České dráhy uhájily nakonec provoz na Plzeňsku a v Českém lese, získají desetiletý kontrakt
Motorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhy
Jednání s více dopravci stlačilo cenu zhruba o pětinu.
skvělá zpráva, a ČD by ale měly postupně ty takzvaně aleterantivní dopravce ze země konečně vytlačit
Sázka kraje na jistotu. Teď jen tvrdě vymáhat plnění smlouvy.
Jako strojvedoucí OCP západ(dříve DKV Plzeň) toto vítám,že nebudu muset měnit tričko.Ještě by to chtělo vyladit přestupní vazby v Plzni.Přijedu od Domažlic a vlak na Beroun nebo Klatovy odjíždí 1 min po mém příjezdu, Bez šance na přestup.Odjíždím na Žihli a vlak od Klatov přijede 2 min po mém odjezdu.Toto je spojení v rámci kraje západ -východ a jih -sever.
Tohle je bohužel o tom, že SŽ roky slibuje, že se na 170 Plzeň – Klatovy sáhne, aby se těch pár minut ušetřilo… a skutek stále utíká do budoucnosti.
Schválně, za jak dlouho po podpisu se vyskytnou nenadálé události a s jednotka bude nějakej problém.
„V prosinci 2023 by měla vyjet na Plzeňsku jedna nová Pesa“ – to české přechylování je čím dál tím divnější. Nemělo by se spíš napsat „jedna nová fena“? 🙂
Jedny nová Prsa.
Já bych nejásal, vlaky Kralovice-Mladotice obnoveny nebudou. Takže je jisté, že i Plzeňský kraj bude pokračovat v ničení železnice. Vy nevíte, co provedli s Radnickou lokálkou?
No tak trať Kralovice-Mladotice by projel tak akorát buldozer s motorovou pilou, Radnická lokálka jede holt 2 úvratěmi, ale v taktu a jízdní doba stejná jako po staré trati.
Ale ten buldozer musí být železniční 😉
Docela by mě zajímala čísla za provoz na trati 182, tedy vlaků Poběžovice-Staňkov-Holýšov.
Dovedu si představit, že kvůli špatné poloze většiny nádraží na této trati vozí vlaky spíše vzduch.
Víte někdo více?
V Horšovském Týně je nádraží umístěno dobře. Za nízké vytížení může především malá nabídka spojů. Vazba HT – Plzeň je jinak poměrně silná.
No dobře? Není to úplný průšvih, ale rozhodně ne dobře. Pokud rozdělíme Horšovský Týn na 4 kvadranty, tak nádraží je na kraji toho nejmenšího, ve kterém navíc bydlí nejméně lidí. Pouze asi 1/3 osídlení Horšovského Týna to má na nádraží do 1 km, tedy 15 minut běžnou chůzí. To opravdu není ideál.
Je to rok co jsem tam jel z Horšovského Týna na Poběžovice. Co Vám budu povídat. Končila škola a bylo tam dost naších neukaznenych spoluobčanů 😑
takže na trati Rokycany – Nezvěstice a Poběžovice – Stankov nasadí regionovy místo šukafonu.
Asi jo… a pak asi BR650 z Německa
Rokycany – Nezvěstice do budoucna 844/847, Poběžovice – Staňkov RS1, viz článek.
RS1 ty už se přece nevyrábí. A ČD určitě nepřitáhne z Německa nějaký ojetý šrot.
Nepřitáhnou. Uvolní se jimi kupované RS 1 jako nové z jiných výkonů, kde díky nárůstu počtu cestujících nasadí nové Pesy. Smůla co? Zase to kopnutí nevyšlo. 🙂
An ale kopal do odpůrců ojetých RS1, pro které nejsou dostatečně české, ale příliš neměcké, olítané a vyřazené šroty. Narozdíl od stejně starých motoráků, které jsou dostatečně české, protože je koupily ČD jako nové.
A odkud se prosím pěkně uvolní ty nové RS1?
Že by snad už konečně přestali ČD provozovat tyto smradlostroje na t Česká Třebová – Zábřeh
Předpokládal bych, že z Vysočiny.
