České dráhy rozšiřují provoz RegioPanterů v PID, jezdí s nimi do Kralup
RegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy
Dodávka pro PID završí velký kontrakt Škody na nové jednotky.
Dodávka pro PID završí velký kontrakt Škody na nové jednotky.
Kdy se konečně dočkáme plnohodnotných náhrad Slonů? ROPID a IDSK o EMU 400 mluví už asi deset let, ale ještě žádný dopravce kromě ČD na ně nevypsal soutěž, resp. ČD soutěž pozastavily a čekají, co si objednatelé dopravy budou přát. Nebo je to jinak?
Součástí zakázky je ještě 5 jednotek pro trať Přerov – Břeclav. Ty mají taky vyjet letos?
Mají.
Tak hlavně aby je také myli a nedopadlo to jako s CityElefany, kde na udržování čistoty ČD dávno rezignovaly /a to jak z venku, tak zevniř/.
Objednají se dvousystémové jednotky, aby mohly protáhnout spěšňáky do Čáslavi a dřív než příjdou, tak jsou rozhodnutý, že vlastně do Čáslavi jezdit nebudou, asi aby ten druhej systém zbytečně neopotřebovali…
Aniž bych obhajoval nezavedení Sp do Čáslavi (což by bylo fajn), stejně by se už čistě stejnosměrné jendotky neobjednaly, když i někdejší 440 jsou přestavěné na 640.
Co myslet trochu dopředu? Ty jednotky čeká takových 20-30 let života, a za tu dobu a) zmizí stejnosměr úplně, b) mohou xkrát změnit nátěr a být poslány sloužit do míst, kde už střídavina dávno je, c) Sp do Čáslavi může být zaveden.
Zase zbytečná debata, holt je tu více než zdrávo obdivovatelů nesmyslných rozhodnutí a nesplněných slibů…
Je úplně jedno, co tu bude za 20, 50 nebo 1000 let, ale když se řekne, že se něco objedná kvůli něčemu a pak se to opět beze slova nesplní a naprosto to postrádá smysl, tak je to jen a jen další neschopnost a ukázka nekompetentnosti a nekomplexních řešení.
Hlavně zase hodně mínusů, dohadovat se nemá smysl a ani obhajovat neobhajitelné…
Oni ho ale i v případě nezajíždění do Čáslavi potřebovat budou – po roce 25 se má v rámci modernizace úseku Kolín – KH přesouvat styk soustav blíže ke Kolínu.
„Nahradily až 30 let staré vlaky“
Copak 30; honekry 35 let, Bmo 46 let. Cestující na S4 hodnotí pantery pozitivně.
Na S4 jsem se tím vezl už několikrát a už jsem si je celkem oblíbil. Nejen kvůli přijmnější klimatizaci než ten mrazák ve Slonech.
Slon to umí stejně, jde jen o to, nestěžovat si tady, ale vlakvedoucímu, aby přidal na teplotě….
To je snad nejhorší, co kdy jezdilo. Akusticky propojené, když je na jednom kraji hlučná zábava, je to slyšet po celé soupravě. Pištění, kňourání… Schůdek okopírovaný z tramvaje Ponorky… To je na sluchátka s potlačováním okolního hluku.
Nedávno jsem ho viděl na lince S9. Ale asi se jednalo o nějakou mimořádnou událost.
Je tam dočasný jednodenní turnus.
Já před dvěma týdny na S7 Řevnice – Český Brod.
Půjdou na Sp Vrchlice nebo až od nového GVD?
Honeckery mám na Vrchlicích nejraději. S Regiopanterem to bude pouze hluk a nuda.
Už aby byly dodány všechny, protože na trati 231 se nám zase nějak častěji než by bylo záhodno stává, že v ranní špičce přijede místo dvou slonů jen jeden. Např. dnes hned 2x po sobě jel jeden místo dvou. Hodinová kapacita tedy místo pěti jednotek jen tři.
Nejen vám na trati 231, na 171 a zřejmě i jinde totéž…
Jsou prázdniny. Jeden stačí.
Takže konec pater na vlacích do Kralup. Budou mi chybět.
Vzhledem k panteří poruchovosti asi budem na slony vzpomínat…
Takže Přerov – Břeclav bude mít Pantery dřív než PID?
Tak pokud je PID už má, tak ten budoucí čas nedává moc smysl, ne?
Řekl bych že nejezdí 4 ale už sedm. A dodávka pro středočeský kraj kontrakt nezavrsi protože bude následovat dodávka pro Zlínský kraj.
Možná autora zmatlo kvuli číslování, kde je momentálně číselná mezera
Z tiskové zprávy: Depo nyní denně vypravuje čtyři jednotky, které převzaly dopravu na lince S4 na krátkém rameni mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou.
Na ty Kralupy jsou vypravovány denně čtyři jednotky (dvě dvojice) ze sedmi převzatých.
Jedna jezdí v Děčíně (234), na níž se zacvičují strojvedoucí z Ústí a Děčína. Jezdí Děčín- Litvínov, v So,Ne Děčín- Kadaň.
kde máte mezeru? souprava 201-203, 206-229 jsou Olomoucké, soupravy 204-205 Bohumínské, soupravy 230-233 jsou Hradecké, 234-256 budou Pražské a 257-260 budou Zlínské
Ta mezera je zjevně myšlena v těch, které jsou k vidění nyní. Jde totiž o 234, 235, 237, 239, 242, 243 a 244.
Ze sedmi denně jezdí na Kralupy čtyři, ale dodaných je opravdu minimálně sedm. Kromě té, která jezdí v Děčíně ještě jedna jezdí denně na Benešov.
Koukám na ní již minimálně týden, spíše čtrnáct dní.