České dráhy nasadily poprvé do provozu zánovní vozy Stadler RS1 koupené v Německu

Motorový vůz Stadler RS1 v Postoloprtech. Foto: České dráhyMotorový vůz Stadler RS1 v Postoloprtech. Foto: České dráhy

Dovezené motorové vozy mají jezdit v Ústeckém a Pardubickém kraji.

Zpět na článek
157 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

To už tady jednou bylo, jsem zvědavý, jak obce odmítnou platit podíly a kolik toho proškrtají, stejně jim to smlouvy nedovolují.

Peter Novak

furt budem vyhazovat prachy za takový starý plečky

Jura

Kdyby jen starý plečky. RS1 byl krám už když to vyjelo z výrobní linky. Ty vozy jsou strašný popelnice. To co si v klasické soupravě uziju jako fajn, pohodlnou jízdu, tak RS1 mění na protrpeni a myšlenky „už ať můžu vystoupit“.

Hans

A co Moravskoslezský kraj a některé další? Tady ještě 50 let po pádu komunismu budou překážet a smrdět ty odporné zmetky 810, že? To už je vrchol ostudy, že je ČD nahrazují starými ojetinami. Tak už zase dokazují, že v Německu už před 30 lety byla doprava kvalitnější, než u dnešních ČD!

zdeva

Když je něco v provozu 45 let navíc ve velkém počtu, tak to jednoduše není odporný zmetek! A ještě do nedůležitější…kdo to tam dá???

roman

tak zrovna u 810 to neplatí, ty jsou v provozu jenom kvuli tomu že je není čím nahradit.

zdeva

810 je skvělá konstrukce, vyrobeno necelých 700 kusů + asi 1100 010.Těch jenom je víc…nejdůležitější jenom je kdo to tam dá (peníze na nových 300-400 motorových vozů), další jenom je kdo to nakreslí a vyrobí.

PetrN

A hlavně Moravskoslezska legenda v podobě muzejních souprav Brejlovec+Bdt na trati 323,, na kterou díky dokumentu BBC údajně jezdí koukat britští sotousi jako na pojízdné muzeum a nostalgii naživo v běžném provozu :D… Ale podle mistnich diskuteru z řad CD je to prý v pohodě a my co chceme cestování na úrovni 21 století jsme prý rozmazleni 😂🤦‍♀️

Vbb

Britští šotouši jezdili koukat na, a hlavně poslouchat zvuk zamráči, brejlovec – to už není ono.

PetrN

To nevím, každopádně přímo v pořadu na BBC tuhle trať ukazovali jako evropský klenot železniční nostalgie, něco ve stylu „vraťte se zpět do starých časů a projeďte se nostalgickou soupravou v běžném provozu v malebném podhůří Beskyd“

Lovosičan

Už bylo načase. Klimatizace po rumunsku, která se provozuje ve žlutozelené 810+010, mně opravdu nevyhovuje. Palice pak urputně bolí. Leč by se slušelo podotknout, že ve Švestce, kterou teď díky hodnému panu Komínkovi hojně využívám (Trondo😂?), rumunskou klimošku často praktikují také: Všechna okýnka nahoře otevřená a ve Sprinteru brutální průvan.

Dominik

No, ještě by si ale cestující mohli osvěžit základy fyziky – t.j., že pokud si sednou až dopředu (ve směru jízdy) a otevřou okno, tak že je to moc neochladí za jízdy.

Joseph

Mladým chybí WiFi, starším vadí průvan. Pořád je někdo nespokojený.

medical_examiner

To je, alespoň u R a Ex řešitelné nasazením modernizovaných oddílových vozů.

