České dráhy si přivezly z Německa první vlastní Desira, nasadí je na Šluknovsku

Jednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhyJednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhy

Do provozu se dostanou během podzimních měsíců.

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

No, když tuhle linku vyhrály ČD, tak jsem se radoval, že tam nebudou jezdit německé s*ačky, jako na liberečáku, ale žraloci, případne Regionovy a ani tady o ten zázrak nepřijdeme. Česka železnice už je v té pomyslené p*deli dávno je.

Tom

Nestojí náhodou za nimi na fotce Stadler GTW určené pro jižní Moravu?

Avlaky

Ano jsou

Honnzok

Nevíte, jakou maj tyto konkrétní desira motorizaci, jestli to jsou ty ve formě „lenoch“ 2x275kw?

Urban

325kW

kix

i lenoch jezdí docela obstojně na poměry v česku

Jan

Radujme se, cokoli je lepší než Regionova…

HonzaEM

Spíš cokoliv horší než regionova. Na štěstí si toho všímají už i cestující.

bvovka

Ježišimarija. Na této trati jsem měl rád ty původní vlaky. Doufám, že vozidla, co se odsud uvolní půjdou na posázavský pacifik místo těchto německých sraček.

Jiří Šrámek

Co jsou „ty původní vlaky“? Přes Jedlovou jezdí Žralok a přes Německo Desiro.

Honza11

Možná myslí ještě ř. 830 😃

PvvS

Njn, když ono už parních lokomotiv moc nejni.

dopravák1

Ještě by zde měl pisatel článku zdůraznit, že je to náhrada 844, potom co mistr Jeřábek z UK nestačil uzavřít smlouvu na současné jednotky 844. Samozřejmě oběhovat kolečko U 28 je nesmysl, protože do teď to s 2 oběhy šlo bez potíží.
Mmch onehdá v rozhovoru pro tento web se Jeřábek hrozně dovil a žasl, že 844 ČD nasadí jinde…jinak řečeno, dělal ze sebe blbce, místo toho, aby sdělil do éteru realitu.

BR 01 512

A jako v čem je problém? Cestující neřeší Desiro vs.Zralok,to jen šotouši 😀

HonzaEM

Tak i cestující si všimnou, že ten starej německej krám je horší než žralok.

Petr

Zpoždění patnáct let. To jde. https://www.zelpage.cz/zpravy/5972

dopravák1

Jaké zpoždění? Když zde doteď jezdila 844.

Twix

A předtím tam jezdily právě Desira 🙂 Tehdy ještě nebyla v provozu linka U28 přes Sebnitz.

Dopravak1

Protože ČD nemělo žádné 844.

Kamil Novotný

Před 844 na lince U8 jezdilo Desira DB a pak Desira Landerbahnu.

Petr

‚ČD vlastní Desira neměla a dnes je doveze. když už jsou to ojeté šroty.

Alex

Šroty? 🤦🤦🤦🤦

Anonym ze severu

V případě těch děčínských bohužel. Je to tragédie.

Peeetr

V půlce životnosti, je potřeba generálních oprav nebo jedné celkové rekonstrukce zcela normální.

Zapa

Tak ono i to, co sem posílají přátelé z DB, není mnohdy o nic lepší.

Jiří Kocurek

Samozřejmě! To nevíte, že jakákoliv ojetina je ojetější než 50 let zasloužilá 85x, ikdyby byla celé 2 roky stará?

PvvS

Jak to bude modrý, tak to bude německá kvalita. I kdyby to nevyjelo z depa..

User

Budou zelený.

HonzaEM

Desiro je šrot sám o sobě.

Broge

My tam ted jeli Regionovou. Žralokem tak pred dvema lety.

Skořápka 0.6

A stolečky to má taky? 😀 Já jen že Desiro se stolky jsem viděl pouze jednou.

kix

no s očima máte zjevně problém…v některých jsou a v některých ne..ale v článku se to píše..

MHD

Na současných vlacích nezi DC a Jedlovou jezdí Pesa, občas Regionova. Znamená to, že Pesy půjdou pryč?

Kubrt

Pesy už jsou pryč, všechno vozí regionovy.

