egoe-plus
Dopravci Železnice

České dráhy po porážce v Plzeňském kraji písemně pomluvily vítěze soutěže

Vizualizace motorového vozu Stadler RS1 v barvách Plzeňského kraje. Foto: GWTR
Vizualizace motorového vozu Stadler RS1 v barvách Plzeňského kraje. Foto: GWTR
České dráhy byly v Plzeňském kraji v soutěži dražší. Zdroj pochybností o nabídce konkurence neobjasnily.

Představenstvo Českých drah zaslalo hejtmance Plzeňského kraje Iloně Mauritzové dopis, ve kterém označilo nabídku svého konkurenta za méně důvěryhodnou než od státního dopravce. Stalo se tak poté, co České dráhy prohrály v elektronické aukci soutěž o linky v provozním souboru Pošumaví a vítězem se stala společnost GW Train Regio (GWTR).

Redakce má dopis podepsaný předsedou představenstva Ivanem Bednárikem a členem představenstva Jiřím Ješetou k dispozici. České dráhy jeho odeslání potvrdily.

„Z veřejně dostupných zdrojů je dostupná informace přímo od předsedy představenstva GWTR, že nově vybraný dopravce v současné době nedisponuje vozidly pro realizaci dopravních výkonů v tomto provozním souboru,“ uvádí v dopise. Současně upozornily, že vozidla Stadler RS1 nejsou pro nasazení v provozním souboru Pošumaví jistá. „Dle našeho názoru je takto vypočtená kalkulace a celkově nabídka bez zajištěných vozidel oproti jasné nabídce Českých drah méně důvěryhodná,“ napsalo vedení ČD.

Dopis napsalo vedení stejné firmy, které například slíbilo Olomouckému kraji už od prosince 2019 nasazení modernizovaných vozů Stadler GTW, dosud nejsou ani všechny v provozu.

Předseda představenstva GWTR Peter Bosáček nechtěl dopis komentovat, protože ho nemá k dispozici. „To, co jsme Plzeňskému kraji nabídli, samozřejmě dodržíme,“ řekl Bosáček.

Deník Zdopravy.cz požádal České dráhy o vyjádření, na základě jakých faktů tvrdí, že nabídka konkurence je méně důvěryhodná než jejich. „Ano, vedení Plzeňského kraje jsme zaslali dopis, ve kterém jsme upozornili na to, že podle veřejně dostupných zdrojů nemá společnost GW Train Regio ve svém vlastnictví vozidla RS1, která byla Plzeňskému kraji a médiím prezentována. Podle dostupných informací navíc nemá jejich pořízení ani smluvně zajištěno,“ řekla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

Pro České dráhy nejde přitom o nezvyklý postup, že uzavírají smlouvy s kraji bez toho, aniž by měly již kontrakty na nákup nových vozidel. Dohody s některými uzavřené už loni a předloni obsahují například pasáže o nasazení nových motorových jednotek, smlouvu na jejich nákup uzavřely České dráhy až letos. V případě Plzeňského kraje došlo navíc i k rok a půl dlouhému zpoždění při nasazení nových vlaků na spěšné vlaky Plzeň – Karlovy Vary.

Dopis na Plzeňský kraj odešel jen krátce poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zamítl žádost Českých drah o vrácení části kauce ve výši 28 milionů korun za prohrané řízení o podmínkách soutěže kraje. GWTR v soutěži na pošumavské tratě nabídl u desetiletého kontraktu průměrnou cenu 155,94 Kč za kilometr v takzvané brutto smlouvě, u které jsou příjmy z jízdného plně kraje. Jde o výsledek, který dokazuje pozitivní efekty otevřených soutěží v dopravě na veřejné rozpočty. První rok bude GW Train Regio jezdit za cenu 142,45 Kč, což je o 1,95 Kč více, než dosud jezdí České dráhy na těchto tratích regionovami.

263 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milanmid

Až české dráhy propustí 70% úředníku s ministerstev a krajů a pak to půjde dobře !!!

Jan

Má zkušenost léto s kolem na Šumavě až do 3 vlaku jsme se s kolem s rodinou dostaly – sice letní patráky nebyla žádná krása, ale vždy se tam všichni vešli.
Ale jinak pravda ČD pod novým vedením se zatím v soutěžích moc nepředvedlo.

Nemo

Pokud budeme trpěliví, čas sám ukáže, jak to dopadne. Můj odhad je, že po rozpačitém startu se po několika měsících vlaky rozjezdí bez vážnějších nedostatků.
Bez dokladace přesného textu dopisu jen se znalostí rámce obsahu by se vše mohlo i zvrhnout na pomluvu skutečnosti, že jeden subjekt pomlouvá druhý.

kosmik68

Proč pomluvily? Motorové vozy jsou v situaci v jaké jsou….Prostě výrobce to nyní vyrobit neumí a stejně jako se neumí vyrobit auta aby splňovaly požadavky na kde co. Pak musí jít výrobci do podvodů a ohýbání fyzikálních zákonů. A ti tatatři v Bruselu za milionové platy se jen smějí.

Avlaky

Vy jste asi nepochopil že půjde o ojeté RS1

Pavel

Tak oni to soukromí dopravci taky nejsou zrovna žádná sláva, viz třeba Arriva. A nejen ona. Ani Jančura není zase takový terno. Chce to trochu objektivity a ne mít klapky na očích a jen nekriticky chválit. ČD samo nevyjímaje.

Strojvedouci

Strojvedouci

Michal Dědek

Pane Sůra, mohl by jste ten dopis prosím zveřejnit? Děkuji

Michal Dědek

Lze tedy tyto informace ověřit jiným způsobem? Jako novinář jistě nemusíte zveřejňovat své zdroje, ale svá tvrzení by jste měl prokázat.

Jméno*

Vyjádření ČD z článku nestačí? 😀

milanek

Bojíme se, že neposkytne. Viz § 11 odst. 2 písm. a) zákona o svobodném přístupu k informacím.

David Gajda

Dobrý den.
Pane Sůro, zdáte se jako dobře informovaný člověk
. Mohl byste potvrdit, či vyvrátit informaci, která se šíří internetem i mimo něj, že na ministerstvu dopravy působí jako poradce i pan Jančura, majitel RegioJetu ? Lidé, kteří tuto informaci šíří se dušují, že je ověřená. Pokud tomu tak je, nevidíte to jako ohýbání nezávislosti v rozhodování o železniční dopravě ? Tedy pokud nějakou takovou informaci máte.
Děkuji

Ondra L.

Tak tomu se rika strelba do vlastni nohy

Avlaky

Přesně viz stadlery pro olomouc

Nechápu

Umět si přiznat porážku, i to je svým způsobem vítězství. 😉

(u trapných ČD to ale nečekejte)

Jedem

Chci vidět nová vozidla od RJ ÚK. To si počkáme ještě tak pět let.

Pe.tr

Zrovna zde to má RJ ovšem příkladně ošéfované . V dané smlouvě by se nádražáci mohli nechat proškolit , odnese to do jisté míry sníženým komfortem cestující ,ale i ten si oproti dřívějšímu stavu nepatrně pomohl . Chce se dívat dopředu a z minulosti se poučit , nikoli brečet a pomlouvat .

Jirka

A proto jezdí v Žatci KŽC (810) místo souprav Landerbanu… Tomu se říká zvýšení kultury cestování.

bkv

A proto v Plzeňském kraji už rok a půl čekají na vlaky ČD… Tomu se říká zvýšení kultury cestování.

Gwann

cestujícího nezajímá, že to kraj míň stojí, když jezdí zablešeným olítaným šrotem místo vyvoněného nového vláčku.

Chronosphere

A co tím chcete říct? Koho má zajímat,co vás nezajímá? Vše je o penězích. Prosaďte na svém kraji ať seberou peníze třeba školám nebo nemocnicím a dá je na ty vaše vyvoněné vláčky. Nebo máte na mysli nějaké jiné řešení?

Avlaky

A za to může RJ nebo výrobce?

Gwann

u pranýře panterového na spěšných vlacích za to může asi výrobce a taky tu stojí modří na onom sloupu hanby.

Jirka

Souhlasím. To co u nás jezdí, je špinavé a mastné od čmoudu nafty. Kde jsou ty nové PESY. ČD měla své Regionovy alespoň čisté.

bkv

A Regionovy nejsou špinavé a mastné od čmoudu nafty?

