České dráhy poprvé vyjedou s vlaky v barvách Ústeckého kraje, první nasadí v březnu
Modernizace motorových vozů Stadler RS1 ve Zvolenu. Foto: České dráhy
Motorové vozy budou jezdit na tratích v Českém středohoří.
Motorové vozy budou jezdit na tratích v Českém středohoří.
mě se to líbí a pěkně prokoukly, ale teda ten šikmý pruh okolo dveří je přesná kopie z původního nátěru, dle fotek to má naprosto stejný sklon i šířku, jen doufám, že to nedoprasí těmi ledkami, jako dostávají některé kousky, ale udělají tomu nějaký hezký kryt
Sklon šikmého pruhu je v obou případech daný konstrukcí oken.
Neznám znění ústeckého Design manuáu, ale připadá mi, že ostatní vozidla (busy, RJ) mají zelený nátěr laděný do „hrachovo-brčálova“, kdyžto tyto motoráky svojí decentní pastelovou zelení spíš, než Ústecký kraj, připomínají nepovedou počítačovou grafiku bateriových Panterů od ŠTP.
https://zdopravy.cz/skoda-finisuje-s-vyvojem-prvniho-ceskeho-baterioveho-vlaku-128102/
Hele … Esmeralda !
😁
Může mi někdo vysvětlit tu zasypanou trať a proč je stále zasypaná?
Tak těch cca 300m tratě, kterou třeba je opravit by vyšlo státu nejspíš na miliardu, tak se nic opravovat nebude.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-hleda-projektanta-mostu-ktery-preklene-sesuv-u-prackovic-55332/
no, tady se sama příroda postarala o zrušení lokálky.
Jen je problém, že na lokálce kde nikdy potom nebyl zastaven provoz (stále NAD)
tak když se ruší lokálka, taky se nahrazuje nějakým způsobem autobusem většinou nebo se aspoň někde přidá linka.
Jenže tu je to stále vedené jako vlak s náhradní autobusovou lokálkou, a počítá se s nimi i nadále (tím spojem)
technicky vzato ano, chápu, ale nikdy na tu obnovu nebudou peníze.
A nepomohl jí někdo?
No a uvnitř žádná změna, vše zůstalo stejné. Jen dosazení obrazovek a klimatizace… Čekal jsem, že během rekonstrukce dojde i k přečalounění sedadel a novému obložení…
Nejsme Arriva sedačky se opraví
Andy, už to nefetuj
To je spatlanina! Nemám nic proti krajským vizuálům, aspoň cesrující rozliší na dálku, kde platí krajský rarif. Ale když už vizuál kraj má, tak by ho měl mít rozpracovaný a trvat na jeho jednotném vzhledu. Současný stav, kdy RJ má kombinaci žluto -zelená, ČD má bílo-zelená a na busech je jen zelená je naprosto nekoncepční a pak vznikají takové obludnosti.
Další ptákovina, která stojí zbytečné finance. Není nic neobvyklého, když během svého života změní kolejové vozidlo třeba několikrát své působiště v síti. Podle potřeb dopravce. To se bude při každém přesunu (třeba z depa v Ústí do depa v Ostravě) vždy znovu natírat? Potom může docházet k takovým nesmyslům, že každý vagon bude jiný. Zkrátka cirkus na kolejích.
Ty vlaky nastupují do desetileté smlouvy, takže minimálně 10 let nikam nepůjdou.
Ale mohou se přesunout v rámci řady, dle provozních potřeb dopravce.
Bývávalo. Dnes je obvyklé, že objednatel má zasmluvněn provoz konkrétních vozidel podle evidenčních čísel.
Nebudou se nikam přesouvat; dopravce pro ně má práci na v článku zmíněných linkách. Ona je to i taková sebeobrana objednavatele, aby mu tam dopravce-vypečánek nešoupl nějaký šrot. Viz dnes a denně „záložní“ vozy vystavované v rámci objednávky MD na rychlíky.
Nemohou
Až na to, že v závazkové dopravě vlaky už dávno nejezdí podle potřeb dopravce, ale potreb, toho, kdo cvaká.
Kraje maji moc velke pravomoci a jeste se štěkají na hranicích. Nestestí v takovem místě bydlet….
Tak určitě, kdyby tu místní dopravu organizovalo ministerstvo, to by nastal ráj na zemi. Určitě by jim to šlo přinejmenším stejně dobře, jako s rychlíky.
Slovensko náš vzor!
Pozor zákruta!
