České dráhy převzaly do nájmu šest Vectronů, objeví se na lince do Starého Města
Lokomotiva řady 193 Siemens Vectron pronajatá Českými drahami na pražském hlavním nádraží. Foto: České dráhy
Flotila českodrážních Vectronů se tak rozrostla na 17 strojů
Jaký budou mít nátěr/polep? Kdy?
V sobotu jsem pořizoval záběry provozu v Dluhonicích za původního stavu před rekonstrukcí a na Slováckých expresech už byly jen bílé Vectrony:
https://youtu.be/GLm1JhHuXoE
Tady ještě pár záběrů z dnešní pokládky nové koleje v Dluhonické spojce:
https://youtu.be/-HHKjCL0wzY
Je tam i v pozadí vidět uvízlý R 891, nebyl pro mě ale tím prioritním objektem k záznamu…
Tak ještě pár vectronů na Ex6 a R16. Stav, kdy není dostatek es a zaskakují brejlovci… to asi není úplně ideál.
Zajímavé bude, kolik lokomotiv bude nakonec takto celkem pronajato a kolik jich následně bude i odkoupeno.
Také bych to trochu viděl jako takovou zjednodušenou formu výběrka na nákup 😀 Můj osobní ničím nepodložený tip je, že je odkoupí po roce všechny.
Všechno je to o ceně, resp. konkrétně poměru cena/výkon – tady ty mašiny jsou myslím paket A01 (CZ/D/A/SK/PL/H/RO) a jsou asi nyní nové, ale za pár let budou ojeté….v soutěži na nové stroje je A01 v tzv. minimálních technických podmínkách, ale nabídnout se dají klidně nové A17 (CZ/D/A/SK/PL/H/RO/HR/SL) za cenu klidně „dnešní A01“ – pokud jich fakt budou chtít koupit 90 ks nebo kolik. Uvidí se…
Ještě jednou ten odkaz:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Chciply_Vectron_na_R_891_u_Dluhonic/
Nechápu, proč se to zamatlalo do textu. V tomto má tento web velké rezervy…
Foto z vyproštění chcíplého Vectronu u Dluhonic: https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Chciply_Vectron_na_R_891_u_Dluhonic/ Stál přímo pod novým nadjezdem, který bude nahrazovat nynější čtyřkolejný přejezd v Dluhonicích. Je tam neutrální pole, asi ho setrvačností neprojel… Naštěstí byl konec vlaku už za přejezdem, takže ten se otevřel. Po 40 min pro něho přijela posunovací záloha ČD Cargo z Přerova, ale i tak ten vlak ne a ne dlouhou dobu rozjet. Nakonec se zadařilo. Na koleji Dluhonické spojky pro směr jízdy do Prosenic zrovna probíhala pokládka posledního pražce pro nové koleje pokládkovým strojem společnosti STRABAG. Dnešním dnem je tedy celá kolej položena a pro kolejová vozidla průjezdná v… Číst vice »
Kdy to bylo?
Zůstal tam viset dnes kolem 15.45 hod, odjel s přípřeží v 16.31 hod. Na snímcích se začíná rozjíždět, v pozadí je vidět i ten rozestavěný nadjezd, pod kterým mašina stála.
To mnela šesta záloha radost.
Dnes na R891 asi tak 2 minuty jízdy před Přerovem došlo k poruše na lokomotivě, čekalo se 50 minut. A to jel Seppl a ne Pepin.
K žádné poruše na lokomotivě nedošlo.
a co se tedy stalo? neprojel neutrálním polem??
Takže se opět zahltí, už tak přetížený koridor, dalšími nesmyslnými vzduchovoziči kamsi na Lichkov.
Který přetížený koridor máte na mysli???
Třeba tratě 011 a 010? Nebo nejsou přetížené?
