Další krok k návratu vlaků mezi Lovosice a Teplice. Správa železnic hledá projektanta mostu přes sesuv

Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932

Správa železnic míří po letech k obnově sesuté trati Teplice - Lovosice. V místě sesuvu vznikne most. Trať bude řízena zjednodušeně podle předpisu D3.

Správa železnic učinila po sedmi letech váhání významný krok k obnově sesuvem poškozené tratě 097 Teplice – Lovosice. V soutěži hledá firmu, která vyprojektuje překonání místa sesuvu u Prackovic. Počítá se mimo jiné s mostem. Předpokládaná cena projektu je 19,8 milionu.

Sesuv, ke kterému došlo v červnu 2013, postihl zhruba 200 metrů tratě. Od té doby jezdí vlaky z Teplic jen do Radejčína, dále je náhradní autobusová doprava. Letos kraj objednal provoz i na úseku jižně od sesuvu, mezi Lovosicemi a Chotiměří jezdí turistické víkendové vlaky AŽD Praha.

Dlouho přitom nebylo vůbec jisté, že k obnově trati dojde. Centrální komise ministerstva dopravy nejprve záchranu tratě odmítla jako příliš nákladnou. Správa železnic totiž původně předložila projekt, který počítal s náklady kolem 800 milionů.

Zastávka Oparno. Autor: SchiDD – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68765389

Zastávka Oparno. Autor: SchiDD – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=68765389

Na obnovu tratě nicméně tlačil Ústecký kraj, který zde hodlá objednávat vlaky. Krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek dokonce předloni označil původní plány ministerstva dopravy na zrušení tratě za „prasárnu“. Správa železnic tak následně přichystala mnohem úspornější záměr projektu, který počítá s náklady 436 milionů korun. Ten už centrální komise letos v únoru schválila. Nový záměr počítá právě s mostem, neboť nynější terén je místy až šest metrů pod původní niveletou tratě.

Výběrové řízení na zhotovitele stavby má být vypsáno v roce 2022. V záměru projektu se mimo jiné píše, že trať původně řízená podle předpisu D1 bude nově řízená zjednodušeně podle předpisu D3. Funkci dirigujícího dispečera bude plnit výpravčí ve stanici Lovosice. Stanice Chotiměř se tak oficiálně změní na dopravnu D3, stejně tak se na dopravnu změní i nynější zastávka a nákladiště Žalany.

„V případě tratě D3 nelze doplnění a rozvoj IDS předpokládat,“ píše se v záměru projektu. Zkratka IDS znamená „inteligentní dopravní systémy“.

Tagy sesuv D8 Správa železnic Top trať 097 Lovosice - Teplice
55 komentářů