České dráhy si přivezly z Německa první vlastní Desira, nasadí je na Šluknovsku
Jednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhy
Do provozu se dostanou během podzimních měsíců.
No, když tuhle linku vyhrály ČD, tak jsem se radoval, že tam nebudou jezdit německé s*ačky, jako na liberečáku, ale žraloci, případne Regionovy a ani tady o ten zázrak nepřijdeme. Česka železnice už je v té pomyslené p*deli dávno je.
Nestojí náhodou za nimi na fotce Stadler GTW určené pro jižní Moravu?
Ano jsou
Nevíte, jakou maj tyto konkrétní desira motorizaci, jestli to jsou ty ve formě „lenoch“ 2x275kw?
325kW
i lenoch jezdí docela obstojně na poměry v česku
Radujme se, cokoli je lepší než Regionova…
Spíš cokoliv horší než regionova. Na štěstí si toho všímají už i cestující.
Ježišimarija. Na této trati jsem měl rád ty původní vlaky. Doufám, že vozidla, co se odsud uvolní půjdou na posázavský pacifik místo těchto německých sraček.
Co jsou „ty původní vlaky“? Přes Jedlovou jezdí Žralok a přes Německo Desiro.
Možná myslí ještě ř. 830 😃
Njn, když ono už parních lokomotiv moc nejni.
Ještě by zde měl pisatel článku zdůraznit, že je to náhrada 844, potom co mistr Jeřábek z UK nestačil uzavřít smlouvu na současné jednotky 844. Samozřejmě oběhovat kolečko U 28 je nesmysl, protože do teď to s 2 oběhy šlo bez potíží.
Mmch onehdá v rozhovoru pro tento web se Jeřábek hrozně dovil a žasl, že 844 ČD nasadí jinde…jinak řečeno, dělal ze sebe blbce, místo toho, aby sdělil do éteru realitu.
A jako v čem je problém? Cestující neřeší Desiro vs.Zralok,to jen šotouši 😀
Tak i cestující si všimnou, že ten starej německej krám je horší než žralok.
Zpoždění patnáct let. To jde. https://www.zelpage.cz/zpravy/5972
Jaké zpoždění? Když zde doteď jezdila 844.
A předtím tam jezdily právě Desira 🙂 Tehdy ještě nebyla v provozu linka U28 přes Sebnitz.
Protože ČD nemělo žádné 844.
Před 844 na lince U8 jezdilo Desira DB a pak Desira Landerbahnu.
‚ČD vlastní Desira neměla a dnes je doveze. když už jsou to ojeté šroty.
Šroty? 🤦🤦🤦🤦
V případě těch děčínských bohužel. Je to tragédie.
V půlce životnosti, je potřeba generálních oprav nebo jedné celkové rekonstrukce zcela normální.
Tak ono i to, co sem posílají přátelé z DB, není mnohdy o nic lepší.
Samozřejmě! To nevíte, že jakákoliv ojetina je ojetější než 50 let zasloužilá 85x, ikdyby byla celé 2 roky stará?
Jak to bude modrý, tak to bude německá kvalita. I kdyby to nevyjelo z depa..
Budou zelený.
Desiro je šrot sám o sobě.
My tam ted jeli Regionovou. Žralokem tak pred dvema lety.
A stolečky to má taky? 😀 Já jen že Desiro se stolky jsem viděl pouze jednou.
no s očima máte zjevně problém…v některých jsou a v některých ne..ale v článku se to píše..
Na současných vlacích nezi DC a Jedlovou jezdí Pesa, občas Regionova. Znamená to, že Pesy půjdou pryč?
Pesy už jsou pryč, všechno vozí regionovy.
Aha. No pravda, že Pesou jsem tam jel pár týdnu zpět a naposledy jsem viděl Regínu
Teď jezdí Regíny, ale i žraloci jsou lepší než ta stará šeredná tramvaj z Německa.
Za mě Desítka byly vždy pohodlné vlaky. Co já pamatuji, tak už před dvaceti lety jezdili na lince KV- Zwickau ve spolupráci s DB a to byl tehdy šok, kdy jezdili všude jen 810ky 😁
Já jel nedávno Desirem z Děčína hl.n. do D. Žlebu a už na Přípeři jsem toho měl dost. Takže jezdit jako cestující z Rumburku/Kamenice do Děčína…
Kecy, prdy a beďary. Jak jinak od lidí typu DBL STZH…
Tak so měl jet na kole
Vždyť jo, to jsou děsný škopky, ty Länderbahn jsou aspoň modernizovaný, takže to vypadá líp, ale furt je to Desiro.
no spíš bych řekl že dříve se ve Varech objevily Regiosprintery Viamontu v barvách Vogtlandbahnu (2006) než Desira DB, ale možná se pletu….