Milan

jaký rok výroby a jak dlouho mají vozy odsloužíno se nikdá nepíše, nejsem hnidopich do ojetin a podobně ale zajimá mne to z ekonomického hlediska kolik se teda ušetří za jak staré vozidlo třeba i v porovnání se silniční dopravě kde se posledně kupují většinou nové busy namísto ojetin

Miroslav Zikmund

Životnost kolejových vozidel je v řádu desítek let … Lok řady 749 ex T 478.1 jsou z druhé poloviny 60. let minulého století, tj. přes 50 let stará, stále v provozu, lok řady 350-SK z roku 1975, lok řady 15x CZ z roku 1978 = 43 léta, laminátky 230, 240 (ex S 489.0, S 499.0) rovněž 60. léta minulého století (1966-1969), EJ řady 560 (ex SM 488.0) – 1970,1971 > čili 50 let, lok 122 (ex E 469.2) z roku 1967, lok 123 (ex E 469.3) z roku 1971 …. motorové vozy 854 (ex M 296.1,2) jsou z let 1968-1969.… Číst vice »

Milan

co to člověče plácáte? životnost vozidel je i 150let, když ještě existují parní stroje které neprošli velikou rekonstrukcí a mají většinu dílů asi jen krom kotle původní, naopak třeba ve většině el.trakce základní prvky strojů nejsou jen opraveny ale některé díly již nekolikráte vyměněny za nové, kola a někde i rovnou celá dvojkolí i s převodovkami a podobně – prohnilá kastle a zastaralá koncepce pohonu však zůstává. a to že se tu provozujou takto staré stroje je dáno pak hlavně ekonomicky kdy se již kolem 90-tých pozastavovali investice na obnovu nejenom infrastruktury (viz stále nedostavěný I.koridor) a podívejte se kde… Číst vice »

Miroslav Zikmund

ČKD Naftové motory skončily požárem díky hasičskému mamlasovi, který fabriku zapálil …. pokles výkonů a drátizace snížily potřebu vozidel trakce 70.
Pro vaši ekonomiku : E 499.0,1 byly asi za milion korun, E 499.2 v roce 1978 za 4 miliony, E 499.3021-3040 v roce 1986 cca 6 milionů, ES 499.1 ve stejné době cca 7 milionů.
Za E 499.3060 – 3120 bylo v roce 1992 požadováno kolem 90 milionů …
Kolik ta „ojetína“ stála v Německu v okamžiku dodání … 18 milionů za ojetinu starou 25 let není moc. Za 814 se platilo 20 milionů ….

Hans

To sice dokazuje kvalitu práce jejich výrobců ale v dnešním už 30let trvajícím tržním prostředí je to v osobní dopravě ostudné. Zejména u vozidel, na které byly stížnosti na nekvalitu od samého začátku!

zdeva

Dle Wiki výroba 1996-2013 497kusů. 40ceti letý bus v běžném nasazení nenajdete, ale lokomotivy a motorové vozy a úplně běžně a některé jsou zatím nenahraditelné…hlavně 810 není čím nahradit!!! Leda tak kolem výrobního štítku pořád dokola opravovat…

ABC

Kýbl nafty!

medical_examiner

No…jen aby to nebyl spíš sud…(x00 litrů)

zdeva

Po více jak 45 letech provozování jsou účetně asi odepsané, tak fakt jezdí za kýbl nafty a trochu údržby…blázen by se jich zbavoval.

Jakub P

Kybl nafty, trochu udrzby a velkej kus ochoty vetsiny cestujicich vubec o vlaku jako standardnim dopravnim prostredku uvazovat.

Ivan

V jednoduchosti je krása.

Miroslav Zikmund

Nejsou, do hodnoty vozidla, která se zase odepisuje se počítá cena „dílenské“ opravy = investice …

Vbb

>40ceti letý
čtyřicetceti letý?
Jo aha, vy jste zrovna chyběl…
A „letý“ je co?

zdeva

Pochopil jste význam textu???

Vbb

Pochopil. A má to snad být omluva toho, že můžete psát jak Maďar?

MartinS.

Jezdily od roku 1997, takže je jim necelých 25 let. Jeden stál kolem 18 milionů + bohemizace. Takže z ekonomického hlediska to byla celkem dobrá koupě, protože dalších 25 let můžou jezdit. Když ČD kupovaly před 10 lety 840/841 stál jeden vůz asi 54 milionů a další peníze se do nich budou muset investovat tak za 10-15 let. Porovnávat to s autobusy, kde je životnost kolem 10 let (6-12 podle objednatele) moc nelze.

