí pojišťovna a podle toho navrhne výši pojistky. A podobně si to vyhodnotí zákazník a spočítá si, zda se mu to vyplatí. Významnou roli v tom hraje i fakt, jak likvidační mohou být následky. Pokud běžnému pracujícímu shoří barák nad hlavou, tak obvykle nemá na nový a je z něj rázem… Číst vice »
Třeba to někdo za ojeté Porsche opraví levněji
„levnějí“ (v uvozovkách)
Mluvit o 21. Století ve spojitosti s českou železnicí je hodně dobrý vtip
Dopravce nemá vozidla pojištěná to je síla…
Ano nemá, protože se to ekonomicky vůbec nevyplatí.
stejně tak Policie
Armáda rovněž. Viz nabourané pandury na D1.
To může napsat jen někdo, kdo problematice vůbec nerozumí 🙂 Zpravidla žádné podobně velké firmy nemají vozidla pojištěná. Zeptejte se například na pražském dopravním podniku. Pojistné je totiž tak vysoké, že se vyplatí prostě počítat s pravděpodobností vzniku určitého počtu nehod, které budete muset zaplatit, než platit to pojistné.
To mi přijde smutné. A to stačilo mít už ETCS.
Když nevíte o ETCS kromě toho že existuje nic, je dobré nekomentovat. Zrovna tady by tomu tak s největší pravděpodobností nebylo.
Ono vládne obecné laické povědomí o všespásném zabezpečovači ETCS, ale tak tomu není. Čímž nechci ETCS nějak zatracovat ani shazovat, ale je nutno znát ten jeho princip fungování.
ETCS by pustilo rozjíždějící se vlak na zrušenou vlakovou cestu? Jen se ptám…
vlak pod ETCS by se od toho nástupiště proti stůj ani nerozjel
Ovšem jen pokud by ETCS už bylo lokalizované. Pokud tam vlak „vznikl“, tak by se proti stůj rozjel.
Proč by se nerozjel , když jak zmiňuje vbb, zahajoval misi na té své dopravní kolejí ? Předpokládám že odněkud z odstavných kolejí přijel v módu Sh a vlastní SoM proběhla na té jeho dopravní kolejí odjezdové. Takže jsme v módu SR a klíďo píďo můžem tu červenou profrčet, než se čuchne první balízová skupina a systém se zorientuje.Samozřejmě že ho to tripne, ale pokud ta překážka v podobě posunky hned za odjezdem, tak už nějakou tou rychlosti jede a k střetu dojde. Tohle je samozřejmě případ když je i stanice pod L2, svůj původní komentář, na který reagujete, jsem… Číst vice »
Samozřejmě že ne, ale měl jsem za to že v té době Bohumín nebyl pod L2 , takže i kdyby Piňďa měl ETCS , tak by odjižděl na NS.Pokud už v té době byla stanice zapojena do L2 a jednotka ho měla taky, to samozřejmě že ne.Jsem to blbě napsal no…
A tu pravděpodobnost máte vypočítanou jak? Prosím o detailnější vyjádření, vypadá to, že víte, ale chcete si to nechat pro sebe. Proím osviťte svými znalostmi i nás pouhé prosťáčky.
Až na to, že o ETCS nevíš moc ty… Kdyby jel pod ETCS tak, jak má, tedy že by jej nahodil už v Šunychlu, tak by ho to zastavilo ještě před návěstidlem. A i kdyby jej nahodil až v peronech, tak by jej to zarazilo hned za klackem…
V tomto případě by ETCS pomohlo.
Pokud by ale Pendolino mělo volno, ale naopak posunující lokomotiva by projela návěst zakazující jízdu, tak by stejně ke srážce došlo.
Jsem to blbě napsal, měl jsem za to že v té době Bohumín nebyl zapojen do L2 a Piňďa i kdyby měl ETCS, tak by stejně odjižděl na NS.Jsem to vztáhnul k téhle situaci a blbě naformuloval..
Nevadí, stane se, každý se někdy upíše 😉
Ano, kdyby zahájil misi na té odjezdové kolejí, tak by ho to triplo za klackem, jel by v módu SR , ale už tam bude rozjetá záloha a pic…Když už teda uvažuji že byl Bohumín zapnutý do L2.
Znova opakuji, svůj původní koment jsem psal v predstavě že vlastní stanice v té době ještě nebyla na L2 a jel by na nár.zab.
Rozumíme si takhle? Stále předpokládáme , že v každém módu je červená na odjezdovém červená a projet jí lze, což se stalo.
Taky… A nebo stačilo kouknout že tam svítí červená…
Se omlouvám , blbě jsem to naformuloval ke konkrétní situaci, kdy jste asi uvažoval že Piňďa by měl již zabudované ETCS. Měl jsem za to že v té době ještě nebyl Bohumín zapojen do L2 ( takových stanic, kde z jedné i z druhé strany ústí do stanice tratě s úrovní L2 a samotná stanice ještě zapojena není je několik, např.Plzeň).A v tomhle případě by Piňďa odjížděl na nár.zabezpečovač , kterým se dá „promačkat“ až do srážky. Ale nic to nemění na faktu , že je několik rizikových situací , i když je ETCS zapnuté a ke srážce může dojít.A… Číst vice »
Omluva přijata.
A to jsem se Pendolínem ještě nesvezl….
Jsou taky v provozu, jen skoro 20 let…
Tak souprav pro dálkovou dopravu mají dost, tak co to hrotit…:)
Chybička v článku, letos k nehodě určitě nedošlo.
díky, to opravdu ne.
Znamená to, že pokud jednotku neopravi, tak se cena instalace ETCS rozpočítaná na sedm kusů zvýší při přepočtu na kus?
Myslím, že pokud by vedení ČD nepovažovalo jednotky řady 680 za hvězdu svého podniku, tak by bylo řešením přesun na jiné linky, kde ETCS nebude potřeba a tam je nechat dojezdit (Budapešť – Bratislava –
No jo a úsek Břeclav – Praha pojede kudy? Navíc Kúty – Malacky chtějí Slováci dělat na 200, takže taky ETCS. Pak už by zbylo opravdu jen Budapešť – Bratislava.
Než bude na Slovensku rychlost 200 vůbec někde, tak bude Pinďa stát v Chomutově za plotem
Aktuálně se na rychlost 200 km/h upravuje trať Bratislava-Vídeň. Leč samozřejmě ne ve všech zemích, kterými trať prochází.
Bratislava Vídeň vede přes Břeclav?
Také možnost. Ale trat obvklé vede jinudy. https://www.youtube.com/watch?v=Vm_TJr9UV80
Pokud vím, tak jednotka řady 680 nemá maďarský zabezpečení.
No jezdit bez ETCS je jak vidíme poukázka na průšvih…