A kecy o německém šrotu nic? ;-D ;-D ;-D
Tak tohle je minimálně o 10 let mladší než DB 628 a konstrukčně tam je ještě větší rozdíl. Jakkoliv i DB 628 je rozhodně lepší než slavná Regionova
Tak je nutné si do hlášky o šrotu dosadit dopravce… U některých to zkrátka vadí víc.
To zda je to šrot závisí na nátěru, když je to v najbrtu, tak se i šukafon stává moderním a prověřeným vozidlem jak nás tu onehdy přesvědčoval jeden turbo režijkář.
Kdežto i fungl nové vozidlo v jiných barvách se může stát šrotem. Prostě musíte myslet politicky. 😉
Tak sukafon je genialni vozidlo na trate typu vranany horni berkovice
Ale kdepak. Sukafon a jeho klony jedine na linku Velký Týnec Kokory přes Krčmaň
Fungl nový motorak ..kde jediné u ČD lopato
Německé šroty jsou 841.2, tohle jsou německá ho*na.
Až to začne jezdit, to bude teprve zábava 😂😂
Lepší než ty polské krámy…
Než Desiro je lepší všechno, teda asi kromě Hurvínka.
zábava už je s pronajatými jednotkami od DB. Proto ty nové chtějí použít i na zálohy za ně.
Mohly mít svoje vlastní – už v r. 2009… Ale nějak se to nehodilo do krámu.
Ale zato se v Zpras Znova docela vyhrali s prekuchanim sukafonu na reginu.
Pricemz ani ne deset let od posledni dodavky uz kraje zacaly vypisovat souteze, ktere tento zazrak vylucuji. A to se vyplati…komplet reko po 10 letech moralne zcela zastarala a vetsinou objednateli nechtena
Regionovy byly v určitou chvíli jediné dostupné řešení. Problém je, že jich vyrobili moc, a kapitola sama pro sebe jsou ty třívozové. Kdyby tu výrobu ukončili někdy v tom roce 2009, bylo by to ok.
Regionova měla nahradit šukafon s vlekem a mělo jich být max. 50ks. To souhlas. prostě max. 1-2 série.
A o 10 let dříve.
Pokud si dobře vzpomínám, tak mi někdy v devadesátkách strkal pod nos Ignačák model tohohle vynálezu na MSV v Brně, mělo to ještě krémovo – vínový nátěr a bylo to ve verzi sólo motor, dvojče, trojče. Němečtí soudruzi tou dobou již řádili s Desiry, což bylo nebe a dudy. Když jsem pak viděl hajzlík 814, bylo hned jasné, kde soudruzi ze Šumperka kopírovali, ale pohnojili to pohonem. Tyhle věci „do zatáčky“ nejsou dobrá věc, chlapci z ONJ mi jistě dají za pravdu pokaždé, když jedou do myčky. A ti starší možná vzpomenou, jak makaróni nadávali, který český b*b to tahle… Číst vice »
Ty jsi někdy viděl 814 na ONJ v myčce ? 🙂 možná tak max se tam ukáže na soustruhu. Pohnojili to otočením pohon dopředu… Na pacifiku byl ale problém spíš duo, než trio.
Čo vôbec robí / plánuje robiť s Reginami, keď ich nikto nechce?
Ja len aby sa ten technický zázrak nedostal do rúk ZSSK. Tí už majú „Mravca“ a ďalší takýto „autobus na koľajnice“ by asi Slovensko nerozdýchalo 😀
První Regionovy jezdí již víc, než 15 let. To je na rekonstruované vozidlo dobrý výkon. Až nebudou potřeba, půjdou do šrotu. Hodně jich je nabouráno po srážce s nákladními auty, některé nahradí 810.
Promiňte, ale na regine je krom rámu a podvozku (a to nemluvim o 914) skoro vše nové. To není reko ale skoro novostavba. A nejnovější mají fakt 10 let, to je nově vozidlo
Kromě rámu a podvozku. Hmm, mám za to, že rám a podvozek dělají vozidlo vozidlem.
Jenže obvykle vydrží nejvíc. Jakkoliv nemusí být zrovna dle poslední módy…
Takže nosný části a pojezd jsou vhodný akorát do muzea.
Tak kdyby vám to pomohlo, mohli bychom je darovat. Ale nesmíte si zvolit Fica
A ještě šla obří vlna propagace, jak je 814 úplně nové vozidlo, protože je to nová řada. Kdo to rozporoval, ten byl zadupáván do země.
Skoro nové vozidlo to bylo.jakkoliv koncepčně poněkud nestastne
Ale těch 12 mld. „za odprodej pozemků“, které (nejen) na tato Desira dostaly, jim nesmrdělo.
Samozřejmě, že nesmrdělo, jenže to dodnes řada lidí nechce slyšet. A že ty prachy zmizely v bezedné žumpě už vůbec ne. Jenže ono jich tam zmizelo mnohonásobně víc.
Tady mi jen nějak chybí nádávky, co to zas přivezli za šrot, jako nadávali, když to samé zde před lety začali provozovat jiní.