Milan

Díky za relevantní komentář, defakto skoro přesně o to mi jde, ano, chtěl jsem informace vztáhnout také k již dřívějším koupi ČD tohoto typu vozidla, nyní záleží kolik se investuje do údržby aby to nějak už jezdilo a následně pokud budou mít modernizaci tak zda obdrží i ETCS, pak se tato koupě a následná rádoby modernizace malého vozidla nejenom na vedlejší tratě jakš takž vyplatila, pokud chtějí provozovat ve stávajícím stavu obávám se i vzhledem ke stáří (a že němci umí údržbu také pěkně zanedbávat) že pak můžou tyhle vozi spíše postávat před správkárnou než jezdit na trati

Ivan

„Ze starého kozla, mladé kůzle neuděláš!“. Říkali nám v dílnách v Šumperku, když jsme jim tam vozili do „generálek“ již letité M 262 a 131.

Milan

S autobusy jsem to chtěl porovnat kdy některé kupují ojetiny a je tam také dost úspora naopak podmínka provozu né starších třeba 10-15 let to komplikuje…

Mirek

To musí být radost s tím jezdit, ta nezakrytá kabina strojvedoucího…☹️

Jakub

To myslíte vážně? Vždyť tam stačí nalepit neprůhlednou transparentní folii za pár korun nebo přidělat závěs.

Mirek

Kdo vám to dovolí?

medical_examiner

Nejspíš ten samý, kdo dovoluje, aby 854 měly jména…

Miroslav Zikmund

Proč ? V autobusech se dlouhá desetiletí jezdilo s otevřenou kabinou, resp.žádná tam nebyla a řidič – po zrušení průvodčích ještě prodával lístky …
Nevadí TO v Německu, proč by to mělo vadit u nás …

Mirek

Sedněte si do auta, dejte před sebe zapnuté 2 tablety, na zadních sedadlech zapněte zářivku ať pěkně svítí a večer šťastnou cestu.

Mirek

Jo a ještě jsem zapomněl, přidejte jízdu podle rozhledových poměrů.

I'am Groot

Řekl bych, že jízda automobilem je zcela podle rozhledu

bkv

Jak to asi v tom Německu dělali?

Modré zábradlí

Zapomněli se u nás zeptat.

roman

Proto mají elektronické zařízení noční režim

Mirek

Zářivka? Nebo myslíte 1/1 a 1/2 ?

V. K.

To je třeba na sprinterovi jedna z nejlepších věcí, že jde vidět skrz dveře dopředu na trať.

ABC

tak to bylo puvodne i u Regionov….

Dominik

Tak většina Štádleru co jezdí, to má vyřešeno, aby nebylo vidět skrz, takže si myslím, že to vyřeší i zde (třeba roletama), nevidím důvod to nechat takto průhledné, hlavně v noci by to odráželo světlo z vozu.

Dominik

Děkuji za mínusy, ale mohli by dotyční napsat, co se jim na mém komentáři nelíbí?
Že chápu, že někteří strojvedoucí nechtějí být jak zvířata za sklem někde v ZOO ?

Leinad

Nejde o to abych koukal na strojvůdkyni, už vůbec ne strojvedoucího. Ale výhled na trať je jedna z pozitivních vlastností vozidla, umí to i DB628. Jestli to někomu opravdu vadí, ať tam jsou stahovací roletky.

medical_examiner

To je i u DB 628…

Beny

Velmi se na těším v Pardubickém kraji! Zrovna včera jsem jel Pce – Havl Brod – zpět a jak mi na krátkých linkách Regína nevadí, tak na téhle 2h trvající štrece je to fakt úlet. Velmi rád jsem v Chrudimi přesedl do NAD a příště jedu celé autem.