Tam mají sice přijít nové Pesy, ale RS1 se mají pak přesunout na jiné tratě v rámci kraje Na obou tratích na Vysočině nahradí Pesy motorové vozy Stadler RegioShuttle (řada 841). Ty ale neskončí, čeká je posun na tratě 240 (Brno – Jihlava), 250 (Havlíčkův Brod – Tišnov) a Křižanov – Studenec, kde nahradí stroje řad 814 a 854.)
Takže do Slavonic a Ledče bude jezdit co? A na Vysočině už jsou dnes RS1 také ojeté, byly koupeny před x lety.
Do Slavonic a do Ledče budou jezdi právě nové jednotky řady 847.
Jinak velice pravděpodobně budou ty jednotky pro Český les ojeté z Německa, případně pronajaté (je vypsané výběrové řízení na pronájem DMU). potažmo se tam přesunou ty co jezdí aktuálně ve středočeském kraji které nejsou pod dlouhodobou smlouvou pokud se nic nezměnilo.
Takže to budou ojeté šroty z Německa.
Tady je vůči ČD někdo zaujatý
Ale kdeže, já jen nevěřím, že by ČD dělali to samé jako zlý soukromníci, jak nám vtloukají do hlavy ČD fans.
Aha
Demagogie. Nikdo ti do hlavy nic nevtlouká. Jsou tu pouze tvé příspěvky opačného tvrzení.
Víte, odkud přesně jsou ty RS1? Také z Badenska-Wurttemberska jako RS1, které jezdí v úseku Plzeň-Plasy a Česká Lípa-Louny-Postoloprty, Louny-Kralupy?
jaký je rozdíl mezi žralokem 844 a 847?
to by mne také zajímalo
847 má trochu jinou formu. Věřím že to bude ještě modernější než 844, který je taky celkem moderní.
Jste osel, pane, a navíc to celé překrucujete.
Na trati 183 budou taky jezdit RS1 místo 814 a 842? Nebo budou tam jiné motorové vozy? Děkuji.
Na trati 183 budou jezdit vozy řady 847 (až dorazí). Do té doby tak nějak SQ.
Už teď to na plzeňském nádraží nevypadá špatně, vesměs moderní vozy. A další dobrá zpráva k tomu
CO nabídla arriva své popelnice ř. 845?
Tady je někdo proti Arrivě zaujatý.
Ty nemohla nabídnout, když nesplňují zadání.. Ale tak proč si nekopnout.
Řekl bych že Desira
Takže 814 na věčné časy…
asi neumíte číst co?
Četl jste to?
Já jo a vzpomněl jsem si na Praha-Kladno. A říkám si, zda je 714+Bdtn+Bdtn lepší nebo horší než Regionova.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-29514/
Budou tam mít jednotky jaké svět neviděl.
HighJet? 6 tříd, kino,… jo, byl tu jeden co sliboval…:-)
Jojo, vlk taky sliboval…. ale fakt je, že kromě rychlíků na Budějice to už z Plzně jde jet slušně jako člověk.
Ano četl.
Taky ale vím jak to chodí…
Kde je tam nějaká 814? 814 nahradí 844 a 847 kompletně, 810 nahradí 841. V Plzeňském kraji nebude zasmluvněné jediná regionova.
Já jsem zvědav co se všemi těmi 814 bude. Jestli šroťák, nebo odprodej někam na Balkán.
Já doufám, že s nimi budou nahrazovat 810.
mužou nahradit 810 jinde
Šroťák. Balkán kupuje nové.
844 na trati z Rokycan do Nezvěstic nebo i do Radnic a Bezdružic? Kde budou jezdit ty 847?
844/847 budou jezdit v celku Plzeňsko, tj. tratě 160, 175, 176, 177 (Plz-Bezdružice), 181, 183, 184 (jen úsek Tachov – Planá). Žádný jiný typ vozidla se v této oblasti vyskytovat nebude.
Ale 844 jezdí na P3 do Domažlic a částečně směr Plasy a Žihle. Kde jinde budou jezdit? Není tolik 844 v Plzni….
A co si takhle ten článek přečíst a zkusit ho pochopit?
Hä? Ve článku není napsané kde budou jezdit 844
Pak to nějak nesedí na ten počet 11 ks. To je trochu málo na všechny výše uvedené tratě.
Od GVD 2023 bude Radnice – Bezdružice jedna linka s 847.
