České dráhy převzaly do nájmu šest Vectronů, objeví se na lince do Starého Města
Flotila českodrážních Vectronů se tak rozrostla na 17 strojů
České dráhy převzaly od společnosti Rolling Stock Lease do nájmu všech šest vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Flotila českodrážních Vectronů se tak rozroste z dnešních 11 na 17 strojů.
„Počítáme s nimi pro linku R18 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště, zpočátku ve formě zkušebního provozu se zácvikem dalších strojvedoucích. V čele našich vlaků se na této lince objeví již dnes,“ sdělil mluvčí drah Robert Pagan .
Nová vozidla nahradí lokomotivy řady 371, které nebudou moci být od roku 2022 na lince R18 provozovány kvůli chystanému přepnutí napájecí soustavy v úseku Říkovice – Nedakonice na střídavou 25 kV 50 Hz. Lokomotivy 371 jsou sice dvousystémové, jsou ale stavěny pro stejnosměrné napájení 3 kV a střídavé 15 kV. České dráhy mají sedm těchto strojů, po nasazení Vectronů je přesunou na děčínské rychlíky.
České dráhy na pronájem až 50 vícesystémových lokomotivy vypsaly tendr, do kterého se přihlásilo šest firem. Slovenská společnost Rolling Stock Lease ale nakonec neměla konkurenci, neboť všechny ostatní uchazeči byli z tendru vyloučeni pro nesplnění podmínek. Jisté je zatím převzetí 13 lokomotiv, k březnovým šesti se přidá dalších sedm do konce října. S těmi dráhy počítají pro novou linku Praha –Lichkov – Vratislav – Gdyně. Dráhy mohou stroje po roce odkoupit.
Vectrony jezdící v režii Českých drah jsou pronajaté, s jedinou výjimkou. Tou je čtyřsystémový stroj, který dopravce převzal koncem ledna do svého vlastnictví a který bude sloužit i pro testování na okruhu Výzkumného ústavu železničního v Cerhenicích.
Základní údaje o lokomotivách Siemens Vectron s označením 193.695-4 / 698- 8 / 699-6 / 769-7 / 963-6 / 696-2:
– možnost provozu na 3 napájecích systémech (stejnosměrném 3 Kv, střídavém 25 Kv 50 hz, střídavém 15 Kv 16,7 Hz)
– evropský vlakový zabezpečovač ETCS
– jmenovitý trakční výkon 6400 Kw
– nejvyšší provozní rychlost 200 km/h
– schválení pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku, Rumunsku a na Slovensku
(aktualizováno 14:12 o informace o dodání šesté lokomotivy)