České dráhy po roce vybraly firmu na instalaci ETCS do „syslů“

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Instalace ETCS naváže na projekt montáže zabezpečovače do lokomotiv 162 a 362.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Takže jsme na cca 40 milionech pokud počítám dobře 2 krát:-).
Že někdo parametrizuje nějakou zahraniční krabičku. No není to krásné?

Axel

Jestli v 2024 začnou stavět od Otrokovic (ten tunel), tak předpokládám, že namísto vagonků RegioNova budou jezdit 810/RegioMouse, neboť tím odříznou zbytek linky do Vizovic.

A pokud vím, tak tam není servisní zázemí na jakkékoliv vagonky.. Takže servis IMHO na těch několik let vyřeší tím, že do zásoby tam uskladní náhradní vagonky 810//010.

Smlouva s ČD na RegioNova je do prosince 2023 (do konce jízdního řádu)

P.S. Co na to Metrans (Lípa), kterému tím také odříznou cestu k obživě ?
https://metrans.eu/solutions/metrans-terminal-deport-solutions/zlin-cz/

Axel

sorry, to je šotek. Patří do jiného vlákna.

Sergej

Začnou stavět kulový.
Bude se šetřit.
Rozpočet na investice seškrtán o 60%

Pitrys

Celkem 34 vozů s označením Bfhpvee vybaví… Takhle se ale jmenuje jen 31 z nich, 3 mají jiné označení.

olda

Je to tak, ty tři s první třídou s označením AB…… jsou zahrnuty ve stejné zakázce

Beda

Skoda, ze sysel nema maximalni rychlost 160km/h, ale pouze 140 km/h, i kdyz na primestskou dopravu to dostacuje, ale napr: na spesnak Praha-Kolin, Praha -Tabor apod. uz by to bylo malo, kdyby se na Sp pouzival.

Vbb

A jako trakční vozidlo byste použil co?

Beda

362, 162 vim, umi jen 140, ale clovek nikdy nevi, co muze byt k dispozici za masiny za par let, proto jsem si myslel, ze kdyby sysel umel 160 bylo by to lepsi vzhledem k tomu, ze budou mit ETCS. Otazka je, zda podvozky sysla na 160 upravit jdou lehce a ne draze, anebo by to bylo moc nakladne a to by se uz uprava podvozku nevyplatila.

tarten

Dokud budou jezdit x62, sysly těžko budou jezdit s něčím jiným. A základ sysla je starší než základ mladších x62, čili rozpadnou se stejně dřív. Je to jen vycpávka, než se podaří pořídit něco nového a rychlejšího.

Bert

Na spěšňácích do Kolína jezdí vůz A a do Tábora vozy Bdt280. Oba jsou na tom ještě hůře než sysel:

A nemůže jet podle horních rychlostníků
Bdt sice může, ale zase jede jen 120

Jiří Kocurek

Je to reko starého vozu, to už by se musely podvozky vyměnit úplně. A v tu chvíli už je lepší zvažovat nové řídící vozy na 200 km/h, obzvlášť, když by to mělo jezdit Praha – Tábor.

Pitrys

Proč? Po Bdt279, ze kterých jsou Sysli a Bdt280, přišla i třetí a poslední série vozů ze Studénky s podvozky na 120 km/h, Bp282. Ty jsou dnes po reko na řadu Bdpee231 s rychlostí 160 km/h.

liposh

Sysel, to je pojem. Naučil jsem svého tříletého syna poznat sysla (už hodně dávno)… a všechny babičky a tetičky se mě teď pořád ptají, jestli Sysel ve spojení s vlaky opravdu něco znamená, protože náš mladej to teď vždycky hlásí 😀

Axel

jj, zvěřincové pojmenování fakt ČD umí… zvířatka rulezzz

Alibaba

Myslím, že zrovna tuhle přezdívku ČD nevymyslely, že to je od šotoušů.

Axel

To neva, neboť když prckům ukazujem svět ( i vláčky, kterých se začnou štítit asi až v pubertě ), tak je to podařená přezdívka.

A pomáhá proti převládající nádražštině a občasné aroganci vůči cestujícím nezkušeným v disciplíně „cestování vlakem“

Jiří

Pamatuji si to špatně, že před několika lety se odmítalo ETCS, když stal 10 milionů?

noerf

Ano.

Alibaba

Na druhou stranu jsem četl, že to mohlo dopadnout jako z pendolinem, které taky mělo nějaké ETCS z výroby, akorát, že teď se už nedá použít.

Leinad

Přesně tak, spržel párkrát měnila verze a nakonec zavedla czts.

Y.K.

To je sice pravda, ale Pendolino to je 20 let zpět, tedy doba, kdy ETCS bylo jen vlhkým snem anarchistů a radikálů. 🙂

Koumes

Ano, ale taky se zvýšila dotace.