Ano, ale 847 tam nebudou od začátku, dočasně tam budou i jiné druhy vozidel, které v kraji již jezdí.
Takže 810 + 814 než budou 847?
814 nikoliv, nestihne vyjet jízdní řád (je konstruován na vyšší rychlost než 80km/h). Předpokládám kombinace 842/844, ale je to jenom na chvilku.
Ale v současnosti jezdí 814 do Bezdružic a Radnic
Vždyť vyšší rychlost se dá uplatnit jen mezi ejp – pňo tedy cca v 1/4 jízdní doby. Tak jako tak to ty 2hodiny budou.
To budou mít strojvedoucí radost. Dvě hodiny jízdy tam a dvě zpátky. Nejlépe v kasičce a s naprosto směšným nereálným 3minutovým obratem na D3 s ohlašovačkou jako je teď.
No, není…
A bude to tak?
Samá lokálka kde nikdo nejezdí a soupravy by tam měli jezdit velký jak na rychlíku do Moskvy. To se to rozdává když to není z mého.
jé, lokálkobijci jsou tady :DDD Tak znova. Kraj tam objednává to, co od něj voliči čekají, a chce zajišťovat kvalitní VHD odpovídající 21. století.
Můžete mi říct, na které lokálce v Plzeňském kraji „nikdo nejezdí“? Taková tam vážně žádná není.
Jejda, to bude mít jeden uschlý hrozen dnes špatné spaní…před pár dny porážka ARRIVY ve zlínském kraji, předtím KH kraj a teď tohle…🤣
můžu info k té porážce Arrivy na Zlínsku, nikde to nemůžu najít
Připojuji se.
Jednání zastupitelstva Zlínského kraje. ČD měly na provozní soubory A a C smlouvu jen na 4 roky s opcí na 6 let, kterou kraj nevyužil a udělal nový rozstřel. V něm ČD podaly lepší nabídku než Arriva… kraj k tomu určitě vydá tiskovku.
Taky jsme nedávno četli, že to Arr ve Zlínském kraji vzdá a uteče…a ono nic.
Arriva ve Zlínském kraji jezdí na linkách na jihu a východě ZK, v souboru B. Pan Erik85 mluvil o jiných linkách.
Poslední dobou toho ČD obhajují hodně. Je nějaká stránka, kde pujde vidět jaký dopravce má na jak dlouho jakou trať, případně jeli vysoutezenn novy kontrat?
Něco takového existuje, ale je to interní materiál ČD.
Uhájili, ale bez režijek, stejně jako na P1. Sorry jako, nádržáci.
To není pravda, režijní jízdné neplatí pouze na VYSOUTĚŽENÝCH smlouvách (v současné době pouze Panteři linka P2, do budoucna pak i Panteři linek P1 Horažďovice a P1 Cheb, toto jsou přímá zadání.
Tato smlouva bude brutto nebo netto?
Brutto, nicméně vzhledem k tomu, že se jedná o přímé zadání, je toto z hlediska nutnosti uznávání režijního jízdného ČD irelevantní.
Takže kraj bude poskytovat benefit široké rodině zaměstnanců pohrobků ČSD.
Ano. Když se jedná o přímé zadání, tak s tím nelze nic udělat, tak je v současné době postaven zákon.
Zkuste ten článek přečíst a zkuste ho pochopit!
To co píšete je kravina. Jestli někde něco platit bude nebo nebude nezáleží na způsobu zadání zakázky, ale na tom, co bude ujednáno ve smlouvě. A téměř jistě se bude jednat o brutto smlouvu podobně jako na P2, kde si kraj vyhradí rozhodování o tarifu. Dopravce je jen od toho, aby jezdil, jak kraj bude pískat a kraj za to dopravci zaplatí dohodnutou cenu.
Achju 🙂
Proč v takřka každé diskuzi, co tu je, někdo tohle už trapné téma zmíní? Každý zaměstnavatel poskytuje svým zaměstnancům nějaké benefity. Světe div se, i soukromí autobusoví či železniční dopravci. Co je na tom špatného?
Dokonce i IDPK má zaměstnanecký tarif na všechny vlaky a bus po celém kraji. Ironicky ale nezahrnuje Plzeňskou mhd takže pro místní pořád k ničemu.