Na šrot je označována německá řada 628, která má malý výkon, je bez klimatizace, není nízkopodlažní…
To jsou ty naklapeci?
Ne
Žádné desiro není naklápěcí.
Možná záměna s jednotkou ř. 612?
Budou jezdit až do prosince i na spojích Rybniště-Varnsdorf, možná teď v létě i na T2 směr Mikulášovice (místo 810) ?
Díky.
Nebudou, maximálně jako krátkodobá náhrada. Ale 810 tam bude pokračovat.
Dokdy?
Forever!
Zůstanou tomu i německé papíry? Nebo to zase nebude smět domu?
Pokud vím tak zůstanou, bude to i jako záloha na linku přes Bad Schandau, kam RegioSharky nemohou a při výpadku Desira se musí v Mikulášovicích Dolním přestupovat.
Já jsem slyšel, že to kupují právě kvůli tomu, že to může za hranice, narozdíl od Pesy. Jsem jen teď trochu zaskočen, že to má jezdit do Rumburka přes Benešov, a ne přes Bad Schandau.
Budou jezdit na obou tratích zároveň s Desiry DB Regio. To je právě výhoda oproti RegioSharkům kvůli zálohám.
A co bude jezdit v Německu? Jó bohatý stát, ten si pro cestující může dovolit nové vlaky i před dobou jejich provozní funkčnosti, což je Německu 30 let.
Němečtí dopravci prodávají zánovní diesely, protože se tam tratě elektrizují a kvůli Green Dealu jim politici nedovolují je dojezdit pod dráty.
Tak nějak. U nás je vůbec elektrizace dost nedostatečná, třeba nechápu proč nikdy nebyly elektrizovány železnice v severních a severozápadních Čechách (za komunistů kdy se tam valil náklad za nákladem). I třeba v Polsku mají elektrizované skoro všechny hlavní tratě a bez drátů jsou spíš jen lokálky.
Oni komouši nestihli elektrizovat ani Brno-Česká Třebová. Asi nechtěli dělat výluky… 🙁
Naopak; na trati 260 se už od 70. let (převod většiny rychlíků na trať přes Kutnou Horu) průběžně kutalo na tunelech, aby se tam vešla trolej.
Přesně tak, termín „průběžně“ kutalo je dokonalý. A pak přišla 90-tá léta a najednou se trať revitalizovala a elektrizovala za 4 roky a byl konec kutání.
Pokud vím, Svitavy byly mnohem dříve a ty kratší tunely byly právě taky dřív. V 90. letech to udělali za 4 roky tak skvěle, že pak musela být roční úplná výluka.
Komouše fakt nechci hájit, ale devadesátky taky nic moc.
Kde se tam v Německu tratě v tomto případě elektrizují? Hessische Landesbahn (HLB) pořídila v minulosti nové vlaky typu Alstom Lint. Při nákupu nejde vůbec o staří vozu, ale hlavně o sjednocení vozového parku (jednodušší opravy, spojení jednotek). HLB mělo 6 vlaku typu Desiro. Aktuálně mají okolo 70 vlaku typu Lint.
Mohu poprosit o přehled tratí, které se v Německu aktuálně elektrifikují? A ještě prosím vypíchnout v seznamu tratě v provozu HLB. Děkuji.
V Německu se tratě už přez 40 let masivně elektrizují, a dnes s geendealem skokově omezují jízdu dieselů pod dráty. Takže kvanta německých diesel vlaů v půlce životnosti bude na prodej.
Nejsou to zas tak staré jednotky a tady odvedou ještě spoustu práce. Tohle je dobrý kauf.
Ne všichni si kupují nová auta.
Přesně, pokud jsou stále v dobrém stavu a poslouží, tak nevidím problém. Líbí se mi přirovnání k autům.
Ano, ale nesmí je provozovat jiný dopravce, pak jsou to staré šroty.
Ani ne tak bohatý stát, jako stát ovládaný zelenou ideologí, která si staví nereálné cíle a za selhání můžou všichni okolo.
Podobně v Dolním Rakousku: Mlha? Dukovany. Moc prší? Dukovany. Málo prší? Dukovany. Námraza? Dukovany. Náledí? Dukovany.
Jen se zmínit o novém reaktoru? Protesty.
Nejlepší na tom je to, že si od nás tu elektriku z Dukovan kupují a to jim je jedno 😀
Ako si dovoľuješ poukazovať na pokrytectvo Rakúska?! /sarkazmus
V každý zásuvce mají přeci AtomStop 🙂
„Zakoupily je v Německu od dopravce Hessische Landesbahn (HLB), u kterých jezdily od roku 2025.“
Tady bude asi chybička v roku
Na co čeká čas, nečekáme my ☝️
Nové marketingové heslo ČD.
V zemi, kde zítra znamená všera… předevčírem… pozítří… no jak to bylo přecedo?
Kolony desir 🙂
Ovšem u nečekaného dopravce 🙂
U jiného budou brzy končit.