Winchester1873

Jaké 2h trvající štrece? To že linka z Loun jede až do České lípy je dáno čistě jen kvůli oběhům z lounského depa. Jiné depo zde neni které by obsloužilo i úsek Lovosice-Česká lípa. Z České lípy je šoto depo kde se akorát čerpá nafta a jelikož kolem České Lípy ČD o vše přišli tak obnovení nepřichází v úvahu, Lovosice byly prodány PKP Cargo. Celou relaci by šlo rozdělit na tři izolované úseky: Libochovice-Louny se spádem na Louny, Libochovice-Lovosice se spádem na Lovosice a Lovosice-Litoměřice+Lovosice-Česká Lípa. Třeba Úštěk žádné vazby na Louny nemá. Ústecký kraj je jeden z nejvíce uměle… Číst vice »

Jiří Šrámek

Řeč byla o Pce – HB.

Dominik

Pce – HB jsou 2 kraje a přímých spojů moc nejezdí, takže si myslím, že by stejně jel nejdál do Hlinska a přestup na Regionovu.

M152

Teď jezdí asi vše nebo většina přímo co je výluka.

Beny

Je to možné. Na Pce-Havl.Brod mají asi jít ty nové Prsy …. Snad.
Já jen chtěl upozornit na to že jet v Regině přes 1 hodinu není žádná výhra

Dominik

Jasně chápu, je to možná tím, že jezdím vlakem tak často (právěže i HB – Pce), že už mi to ani nevadí.
Se mají kupovat další Pesy? Upřímně teď v létě mám kolikrát raději 814 bez klimatizace, protože někteří neumí nastavit klimatizaci, až je ve vozidle přechlazení, že z toho začne bolet hlava.

Beny

*Pesy, pardon

Dominik

V Pardubickém kraji není jen trať Pce – Chrudim – Hlinsko, sice se z ní dělá výkladní skříň, ale i taková 016 v úseku Moravany – Holice, by si zasloužila lepší vozidla, pro spojení do Pardubic je lepší jak bus (který pravidelně mívá zpoždění, díky ucpaným Pardubicím), a novější vozidla by mohla přitáhnout víc cestujících.

Karl

Jeden takový už jezdil v České Třebové,bez klimy se to nedá,je to totální skleník.

Jura

Jednak je to skleník a druhak je to krám. 😁

Pepa

Jak to může být krám, když to koupil národní dopravce? To nekoupil soukromník 😀

Jan Sova

Co takhle to nechat předělat Sprasem v Žumperku na okénkovou verzi….?

Miroslav Zikmund

Jako odstranit ty šikmé příčky ? Ale ty tvoří součást konstrukce vozidlové skříně ….

medical_examiner

A to musí mermomocí být šikmo?
To nemůžou být normálně svisle?

Miroslav Zikmund

Tuto otázku musíte položit výrobci.

Podle informace, jíž jsem koupil – a také tak prodávám – zvyšuje toho uspořádání tuhost vozidlové skříně … čili patrně se může se „něčem“ ušetřit z hlediska tloušťky materiálu a tím snížit hmotnost vozidla …

Schválil německý EBA, který něco jen tak neschválí ….

Jakub P

Ony i prosté dveře do kadibudky mívaj z dobrého důvodu kromě svislých prken a dvou příčných, která je spojují, ještě aspoň jedno šikmé… Obdélník sám o sobě se strašně lehce deformuje na kosodélník, drtivá většina příhradových konstrukcí má šikmé prvky. Takže to zvýšení pevnosti a možnost ušetřit při stejné pevnosti materiál výztuh a tedy hmotnost jinde (nebo při stejné hmotnosti a spotřebě materiálu zvýšit pevnost), bude nejspíš celkem výrazné..

Mišin

Skříň vozidla je navržena v bývalém VÚKV v Praze…

Zdrasa

No nevím, jestli úplně vychytali dobu nasazení. Za absenci klimatizace a nějakých větších možností větrání (ty tři výklopný okýnka na každý straně asi úplný zázrak neudělají) v dnešních dnech je asi cestující úplně nepochválí. Alespoň, že ji plánují dodat v rámci modernizace.

