České dráhy rozšiřují provoz RegioPanterů v PID, jezdí s nimi do Kralup

RegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyRegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy

Dodávka pro PID završí velký kontrakt Škody na nové jednotky.

České dráhy převzaly již 4 z 22 objednaných jednotek RegioPanter pro provoz v systému Pražské integrované dopravy (PID). Všechny budou v provozu nejpozději od prosincové změny jízdního řádu, cestující se s nimi mohou čím dál častěji potkat již nyní.

„Novotou vonící vlaky však nečekají na nový jízdní řád v prosinci, ale do provozu je uvádíme hned, jak je přebíráme od výrobce. Díky tomu můžeme už nyní v srpnu rozšířit provoz Panterů na lince S4 do Kralup nad Vltavou a během podzimu je nasadíme na další spoje do Ústí nad Labem a následně i na spěšné vlaky do Kolína,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah. Denně tyto jednotky ujedou 1200 kilometrů.

Plán Středočeského kraje a Prahy počítá s nasazením na linky S4/U4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a dál do Roudnice, Lovosic a Ústí nad Labem a zrychlenou linku spěšných vlaků R41 z Prahy do Kolína a Kutné Hory. Stávající kapacitu  CityElefantů doplní o 4 950 míst k sezení.

První RegioPanter v barvách PID vyrazil s cestujícími. Je nasazen na lince do Kralup

Modernizace železnice a navyšování přepravní kapacity na páteřních železničních tratích je nezbytné, máme-li motivovat cestující k využívání veřejné dopravy. Cestující očekává kvalitu odpovídající 21. století a nasazení moderních vlaků se výrazným způsobem zvýší komfort cestování po železnici v rámci systému Pražské integrované dopravy, a to nejen ve Středočeském kraji,“ dodal Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu.

Nasazování nových jednotek se promítne i do vyšší ceny výkonu. V roce 2025 kraj zaplatí oproti stávající úrovni o 385 milionů korun více. V průměru se tak cena za vlakový kilometr pro celou objednávku Středočeského kraje při objemu 16 815 360,30 vlakových kilometrů zvýší o 28,57 Kč na 169,33 Kč/vlkm.

RegioPantery pro PID: Nákup přinese více vlaků do Čáslavi i větší kapacitu do Lysé nad Labem

Nové jednotky jsou součástí velké zakázky na 50 dvouvozových a 60 třívozových jednotek RegioPanter od Škoda Group. Do konce letošního roku mají být všechny jednotky uvedeny do provozu. Nahradily až 30 let staré vlaky složené většinou z klasických osobních vozů a lokomotiv.

RegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto:  České dráhyRegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto:  České dráhyRegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto:  České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní nasazení jednotky řady 640.2 RegioPanter pro PID na lince S4 do Kralup. Foto: ČDPrvní RegioPanter v barvách PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyNová jednotka 640.2 RegioPanter pro PID. Foto: Facebook.com / Petra PeckováNová jednotka 640.2 RegioPanter pro PID. Foto: Facebook.com / Petr Borecký
Tagy 640.2 PID Pražská integrovaná doprava RegioPanter Středočeský kraj
32 komentářů