MHD

Aha. No pravda, že Pesou jsem tam jel pár týdnu zpět a naposledy jsem viděl Regínu

HonzaEM

Teď jezdí Regíny, ale i žraloci jsou lepší než ta stará šeredná tramvaj z Německa.

Fandík

Za mě Desítka byly vždy pohodlné vlaky. Co já pamatuji, tak už před dvaceti lety jezdili na lince KV- Zwickau ve spolupráci s DB a to byl tehdy šok, kdy jezdili všude jen 810ky 😁

Anonym ze severu

Já jel nedávno Desirem z Děčína hl.n. do D. Žlebu a už na Přípeři jsem toho měl dost. Takže jezdit jako cestující z Rumburku/Kamenice do Děčína…

Bram

Kecy, prdy a beďary. Jak jinak od lidí typu DBL STZH…

JiVe

Tak so měl jet na kole

HonzaEM

Vždyť jo, to jsou děsný škopky, ty Länderbahn jsou aspoň modernizovaný, takže to vypadá líp, ale furt je to Desiro.

ABC

no spíš bych řekl že dříve se ve Varech objevily Regiosprintery Viamontu v barvách Vogtlandbahnu (2006) než Desira DB, ale možná se pletu….

Mirek

A kecy o německém šrotu nic? ;-D ;-D ;-D

Gwann

Tak tohle je minimálně o 10 let mladší než DB 628 a konstrukčně tam je ještě větší rozdíl. Jakkoliv i DB 628 je rozhodně lepší než slavná Regionova

malý bobeš

Tak je nutné si do hlášky o šrotu dosadit dopravce… U některých to zkrátka vadí víc.

Pražák

To zda je to šrot závisí na nátěru, když je to v najbrtu, tak se i šukafon stává moderním a prověřeným vozidlem jak nás tu onehdy přesvědčoval jeden turbo režijkář.
Kdežto i fungl nové vozidlo v jiných barvách se může stát šrotem. Prostě musíte myslet politicky. 😉

Gwann

Tak sukafon je genialni vozidlo na trate typu vranany horni berkovice

***** Petr

Ale kdepak. Sukafon a jeho klony jedine na linku Velký Týnec Kokory přes Krčmaň

Jerys

Fungl nový motorak ..kde jediné u ČD lopato

HonzaEM

Německé šroty jsou 841.2, tohle jsou německá ho*na.

Anonym ze severu

Až to začne jezdit, to bude teprve zábava 😂😂

User

Lepší než ty polské krámy…

HonzaEM

Než Desiro je lepší všechno, teda asi kromě Hurvínka.

MHD

zábava už je s pronajatými jednotkami od DB. Proto ty nové chtějí použít i na zálohy za ně.

Dusanh

Mohly mít svoje vlastní – už v r. 2009… Ale nějak se to nehodilo do krámu.

Gwann

Ale zato se v Zpras Znova docela vyhrali s prekuchanim sukafonu na reginu.

Pricemz ani ne deset let od posledni dodavky uz kraje zacaly vypisovat souteze, ktere tento zazrak vylucuji. A to se vyplati…komplet reko po 10 letech moralne zcela zastarala a vetsinou objednateli nechtena

všd

Regionovy byly v určitou chvíli jediné dostupné řešení. Problém je, že jich vyrobili moc, a kapitola sama pro sebe jsou ty třívozové. Kdyby tu výrobu ukončili někdy v tom roce 2009, bylo by to ok.

Gwann

Regionova měla nahradit šukafon s vlekem a mělo jich být max. 50ks. To souhlas. prostě max. 1-2 série.

Kubrt

A o 10 let dříve.