Jirka

Tak se přijeď podívat, jak špinavé soupravy má Vančura. A to od začátku provozu ze Žatce do Mostu.

Gwann

nevím, jak dlouho pesa ty svoje vlaky schvalovala v helmutárii. ale to ostatně škoda taky…tam je to standard

Daniel Mach

Ze strany ČD to není příliš taktické. Pokud by GWTR nedokázaly nasadit včas požadované soubory, tak ČD budou potížistou, ale ne druhým v pořadí. Vedení ČD by se mělo zamyslet nad tím, jak snížit náklady a zkusit něco okoukat u konkurence, která je poráží, ale nepodráží.

Pajos

A kdo bude druhý na řadě?

Lukáš

To už může určit kraj jak chce. Nikdo mu zatím nezakázal uzavřít smlouvu přímo.

hirem16

Za rok a půl mají vyjet, nemají jediné vozidlo a ani smlouvu. Nemají žádnou strategii, kde budou vozy deponovány a nic se neřeší. Takže to bude jako s Arrivou, vše na poslední chvíli ? Já vám nevím, mě to GW přijde jako cirkus.

Daniel Mach

To samé se tvrdilo u Pošumavských lokálek, a ejhle, oni tam fungují a bez problémů.

MLB

Já tam tedy z pohledu cestujícího zažil problémů víc než dost. Je pravda, že poslední zkušenost je 2 roky stará, tak budu věřit, že se od té doby tak zázračně zlepšili…

noerf

Vzhledem k růstu počtu cestujících na Šumavských linkách je evidentní, že cestující nemají s GWTR problém.

Pajos

A není to způsobeno tím že víc lidí jezdí z jasných důvodu na dovolenou v ČR tedy i na Šumavu a to tu dopravu přirozeně využívají?

Jiří Kocurek

MHD hlásí pokles, lidi přešli do aut. Kraj vedle kraje, město vedle města. Vyvozovat závěry bez sčítání ve voze … raději nic.

Pajos

Vlastně nevím co tím chcete říct 🤷

Petr62

Něco o entropii.

Hon

Za rok a půl? Není to náhodou od 12/23? Tudíž někdo neumí počítat?

Marty

Prosinec 2023 je za 2 a 1/2 roku matematiku

Vašek

ČD vždycky byly žumpa a jsou i nadále.

Majkl

Pomluva? Trochu bych mírnil slova a byl více nezaujatý být na místě autora tohoto článku.

Pražák

Jak jinak nazvat negativní tvrzení o jiném subjektu pro nějž nemám jediný důkaz? Ve slušné společnosti se to nazývá pomluva. Vedení ČD tímto kleslo na úroveň drážních odborů.

Makl

Tak pokud to zjistili z veřejně dostupných informací tak bych řekl, že to pomluva není. Jinak je to spíše směšné než pomluva.

Aaabbb

Vždyť to bylo vyjádření GWTR z médií, že ještě vlastně neví jaké tam mají jezdit vlaky… Tak jaképak cucání z prstu? Nevidím v tom žádnou pomluvu, jen konstatování faktu.

omartin

Zveřejnění informací s pravdivým základem, podaných překrouceně = v nepříznivém světle nazýváme nactiutrháním,
zveřejnění nepravdivých informací (v nepříznivém světle) nazýváme pomluvou.

Leinad

Uvidíme až provoz (ne)začne.

Platón

Nakonec tam místo vlaků pošle kraj autobusy a bude klid.

Cestující

Uvidíme provoz. Aby to nebylo jako u nás na Louncku. Landerbahn s 810, v retro stylu od kžc. A pro nedostatek souprav autobus, nebo taxi a ten autobus vám projede ta zády, ani nevíte o žádné mimořádnosti.

JirkaM

Nedostatek souprav na Lounsku je především z důvodu modernizace která bude u všech jednotek dokončena letos a vše je podle smlouvy 🙂

T478.5

A o té modernizaci se nevědělo předem, aby se zajistilo nějaké rozumnější záložní vozidlo, než retro 810?

Majkl

Ať si hází na po sobě dopravci a jejich fanoušci exkrementy jak chtějí, ale zrovna mimořádnosti, výluky a přepravní výkyvy zvládá nejvíc tedy ČD.

Robert

Pokud si dobře pamatuji tak přímo na tomto webu pan Bosáček z GWTR nepokrytě informoval že ještě není jasné čím to bude jezdit. A kalkulace se pochopitelně daleko lépe dělá, když znáte vozidlo a tedy i jeho hmotnost, spotřebu, udrzbove plány, dojezd a pod. než když nevíte co seženete a nasadite. V tom pomluvu nespatruji a pokud to pomluva je tak bych čekal nějaké trestní oznámení neboť pomluva je trestný čin. Jestli spíš není pomluva titulek k tomuto článku……

Ares

Pro GW rozhodně není RS1 neznámé vozidlo.

dejf

nechápu že se pod to pan bednárik podepsal. já bych to vyhodil z kanclu s doporučením, ať si daj na hlavu mokrej hadr. nazval bych to tak že se solidně odkopal.
je mi to líto, na začátku na mě působil jako fér člověk.

Leinad

Za daleko horší považuji, že místo snahy o získání/udržení jiných zakázek, kde to má cenu, tady neefektivně kope.

Platón

Proboha, GWTR? V tom případě to můžu dělat taky a do jiné soutěže se přihlásím s drezínou.

Kubrt

Pozdě, soutěž už proběhla. Zkus to příště.

Platón

To slovo jiné tam píšu asi pro p*del co?

Jackub

Celé jste to asi vymyslel tou vaší p*dělí… 🤔😇

Platón

Vy jste při psaní vašeho příspěvku evidentně přemýšlel pohlavním údem.

Jackub

Tak to by mě opravdu zajímalo, jak jste na toto přišel… Zvláštní asociace… 🤔 Nebo je toto spojení pro vás naopak naprosto přirozené? 😇

Platón

Vy si ze mě tu p*del evidentně děláte…
Na to jsem přišel tak, jako předtím vy, když jste bloumal nad tím, čím jsem asi vymyslel můj původní příspěvek….

Majkl

Tak se uklidníme a vrátíme se každý do svého chlívku souhlasíte?

Pod pokličkou

TECHNICKÁ: Chci se zeptat pana redaktora, proč nebyl ponechán můj příspěvěk k diskuzi, v němž byl zároveň uveden technický dotaz, žádost, o prověření technického zajištění diskuze, protože jsem popsal na vícero počítačích snahu při čtení a psaní na tento web o aktivaci webové kamery na PC. Dotaz byl směřován jak na prověření, tak na případné poskytnutí informace proč se tak děje, (bez souhlasu a za jakým účelem). Prohlížeč používám Firefox, bezpečnostní balík je od Esetu, nebo Nortonu, dle stroje. Jejikož jsem toto pozoroval na různých strojích při stejné situaci, napadá mě, že požadavek přijde právě skrze tyto stránky. Děkuji za… Číst vice »

Pod pokličkou

Děkuji za odpověď, kterou si z dovolením zadokumentuji a budu pátrat dál, který proces, program, podporogram, či webová stránka jí tedy spouští. Odbočím, čistě technicky to nemožné není, proto jsem se zeptal. Pro upřesnění, kamerka se nespustí hned po otevření a čtení, ale po delší, více jak minutové aktivitě a po uzavření panelu následně na to LED indikace činnosti kamery opět zhasne.
Stáhl jsem potřebné nástoje ke zjištění, v případě nalezení a identifikování stavu Vás bude zpětně informovat.
Pěkný den!