Když už jste začal další kolo kolovrátku – každý normální zaměstnavatel poskytuje benefity ze svého. Je to jako bych dostal volňáska do fitka a fitko za to nedostalo zaplaceno.
Kdybyste pracoval pro to fitko jako trenér, tak by to bylo dokonce žádoucí.
Ale to by pak byl jejich zaměstnanec. Babilon zmiňuje případ, kdy někdo pracuje pro jinou firmu a fitku by za tento jeho benefit nedostalo zaplaceno.
Ale každý zaměstnavatel benefity platí že svého a neobtezuje tím objednavatele a zákazníky. Většinou ze zisku . To ČD taktéž nezná .
Ty benefity dává ten zaměstnavatel z peněz v sociálním fondu nebo ze svého zisku. Ne, že poníží tržby, které má předat objednateli.
A jak to dělají státní zaměstnavatelé? To přece vždycky nějakým způsobem půjde ze státních peněz. Představte si, že pokud pracuji na státním hradě, zámku nebo i v krajských či městských muzeích, tak já (i moje rodina) má zdarma vstupy do těchto zařízení. A nikdo proti tomu neprotestuje. To byl jen jeden příklad, rozhodně by se jich našlo daleko více. Obdobně i privátní autobusoví dopravci zpravidla jako benefit poskytují přepravu svými spoji (včetně objednávaných) zdarma. A nikomu to nepřijde divné. Nedávno jsem to viděl v inzerátu ARRIVY (přeprava vlaky a autobusy Arriva v ČR zdarma – tedy vyjma Plzeňského kraje).
Pokud SPÚ ve svých hradech umožňuje svým zaměstnancům vstup zdarma, je to benefit, protože žije z tržeb za vstupné.
Pokud ČD ve krajských vlacích umožnuje svým zaměstnancům jízdu zdarma, je to parazitování, protože z tržeb za jízdné nežije.
Nota bene když stejně drtivá většina provozních zaměstnanců dojíždí do práce autem, že? Ono když máte nástup někde v tramtárii ve 2-3 ráno tak tak pořád jezděte spát den předem mezi skříňky. Jo, závist a nepřejícnost, to je vlastnost nás čechů.
Spíš narovnání vztahu . Závist a nepřejícnost určitě ne. Zde se jedná o vycuranost a podraz na objednavatele a daňového poplatníka . Ve své režii a na komerční riziko s pánem Bohem .
Zaměstnavatel, takže ČD mají v tomto případě uhradit do krajské kasy jízdné za své zaměstnance, které projedou.
Celkem by mě zajímalo, s čím přišel LE(T). Jestli někde objevil něco jako další LINTy?
Také moc nerozumím jak se podařilo v souboru Český les protlačit tak velká nová vozidla za akceptovatelnou cenu.
No, každopádně gratulace modrým! Je skvělé, že to umí kvalitně a levně!
Podle mě to blbě pochopila ČTK; pokud platí původní předpoklad ze soutěže, tak přechodně lze použít 814 s doplněnými věcmi jako zásuvky a pak plní podmínky jen RS1.
Ano, je to tak, 814 a později RS1, tisková zpráva kraje to potvrzuje.
Je otázka, jak to pak skutečně vyjde ekonomicky. Aby jen proto, aby to neztratily neprodělají. Takovej Liberec-Pardubice 2.0
Pochopil jsem správně, že Sharky budou jezdit i na tratích, kde dodnes jezdí samotné 810, někdy i bez průvodčího, jako například Staňkov-Poběžovice?
Na „Českém lese“ budou 814 a pozdějí RS1.
Budou v Českém lese od 12/2023 výjimečně 814 nebo částečně i 810 jako v dnešní době?
Od 12/23 dočasně POUZE 814 po částečné reko (žádná 810), pak RS1.
Ale právě ten šaryk muže zkrátit jízdní doby a přilákat nové cestující.
No super! Chvála pro všechny strany. 🙂 Jen dotaz… těch 11 jednotek bude z 33 již objednaných nebo to bude nově navíc? Tzn. 33 Královehradecký kraj + 33 v podstatě celá ČR + 11 Plzeňský kraj, čili 77 celkem? :O
Oprava: prvních 33 jednotek by podle starších článků mělo být „ve Středočeském, Pardubickém, Jihočeském kraji, na Vysočině a v Praze“, tzn. že sem půjdou ještě úplně jiné.