Myslíte , že když po Vámi uváděných tratích neprojede 30 – 40 minut vlak ani v jednom směru, tak jsou přetížené?? To by se mezi ně v tomto intervalu nějaký ten vlak do Polska v pohodě vtěsnal, nemyslíte?? Ten koridor nesmíte tolik přeceňovat 🙂
Pokud po Vámi uváděných tratích 30 – 40 minut neprojede vlak ani v jednom směru, jsou přetížené?? To bych pak chtěl vidět ty tratě nepřetížené!!! V takovém intervalu by se tam nějaký ten vlak do Polska vměstnal, nemyslíte?? Ten koridor tolik nepřeceňujte!! 🙂
problém je hlavně výjezd z prahy, kde je souběh s eskem, ale i dále je problém osobka+nákladka, jeden vlak se tam vleze, ale rozhodně už teď (bezCOVID) je ta trať velmi vytížená……
Mně stačí odpovědět jednou. I tak pochopím, že o té problematice nic nevíte.
Plum’s midland & western coast line. Pflaumen nordwestbahn
To co jezdí dneska a to co.jezdilo např. V 70 letech je dost rozdíl.. a to neměli žádné CDP.
DNFTT
.. myslel jsem si že jsem na odborném serveru … ale ty Kw, Kv, hz .. a ta linka …. pane Šindeláři .. raději rezignujte a už jsem nic nepište … moc prosím …
To je fakt. Tohle je vyloženě do očí bijící.
Ano jsou to chyby, ale vaše „jsem“ tomu moc nepřidalo.
Pokud to vy dokážete napsat lépe, a k tomu ještě zachytit vše podstatné, co se v dopravě děje, tak to klidně piště. Ono se velice těžko dá do detailu a přesně obsáhnout vše technicky správně u všech druhů dopravy, které jsou zde probírány. Nebo vy to snad dokážete? Radši už nic nekomentujte….
jmenovitý trakční výkon 6400 Kw
Opravte to na kW, prosím, bije to do očí.
Jsem se divil co to je za bílého Vectrona na R 893 právě nyní do Luhačovic a už tedy chápu 😉 Jedeme příjemně svižně 😀
Jaký by byl problém předělat lokomotivy řady 371 na 362 (tedy, aby byli schopné jezdit pod napětím 25 kV 50 Hz, místo 15 kV 16,7 Hz. Mohlo by to být zajímavá náhrada za některé starší jednosystémové lokomotivy.
Velký, nevyplatí se to.
Protože to už by bylo snazší vyrobit těch 230 lokomotiv rovnou nových…
V podstatě by z bastarda zbyla jen kastle a podvozky. Čili rekonstrukce za cca 80milionu. K tomu ETCS za cca 10 milionů. A sme na 90 milionech a nový Vectron je za cca 100 milionů. Prostě se to už nevyplatí. Jakž takž má smysl udělat ze 163 rekonstrukci na 363.0, protože se v podstatě dosadi jen střídavě vstupní část a zbytek je stejný.
Tak mohl se aspoň překopat z 15 kV na 25 kV a jezdit jako dvousystém 25 kV střídavých a 3 kV ss – to by třeba zase tolik nestálo.
To by asi znamenalo nové trafo.
Není pravda .. stačí vykuchat tu stridavinu a dát tam trafo na 25 kv střídavých a je to za 14 milionů.otazka kolik stojí Etcs.a máme mašinu na 160 km/h
No když už by se s tím něco dělalo, tak by to chtělo komplet jako 363.5, to by ale pak zase nebylo výhodné ekonomicky, takže ČD dělají dobře, že je nejpozději s přechodem vyřadí. Jinak 160 km/h je sice pěkných, ale s výkonem jaký lokomotiva má, je využití té rychlosti značně diskutabilní.