Juraj

Pro využití webkamery ve webovém prohlížeči, pomocí tzv. HTML5 Media Devices API, se vyžaduje výslovný souhlas uživatele. Tento web žádný takový skript neobsahuje a o přístup ke kameře se nepokouší, ale samozřejmě není vyloučeno, že uživatel v minulosti odsouhlasil použití kamery na jiném webu, který běží v jiné kartě. Tak nebo tak jde v prohlížeči přesně zjistit, které weby přístup mají povolený. Stále platí, že bez VÝSLOVNÉHO SOUHLASU se kamera ani nezapne. Pak taky stojí za zvážení zjistit, jaká jiná aplikace může právě kameru využívat. V každém operačním systému existuje způsob, jak to zjistit – pro Windows 10 např. http://www.onmsft.com/how-to/how-to-see-which-apps-are-using-your-webcam-in-windows-10… Číst vice »

Pod pokličkou

Uvedené je mi známé, povolení k webkameře jsem udělil pouze aplikaci SKYPE, která je ale neaktivní. Pak je tu ale souvislot s uzavřením otevřeného panelu s tímto webem a deaktivací kamerky. v jiných panelech byl otevřen seznam.cz a web o chování zvířat, ty ale zůstaly otevřené.
Rohodně bych to nanazýval konspirací, spíš záchytem možného chování webu, dle mého soudu hodného prověření.
Nepamatuji si, že by semě někdy WEB ptal na možnost použití kamery

Jiří Kocurek

Hmm. Zkoušel jste, zda se připojujete přímo na stránku a ne přes prostředníka?

$ host www.zdopravy.cz
www.zdopravy.cz is an alias for zdopravy.cz.
zdopravy.cz has address 68.183.66.27
zdopravy.cz mail is handled by 10 wes1-mx-backup.wedos.net.
zdopravy.cz mail is handled by 1 wes1-mx1.wedos.net.
zdopravy.cz mail is handled by 1 wes1-mx2.wedos.net.

Ještě by to mohla dělat nějaká reklama, ale o tom pochybuju.

Pod pokličkou

Tak předpokládám, že se stejně jako k dalším připojuji, jsem trvale připojen, přímo, Eset to potvrzuje … .
Jenom jako, zkusil jsem vyhledat tu IP adresu 68.183.66.27, takže prý Amerika, zdopravy.cz, což je OK, ale zarazila mě stopáž http://www.zhengmili.com, kde sice tváří se jako nedostupné, ale záznamy mají jak z 7.2019, tak třeba 25.2.202, jinak samé čínské znaky.
Reklama, a že jich je požehnaně, mě také napadla, jenže ta se aktualizuje snad po každém novém načtení, takže najít tu konkrétní je skoro nerálné, ale zase by to odpovídalo té náhodnosti

Josef J.

Dobrý den. V této stránce je vložen externí skript https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js . V minulosti mi antivirový program zachytil (při prohlížení úplně jiného webu než zdopravy.cz) pokusy o neoprávněný přístup k prostředkům počítače ze skriptů spuštěných prostřednictvím toho zmíněného. Nevím, zda javascript může aktivovat webovou kameru, ale pokud protivirové programy tvrdí, že něco takové zachytily, jako laik bych to úplně na lehkou váhu nebral.

Bespi

Obecne tohle prolinkovavani skriptu nekam do haje, je zlo. Internet by bez tehdle nesmyslu by podstatne rychlejsi a bezpecnejsi.

Jackub

O co vám vlastně jde? 🤔

Pod pokličkou

Jednak o tu popsanou skutečnost, její prověření, protože dneska není problém napadnout ve webovém prostoru snad cokoliv – tedy rovina upozornění na možnost nestandardního chování webu. A dále trošku o to, že aniž by původní příspěvek v zásadě neměl potenciál k zabránění zveřejnění, readaktor usoudil, že je to „technický nesmysl“ a smázl to. Pochopím takové chování a jednání u vulgarit, urážek, ale u obecné diskuze, názoru, popsání dotazu na technické zajištění, mi to smysl nedává. Je to věcí pohledu a pravidla, co se mi až tak nelíbí, tak smažu. Je Autor – jeho volba, možná právo, já uživatel, pro mě… Číst vice »

Josef J.

Řekl bych, že je to téma, které se nehodí do diskuse k článku, který se toho netýká, ale je zralé pro přímé poslání provozovateli webu. Jenže kontaktní formulář ani e-mailovou adresu tady na webu nenacházím (pominu, že třeba mohu mít odjinud, což běžně čtenář nemá).

MartinS.

Pokud máte možný technický problém s těmito stránkami, asi by bylo vhodné použít e-mail info@zdopravy.cz (dohledatelný na těchto stránkách) a zeptat se tam. Potom můžete soukromě o problému s někým z redakce diskutovat. Nechápu, proč máte potřebu psát technický dotaz do veřejné diskuse, která s tím absolutně nesouvisí. Potom se nedivte, že je Váš příspěvek smazán jako nesouvisející s tématem. Být administrátorem této diskuse, udělal bych s Vaším příspěvkem totéž.

Pod pokličkou

Jenže moje tenchnická poznámka, dotaz, byl součástí věcného příspěvku k diskuzi, tak proto jsem se ozval znuvu a zde, stačilo teoreticky příspěvek moderovat a smazat pouze technickou část. Já zase nechápu, když vy nechápete, ale máte potřebu mimo to vaše chápání reagovat. Věnoval jsem tomu dnes chvilku času a rozhodně jsem nenabyl jistoty, že uvedené není možné a jedná se o „technický nesmysl“. Tato zkušenost mě ale ponaučila a už chápu proč tak letí všemožné přelepky a krytky na webkamerky a snímače na mobilech. Asi bych to čekal u stránek s například erotickým obsahem, nelegálním SW a tak, ale do… Číst vice »

Petr

Asi mají za sebou výlet na kolotoče . Stále nahoru dolů . Jestli to tam nebude ve zdech . K čemu je takový dopis dobrý , když už nejsou ani uliční výbory .a nedokáží si představit že projedou ty nové vlaky v Praze .

Avlaky

Důležité je že ČD přesně podle smlouvy jezdí už druhým rokem s 12ti stadlery v Olomouci

xyz

S těmi Stadlery, které vyfoukly Jančurovi, který tak v Ústeckém kraji „zatím“ nasazuje vysokopodlažní jednotky, protože slíbené nové jednotky od Pesy mají skluz. 🙂

noerf

Akorát, že Regiojet je měl nasadit od prosince 2021 a dostane smluvní pokutu, kterou zaplatí pesa. Čili pro kraj je to jistá kompenzace. Kdežto v olomouckém kraji to na žádnou smluvní pokutu nevyadá.

Zaro84

v OL Kraji již byla ponížena platba. Takže sankce tam již udělena byla.

Gwann

pokud ji pesa zaplatí. ale spíš zaplatí. jen se trochu těším, zda zdejší žlutomilci připustí, že tohle jejich idol poněkud překalkuloval (obdobně jako ty obtížně opravitelné klumpry co stojí všelikde)

Avlaky

Tam jde o to že ČD samo není schopno zajistit příslušné jednotky, ale naváží sebzabto do ostatnich

Jarda

vypadá to, že ČD jsou dost nervozní….no aspoň vidí své schopnosti

Avlaky

Ještě že ČD měli má R23 zajištěné ty pantery…

To že na ně měli opcí tak neznamená že je museli objednat, a ikdyby je objednali tak je nemusí nasadit

(Pan Bednařík na mě v rozhovoru působil dobrým dojmem, ale teď vidím že je stejný k**** jak jeho předchůdci)

pkajetan

Rozšířil bych to na celý systém vedení tohoto státu, od leva do prava a zpět. Jeden kokotor vedle druhého. Slovu kokotor pan Bednářík musí rozumět – používá se hojně na středním na Slovensku.

Jaaaa

Třeba už ho stihli semlít…

On.

Zajímavý článek,tolik komentářů od pana Sůry ještě pod žádným článkem nebylo. Další statistickou anomálií je že nejvíc komentářů pan Sůra píše pod články proti ČD. Někdy má pravdu,ale pravidlem je velká tendenčnost a bombastické titulky.

Avlaky

Pan Sůra si může psát co chce

glosátor

To je (bohužel) pravda, protože tím se fakticky nadřazuje nad jiné přispěvatele, jimž přitom nemálo příspěvků právě on likviduje.
Jako autor textů má samozřejmě právo psát do textů (článků), co chce, ale jako „pouhý“ přispěvatel v diskusi žádná větší práva než ostatní přispívající mít nemá, a pokud si je usurpuje, je tady něco špatně.

MartinS.

Každá solidní diskuse na internetu má svého administrátora/moderátora, který jí čistí od plevelných příspěvků. A ten má vždy větší práva. Tak je to správně proto, aby se diskuse držela tématu a aby se nepoužívaly vulgarismy, osobní výpady apod. Můžete hádat, kdo je jím na tomto webu 🙂 Navíc, jako autor se celkem logicky vyjadřuje i k tomu, co zde píší mnozí diskutující, kteří si z článku přečetli sotva titulek, ale mají pocit, že by o tématu měli diskutovat.