Jak se Ústecký a Liberecký kraj „štěkají“ okolo Blíževedel?
A kdyby nebyly kraje, tak by jezdil přímý panťák z Prahy až do Plzně…
No ani náhodou, škodafony jsou lepší…
No jistě. Výhoda by byla především v tom, že by ty nové osmivozové soupravy pokračovaly z Berouna na Plzeň. Skvělé provozní náklady vlaků, stabilita provozu a cestující nadšení z toho, že si v Hořovicích můžou vybrat ze stovek volných míst k sezení. 🙂
Přesně. Na hranicích krajů probíhá celní a pasové řízení, přestup do jiné soupravy atd. 🙂
K přesunům není důvod. Ta vozidla budou mít svoje výkony v Ústeckém kraji po dlouhou dobu. Co by se mělo přijít místo nich? Nebo jako že by po pár letech šly ústecké stroje do Jihlavy a místo nich přišly jihlavské?
Na první pohled mi to připomnělo Esmeraldu
Jazyková poznámka hnidopicha. Zvolen bych v češtině skloňoval jako hrad. Tedy „ve Zvolenu“…
To bylo schválně 🙂
Hrad v 6. pádě j.č. : (o) hradu, (na) hradě.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=hrad#bref4
Podle vzoru ve hradě?
Je to slovenské město, tak se snad nebude skloňovat podle českého vzoru, ne?
No, tak teď jste to skutečně rozštípl, pane Jelene:-)
Je vtipný, jak se železniční diskuse proměnila z „proč musí bejt všechno modrý“ na „proč nemůže bejt všechno modrý“
Hele bejt
Pokud tyto vozy budou opraveny jak jednotky pro Olomoucký kraj,tak potěš koště!
Ve článku je zmínka o vybavení vlakovým zabezpečovačem. Předpokládám, že v dnešní době to bude už ETCS
To se domnívám, že spíše nikoliv. ETCS je vyžadován pouze na koridorech, nikoliv na lokálkách.
Do RS1 má jít ETCS
Pokud mají jezdit na např. rameni Postoloprty-Česká Lípa, tak se tomu ETCS nevyhnou, při průjezdu Lovosicema.
pokud by tam byl výhradní provoz pod etcs tak asi jo, ale i tato trať má dostat etcs, ale ne hned, někde mělo ministerstvo plán s tím zaváděním a lokalky tam mají vysoké roky.
Žádný jiný vlakový zabezpečovač se u nás v ČR nezřizuje.
Mirek je co?
Mirek je „onboard unit“ pro starý „ehm zabezpečovač“, který už se fakt nově nezřizuje.
Mirel
I barvičkovač by mohl zvýšit bezpečnost.
– Nemít režim MAN, jezdit podle zábrzné křivky.
– Při ztrátě signálu stůj vypustit vzduch.
Takže by vždycky zastavil kus za klackem.
Je vidět,že jste na mašině nikdy nejel. Třeba v Ústí se jede na stůj okolo několika cestových návěstidel s opakovanými výpadky kodu.
A musí to tak být? Pokud se nepletu, v Maďarsku to tak funguje. Není nutné ķódovat stůj všude, a mít ovy.
Problém je, že zábrzdná křivka musí být na zábrzdnou vzdálenost (1000 m), ale návěstidla od sebe mohou být mnohem dál, třeba 1800 m. Poté by vlak musel jet třeba těch 800 m před návěstidlem 40 km/h.
Tak by jel 40 km/h. Ostatně proti stůj není kam spěchat
Třeba v Děčíně je odjezdové návěstidlo 2200 metrů od vjezdu, to by se každý vlak plazil k peronu 40 km/h 1500 metrů.
Vlaky a autobusy musí mít krajské nátěry za každou cenu. Jen se divím, že to tak nemají povinně i školy, nemocnice, domovy důchodců a další subjekty spolufinancované kraji….
Ale mají, musí umisťovat krajské symboly ( znaky, vlajky) a spoustu jiných podobných záležitostí.
A nestačilo by to samé i u dopravních prostředků?
Některým krajům to stačí. Záleží co který kraj chce – aby cestující hned rozpoznal co je krajský bus, aby našel snadno spojení, trasy linek, koupil si jízdenku… Ústecký kraj se o to stará, jiné kraje méně.
