dpp

České dráhy prodaly Railreklam, nový majitel musí odstranit nelegální plochy

Praha hlavní nádraží. Foto: RailreklamPraha hlavní nádraží. Foto: Railreklam

České dráhy prodaly většinový podíl ve společnosti Railreklam, která se zabývá reklamou na nádražích, železničních mostech či ve vlacích. Kupujícím

České dráhy prodaly většinový podíl ve společnosti Railreklam, která se zabývá reklamou na nádražích, železničních mostech či ve vlacích. Kupujícím je společnost Expiria, která patří největšímu hráči na trhu venkovní reklamy v Česku, společnosti Bigboard.

České dráhy měly ve firmě podíl 51 %, zbytek připadal na Bigboard. Transakci schválil v závěru roku Řídící výbor Českých drah. „Důvodem je to, že reklamní činnost není hlavní činností Českých drah a druhý společník měl zájem jejich podíl odkoupit,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

ČD odmítly kupní cenu uvést, podle informací Zdopravy.cz jde o zhruba 60 milionů korun. „Smluvně byl převod podílu potvrzen v prosinci 2017,“ dodal Joklík. Cena byla stanovena znaleckým posudkem.

Bigboard o ovládnutí Railreklam usiloval dlouho. Už na loni na podzim se zdálo být vše dohodnuto, řídící výbor drah ale nakonec transakci odložil. Oficiálně nevyřčeným důvodem byl přístup Bigboardu k dodržování nového zákona, který zakazuje reklamu v ochranném pásmu dálnic a silnic I. třídy.

To potvrzuje i podmínka, kterou dal řídící výbor do smlouvy. Podle ní musí Railreklam odstranit všechny reklamní nosiče a zařízení, které jsou v rozporu se zákonem a které Railreklam provozuje. Polovinu do konce ledna, druhou do konce února. V případě Railreklam jde hlavně reklamu na železničních mostech přes dálnice a silnice I.třídy, která stále na řadě míst je. Pokud by podmínku nesplnil, zaplatí za každou reklamu pokutu 30 tisíc korun za měsíc Českým drahám.

Railreklam v roce 2016 dosáhl tržeb 118 milionů korun a zisku 11,7 milionu korun. Práva na reklamy na nádraží přešla na SŽDC. Reklamu v rámečcích ve vlacích chtějí poté České dráhy prodávat buď samy nebo si zajištění reklamy vysoutěží. Do roku 2020 mají mít ošetřeno, aby se v jejich vlacích neobjevila reklama konkurence. Smlouvy Railreklamu se SŽDC jsou veřejně dostupné na stránkách SŽDC v sekci žádostí o informace.

Tagy BigBoard České dráhy railreklam
2 komentáře