Bohumil D.

V tom případě jste se měl vyjádřit i k příspěvku Hezky česky, který je nacionalistický. Předpokládal jsem, že tento server se národnostním hodnocením chtěl vyhnout.

Jarda

Nechápu, absolutně nechápu. Včera jsem tu České dráhy nadšeně pochválil za jejich nákup nových vozových souprav. A hned druhý den si to ČD musí takhle pokazit… Opravdu neuvěřitelné a naprosto dětinské chování. Stačí připomenout koženkovou linku R9, která je pro České dráhy vyloženě ostudná. ČD nemají žádné právo kritizovat vozovou soupravu ostatních dopravců. Jenom pro jistotu doplním, že jsem věrným zákazníkem Českých drah.

Luke

No, ale pokud na R9 a R17 MDČR požaduje jen tohle, tak se není čemu divit.

R9 mi teď „papírově“ přijde celkem dobrá (moderní Aee a Bee), jen u nás v Brně neumí vocásci z OCP ani postavit soupravu správně, protože OCÚ neumí opravit vozy.
Ale nebál bych se, na těchto dvou linkách by se brzo mělo ukázat zlepšení 😉

Lech Malý

… a tak se tchoř rozzlobil, a pěkně z ostra do Plzeňského kraje napsal: ‚Smrdí vám to tam. Měli byste si vyvětrat!‘

Jézeďák

Zajíc, syslík, veverka a krtek uzavřeli s tchořem obranný pakt proti lišce. Žilo se jakž takž i když liška si žila líp. Jednou si zajíc usmyslel……………………..Šimek – Grosman 1968

Tomáš Záruba

„Smrdí to tady,“ řekl tchoř. „A já se odsud nehnu, dokud všechen ten smrad řádně nevyvane…“

xyz

A až vyvanulo, tak požadoval novou soutěž či nový „rozstřel“. 🙂

Tomáš Záruba

Ty mínusové body jsou od těch, co Jézeďákem zmíněné neznají, a tedy nechápou, že jen upřesňuji citát? 😀

Gwann

tak nazval pomluvou sdělení, že GWTR zatím nemá vlaky a nemá je pod smlouvou, bych si osobně netroufnul. protože to vypadá, že napsali pravdu. minimálně fakt, že vozidla nemají je zcela nesporný. a asi chtějí kraj vyprovokovat, aby si GWTR hlídal, že ty vlaky fakt začali zasmluvnovat. zda to za dané prachy vyjezdi nebo ne…to už mohli nechat bez komentáře, jejich boj. jakkoliv ani to nemusí být mimo mísu. a zmotat to s hříchy předchozího vedení, které třeba vlaky dokázalo koupit ale nedokázalo zprovoznit (GWTR), nekoupilo (Desiro do Kladna, Příbrami aj), no nevím. proč nejezdily včas nové vlaky na daných… Číst vice »

Facepalm

Pomluvu lze v tomto případě spatřovat už ve faktu, že velení modrý armády podsouvá kraji, že běžný postup (který navíc samo jinde zvesela uplatňuje) je něco podezřelého. Prostě naprosto chucpe chování. Kdyby raději stejnou energii věnovali provozování drážní dopravy…

Gwann

tuhle formulaci si mohli odpustit. asi i měli. ale že by někomu reálné uškodila, to pochybuji. pokud by na základě tohoto změnili vítěze souteze/rozstrelu či co to bylo, tak bych měl vážně pochyby o soudnosti vedení kraje. ať si CD tohle posílají. jen riskují, že ostatní dopravci budou tohle posílat na ně.

Bohumil D.

Důvěryhodnost se nerovná důvěra. Důvěryhodnost je korelována s pravděpodobností naplnění stavu k němuž náleží. Z toho vyplývá, klesá-li pravděpodobnost naplnění má klesat i důvěryhodnost a naopak. Což vyplývá z logiky významu slova.

mimoČD

podle úsudku ČD… ubrečenci by takové firmy řídit neměli…

Gwann

PPS: takže v případě spesnaku i podle vašeho článku za to může pozdní dodání vlaku Škodou Transportation. sám to píšete. tak proč za to plísnite CD? Věnujte se novinářský plnění smluv že strany Škody. Vc. kvality daných klumpru (viz ostuda se sysly – dveře, sněhem (sloni), vozy na Berlín s palubnim mechanikem aj)

Avlaky

Na R23 ČD taky neměli pantery a přesto podali nabídku

Arnost

Ceske drahy podle tadytoho pochybneho clanku nikoho nepomluvily. Je to samozrejme pitomost. Jediny kdo pomlouva, je autor tadytoho clanku. A za to jsou dva roky v lochu nebo zakaz cinnosti viz Trestni zakonik: § 184Pomluva (1) Kdo o jiném sdělí nepravdivý údaj, který je způsobilý značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, zejména poškodit jej v zaměstnání, narušit jeho rodinné vztahy nebo způsobit mu jinou vážnou újmu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok. (2) Odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou… Číst vice »

pkajetan

a ještě tam přidejte, že při psaní neměl roušku – – – – 🙁 Arnost, Arnost – znal jsem taky jednoho Arnošta, vysoká škola dopravní, přišel mi do zácviku jako nadějný výpravčí a po 14 dnech jsme zjistili, že není schopen vykřižovat dvě 700 m klády proti sobě na 530 m dlouhých dopravních kolejích…(což jsme my s nedochozenou a bruslařským kurzem pochopili během prvního dne zácviku) a tak šel dělat vlakového dispečera… P.S. už se těším, až dle výčtu vašich paragrafů půjde sedět celá vláda, PS, Česká televize a Rozhlas – ti je tady porušují už rok a půl, za… Číst vice »

Arnost

a co ma byt, ze je porusuji? Takze muzu i ja tebe pomluvit protoze to delaji vsici?

Gwann

vyhrožovat t.o., to už je mimo slušnou či jakoukoliv diskuzi.

ČD si tenhle list mělo odpustit, pokud nechtějí, aby na ně chodily podobné jinam. Možná ale chodí a jen se to neví a proto tak reagují, fakt nevím. celé mi to ale přijde jako bouře ve sklenici vody. že si na sebe takto navzájem stěžují, tak ať. obilí proto nebude nižší.

Rajče

Typicky bolševické praktiky ČD. Když jsem neuspěl, tak aspoň pomluvím toho úspěšnějšího namísto aby proběhla reflexe, proč neuspěli a pro příště se zlepšili.

Pod pokličkou

Rozhlédněte se kolem sebe, podívejte se jak funguje stát. Tam také vidíte nějakou reflexi? Tak proč by mělo jít zrovna ČD příkladem Vašeho řešení 🙂

Rajče

Protože ČD jsou na rozdíl od státu vystaveny konkurenci a jejich koláč zakázek se zmenšuje. A jestli se nevzpamatují, nedopadne to s nimi dobře.

pkajetan

Promiňte Rajče, ale ČD konkurence stále ZACHRAŇUJE, tím, že je alespoň z jedné strany bičuje k výkonu z letargie. Kdyby nezačal Jančura – jezdíme tady dodnes v koženkách a v 810kách od Aše až po Beskydy… a sereme si to vesele ze špinavejch hajzlů na koleje…
Bylo by dobře, kdyby to s ČD a všemi podobnými nepohyblivými molochy dopadlo stejně – tedy dle vás nedobře!