Aktuálně jich je objednáno 66 s dodáním až do konce roku 2026 (KHK to má hodně rozprostřené), první mají přijít v březnu 2023 první asi pro Sředočeký kraj a poté Jihočeský kraj. Takže ty určitě nová objednávka v rámci rámcovky na 160ks
Mám radost, že se ČD za posledních 10 let zlepšily a nakonec dokážou být i nějak konkurenceschopné.
Taky rád vidím, že Plzeňský kraj nejde po nejlevnější nabídce, ale radši vezme smlouvu s novými vozy
Kéž by takto uvažovalo i samotné MD.
Snad se nové jednotky projeví i na obsazenosti.
S obsazeností je snad problém? Čekám kdy navrhnete dráhu zrušit a nahradit autobusem.
Tak kdyby nové vlaky měly podobný efekt, jako tenkrát Regiojet z Komárna do Bratislavy, asi by se nikdo nezlobil. A tim nemyslím, absolutní čísla, takový potenciál v plzeňském kraji snad ani není, ale spíš nárůst cestujících.
Tak tam to bylo hlavně o tom že na trati proběhla rekonstrukce a zároveň došlo k objednání mnohem více spojů takže k nárůstu cestujících by došlo i pod ZSSK, samozřejmě že kvalita vlaků taky pomohla ale nemyslím si že to bylo to hlavní.
Já si naopak myslím, že kvalita vlaků a minimálně ze začátku prozákaznickost Regiojetu byla dost zásadní. To jde ostatně vidět teď, kdy tam těch lidí už tolik nejezdí (ale ok, byl covid, třeba se to zlepší)
To v blízkém budoucnu ale už bohužel nepůjde. Brzy budou muset být povinně výběrová řízení (nikoli přímá zadání) kde budou definované nějaké požadavky, a levnější vyhrává. Přístup „bereme druhého, protože za víc peněz dá více muziky“ nebude přípustný. Sorry jako.
Tak se holt objednavatelé budou muset naučit specifikovat své požadavky. Nic nemožného.
Proč by se nutně muselo jít cestou „levnější vyhrává“? Zákon už nejméně pět let nic takového nenařizuje. Pokud si zadavatel dobře nastaví parametry, nemusí nižší cena vůbec znamenat výhru.
Ona ojetá nízkopodlažní vozidla na západ od Šumavy a Krušných hor na trhu ojetých vozidel pomalu docházejí. Zájemci nejsou jen v tuzemsku, ale i v Rumunsku a Bulharsku. Pak nezbývá než se poohlédnout po něčem novém, ale už není tak finančně zajímavé, zejména z hlediska nízké nabídkové ceny za vlakový / vozidlový kilometr …. Nové vozidlo z výroby podléhá garanci, tudíž závady mimo standardní provozní údržbu jdou na triko výrobce, garanční servis výrobce obvykle nemá dostatečné technické zázemí na provedení opravárenského zásahu – výměna technologického celku, sic potřebné má servis k mání … Takže provést opravu během několika hodin není… Číst vice »
,,České dráhy snížily nabídku oproti původní verzi o 60 korun za kilometr.“
Takže ono to přece jenom jde, když se chce. Ještě k tomu s novými vlaky 🙂
Zajímavé by bylo vědět, jestli šlo o totožné nabídky za různé ceny, nebo jestli tam došlo k nějakým kompromisům. Ono třeba i pouhé předělání oběhů či možnost zálohy ve formě regionovy může udělat s cenou divy…
Já myslel že jako zálohy jsou tak nějak vždy myšleny „ojetiny“ nebo někdy / u některých dopravců i „nic“ resp. „něco si půjčím od konkurence“. Nebo ne?
Záleží, jak si to strany upraví ve smlouvě (a jaké si dohodnou sankce za neplnění). Třeba RJ v UK – až tedy bude mít Elfy – má ve smlouvě turnus pro 6 jednotek a jednu musí mít záložní. Což samozřejmě nepokryje všechny náhrady, zejména až začnou nabíhat do periodických oprav, ale je to nějaký kompromis mezi náhradou něčím zcela nevyhovujícím a náklady na nová vozidla.