dkv-spojujeme

České dráhy poprvé koupí jednotky Siemens Desiro, nasadí je na Šluknovsku

Siemens Desiro DB Regio u České Kamenice. Foto: České dráhySiemens Desiro DB Regio u České Kamenice. Foto: České dráhy

Jednotky se mají objevit na Šluknovsku, doplní vozidla od DB Regio.

České dráhy chystají pořízení použitých jednotek Siemens Desiro. Bez dalších informací o nákupu to potvrdil náměstek generálního ředitele a člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta.

Důvodem nákupu je chystaný nový kontrakt pro provoz vlaků v souboru Šluknovsko. České dráhy s tímto typem jednotek mají již zkušenosti, jezdí s nimi ve spolupráci s DB Regio právě na Šluknovsku. S touto spoluprací dopravce dál počítá, k zajištění provozu chystá ale pořízení ještě dalších jednotek. „Připravujeme pořízení šesti jednotek. Jednání jsou velmi daleko, kupujeme je přímo od majitele,“ potvrdil Ješeta. Smlouva na provoz má začít platit od letošního prosince.

Ústečtí krajští radní tento týden rozhodli, že budou dál jednat o uzavření smlouvy jen s Českými drahami. Kraj dal přednost jejich nabídce před Die Länderbahn, Arrivou a Leo Expressem. Žádný prostor pro další jednání s těmito dopravci pro případné zlevnění už nedal.

Vzhledem k tomu, ze už není mnoho času na přípravu celé zakázky, zohlednila Rada kraje toto časové hledisko a rozhodla o jednání s tím, kdo podal nabídku finančně nejvýhodnější a zároveň nejvíce odpovídající požadavkům kraje. Významnou výhodou Českých drah je například to, že vozidla jsou přímo ve vlastnictví společnosti,“ uvedla mluvčí kraje Magdalena Fraňková.

Smlouva s dopravcem má platit deset let s možností zkrácení na osm let. Jde o jeden z posledních provozních souborů v kraji, který neprošel soutěží alespoň v podobě poptávkového řízení. Dalším je ještě část elektrických vlaků, na ty kraj chystá otevřenou soutěž. Nedávno kraj zasmluvnil provoz vlaků v Českém středohoří, kde rovněž uspěly České dráhy.

České dráhy nabídly v soutěži cenu 195,92 Kč za kilometr. Kraj poptával nejen provoz vlaků ve Šluknovském výběžku, ale také mezinárodní spojení z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a linku z Děčína do Rumburku přes Jedlovou. Roční rozsah výkonů je 930 tisíc kilometrů.

Tagy České dráhy Siemens Desiro Ústecký kraj
108 komentářů