Rajče

Jinými slovy řečeno to samé 🙂 Já nemám s konkurencí problém, ba naopak. Rád bych na R12 po dvaceti letech jezdil v něčem jiném než v těch retro vozech co pamatují Husáka 🙂

ketchup1970

Kdyby danil každý včetně Kellnera v ČR a ne v Holandsku či na Antilech a Kypru, tak jsou peníze, kdyby netunelovali od kradení hajzlpapíru v nemocnici a papíru z kopírky po desátky na radnicích a magistrátech, tak taky máme na slušné vlaky. Holt nejsme tak strašní jako Balkán či Ukrajina, ale nejsme Švýcarsko.

ketchup1970

Všechna čest konkurenci, ale za stanovených téměř nulových toků peněz do železnice od počátku devadesátých let byl stále jasný posun k zlepšování na železnici. Již od komunistických respektive svazáckých iniciativ jakou byl Tatran, Košičan a Slovenská strela k Manažerovi EC Antonín Dvořák a zapojení di EC kategorií vlaků a k nákupu Pendolina. O něm si můžeme myslet svoje, byl to krok do neznáma, ale nelze souhlasit s tím, že tady by furt byly koženky. A kolik stojí kvalita na na železnici vidíme. Že se pan Jančura a i ČD vydali cestou obnovení a omlazení „šrotu“ je jasné. Ale jak jsme… Číst vice »

Jackub

Protože když se takto budeme chovat všichni, jak to tady bude vypadat? Jak se tady bude žít??! A taky proto, že ne každý má (naštěstí) na takové chování žaludek…

Pod pokličkou

„BUDEME“, čas budoucí, ve Vašem textu není aktuální, pokud to nevidíte, tak to tady už tak vypadá a žije se tak. Už dlouho dobu platí, že vyhraje ten, kdo se pozvrací poslední. Na to stačí sledovat týden zpravodajství, novináře. Lidem to zřejmě vyhovuje, nic s tím nedělají, ale rozhodně už to tu je. Nemusím s dopisem zcela souhlasit, ostatně se to po mě ani nepožaduje, ale nevidím žádný důvod, proč má být jedna firma z milionu v tomto prostředí jiná, jinak se chovat a nevyužít dostupné prostředky ke konkurenčnímu boji. ČD jsou vystaveny narozdíl od státu konkurenci, jenom a vždy… Číst vice »

Big Fat Fabulous Woman

Pro mě velké zklamání z jednání ČD, tak nějak bláhově jsem věřil, že pod Bednárikem budou dráhy jednat fér, ale bohužel no.

Pod pokličkou

Chápu osobní zasmušilost, nicméně, v demokratické společnosti, v té na kterou si tu celou dobu hrajeme, jsou veškeré prostředky nezakázané právním řádem přípustné. Ostatně v dřívější době, by jste se jen těžko veřejně dozvěděli, že taková komunikace vůbec existuje. Dnes o ní víte, můžete k ní vést diskuzi, z tohoto úhlu pohledu je to klasický a transparentní konkurenční boj

Leinad

Přípustné jo, ale co smysluplné?
Co si od toho ČD slibuje, že Plzeňský kraj změní rozhodnutí?
Jo pokud ČD ví že GWTR nevyjedou, a připravují se na „my sme to říkaly“ tak dělají dobře – to bych byl na jejich straně, ale nějak tomu nevěřím.

pkajetan

je otázkou, kdo rozsekal státní rozpočet a uděla z krajů malé mafiánské státy ve státě

-TR-

Jestli náhodou nevane vítr od SOSADu a FSČR. Zvlášť ta druhá organizace organizovala v roce 2018 docela ostrou kampaň proti GWTR na Šumavě. Pokoušela se zablokovat vyjetí cyklovozů, aby přeprava jízdních kol v letní sezóně selhala. Dokonce fungovala na K-Reportu armáda trollů.

V průběhu roku 2019 kampaň utichla, nicméně její aktéři nezmizeli.

Tom

Pan Sůra nemůže za to, jak se ČD chová. S jeho vztahem k železnici by zcela jistě rád psal o ČD pozitivně. Až se ČD bude chovat prozákaznicky, hospodárně a bude mít kvalitní PR, zejména díky práci provozního personálu, tak tu budou jiné články. Jsem o tom přesvědčen.

Facepalm

Kvalita českodrážního PR však končí u trdlování zaměstnanců za zvuků jakési odrhovačky…

pkajetan

Jaká trdlovačka, takové PR …

Tuzemák

Tak u toho jejich klipu bych čekal spíše hudbu – „Modrá je dobrá už je to tak…“
Ale chápu, že to nemohlo projít, když by to vlastně bylo od úhlavního nepřítele – Žlutýho psa. 😀

Pod pokličkou

Nemyslím, že zrovna v tomto konkrétním případě by se ČD chovala nějak nestandardně, v prostředí trhu mezi sebou v rámci konkurenčního boje jednají a chovají se násobně menší firmičky daleko, ale daleko hůře, ale také obdobně velké firmy a nadnárodní společnosti. Rozdíl je v tom, že jejich korespondence včetně vyjádření není transparentně na webu. ČD se budou chovat prozákaznicky, hospodárně s kvalitním PR, nejen díky práci provozního personálu, ale hlavně díky chování a jednání jejich vlastníka a správce, tedy našeho státu, MDČR. Toto lze změnit jedině malou šancí prostřednictvím nastávajících voleb, účastí v nich. I tak mám obavu, že jsou… Číst vice »

Jaaaa

„…přičemž sám má kontrolu, přímou kontrolu nad tím, kolik nabídne jeho dopravce…“

Je to sice nepřímá kontrola, ale… Bingo!

Facepalm

N K-repu je snad armáda trollů denním chlebem, ne? 🙂

-TR-

Ve srovnání s tím, co tam fungovalo před 3 lety, je to dnes jen slabý odvar.

Facepalm

Budu se tam asi muset podívat 🙂 Ale je pravda, že od tý doby, co tam zakázali anonymní příspěvky, se půlka tamních pacientů zcela evidentně přesunula sem.

Tony

Pan redaktor poslední dobou rád píše jen vše co se nepovede nebo uškodí ČD.

Jarda

No tak,pane Sůro…..

pkajetan

Myslel jsem, že Vás někdo obviní ze spousty článku s informacemi O LIBERCI a z Liberce a o Libereckém kraji a o Jablonci … a vy mezitím šijete jen do ČD… no to jsem blázen.. 😀 😀 P.S. Udělejte diskuzi jen pro registrované čtenáře a máte pokoj.
Možná i od mých keců, ale máte, tedy budete! 😀 😀

Facepalm

Abyste si z toho rozrušení nerozhryzal režijku….

Jarda

Včerejší článek o tom, že České dráhy objednaly nové vozové soupravy pro dálkové tratě, jste nejspíš minul. Osobně jsem tuhle investici přivítal a byl z toho nadšený.

pkajetan

jako, že tady budou frčet 230 km/h?
Já bych raději objednal nové motoráky pro vedlejší tratě, ale každému radosti dle gusta…

On.

Je zbytečné že ČD klesly tak hluboko, na druhou stranu bohužel mají pravdu. Z minulého oslavného článku že ČD nevyhráli bylo jasné, že vítěz výběrového řízení zná náklady na vozidla která nemá a ani je nemá nijak smluvně podchycené a jen se spekulovalo jaká vozidla to budou a kde se vezmou. Nejistota zda vítěz bude schopen plnit smlouvu je veliká.

On.

Např. na Šumavě opravdu jezdí jen slíbená vozidla a nebo jsou v provozu permanentně záložní vozidla?

Pepík

No kdyby jezdila 100% slíbená vozidla, tak asi odpovíte. Takhle nepřímo přiznáváte, že tomu vždy není. Nebo vás tato věc, jestli dopravce dodržuje to co sliboval, nezajímá ? Nebo vás to zajímá jen u některých dopravců ????

Dopravní expertka

Jsem ráda, že to někdo zmiňuje. Proč by jinak dopis posílali? Všechna vozidla přicházející v úvahu jsou již vázána smlouvami o smlouvách budoucích. Až Bosáček vytáhne „trumfy“ i v Pk, tak se budou divit, že lepší vlaky mají dva díly, jeden motor, úzké dveře a vysokopodlažnost. Ostatně jako jejich vozidla na šumavském jihu. Kde už ani nemusí platit pokuty za neplnění smluv. Tam už je to vlastně jedno. Na to se, pane Sůro, ptejte a sdělte nám, co chystají.

LiborV

Jenže ČD se legálně k informaci kde všude jsou v zahraničí RS1 zasmluvněny a kde bude k jakému datu vyměněn nějaký počet RS1 za modernější vozy nemají šanci dostat.

Dopravní expertka

Legálně, nelegálně, domnívám se, že to je úplně jedno. Pro nic za nic ten dopis nenapsali – kdyby si nebyli jistí.