Diskutabilní to určitě je .. ale na ty Slovácké expresy to pořád stačí.. to je 5-6 vozu. Strkat do těch Mašín víc jak 20 mil. Je nesmysl. U ČD je El. Vícesystémovch loko stále nedostatek. 362 a 363 tady budou ještě dlouho.. ale je jich málo . 163 se prodaji nahradí je pantery. 150 ,151, 242 nevyplatí se s nimi nic dělat.. dojezdit , prodat/ sešrotovat . 371 se uvidí. 380 nevím co s nimi zamýšlí. Zůstanou nějaké 111 na posun. A pak vectrony .. chtělo by nakoupit větší množství .. perspektivní lokomotivy.. vyzkoušené. Snad sem na něco nezapomněl.
tak teď jsem zamáčknul slzu, 242 sešrotovat….. samozřejmě máte pravdu, ale je to pro mě srdeční záležitost
Protože by se musela odstranit odporová regulace výkonu, což se rovná nové lokomotivě.
Ona by mohla zůstat. U 350 to taky jde. Ale zůstane to pořád líná mrcha.
Proč se pouštět do neověřeného experimentu s možným rozšířením na pouhých sedm lokomotiv s limitovanou životností když je na trhu k dispozici moderní, schválené, dlouhodobě použitelné a prokazatelně fungující řešení?
…a navíc s dvojnásobným výkonem.
A menší spotřebou. Lepší ani nevdět, kolik elektřiny se propálilo zbytečně, protože někdo si prosadil čelo lokomotivy s aerodynamikou o trochu horší než má cihla.
A že těch cihel bylo vyrobeno! 131, 162, 163, 363, 372… Teď z toho ty modifikace 361, 362, 363.5, 371… Hrůza.
Patřím k těm, kdo ty krabice tehdy považoval za moderní a svým způsobem se mi líbí dodnes. Parametry i zpracování Vectrona nebo Tauruse jsou samozřejmě úplně jinde, to coby mechanik nezpochybňuju.
Jo, k našim tratím už neodmyslitelně patří. Jen že jich bylo vyrobeno fakt hodně.
Ve své době tak vypadaly všechny lokomotivy, 80. léta byla hranatá.
To vůbec. BR 120 a Sybic jsou mnohem hezčí. I Re 4/4 poslední série jsou krásky proti popelnicím ze Škody s vlnitým plechem. A když to vezmu z fabriky v Plzni, snad i ČS 6-8 vypadají víc šik než X63.
Ano. Stačí se podívat na Škodu Favorit, nebo VW Golf z té doby. Hranato v té době bylo obecně. Ne jen na železnici… A mě osobně se ty hranatý tvary líbí víc, než současné. Taurus není škaredý, ale eso je hezčí. 🙂
Nejde ani tak o hranatost, spíš o ten rám okolo čela, aby mašina před sebou tlačila co nejvíc vzduchu a ten ji neobtékal.
Šotonápady.
čtyřsystémová Lokomotiva na Trať Praha-Lichkov-Wroclaw-Gdyńe ? Celá trasa pod 3kV ss. Tož po pak jo. Ještě by je mohli nasadit z Krnova do Olomouce. S přípřeží nejlépe Bardotka.
Z Krnova do Olomouce by hlavně mohli nasadit žraloka…tím by se hodně zavděčili…
Čtyřsystémová tam nebude, zachovejte klid na lůžku.
Co na to strojvůdci, polepší si přechodem z Bastarda na Vectrona? Asi tak o 40 let?
Bastardi jsou přelom 80. a 90. let, takže jen o 30.
Vectroni jsou od roku 2010, takže jen o 20….
Sériové kusy od 2013. Jezdit s Vectronem r.v. 2010 je výsadou ČD.
Ale Bastard byl koncepčně starý už v době vzniku, odporová regulace.
Nejvíc asi s tím ovládáním lokomotivy.
Ale i s jízdním řádem, protože 383 má 1,46x vyšší tažnou sílu…
Z vlastní zkušenosti vám mohu říct, že s 10 vozovým rychlíkem a při odjezdu z Olomouce včas jsme do České Třebové vždy dojeli s minimálně 5 minutami zpožděním. Bastardi nedokázali vytáhnout snad ani těch 140.
Bastarda a 10 vozů z Olmika na Třebovou? Na čem to jezdí?