Luke

Samozřejmě, že klima je lepší a je dobře, že se dodělá, ale slyšel jsem, že RS1 maj dost výkonný nucený větrání

Pavel Bláha

Klimatizovaný minibus by zjevně kapacitně postačoval a zajistil cestujícím i lepší komfort. O ceně a emisních limitech ani nemluvě.

Frantisek

Klimatizovaný minibus může navazovat do míst, kam vlak nejede. Komfort sezení je úplně stejný, komfort jízdy po kolejích určitě lepší. Cena a emise, no… Energie to potenciálně sežere i méně, otázkou je akorát šíření bordelu. Ale jestli chcete dále minimalizovat podíl kolejí na dopravě, mohou místo rychlíků jezdit osobáky, místo osobáků autobusy, místo autobusů minibusy a místo nich ještě více aut. Jestli to nějak přispěje pohodě a zdraví…

Jiří Kocurek

„Energie to potenciálně sežere i méně“

15-20 lirů je potenciálně méně než 40 litrů, ale 810 má motor z 50 roků starého autobusu, takže produkuje méně bordelu do okolí i při dvojnásobnné spotřebě oproti vozidlu s SRC.
Protože tu naftu pálí na kolejích, to má na složení spalin významný podíil.

Miroslav Zikmund

Na železnici se spotřeba počítá měrná spotřeba v litrech / kWh na 1 000 tkm. Asi vás překvapí, že když se před lety rozvíjely teorie o tom, že na rychlících Praha – Písek – ČB by se měly Bardotky 749 nahradit pronajatými „úspornějšími Desiry“, tak se zjistilo, že „úspornost“ Desir se pohybuje v hodnotě jednotek za desetinnou čárkou ve srovnání s Bardotkami … takže při započtení toho, co by se zaplatilo za pronájem vyšel výpočet tak, že naftová úspora by byla na „nule“ asi tak za 10 let …

Pavel Bláha

V osobní dopravě přepočítávat spotřebu na tkm je nesmysl, logický přepočet je na osobokilometr.

Leinad

Tunokm by fungoval, ale cestujících (prázdná souprava = 0) 😀

Miroslav Zikmund

Představte si, že jste v depu zaměstnanec odpovědný za plánování nákupu nafty …. podle jakého klíče zjistíte osobokilometry? Jak budete zjišťovat přepočítávat spotřebu na osobokilometry v nákladní dopravě ? Při plánování spotřeby a nákupu se vychází s předpokládaného počtu lokomotivních kilometrů – oběhy, z předpokládané hmotnosti soupravy – plán řazení souprav … u nákladní dopravy rovněž z předpokládané hmotnosti vlaků, které bude vaše depo vozebně zajišťovat … Tohle pronásobíte, dostanete objem hrtkm, které by vaše depo mělo v daném plánovacím období odvézt. Jaká je měrná spotřeba pro jednotlivé řady hnacích vozidel vám sděluje každý měsíc výstup statisticko-ekonomické informační soustavy …… Číst vice »

Vbb

Tím chcete naznačit, že desiro s cca 70 tunami žere víc než zamráča se dvěma?
U podobných výpočtů jde hlavně o to, co má vyjít… a to pak nakonec vyjde.

Miroslav Zikmund

Ano, viděl jste někdy sjetiny – výstupy statisticko-informační soustavy – podávající podrobnou informaci o provozních výkonech hnacích vozidel, o každém vozidle ? Prvotním „dokladem“ byla kdysi hlášenka V5901, do níž se zapisovaly údaje o vlaku v každém vlakovém úseku. U motorové trakce byl dalším vstupním dokladem záznam o odběru nafty – „naftěnka“. Tohle se zchroustalo ve výpočetním středisku dráhy a bylo ve sjetině. Čili – ujeté kilometry, včetně tzv. redukovaných km – posun, resp. doba běhu spalovacího motoru „na prázdno“. Dále přepravená hmotnost vozidel + nákladu. Hmotnost x ujeté km = hrubotunokilometry. Tato hodnota se vydělila spotřebou (odebraným množstvím) nafty… Číst vice »

medical_examiner

A kolik jim vyšlo pro 843?