Dopravní expertka

Vozů Stadler Regio-Shuttle RS1 (pro které byla soutěž vypsána) není zase tolik, aby se nedaly prolustrovat. Koneckonců jsou nejlepší možné z toho, co se sem v rámci second – handlu mot. vozů dováží. Tudíž je o ně velký zájem. Není divu, vymýšlel je manžel;-) V těch zakulacených neslyšíte vlastního slova, klepou se, dvoudílné zase mají dvířka jako pro děti, vržou a páchnou plísní. Asi jak někde dlouho postávaly auf Gleise richtung metallschrott. Tramvaje na naftu nezmiňuji, to je ubohá drezínka.

rtep

Z pohledu šumavského cestujícího mohu informovat, že bohužel jezdí v naprosté většině případů slíbená vozidla. Ta záložní nabízí ale výrazně větší pohodlí.

-TR-

Vina je na straně Jihočeského kraje, který si v letní sezóně objednal příliš nízkou kapacitu. Je třeba to vidět v kontextu snah Jiřího Zimoly (dříve ČSSD), tehdejšího hejtmana, o postupnou likvidaci železniční dopravy v jižních Čechách.

Nasazení jednotek 628 byla iniciativa dopravce. Šlo o logický krok, kterým se vyřešil problém s kapacitou, byť i za cenu, že nebyly dodrženy všechny standardy. V současné době je nasazení jednotek 628 legalizováno smluvním dodatkem, který bylo možné uzavřít po Zimolově politickém pádu.

rtep

Jihočeský kraj dlouhodobě nelikviduje pouze železniční dopravu, ale veřejnou dopravu obecně. Integrovaná doprava je zde cizím a sprostým slovem.
Bohužel se tak děje napříč politickým spektrem a je jedno, zda je u koryta Zimola nebo Kuba. Oba jsou pouze loutkami.

Pavlíkov, Modřejovice

Kapacita už kraj nezajímá.

Jackub

Myslíte něco, jako se děje na R19? 🤔

Pod pokličkou

Zkusme si položit opačnou otázku, kde na trhu s vozidly jsou k dispozici aktuálně slíbené motorové vozy, kolik dopravců je jako použité, v potřebném množství prodává.

Lukáš

Proč by dopravce chodil do soutěže a riskoval pokuty a „diskvalifikaci“ v dalších soutěžích, kdyby nevěděl, kde vozidla vezme.

Pod pokličkou

Proč šly firmy do soutěží a podobných akcí i v době nouzového stavu na dodávku zdravotnického materiálu, roušek, respirátorů aniž by do té doby měli jakékoliv zkušenosti, kapitál od 1000,- do 10000,- Kč a přesto vyhrály zakázky v řádech milionů ….

Lukáš

To trochu porovnávate hrušky se švestkami. A ty firmy na zdravotnický materiál dávaly i bankovní záruku v hodnotě desítek milionů?

Avlaky

Důležité je že ČD přesně podle smlouvy jezdí už druhým rokem s 12ti stadlery v Olomouci

Laik

Titulek článku zbytečně bulvární, snaha ČD úsměvná. Článek a dopis zbytečné, ztráta času. Bednárik tímto příliš nepřesvědčil.
Snad má Plzeňský kraj dobře nastavenou smlouvu pro případ neplnění.
Těším se na zajímavější články.

Hon

Ještě GWTR získá turistickou linku na Moldavu a spěšné vlaky ze Žatce do Ústí a Bednárika trefí šlak.

Toor555

Stát má svojí dopravní firmu, tak proč ji nechává mimo, a najímá si soukromníky? Protože ti co jsou u vesla chtějí zprivatizovat i to málo co zde ještě zbývá. A budou zajišteni. Češi proberte se,toto je rozkrádání v přímém přenosu.

xyz

Plzeňský kraj nemá žádnou svoji dopravní firmu.

Z pohledu tohoto kraje jsou ČD, a.s., úplně stejně cizí firmou jako GW Train Regio a.s.

Petr

Plzeňský kraj je organizační složka státu hospodařící s penězi daňových poplatníků, stejně jako ČD, které zase patří pod MD. V soukromé firmě by bylo nemožné aby zakázky které jsou schopní plnit pomocí 100% vlastních dcer předávali konkurenci. Tam by to znamenalo přinejmenším vyhazov zodpovědného manažera, příp. trestní stíhání za porušování povinností při správě cizího majetku.

Kernteriér

Neskutečný blábol. Pokud mám firmu a je pro mě výhodnější nějakou část jejího chodu zajistit externě (třeba proto, že na celého člověka a auto by se to nevyplatilo, zatímco najatá firma jezdí pro dva a více zákazníků), tak by naopak musel manažer letět, pokud by to externě nezajistil.

Pod pokličkou

No ale to jste právě vysvětlil princip fungování státního dopravce a to, že ani když je pro vás výhodnější to takto provozovat, tak to stejně dáte někomu třetímu. Otázka zůstává, proč?

Jan Sova

Pokud máte aparát a materiál, který vás v soutěžích předem diskvalifikuje, protože na lepší aparát a nový materiál nemáte a mít nebudete, tak to prostě musíte pustit.

Juraj

Protože – jak ukázala soutěž – není to pro objednavatele výhodnější.

Je nutné už konečně pochopit, že to není „státní dopravce“. Je to akciovka vlastněná státem, která si na své formě vždy velmi zakládala, hlavně když měla zveřejnit nějaká čísla – což by třeba příspěvková organizace musela.

Kernteriér

A v čem je to výhodnější? Že za to zaplatím víc, ale budu mít dobrý pocit, že tím živím nadpočetný aparát, co o této trati slyšel tak maximálně v rádiu?

Pod pokličkou

Nerozumíme si, výhodnější by to jistě bylo, otázkou je proč tomu tak není. neplatil bych víc, v okamžiku, když by byl pokyn od vlastníka firmy, který zároveň v jiné situaci vystupuje jako zadavatel zakázek. Princip ČD velmi připomíná fungování svěřeneckých fondů A.B. týkajících se Agrogertu. Sice mi to patří nepatří, mám i nemám zájem o prosperitu skupiny, jak se mi to hodí zrovna do krámu a pak mě až Evpropa přesvědčuje, že jsem ve střetu zájmů. Zkrátka s tím zázemím, co tu existuje, včetně dluhu spočívajícího v neinvestování do vozového parku a tehdy současně do infrastuktury a tedy nyní konečně… Číst vice »

Kernteriér

Takže se shodneme na tom, že ČD podaly nepochopitelně nevýhodnou nabídku. Ne na tom, že Kraj je blbec, protože jim to přesto nedal.

Pod pokličkou

Nevím jaký konkrétní byl cenový rozdíl (v celé délce trvání kontraktu), aby se dalo říci, že nabídka byla doslova nepochopitelně nevýhodná, ale v principu se shodneme na tom, že bych si nedovolil tvrdit, že kraj je blbec jak píšete a že bych očekával, že jejich nabídka bude s ohledem na vybudované zázemí ta nejnižší po stránce technického zařízení, ale s výhledem na střednědlouhé období co se týče nároků na zabezpečení a mzdové nároky zaměstnanců, neboť sme už všichni byli svědky toho, jak to dopadlo u řidičů autobusů, kde sice podané nabídky a uzavřené smlouvy na první pohled vykazovaly velké úspory,… Číst vice »

Kernteriér

Upřesňuji. Nepodaly nepochopitelně nevýhodnou nabídku, ale nepochopitelně podaly nevýhodnou nabídku.

xyz

„Plzeňský kraj je organizační složka státu“
Tak to v žádném případě. https://cs.wikipedia.org/wiki/Organiza%C4%8Dn%C3%AD_slo%C5%BEka_st%C3%A1tu

„V soukromé firmě by bylo nemožné aby zakázky které jsou schopní plnit pomocí 100% vlastních dcer předávali konkurenci.“
Zajištění víceprací subdodávkami je v soukromých firmách vcelku běžné.
(Pominu-li mimoběžnost celého přirovnání, že „Plzeňský kraj“ s má k „ČD, a.s.“ jako „soukromá firma“ k „své dceřiné společnosti“; resp. že „Plzeňský kraj“ se má k „GWTR a.s.“ jako „soukromá firma“ k „jiné firmě“.)

Tom

„V soukromé firmě by bylo nemožné aby zakázky které jsou schopní plnit pomocí 100% vlastních dcer předávali konkurenci.“
V soukromé firmě, pokud by to bylo výhodnější, tak zruší dceru a službu levněji nakoupí, nebylo by co řešit.

Kernteriér

Rušit je nemusí, jen ji využijí jinak. Třeba i pro externí služby v rozsahu, kde se její využití vyplatí.