Jako ať nevlezu do Flixbusu s jízdenkou DÚK? 🙂
no za mě je to pitomost, protože stejně než se to komplet předělá bude trvat a taky na mezikrajských spojích v tom stejně bude bordel..krom toho to dost zneefektivňuje oběhy, kdy jedno vozidlo může jezdit třeba ve více smlouvách, např. obraty mezi Os a R, kdyby vše byly stejná vozidla (aby nedocházelo ke snížení kvality), tak je to přeci mnohem efektivnější, ale tomu bohužel liberalizace moc nefandí, takže to stojí víc peněz a i ta ekologie, jak se vlak často propaguje dostává na frak..samozřejmě posílat vozy co se zrovna najde je blbost, ale mít vozy do více linek není nic… Číst vice »
Ano, pokud je kraj zřizovatelem. U dráhy ale není.
Je objednavatel a ty dopravní prostředky v ceně objednávky vlastně zaplatí.
Esmeraldo, ty žiješ!
A Jose stále nepřijel.
Pepinda šílí. 🙂
Když se tu tolik řeší motoráky, tak by mě zajímalo jak dlouho bude ještě jezdit sukafon do Litne a kdy a co ho nahradí, za těch 18 let jsem tam nic jiného neviděl.
Byl bych rád za něj, protože teď to vypadá na náhradu v podobě Sor CN10.5
Sor nebrat
Tam spíše je zázrak, že ještě vůbec nějaké vlaky jezdí, takže lidi můžou být rádi alespoň za tu 810.
Protože z autobusu linky 637 do Řevnic/Berouna by je vyhodili?
Třeba ne, jen by si tam museli koupit jízdenku.
Jakože to jezdí prázdné? Jel jste tam někdy?
V čem je ten zázrak? V pracovní dny se do Litně jezdí po půlhodině a o letních víkendech se slušně využije třívozová souprava. Tato trať na blacklistu není. Snad tam spadnou aspoň nějaké regíny po dodání RegioFoxů.
* v ranní špičce pracovních dnů jsem chtěl napsat
Provoz se tam nezastaví, říká můj strejda, který je místostarostou Litně a možná bude i starosta.
A možná se strejdou přijde i kouzelník.🤪
Zázrak to není, v případě této trati někdo naštěstú přemýšlí hlavou a ví, že provoz na této trati smysl rozhodně má a vytíženost vlaků to dennodenně dokazuje.
Tak dovedl bych si tam představit trochu větší počty cestujících, ale to by se nesmělo jezdit po 171 tak jak se jezdí, takže s velkým rizikem, že v Třebani lokálka ujede.
Tome nejnarvanejsi lokálka co znáš
Moc se mi schéma nelibi, je to vlastně okopírovaným původní nátěr jen zaměřené barvy+ oramovani celního okna, jinak totožné
Škoda myslel jsem ze to dopadne lépe
Ty šikmý šedý pruhy jsou u ÚK novinka, ne? Měl jsem za to, že vždycky chtěli, aby byl daný dopravní prostředek co nejzelenější. To ještě bude v rámci jednoho krajského schématu několik variant? Ta barevná cirkusiáda nás snad nikdy neopustí.
Jestli se prostě neinspirovali tím původním barevným schématem, aby to nebylo tak fádní… 😀
Nechtěl jsem to pesimisticky naznačovat, ale obávám se, že „ty čárky jsou hezký, to bysme mohli jenom přebarvit“ tam proběhlo. 🙁
Schéma má každý dopravce trochu jiné. Jiný je Landrman,jiná je Ažd, Jančura má zelenou a žluté proužka,ČD zelenou a bílou..
Jsem se spíš obával kombinace modrá/zelená. Tohle ovšem taky není žádný zázrak. No naštěstí to na barvu nejezdí.
Nestačil by napis kraje ? To se musí vyhazovat peníze za krajské nátěry.
Tak pokud se při té modernizaci počítalo i s novým nátěrem, tak už je snad jedno jestli to je krajský nebo korporát.
aspon ten vlak projde „generalkou“ tak se nebude sypat, bude nablejskanej, mělo by fungovat vše a měla by být i klima 😉
Těším se až se v něm svezu. Ale proč zelenej, nejsou čd modry?
DUK je zelený
Protože kraje si hrají na stát ve státě a nestačí jim nápis na vozidle, ale chtějí rozhodovat a v jakých barvách má vozidlo jezdit, i když není jejich.
Což je běžné i jinde, namátkou jsem něco takového viděl již před 12 lety v Südtirol – jednotný nátěr všech linkových autobusů i regionálních vlaků bez ohledu na dopravce.
Jde o vozidla zajišťující regionální dopravu objednávanou krajem, takže chápu, pokud ten který kraj má zájem na jednotném vzhledu. Ostatně totéž i kraje Pardubický a odnedávna Jihomoravský.