Miroslav Zikmund

Zadání bylo – porovnat návratnost nákladů při pronájmu Desir DB oproti nákladům na provoz lok 749 ….
843 nikdo neřešil.

Twix

Tak zaplatit pronájem moderních vozidel jen z úspory paliva mi nepřijde úplně špatné. Oproti těm zamračeným, které na této lince několikrát zahořely.

Miroslav Zikmund

Za předpokladu, že by tam ty barče ještě těch 10 let skutečně jezdily …. což se v rámci „oponentního“ hodnocení uvedlo …

Jiří Kocurek

A nedovedu si představit ten řev, kdyby Praha zakázala vjezd drážním vozidlům nespoňujícím EURO Stage II. Tuhle normu z roku 2001 splňují jenom 840/841/844 a možná 854.

Winchester1873

Že by inspirace severoamerickými městy kde velké diesely musí do centra přepnout z dieselu na třetí napájecí kolejnici?

Jiří Kocurek

Nikoliv. Inspirace tím, co Praha již zavedla pro autobusy a je to mnohem přísnější.

medical_examiner

Hmm, to by měla Arriva po kšeftě, protože pochybuju, že to plní 845. 😀
No…a do Čerčan by holt jezdilo něco z toho co zmiňujete…

Zrzek

Ještě 814 a 842 ty dostaly motory dle specifikace v době výroby/rekonstrukce.

Winchester1873

Ten minibus kde klima sotva ze střechy fouká není nic dobrého na žaludek

Jelen

Lepší komfort by rozhodně nezajistil.

Pavel Bláha

Zjevně jste v posledních dnech neměl potřebu cestovat dopravním prostředkem bez klimatizace (anebo muset dojít kilometr k vlaku).

medical_examiner

Já to mám 1,1 km k vlaku.
No a co…aspoň budu na čerstvém vzduchu…

Růža

V minibusu se nevyser….ani neomyjete. To je podle vás větší komfort? Kolik kočárků, cyklistů, vozíčkářů pojme váš minibus? Přebalíte tam mimino?

Jesenik

A hlavně ani nesednete. Já musím mít nohy do uličky, kolena má se jaksi ne vlezu.

Winchester1873

Ano minibus není nic pro lidi přes 180cm

medical_examiner

Tak to se svými 189 cm mám smolíka…

Jiří Kocurek

Tak zrovna v 810 a Regionově to bude šul-nul, protože nástup ze štěrku jak na štrece, tak i na zastávce busu.
Otázkou je, jak často je potřeba přebalovací stůl při cestě trvající do 20 minut, což jsou ty krátké lokálky. A než bych v takovém Mochově čekal s kolem na vlak, tak jsem v Lysé po vlastní ose. Kilometr za dvě a půl minuty, pohoda. Tam je to lautr rovina, žádný pořádný kopec v dohledu.

Miroslav Zikmund

Samozřejmě, že k ničemu, ale takhle logicky se nikdo při představování nového vozidla médiím neptá, objednavatel dopravy (zastupitelstvo regionu) je uchvácen(-no) jaké krásné vozidlo a s jakým vybavením pro maminy bude na jimi objednaných vlacích jezdit ….
Vrcholem je, když toto nízkopodlažní vozidlo s pohodlným vstupem pro osoby se sníženou pohyblivostí – prostorem pro vozíčkaře najíždějícími přes výklopnou desku (netřeba mobilní plošina) začne jezdit na trati, kde jsou vysoká nástupiště, takže podlaha nízkopodlažního vozidla je pod úrovní peronu = maminy s kočárky musí mít pomocníka, vozíčkář asistenta, aby se do vozidla a z něj dostal ….