Slovácký expres
Slovácký expres má někdy 10 kočárů???
Nevím jak teď,ale Šohaj je míval https://www.zelpage.cz/razeni/18/vlaky/cd-892?obdobi=2018-10-11:2018-12-08
Před COVIDem některé spoje ano. Pamatuju si, že takový nedělní odpolední spoj odjížděl z UB s 4 vozy a než dojel do Prahy, už jich měl 10.
Dnes jezdí v běžném řazení 5.
Z vlastní zkušenosti mohu napsat, že při cestě z Prahy do Drážďan rozhoupal Bastard podvečerní EuroNight se čtrnácti kočáry na 160.
On to dá. Jen potřebuje „zelenou ulici“ a žádné stoupání. Trakčáky nejsou na tak těžký převod konstruovány. Jsou na 120 km/h a ta jeho skříň taky. Přitom je mám rád a moc. Ale Větroň je parametry fakt jinde.
Není mi moc jasné to udělování číselných řad vozidel. Myslel jsem, že řady 1xx jsou pro stejnosměrné lokomotivy a 3xx pro dvou a vícesystémové lokomotivy. I když rozumím tomu, že řada 1xx by se stala společně se stejnosměrnou soustavou zbytnou.
Lokomotivy byly zaregistrovány v Německu, takže mají „německou“ řadu 193. Německou píšu v uvozovkách, protože dnes už je to vlastně jedno.
A až se celá republika přepne na střídavinu, tak bude 1xx taky pro střídavinu…
…ale to my už tu nebudeme. A tou dobou bych čekal jednotný evropský registrační proces.
To ale záleží na státu, ve kterém je lokomotiva registrovaná. Což u těchto strojů CZ asi nebude.
U nás máme taky lokomotivu 386 001 CZ-MT a zcela identickou 186 432 D-Rpool.
Děkuji, pane Šimrale. Z textu článku jsem nepochopil, že jsou registrované v Německu.
A třeba dodat, že jsou obě pěkný šunt z hlediska uživatelského.
To je německé označení .. české je 383
Toto nemohu hodnotit pozitivně. Proč nepoužijí nějakou vícesystémovou lokomotivu od plzeňské Škody? Zbytečně zaplevelují naši dráhu cizími vozidly.
a tu vezmou kde? aha na rychlících Pha-ČB nahradí Esa Bardotkou a hned jsou Vectroni zbytní 😀
jako vážně?
Protože Scheisewerke Pilsen vyrábí jen a pouze předražené šroty…
Zde máte chybu. Když chcete německy, tak Schadewerke, prosím. Zde
Vy jste nepochopil, vladaři. Scheis je totiž německy ho………
Chápu že dnes každý šetří, ale to jedno „s“ už jste přece jen dokoupit snad mohl. 🙂
No a E taky, že…
Hele, kdy pochopíte, že by jste se měl léčit? , Každý vám tu říká že škoda žádné loko nemá, ale vy to furt nechápete
Železnice je součást našeho národního bohatství a mělo by být věcí určité prestiže našich drah, aby se po ní proháněly vlaky domácích výrobců. Výroba kolejových vozidel má u nás velkou a dlouhou tradici a dráhy vždy (kromě některých výjimek z politických důvodů – např. T 679.1) používaly vozidla tuzemská. Proč utrácet peníze za cizí výrobky. ¨Naši dopravci by měli objednávat (a zadávat vývoj) u našich výrobců. Na tom snad není nic divného.
Jsme v EU a naše železnice jsou součástí evropské železniční sítě. Ta mašina je vyrobena taky v EU. Takže ano, náš dopravce si pronajal lokomotivu vyrobenou naším výrobcem. Na tom snad není nic divného.
Cože? Zákazník má zadávat vývoj výrobci? Tohle už 32 roků nefunguje.
Ale ta pořád dokola omílaná tradice skončila už skoro před 50 lety.
A nechtěl byste zase omotat hranice ostnatým drátem? Tentokrát byste musel omotat celou republiku kolem dokola.