Panda

Dotaz pro znalejší – má to vzhledem ke spolehlivosti Syslů smysl, zvlášť když část jezdí pouze ve špičce? Tzn. nešlo by alokovat Sysly na ne-ETCS tratě a ETCS narvat do novějších/spolehlivějších vozidel?

SaulGoodman

Nejsem znalejší, ale nekoridorových tratí, kde jsou zároveň potřeba vratné soupravy, asi dle mého laického odhadu moc nebude. Jestli jezdí ve špičce, nebo ne, je celkem vedlejší, prostě pokud mají jezdit po trati ve výhradním ETCS režimu, tak ho mít musí. Ale spíš si říkám, nakolik je smysluplné takto investovat do Syslů a lokomotiv jezdících s nimi v soupravě, když nějaká část je určitě beztak výhledově určena k nahrazení. Například ty soupravy, co jezdí na 171 – Středočeský kraj a Praha je plánují nahradit RegioPanterama, podle tiskovky chtějí až 22 třívozových objednat do roku 2024. Jasně, asi na to ještě… Číst vice »

Os5600

Pardubický kraj na trať Kolín – Česká Třebová njc jiného než vratné soupravy se 162, Sysly a reko Bdmtee nechce.

Potulný wechtr

Bohužel.

Leinad

Nepožaduje, ale dokud má stejný dopravce i Os Praha – Kolín, může do ČT občas zajet jak vyjdou oběhy.
Pokud se nepletu, některé GVD je několik Os přímo Praha – Pardubice.

Alibaba

Ešus by vozil mezi Kolínem a MuNem vzduch, což je už i v minulosti vyzkoušené.

Bert

Což by vzhledem k tomu, že je pořád znatelně lehčí než syslograf, má modernější regulaci výkonu a podobnou dynamiku jízdy, zas tak nevadilo, kdyby jich nebyl nedostatek.

Leinad

Tak se radši vozí těžší lokomotiva s větší spotřebou.

Alibaba

Koukám, že s hmotností mě to vůbec nenapadlo, to si musím sypat hlavu popelem.

Jak píše Bert, ešusů je málo.

Jiří 3

Na trati 330 se se Sysly a Bdmtee počítá i nadále.

Axel

Trať 330 je Přerov – Břeclav? Jestli jo, tak nynější smlouva osobní vláčky – na lokotku se Syslem a vagonky – je do roku 2023. Vzhledem ke změně napájení, která by měla být dokončena prý do 5/2023 až skoro k Přerovu, tak bych nevylučoval, že po roce 2024 jako posila na ranní špičky na tuto trať zavítají i vagonky typu 560 … vzhledem k výlukám u dalších souvisejících akcí na této železnici. https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S621500843.pdf Uvidíme jak to dopadne, neboť v harmonogramu předpokládali, že aby bylo dokončeno do 05/2023, tak (pravomocné) Stavební povolení bude na jaře 2020… což se nestalo = stavební… Číst vice »

Ondra K.

S dodávkami krajských Panterů přijdou 560 o všechny výkony. Dost pochybuju, že je budou ČD udržovat v provozním stavu, jen aby je mohly za pár let hypoteticky někam nabídnout.

Axel

To záleží, kdy skončí v Jihomoravském kraji nynější smlouva s ČD (kde jezdí vagonky 560). Tj. záleží jestli se časově potká s koncem smlouvy ČD ve Zlínském kraji, kde jezdí Sysel+lokotka a vagonky (do 2023 Přerov – Hodonín (Břeclav))… Plus faktor konce smlouvy ČD ve Zlínském kraji VIzovice-Zlín-Otrokovice, kde jezdí vagonky RegioNova taky do 2023 … viz zdejší dnešní článek, že zhruba ve 2024 začnou stavební práce na těchto kolejích do Vizovic. Kromě natažení pavučinky nad kolejemi se prý bude dělat taky železniční tunel (několik set metrů). Nicméně ten základní problém by byl – kolik si dodavatel řekne za to,… Číst vice »

Axel

„SaulGoodman“ např. se to bude na linku VIzovice-Otrokovice, neboť nynější stav je přechodný = čeká se na pavučinku nad kolejemi plus další vylepšení… Osobně bych si uměl představit, že by vagonky včetně Sysla mohly jezdit Zlín-Olomouc = což by mělo zabrat zhruba jako z konečné na konečnou v metru B (Černý Most – Zličín). A podle toho kolik cestujících se povede nalákat, tak budou navyšovat počet vagonku mezi Syslem a lokotkou… Neboť opravdu velice těžko odhadnout, až železniční doprava v městě Zlín se zlepší z nynějšího podprůměrného stavu. Pokud by ze Zlína, z jednoválců přesedlo do vagonků 1/10 pasažérů, tak… Číst vice »