Samozřejmě, v Německu je běžné odříct vlak, protože přeci pro zpoždění nebudou řešit křižování, taky se tím máme inspirovat?
Pardubický kraj myslíte těch pár Regionov (naštěstí jen pár). Navíc ani to není jednotné s Busy, ty jsou všechny bílé (+ název dopravce), kdežto těch pár Regionov rozhodně není bílých.
A v JmK, krom Ibalginů, nevím o tom, že by na železnici byl nějak rozšířen jednotný nátěr.
Samozřejmě, je to jen můj subjektivní názor, ale podle mě je adekvátní chtít nějaké logo na vozidle, ne celý nátěr, navíc to dosti omezuje operativnost, v případě potřeby nahradit vozidla.
JMK odnedávna v autobusech – tedy v dopravních prostředcích, které v ÚK mají jednotný zelený nátěr již delší dobu.
Ale nejsou jednotné z železnicí.
Však už to začíná; v elektrické trakci Moravie, v motorové zatím nic, ale jednou to taky přijde.
No však jo, jen těch pár kusů Ibalginů, nic víc.
Taky se nic nového nepořizovalo.
JMk a zelený pruh u štiplístka..
A nebo je v Německu běžné zastavit provoz, když je kalamitní stav, jen u nás na tratě pouštíme další vlaky a necháváme je rozbít o stromy.
Dopravce, který má s tímto požadavkem kraje problém, samozřejmě nemusí s krajem uzavírat smlouvu a může jít se svými vozy a lidmi zkoušet štěstí jinam.
Samozřejmě, já rozhodně nechci po dopravci, aby smlouvy kvůli tomuto neuzavíral, jen je to můj subjektivní názor, že je už trochu moc diktovat dopravci i barvu vozidla.
Je to zhruba stejné, jako diktovat cukráři barvu dortu, který si objednávám. Hlavně je to ze strany krajů logické. Pokud mají všechna vozidla jednotný vzhled, je na první pohled vidět, že patří do daného systému.
Ono to úplně jednotné stejně nebude, např. buď se objeví zelený panťák v Praze nebo šedočerveně harlekýnový v Ústí.
Ty barvičky se vás nějak osobně dotejkaj?
Vozidlo sice není kraje, ale tak nějak platí za jeho provoz. A vozidlo které nemá práci je ČD k ničemu. Kdo platí, ten rozhoduje.
Jen to dost omezuje operabolitu, ať pro potřebu náhrad, tak pro potřebu plánování vozidlo, když je vázáno barvou kraje, tak třeba zbytečně stojí, místo aby bylo efektivně využito a vydělávalo jinde
Vozidla jsou vázána na linku, kraj, ne aby jezdila jinde a dopravce tím sanoval neschopnost v jiném depu. To objednatel neplatí.
To je spíš hospodárné chování, a nemusí to být ani sanování neschopnosti, stačí výpadek po MU, apod… Když vozidlo nejezdí, není důvod aby nemohlo být použito i jinde, samozřejmě s podmínkou, že se na svůj oběh vrátí zas zpět. Takto Panteři z rychlíku vozí ráno jeden Osobák do Kolína.
Však objednavatel si platí dopravní výkon, pokud ten bude dodržen, tak mu může být jedno, co si dopravce dělá se svými vozidly, pokud odvozí, to co má.
Jsou důvody, aby si kraj (ne)dával do smlouvy výhradní užití vozidla.
Pokud má daný dopravce pro daného objednavatele víc spojů/větší soubor, není snad nic divného na tom že bude i záložní vozidlo v barvách kraje.
Pokud jde jen o nějaký okrajový výkon, přeshraniční zajíždění nebo jiný detail, tak se barvy kraje obvykle nevyžadují.
Když vozidlo stojí na dispečerce placené krajem, má hradit krajem objednané spoje a ne sanovat jiné průsery.
Neomezuje, ve smlouvách jsou uvedeny i čísla vozů, která jsou daná pro kraj. Dopravce nemůže „beztrestně“ přeložit jednu regionovu z Brna do Hradce. Dneska se totiž liší mnohem více i vnitřním vybavením, které kraj požaduje. WiFi, klimatizace apod.