Facepalm

Tady se dostáváme k tragický debilitě a negrmotnosti většiny český populace, která nějakej rozdíl mezi státem, krajem a obcí ani netuší. Stejně tak půlka lidí ani netuší rozdíl mezi výrazy „politická strana“, „parlament“ či „opozice, případně se opravdu upřímně diví (vizte nejednoho blbce v místních diskusích), jak je možné, že soudy nesoudí ve prospěch státu. Z takovéhleho materiálu holt nic, co by se blížilo civilizaci západního typu, nevyštrudlikáte…

Jarda Š.

Ano, kraj není organizační složkou státu ani státní organizací. Organizační složky státu a státní organizace jsou na státní rozpočet napojena přímo, tedy jejich výdaje jsou výdaji státu a jejich příjmy jsou příjmy státu. Subjekty, které jsou státem zřízené, ale na státní rozpočet jsou napojeny jen formou dotací či příspěvků (do této skupiny patří i kraje a obce), se nepovažují za organizační složky státu ani státní organizace.

bkv

„V soukromé firmě by bylo nemožné aby zakázky které jsou schopní plnit pomocí 100% vlastních dcer předávali konkurenci. “
Tak do teď jsem si myslel, že pracuji u soukromé firmy a ono to bude něco jiného. Proč bychom brali něco od dceřiné firmy, když v místě to někdo nabízí levněji?

suri

Plzeňský kraj stejně jako ostatní kraje nejsou žádnou organizační složkou státu (račte se seznámit se zákonem č. 219/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, abyste si zjistil, co to je organizační složka státu), ale samosprávné subjekty, které v rámci své samostatné působnosti mají právo spravovat své záležitosti samostatně, mj. zabezpečovat dopravní obslužnost.

Tomáš Záruba

Pravda ale je i to, že zřízeny jsou z vůle státu, ne „samy od sebe zdola“, takže ten může případně jejich roli a správu klidně úplně předefinovat (či je zase zrušit). Jen tak na okraj, ne že bych tím chtěl pro či proti něčemu v této debatě argumentovat…

Kubrt

Co a kdo teď privatizuje?

Tom

ČD jsou skutečně křišťálově čisté, špičkově hospodaří a nikdy nepromrhaly ani korunu.
Ještě Vám ve Vaší agitce chybí, že se jedná o „rodinné stříbro“.
Díky soukromým dopravcům jsem opět začal jezdit vlakem a to i ČD, jelikož je donutili se zlepšit.

Pod pokličkou

Souhlasím s tím, že konkurence pomohla zlepšit postředí celkově, za to jistě palec nahoru. Nicméně nemohu zapomenout na skutečnost, že původní ČSD, pak ČD včetně kolejí a nákladů, pak již jenom ČD osobní doprava jsou majetkem státu, majetkem „od našich dědků“ který tady nějak vybudovali a my ho vlastně gratis podědili. Proto se nomohu zbavit dojmu, že zlepšovat měli povinnost ještě bez konkurence postupně všechny vlády co se vystřídaly, ale všechny na to házely prd a tak jsme do 21 století přišli s tím s čím jsme přišli a najednou chceme zázraky přes noc, za rok, nebo dva. I malé… Číst vice »

Martin K.

Ať už si ČD vybere. Buď bude státní společnost (v nějaké legální formě příspěvkové organizace) se vším co k tomu patří nebo budou obchodní společností, na což upozorňují pokaždé, když prodávají svůj majetek SŽ.

xyz

Doufám, že ta dopravní firma ČD, a.s., bere elektřinu výhradně od (převážně státního) ČEZu a nesosá elektřinu od odporného soukromého e.onu či jiných soukromníků.

Avlaky

Protože je v EU až s ní vystoupí tak ať si zádá vše ČD, ale hold máme dotace tak to bude tak

Plně podporuji soukromníky

Vít Jůza

Když to stát se svojí firmou neumí nebo nechce umět, tak to tak nějak bude nejlepší, nakolik bude dostatečná nabídka jiných subjektů.

Michael

To je zase hezky tendenčně napsaný článek 🙂 Pan Sůra zas jede jak utržený vagón 🙂

Ludva

Pane Sůra, tak třeba se mi nelíbí již nadpis toho článku. To že ČD pomluvily soupeře. Někdo se tu na to již ptal. Na to zda je to, co napsaly ČD skutečně pravda. Protože jestli to pravda je, nemůže se jednat o pomluvu. Pomluva je, když se o někom lže, nebo píše nepravda. Máte informace o tom, že to co ČD napsaly je lež?

Ludva

Ale já se ptal na to, zda víte, že obsah toho dopisu je nepravdivý. Protože jestliže to pravda je, rozhodně se nejedná o pomluvu.

Ludva

Já reagoval hlavně na to, co psal pan Michael a na to, co jste mu vy odpověděl. Stejně, jak podle vás ČD na to nemají žádný důkaz, nemáte ho ani vy. A proto Měl pan Michael pravdu, že je to tendenční článek. Dle mého již jen pro ten minimálně nevhodně použity výraz o pomluvě.

Gwann

pane suro, řeší se to. a je to nepříjemné. samozřejmě to obvykle končí nakonec v koši, ale i anonymy se prosetruji a obcas (pokud jsou po manažerech) tak se patra po původci ve firmě.

Řiditel

Název článku je bulvárně tendenční a neodpovídá smysluplně pointě článku.
Taková žurnalistika je k vidění třeba na Parlamentních listech. Zrovna tak bych mohl tvrdit, že vzhledem k názvu článku a jeho kontextu s obsahem autor článku pomluvil ČD. A to se nechci zastávat ČD, protože je zrovna nemusím.

Řiditel

V článku je uvedeno, že ČD argumentuje tím, že GWTR nabídlo vozy, které nemá. Je to nepravdivá infiormace? Pokud ne, tak to není pomluva a v kontextu s tím je titulek pomluva. Hezký den.

Petr

P Suro , zbytečně mrhate časem s trolly. Podávat důvěryhodné informace je důležité , obsah ať si každý přebere sám . Číst to zde může ale taky nemusí

Jan Sova

tak si doplňte to kontroverzní slůvko v nadpisu „pomluvily“ za „postěžovaly a vařily z vody“. (pro chytálky skloňujeme slovo dráha)

xyz

„Podle dostupných informací navíc nemá jejich pořízení ani smluvně zajištěno“
Ještě že ČD, a.s., měly nasazení Desir na R-120 a R-200 smluvně zajištěno, když dostaly 10letou smlouvu bez soutěže (2009 – 2019) na tyto výkony mj. s „jistotou dlouhodobého uplatnění nových vozidel“.

Mimochodem – smluvně zajištěná vozidla je snad logické mít až po vítězství v soutěži. K čemu je mít smluvně zajištěna ještě před vyhodnocením soutěže, když onen dopravce ani neví, jestli zvítězil?

Gwann

znáte pojem smlouva o smlouvě budoucí?

xyz

Jak je v článku i správně napsáno – zrovna od ČD, a.s., to sedí hodně s tím „nabízením vozidel s nezajištěnou existencí“, např. když na jaře 2005 v jedné z prvních soutěží – na trať č. 149 – nabídly Regionovy, tedy typ vozů, který tehdy ještě vůbec neexistoval.

Krušnohorec

No a co? Žlutý Spasitel v Ústeckém kraji nabídl vlaky, které ještě dnes neexistují a ve slíbeném termínu existovat nebudou.

Bespi

Pokud je mi znamo, tak nasazeni je i dle jizdniho radu dlouhodobe planovano na zmenu jizdniho radu v polovine tohoto roku. Zda se to stihne se uvidi.
Zakladem jsou dva vsem dobre zname problemy:
– souteze/smlouvy maji nesmyslne terminy a delaji se na posledni chvili
– plne vytizena vyrobni kapacita vyrobcu kolejovych vozidel a naprosto bezne pri vyrobe dochazi ke zpozdenim

Nove plzenske tramvaje taky tu uz maji byt taky pres pul roku a nikde nic, snad v kvetnu prototyp. Proste stava se.

xyz

Ale „žlutý spasitel“ v tomto sporu přece vůbec nevystupuje. ČD, a.s., nyní kopou do „oranžovo-zeleného spasitele“.

Facepalm

… a vy zase mlátíte černochy!