Han van Meegeren

Pokud si dobře vzpomínám, tak mi někdy v devadesátkách strkal pod nos Ignačák model tohohle vynálezu na MSV v Brně, mělo to ještě krémovo – vínový nátěr a bylo to ve verzi sólo motor, dvojče, trojče. Němečtí soudruzi tou dobou již řádili s Desiry, což bylo nebe a dudy. Když jsem pak viděl hajzlík 814, bylo hned jasné, kde soudruzi ze Šumperka kopírovali, ale pohnojili to pohonem. Tyhle věci „do zatáčky“ nejsou dobrá věc, chlapci z ONJ mi jistě dají za pravdu pokaždé, když jedou do myčky. A ti starší možná vzpomenou, jak makaróni nadávali, který český b*b to tahle… Číst vice »

Richard

Ty jsi někdy viděl 814 na ONJ v myčce ? 🙂 možná tak max se tam ukáže na soustruhu. Pohnojili to otočením pohon dopředu… Na pacifiku byl ale problém spíš duo, než trio.

Okoloiduci

Čo vôbec robí / plánuje robiť s Reginami, keď ich nikto nechce?

Ja len aby sa ten technický zázrak nedostal do rúk ZSSK. Tí už majú „Mravca“ a ďalší takýto „autobus na koľajnice“ by asi Slovensko nerozdýchalo 😀

Apollo 17

První Regionovy jezdí již víc, než 15 let. To je na rekonstruované vozidlo dobrý výkon. Až nebudou potřeba, půjdou do šrotu. Hodně jich je nabouráno po srážce s nákladními auty, některé nahradí 810.

Gwann

Promiňte, ale na regine je krom rámu a podvozku (a to nemluvim o 914) skoro vše nové. To není reko ale skoro novostavba. A nejnovější mají fakt 10 let, to je nově vozidlo

Jiří Kocurek

Kromě rámu a podvozku. Hmm, mám za to, že rám a podvozek dělají vozidlo vozidlem.

Gwann

Jenže obvykle vydrží nejvíc. Jakkoliv nemusí být zrovna dle poslední módy…

PvvS

Takže nosný části a pojezd jsou vhodný akorát do muzea.

Gwann

Tak kdyby vám to pomohlo, mohli bychom je darovat. Ale nesmíte si zvolit Fica

Jiří Kocurek

A ještě šla obří vlna propagace, jak je 814 úplně nové vozidlo, protože je to nová řada. Kdo to rozporoval, ten byl zadupáván do země.

Gwann

Skoro nové vozidlo to bylo.jakkoliv koncepčně poněkud nestastne

xyz

Ale těch 12 mld. „za odprodej pozemků“, které (nejen) na tato Desira dostaly, jim nesmrdělo.

Han van Meegeren

Samozřejmě, že nesmrdělo, jenže to dodnes řada lidí nechce slyšet. A že ty prachy zmizely v bezedné žumpě už vůbec ne. Jenže ono jich tam zmizelo mnohonásobně víc.
Tady mi jen nějak chybí nádávky, co to zas přivezli za šrot, jako nadávali, když to samé zde před lety začali provozovat jiní.

Apollo 17

Na šrot je označována německá řada 628, která má malý výkon, je bez klimatizace, není nízkopodlažní…

tonda

To jsou ty naklapeci?

Robert Šalda

Ne

Kubrt

Žádné desiro není naklápěcí.

Honza1 a 1

Možná záměna s jednotkou ř. 612?

Daniel

Budou jezdit až do prosince i na spojích Rybniště-Varnsdorf, možná teď v létě i na T2 směr Mikulášovice (místo 810) ?
Díky.

Bartol

Nebudou, maximálně jako krátkodobá náhrada. Ale 810 tam bude pokračovat.

všd

Dokdy?

Han van Meegeren

Forever!

Marcel Štancl

Zůstanou tomu i německé papíry? Nebo to zase nebude smět domu?

User

Pokud vím tak zůstanou, bude to i jako záloha na linku přes Bad Schandau, kam RegioSharky nemohou a při výpadku Desira se musí v Mikulášovicích Dolním přestupovat.

Sériový jezdec

Já jsem slyšel, že to kupují právě kvůli tomu, že to může za hranice, narozdíl od Pesy. Jsem jen teď trochu zaskočen, že to má jezdit do Rumburka přes Benešov, a ne přes Bad Schandau.

User

Budou jezdit na obou tratích zároveň s Desiry DB Regio. To je právě výhoda oproti RegioSharkům kvůli zálohám.