Nevidím důvod, pokud budou vypsány přesně spoje, proč by se vozidlo nemohlo objevit na více smlouvách. Vozidlo bude efektivně využito a o to by mělo jít především. Nemluvím o překládání přes půl republiky, ale třeba jen na sousední linky, stvořit oběh tak, aby zbytečně vozidla nestála, pokud to na sebe bude navazovat. Tady to krajské hraní si na vlastním písečku dělá spíš problémy. Protože pokuty za to, že dopravce použil své vozidlo na jiný výkon, i když neohrozil, nebo neomezil ten základní, to je opravdu padlé na hlavu. Protože přeci ať si cestující na vedlejší trati jedou v 810, když… Číst vice »
Ty provozní soubory se typicky soutěží tak, aby ta vozidla byla maximálně využita. Dokonce některé kraje dohromady soutěží mezikrajské linky. Špičky a sedla bývají na všech linkách plus mínus ve stejnou dobu.
O čem se tu vlastně vůbec bavíme? Máte pocit, že by běžně někde stála vozidla tak dlouho, že by stíhala jet jinou linku?
Kde se takové pokuty udělují?
Ten trend je spíš opačný, pořizovat minimální množství vozidel, které ještě provoz zvládnou a zálohy a výpadky řešit jinak (standardu neodpovídající vozidlo, autobus).
To za dodržení smluvních podmínek lze. Jak jste přišel k těm pokutám za jiný výkon, pokud dodržel své závazky?
Věřte, že dneska žádné zbytečné zálohy nikde nestojí.
Pokud ho kraj platí, tak to vozidlo nemá co dělat jinde.
Kdo platí, ten rozhoduje.
Vzhledem k tomu, že to vozidlo platí, tak logicky mohou rozhodovat, jak bude vypadat. Kdo platí, ten rozhoduje. Tak to vždy bylo a tak to vždy bude.
Jenom ho fakticky zaplatili.
Zákazník, který platí a má na to peníze, si může přát, cokoliv, třeba i jednotný nátěr vozidel.
Dopravce, který má o zakázku zájem se může přihlásit.
Pokud se tyto zájmy protnou ve výběrovém řízení, mohou být spokojeny obě strany.
Pokud jde o vozidla nová, nebo ojetá ze zahraničí, která procházejí modernizací, stejně se musí nějak natřít.
Svou podstatnou roli v tom hraje i délka kontraktu.
V čem je to vyhazování peněz? Ten nátěr už je dávno vymyšlen a pokud se vozidlo nově vyrábí nebo lakuje, tak se to prostě použije. Nějaká identita a přehlednost pro zákazníky samozřejmě nemá takový efekt jako třeba zrychlení tratě nebo zavedení nových spojů, ale fakt to nestojí nic, takže vyhazování peněz je spíš se na to vykašlat.
Když ty motoráky dojedou z Německa a původní nátěr je v pohodě? Přetrit to je vyhazování peněz.zakaznikovi je nějaká barva a identita u prdele.hlavni je jízdní řád ..přípoje a cena jizdenky.
Po modernizací rozhodně ten lak v pohodě nebude a tak jako tak je potřeba je přetřít. A jestli modře nebo zeleně nemá na cenu vliv.
Karel má asi rád rustikální, kvetoucí vozy.
Jak píšu, udělat super jízdní řád, přípoje a nabídnout rozumnou cenu jízdenky, je důležité, ale stojí to spoustu nákladů. Přetřít 20 let starý vlak během jeho modernizace jsou fakt drobné. Stejně jako vyvinout aplikaci, dát na web schémata linek apod.
Pozor, k té aplikaci potřebujete ještě serverovou část.
Mohli udělat nějaké hlasování mezi občany. Ale pravděpodobně je ve smlouvě mezi dopravcem a krajem bod, kde si objednavatel určí, jak mají jednotky vypadat. Mimoto zelená barva je i ve znaku Ústeckého kraje takže bych v tom problém neviděl.
Ústecký plzeňský a pardubický hrají na barvy ..ostatním je to fuk.
No taky Středočeský, Jihomoravský a Vysočina
A Plzeňský.
Pardubický hrají na barvy možná tak v busech, na kolejích určitě ne.
Vy jste nikdy neviděl šukafon v Pardubických barvách?🧐
A když by se obnovoval lak v původních barvách, tak by se ušetřilo?
krasny vláčky, ale zelený? neměli bejt modrý? Takže z nich nebudou pavouci jako v liberci?
Zelená je základní barva všech vozidel v rámci IDS ÚK. Kdo platí, ten rozhoduje….RegioJet také musel významně omezit svoji žlutou…
Jsme poprvé myslel, že ČD vytáhly Esmeraldu
Já taky.