Twix

Nízkopodlažní vstup neurychluje nástup jen cestujícím se sníženou pohyblivostí, ale naprosto všem cestujícím. Takže i když nějaká maminka s kočárkem potřebuje někde asistenci (kterou třeba u hydry potřebuje i tatínek), pořád bude celkové zdržení po trase vlaku nižší. Navíc na trati z Lovosic do Loun už jsou snad 550 mm nástupiště všude a na druhou stranu do Lípy se na tom brzy začne dělat.

medical_examiner

Kolik má takový kočárek? 15 kg?

medical_examiner

Ono se to líp inzeruje, že má ten motorák přebalovací pult…

Vbb

Ještě jste zapomněl na pionýrský tábor, co čeká na zastávce, a pak, že z fyzikálních důvodů autobus o víkendu jezdit nemůže.
Já ve vlaku nebyl sr…. už asi 30 let. A do práce jezdím denně skoro hodinu tam a hodinu zpátky v MHD a zatím jsem s hnědými kalhotami nepřijel nikdy.
Nebo na vás má cestování ve veřejné dopravě nějaké laxativní účinky?

ABC

no kdo by se z toho neposr že

Vít Jůza

To je hezké, že zrovna Vás nemuseli dlouho ve vlaku přebalovat, ale je dobré to posuzovat podle různých lidí.

Vbb

A různí lidé to teda v MHD to řeší jak?
Jako u dálkové dopravy samozřejmě WC být musí, ale u regionálky, kterou se cestuje 30 minut, to fakt je zbytečné.

MartinS.

Proboha. Opravdu je nejdůležitější se ve vlaku vys.at a omýt se? A přebalovat tam mimina? Při kvalitě a čistotě toalet ve většině českých vlaků bych řekl, že velká část cestujících ty toalety nepouźívá a mimino bych ve vlaku přebalovat nechtěl.

Jaaa

Joaha, mimino si počká s kakancem, až mu to dovolíte. 😀

Cargo

Nedávno se psalo, že 4 vozy RS1 se budou také nasazovat na rameno Louny – Slaný – Kralupy. To zas byl asi jen nějaký šotosen Středočeského kraje.

Kuba

Aktuální šotovystřízlivění kraje spíš na tuhle trasu počítá s autobusem.

medical_examiner

To má do budoucna smůlu…

Winchester1873

Podle toho co zbyde. Před 3m výlukou na Českou Lípu byla tuším turnusová potřeba 4-5 vozidel ( bez započtení posilových vložáků). Nicméně zejména úsek Louny-Slaný, který prochází takzvanou vniřní periferií je opravdu zralý na autobus. I ten spěšňák na otočku do Prahy slouží spíše k návozu zaměstnanců Správy železnic a ČDC do Kralup a Prahy.

kubisek

Louny – Slaný určitě ne, ale Kralupy – Slaný smysl má. Ono je i v plánu, ale nevím od kdy, další rozlomení linky na Kralupy – Slaný a Slaný – Louny. Jedna RS1 se již objevila mezi mezi Zlonicemi a Straškovem.

Winchester1873

Tak mnohem vytíženější rameno Lovosice- Litomerice- Č.Lípa si holts musí kvůli mostu přes Ohři počkat

Matěj

Kvůli mostu přes Ohři?

Winchester1873

Ano jestli jste četl nedávný článek na který je zde rovněž odkazováno https://zdopravy.cz/rok-a-pul-po-revitalizaci-opet-vyluky-sprava-zeleznic-na-tri-mesice-uzavre-trat-na-lounsku-83737/ Tak se jedná o výměnu dvou mostů u Koštic nad Ohří.

Winchester1873

Čekám x komentářů od trollů na téma ojetých šrotů.

Jiří Kocurek

A něměckých nápisů.

Jura

Ono to ale ojetej šrot je. To teda byly šroty už jako nový.

zdeva

Tak ještě 300 až 400 dalších…k nahrazení 8XX.

Jura

Jen to ne proboha. Radši v uhláku, než RS1…

medical_examiner

Pesa Link I by to být mohla?