Jirka

A co bude jezdit v Německu? Jó bohatý stát, ten si pro cestující může dovolit nové vlaky i před dobou jejich provozní funkčnosti, což je Německu 30 let.

Jarda Š.

Němečtí dopravci prodávají zánovní diesely, protože se tam tratě elektrizují a kvůli Green Dealu jim politici nedovolují je dojezdit pod dráty.

Vesper

Tak nějak. U nás je vůbec elektrizace dost nedostatečná, třeba nechápu proč nikdy nebyly elektrizovány železnice v severních a severozápadních Čechách (za komunistů kdy se tam valil náklad za nákladem). I třeba v Polsku mají elektrizované skoro všechny hlavní tratě a bez drátů jsou spíš jen lokálky.

Jiří Kocurek

Oni komouši nestihli elektrizovat ani Brno-Česká Třebová. Asi nechtěli dělat výluky… 🙁

Kubrt

Naopak; na trati 260 se už od 70. let (převod většiny rychlíků na trať přes Kutnou Horu) průběžně kutalo na tunelech, aby se tam vešla trolej.

David 814-047

Přesně tak, termín „průběžně“ kutalo je dokonalý. A pak přišla 90-tá léta a najednou se trať revitalizovala a elektrizovala za 4 roky a byl konec kutání.

všd

Pokud vím, Svitavy byly mnohem dříve a ty kratší tunely byly právě taky dřív. V 90. letech to udělali za 4 roky tak skvěle, že pak musela být roční úplná výluka.

Komouše fakt nechci hájit, ale devadesátky taky nic moc.

Bartol

Kde se tam v Německu tratě v tomto případě elektrizují? Hessische Landesbahn (HLB) pořídila v minulosti nové vlaky typu Alstom Lint. Při nákupu nejde vůbec o staří vozu, ale hlavně o sjednocení vozového parku (jednodušší opravy, spojení jednotek). HLB mělo 6 vlaku typu Desiro. Aktuálně mají okolo 70 vlaku typu Lint.

Kubrt

Mohu poprosit o přehled tratí, které se v Německu aktuálně elektrifikují? A ještě prosím vypíchnout v seznamu tratě v provozu HLB. Děkuji.

Peeetr

V Německu se tratě už přez 40 let masivně elektrizují, a dnes s geendealem skokově omezují jízdu dieselů pod dráty. Takže kvanta německých diesel vlaů v půlce životnosti bude na prodej.

Ivan_pha

Nejsou to zas tak staré jednotky a tady odvedou ještě spoustu práce. Tohle je dobrý kauf.

Ne všichni si kupují nová auta.

Dejv Koza

Přesně, pokud jsou stále v dobrém stavu a poslouží, tak nevidím problém. Líbí se mi přirovnání k autům.

Han van Meegeren

Ano, ale nesmí je provozovat jiný dopravce, pak jsou to staré šroty.

Jiří Kocurek

Ani ne tak bohatý stát, jako stát ovládaný zelenou ideologí, která si staví nereálné cíle a za selhání můžou všichni okolo.

Podobně v Dolním Rakousku: Mlha? Dukovany. Moc prší? Dukovany. Málo prší? Dukovany. Námraza? Dukovany. Náledí? Dukovany.

Pezos

Jen se zmínit o novém reaktoru? Protesty.

Radim

Nejlepší na tom je to, že si od nás tu elektriku z Dukovan kupují a to jim je jedno 😀

Okoloiduci

Ako si dovoľuješ poukazovať na pokrytectvo Rakúska?! /sarkazmus

PvvS

V každý zásuvce mají přeci AtomStop 🙂

Berhof

„Zakoupily je v Německu od dopravce Hessische Landesbahn (HLB), u kterých jezdily od roku 2025.“

Tady bude asi chybička v roku

BND 30

Na co čeká čas, nečekáme my ☝️
Nové marketingové heslo ČD.

Han van Meegeren

V zemi, kde zítra znamená všera… předevčírem… pozítří… no jak to bylo přecedo?

J-V

Kolony desir 🙂

Kubrt

Ovšem u nečekaného dopravce 🙂

Han van Meegeren

U jiného budou brzy končit.