Kernteriér

Tak ono si stačí vzpomenout na super vlaky z Německa pro Olomoucký kraj, že… Jezdí už vlastně všechny, co slíbili na minulý rok?

Wessely Ondřej

No. Jsem sice člen modré armády a je mi jasné, že dostanu za svůj názor za uši 😀 Každopádně je rozdíl mít smluvně zajištěné jednotky, nebo mít dojednané rekonstrukce, viz. právě 814. Ty již v roce 2005 probíhaly. Tedy již byla nabízena „hmatatelná“ věc. To samé RJÚK a Elf II. Možná se dodávka zpozdí, ale již byla nabízena konkrétní jednotka se smluvním zajištěním. Ve chvíli, kdy nabízím něco co jen možná seženu, je otázka nakolik je taková nabídka spolehlivá. Ale třeba GWTR něco zajištěno má, těžko soudit.

LiborV

Vzhledem k tomu, že GWTR jako soukromá společnost nemusí zveřejňovat své smlouvy v Registru smluv,tak nikdo nemusí vědět s kým se na čem domluvili. A to ani ČD. To jako ČD kontaktovali všechny provozovatele RS1 a ptali se jich zda něco prodávají GWTR? I kdyby, tak jim ta zahraniční firma sdělí, že jim po tom nic není.

Luboš Beneš

Třeba to dráhy zkusily emailem, jako při prodeji ojetin z Rakouska…doporučily komu prodat a komu ne.

Gwann

tak kdyby napsali, cokoliv budete chtít prodat, tak nám taky nebídněte, ejde o nic špatného. to rakousko bylo fajnové…dvě státní firmy se dohodly, že prostě škůdci levně další dobré vagóny nepustí. však to známe z cílené šrotace lokomotiv aby s tím nejezdili soukromníci aj.

Pako

Cestování po České železnici začíná být horor, když jedu po našem kraji, kde to znám tak OK. Ale jet na výlet a cestou vystřídat tři, čtyři dopravce, když si chci jet za rozumnou cenu bez SJT, to raději autem. Ale víc lidí jezdí asi spíš pravidelně tam kde to zná, takže úbytků lidí mého typu co rádi cestovali na dovolenou vlakem bude méně…

xyz

Kamkoliv mimo dosah železnice (kam to tak jako tak není o „jízdence jednoho tzv. správného dopravce“) jezdit nepotřebujete?

Mimochodem nyní již větší část krajů má síťové jízdenky umožňující cestování „na jednu jízdenku“ ve všech dopravních prostředcích bez ohledu na typ prostředku a bez ohledu na dopravce.

Pepík

Ale jen v rámci konkrétního kraje. Když pojede na výlet třeba z Prahy do Českého ráje, ttřeba do Sedmihorek, tak aby nejdříve pátral odkud až kam by mu platil ten který krajský tarif. Takže v tomto případě by si musel koupit „síťovku“ dvou krajů. Nebo páteral, jestli při každém přestupu nepojede jiným dopravcem a podle toho si kupoval jízdenku. A navíc při zpoždění mu může ujet přípoj, takže místo aby pokračoval dalším spojem za 30 munut, musí čekat hodinu, protože ten dřívější přípoj provozuje jiný dopravce, na kterého nemá jízdenku. A nebo ho použije a koupí si u něj jeho… Číst vice »

xyz

Z Prahy do Sedmihorek pojedete:
– buď jízdenkou Arrivy + na ten kousek na jízdenku ČD (nebo také Arrivy, pakliže vám vyjde jet tím jedním párem spojů, se kterým tam jezdí)

– nebo na SJT

Žádný „horor“.

MirekK1

Existuje už i jednotná jízdenka OneTicket, která platí na všech tratích.

bkv

Tu i Pako uvádí, jen si bláhově myslí, že taková jízdenka bude ta nejlevnější…

Jimbo Jones

On totiž potřebuje jezdit za „rozumnou cenu“, tudíž má nějakou tu průkazku ČD.

D.S.

Nejde o nějakou průkazku nějakého dopravce, ale o to, že rozdělením jízdenek na kratší vzdálenost se obvykle celková cena prodraží, nehledě na uživatelskou nepřívětivost, to potom opravdu lidi odradí. One ticket to zatím uspokojivě neřeší, jednorázová jízdenka je drahá, neexistují jednodenní síťovky, skupinové jízdenky nebo turistické zvýhodněné jízdenky o víkendech, kdy je menší poptávka, neřeší vůbec. Krajské IDS toto již v mnoha případech uspokojivě suplují, bohužel na celorepublikové úrovni to má ještě značné rezervy. To si vzpomínám, jak jsme loni jeli z cyklovýletu ze Šumavy a z Nové Pece do Českých Budějovic jsme zaplatili na osobu polovinu toho co za… Číst vice »

J.K.

Tedy za 96 km s GWTR jste dali 109 kč za osobu a 47 za kolo.

A z Budějic jste tedy dál jeli 300 km za cca 300 korun za člověka i kolo? Na jaký tarif a kam? Já docela krvácím i s ČD tarify …

D.S.

Skupinová jízdenka.

J.K.

No a kolik vás bylo, že jste dosáhli na 300 korun za 300 km na skupinové jízdence s kolem? To nevychází ani při 12 lidech…

xyz

“ To si vzpomínám, jak jsme loni jeli z cyklovýletu ze Šumavy a z Nové Pece do Českých Budějovic jsme zaplatili na osobu polovinu toho co za zbytek úseku přes půlku republiky (cca 300km), tohle opravdu nezasvěcené lidi spolehlivě odradí.“
Jezdit s koly přes půlku republiky je docela velká zhůvěřilost.

A je logické, že taková cesta není levná (už jen proto, že ta kola také zabírají nějaké místo).

Luboš Beneš

Co na to Greta?

Pražec

Pamatujete na „SONE+“?
To byla panečku jízdenka…

ABC

tak ohledně zdražování PID ve stč kraji, to si všichni notovali že kvalitní veřejná doprava prostě nemůže být levná…. 🙂

D.S.

To sice možná ano, ale o Šumavských lokálkách se o nějaké kvalitě nedá hovořit. Alespoň tedy ne ve srovnání s dopravou ve Středních Čechách.

Vít Jůza

Já myslím, že myšlenka, když nechce jet na SJT, tak ať jede na OneTicket, že je to myšlenka správná a logická. Aneb když vymýšlejí pro jedno a totéž najednou nebo postupně více názvů, a myslí si, že tím něco vyhrají …

Petr

Tu normální člověk snad ani nikdy nepoužije, jelikož jsem nenašel spoj který by aspoň se blížil stejné ceně jako přímo od tafifu dopravce naopak průměrný příplatek je většinou dvojnásobný což je šílenost.

Jan Sova

Jde to s OneTicketem odjet v režimu Žel. Ruda – Střelná za míň než 592Kč (IDOS) ?? Nejde. Píše to 846 Kč.

Tomáš Záruba

Zatím ovšem značně zmrzačená nezahrnutím komerce…

Pepík

A platí také u běžných vlaku například RJ, nebo Leo ?

xyz

U „běžných“ komerčních vlaků RJ nebo Leo neplatí, ale ty tak jako tak nejezdí „v rámci systému“ (na který by cíleně navazovaly spoje v přestupních stanicích), ale „navíc“, tzn. netřeba naříkat nad tím, že v nich neplatí „přestupní“ celostátní jízdenky.

jan

A je to pravda nebo není. To je ta podstatná věc.

bkv

Jasně, nápadně to připomíná věru „zloděj volá, chyťte zloděje“.

Facepalm

Pravda se obvykle nedokládá srgumentací typu „sme někde slyšeli, že…“

Zrzek

Jen čas ukáže, kdo měl pravdu.

Jiří Šrámek

Bez ohledu na nevhodnost takového „udání“ se zeptám znalejších. Je obsah toho dopisu pravda a nebo jde o pomluvu?

Kubrt

Není to „udání“, jen fnukani tříleté holčičky. Od největšího hráče na trhu dost ubohé. Všude jinde velcí válcují malé, jen na pobřeží ti velcí mají větší jednotkove náklady, než malí. S tím by měli něco dělat.

Marty

Ještě chybí kopání odborů, doposud jsou potichu nebo se nebudou vyjadřovat?

Facepalm

To ještě přijde, o to bych neměl strach.

Hon

Už jsem se lekl, že by dráhy uznaly porážku. Bohužel, nepřekvapily.