To je problém celé evropské železnice že se za posledních 150 let nedokázali na spoustě věcí dohodnout a každý si ve spoustě věcí jel po své linii. Každá země si dělala své řady lokomotiv a jsem rád že dnes se výrobci snaží vyrábět pro celou Evropu i Škodovka může vyrábět pro celou Evropu.
Na to aby si hrál každý na svém pisecku je Evropa strašně malá.
To jsou názory jako z roku 1946, tohlento.
I za RVHP se některá vozidla dovážela, dokonce bylo v plánu dovézt kibiely (místo čehož pak ve Studénce navázali na „velkou a dlouhou tradici“ a vyrobili 460/560).
Ona Škoda nebo nějaký pool nabízí na pronájem 6×380?
Tak tenhle je dobrej…..nejspíš žádná vhodná není k dispozici…..
Škoda
1) Není Česká (registrace na Kypru)
2) Zachovala se velmi nemorálně v arbitráži, čímž nás 1 380tka vyšla na bratru 170
milionů.
3) 380tka je velmi nespolehlivá. (To je hlavní)
Kdyby tohoto nebylo také bych ji místo Vectronů uvítal, takhle ne.
S tím Kyprem už je to neaktuální. Trapné to bylo vždycky.
Pane Králi, že vy jste zase vysadil bez vědomí pana doktora své léky? Přiznejte se.
A jakou lokomotivu od Škody máte na mysli?
K něčemu to přepojování na AC systém a ETCS je dobrý. Vlaky aspoň budou vedeny kvalitními lokomotivami. Samozřejmě co se střídaviny týče, tak ta je bezkonkurenční. DC věčný problém.
Mě je jedno co potáhne vagón, ale jestli bude jezdit včas i do Staráku.
právě proto by jste měl být rád, že Váš vlak potáhne moderní silná lokomotiva, místo utahaného a poruchového bastarda, co myslíte? u které je větší pravděpodobnost, že dojede včas? jinak řízení provozu má na starosti SprŽel
odkdy je fyzikální jednotka volt s malým v???
…zhruba od doby, kdy watt je s malým „w“ a hertz s malým „h“…
No já nevím, ale Ústav pro jazyk český uvádí, že zkratky jednotek pocházející z vlastních jmen se píší velkým písmenem, např. V – volty, W – Waty.
Viz: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=785#nadpis2
Že by sarkasmus?
Na překlep se dá upozornit i slušně, nemyslíte?
Pane Zlámalíku, co jsem řekl neslušně? Já předpoklám, že novinář si po sobě přečte článek před tím,než ho zveřejní. A předpokládám, že když absolvoval povinnou školní docházku, že umí i správně zapsat jednu z nejpoužívanějších fyzikálních jednotek na světě…. Asi dle Vás požaduji hodně.
Vy píšete 10 kilogramů s velkým K ?
od té doby co velký vynálezce Kilogram zemřel.
Jak to souvisí?
Co třeba megabit vs. Mbit?
M se píše s velkým aby se nepletlo mili- a mega-.
Jenže to M není fyzikální jednotka, ale násobná jednotka a znamená „x milion“. Třeba megavolt MV nebo megaparsec Mpc. A tudíž se nemusí jmenovat po vynálezci miliónu.
Jakou mají tyhle loko historii, jezdily už u někoho?
Nejezdily; stály v Bratislavě v depu a čekaly, až jejich majitel vyhraje patřičné výběrové řízení 🙂
Takže funglovky?
Ano.
netuší prosím někdo kde je focený ten bílý konvoj Vectronů? dík
Vršovické depo, pokud se nemýlím.
Chtělo by to malé opakování učiva základní školy. Napětí v kV, frekvence v Hz, výkon v kW.
Fyzika, 8.třída ZŠ
Kvalitní, odborná novinařina. O to víc se věnují „lákavým“ titulkům
Mohou si je ČD v pronájmu přelakovat nebo polepit?
Počítá se s polepem.