Vít Jůza

A tohle není/nebude 8XX??

Arnošt

Ojeté šroty z Německa?

zdeva

Podstatne mladsi nez 810.Vyroba RS1 1996-2013….

Jenda

Navíc RS 1 je o generaci dál.

ABC

Kde to má stolečky?

Frantisek

Lze přimontovat. Někdo si zase vezme skládací židličku, když na něj nezbude sedačka. Vše se dá řešit, ale chápu, že to je zase trolling. Jo, chcete to mít nepohodlné, prosím…

ABC

tak věšáčky a stolečky jsou základ!

medical_examiner

Tamtéž co všechny autobusy vyjma dálkových 😀 😀 😀

Twix

Umožňuje ten informační systém aspoň nějaký manuální zápis cílové stanice, nebo tam bude až do modernizace svítit „Nicht einsteigen“ a na dveřích bude papírová cedule? Jinak to vypadá pěkně.

Arr

Kdyby takhle jezdila Arriva a na panelech měla „Nicht Einsteigen“, to by bylo keců 😀

Vapch

však taky jezdila…

Jakub P

A taky to bylo keců… Přitom je to fakt detail, se kterým se dá nějakou dobu v pohodě žít.

Frantisek

Jasně. A hlavně nenastupovat! 🙂 Někdo třeba i rozumí…

Gwann

ARRIVÍ 628 minulý týden spatřená v Bylnici měla furt vevnitř držáky na letáky lákající na krásy Bavorska….jako odlepit tu nálepku už mohli, když to alespoň přelakovali

Miroslav Zikmund

Namnoze v Česku jezdí na linkách – i NAD – ojeté autobusy s francouzskými nápisy ….

medical_examiner

No…ABmz jezdily kdysi taky s popisky ÖBB…

Jiří Kocurek

A taky za to byli vyhazování z kolejí i z celé republiky. Ostřesný zločin!

Miroslav Zikmund

S nadsázkou ….
Nejvíce vlaků v německy mluvící železniční Evropě přece jezdí do stanice „Nicht Einsteigen“ …. To musí být velký železniční uzel …. není to něco jako Zababov ????

Vbb

A nejobvyklejší jméno německé vesnice je Abfahrt, všechny sjezdy z dálnic do nich vedou 🙂

Jarek

Ausfahrt.

Vbb

Jo, máte recht 🙂 Genau!

Kubrt

Tak to je pěkné, po půl roce.

Prazak

Do PIDu jak malovany 🤷

Miroslav Zikmund

Dočkejte času jako „Husák“ klasu … (listopadu 1989) ….

Vít Jůza

Dočkej času, jako ČETka TASSu!

Jaaa

„Husák lasu“. 😉

Winchester1873

Stálo by za pováženou PID natáhnout až do Lovosic/ Litoměřic. Od tud mimo pár studentů všichni spadově dojíždějí do Prahy. Ti přílis DUK nevyužijí.

medical_examiner

Tak to mají dobré…
Plánuji totiž 090 při jejím zrychlení přeložit do Litoměřic.

Vít Jůza

Když už PID dotáhli do Loun, dotáhnout to do linie Rakovník – Louny – Lovosice – Litoměřice by logiku mělo, nepřesahovalo by to vzdálenost od Prahy jinými směry, největší otázkou je samozřejmě domluva mezi kraji a financování … ale třeba by šlo navázat na způsob řešení na Roudnicku.

Frantisek

To jo. Kdyby PID vyměnil tu podivnou šedou za teplejší, v Praze ještě donedávna běžnou krémovou…

Vbb

Kdyby PID vyměnil tu podivnou šedou za teplejší, tak by se spousta lidí v sídle PIDu třeba bála sehnout pro upadlou tužku 🙂

medical_examiner

Aby je někdo nekopl do zadnice?

Vbb

Ne, o kopání nešlo. 🙂
Tuším že autorem toho výroku byl Rozcuchaný Jarda.