České dráhy musejí přijmout strojvedoucí navíc kvůli nové vyhlášce o pracovní době
Strojvedoucí v lokomotivě 362 WTB. Ilustrační foto: Zdopravy.cz
České dráhy budou nařízení vlády plnit už od nového grafikonu. Arriva počítá se změnou turnusů.
Jesli chybí 38 za celý ČD skrz celou republiku tak to je celkem dobrý výsledek vůči minulosti
Zůstaňte si u ČD. Dobře vám tak.🤣🤣🤣🤣🤣😝
Zůstaňte ! A kdo bude vozit vlaky? …už teď nejsou lidi. A nebudou, mladí se nehranou. Depo dává náborový příspěvek, asi o tom něco svědčí.
Hlavně, že je dost náměstků, dozorčích a technologů atd…
Takových zmetků je jak houby po dešti. Jenom škodí. Depo Ostrava – plánovací.!!! Děs .Kolegove z jiných dopravců mají zájem u ČD Cargo, jim vysvětlují jak to chodí. Raději budou mít o tisícovku miň než se hádat .
Druhá věc je kolektiv když právě vidím tohodle zmetka na fotce …. Který byl odejít z DPP aby pak škodil u ČD kde na OCP střed vydržel chvilku následně neudělal přes zkouzky až v Plzni …. Na všechny píše SHácka a zde se tváří na fotce jak když by vodil TGV :)))) no zaplať pán Bůh že je na kladně a jezdí jen na reginach …
Vždyť on nemá WTB ESA má jen traktory asi někdo pustil na mašinu a nechal se vyfotit a hned to poslal do redakce.
Kdo to je, co ti udělal?
Já si říkám, jestli řešením není opět propojit nákladní a osobní vozbu a tím zajistit rovnoměrnější využití lidí. Což by mohlo vést k výraznému omezení dělených směn a především nočních nástupů (typu směna 02-14, což efektivně znamená „probdít noc i den“), které celkem systematicky generuje ranní špička v regionálce.
Naprostý souhlas. Nastup v 18, do 2 jízda s nákladním vlakem, pak připravit osobak, udělat jedno kolo, v 6 střídání na ose a hned je z toho přijatelná noční místo naprosto nelidské směny s nástupem ve 2 ráno.
A ten včasně jedoucí náklad seženete kde?
To (na koridoru) přece může být nějaká operativa. Navíc pokud se bavíme o období cca 22-04 hod, tak tou dobou „zasekání osobkou“ až tak nehrozí a přinejmenším nějaké pevné vlaky mohou jet (+/- hodina) včas, ne? Podle mě to jednou (a ne za moc dlouho) stejně dospěje k zákazu přerušení a nočních nástupů prostě kvůli bezpečnosti a také trhu práce. Neboli kvůli rannímu nástupu třeba ve 3 ráno bude muset směna začínat už řekněme ve 23 hod (a končit ještě dopoledne). Takže pak to bude buď o tom, že se ten „mrtvý“ čas něčím vyplní, nebo ne. No a pokud… Číst vice »
To se člověk baví…. Jak ty lidi vrátíš zpátky???
Fakt by ses na ten „sociální nženýring“ měl Tome vysrat…
Kdyz vidim, ze by se nevratil, tak ho snad neposlu ani tam, ne?
„. Neboli kvůli rannímu nástupu třeba ve 3 ráno bude muset směna začínat už řekněme ve 23 hod (a končit ještě dopoledne).“
Tak za to bych Vám poděkoval.Na směnu ve 3 ráno se vyspím 5 hodin a pak můžu dělat relativně odpočinutý. Na směnu ve 23 bych si zdřímnul max hodinu, protože nedokážu usnout v 16 hodin odpoledne a spát 5 hodin.po 21 hodině už usnu a vyspím se.
Směny u osobky mi vyhovují, protože tam nejsou noční(až na výjimky) bez spaní,nebo přerušení v noci.
Zřízení Divize ČD Loko společné pro osobní i nákladní dopravu?
Třeba, ale uměl bych si představit i formu „vzájemných subdodávek“ různých dopravců, třeba i mimo skupinu ČD. Chtělo by to ale pokud možno (znovu)sjednotit předpisy, samozřejmě.
Tak nějak. I když nakonec ta divize určitým legislativním způsobem spolkne i Sebevraždu Železnic v komplexní kolos Státní dráhy… 😀
Základem všech takových úvah je včasnost jízdy nákladních vlaků, sjednocení lokomotivního parku (sjednocení předpisů považuji za to nejjednodušší), změnění poměru pravidla versus ad-hoc atd.
V současné době je to prostě totálně nereálné.
Ono to tak nakonec asi i dopadne, aby bylo možné vymýtit RG.
Takže strojvedoucí z Plzně, jezdící celý den Praha – Česká Kubice, dostane ráno na probuzení se náklad (řekněme ranní poštu) Plzeň – Praha, a jindy naopak večer Praha – Plzeň.
Ale to by asi spíš bylo v případě, že by nešlo vymyslet šichty tak, aby jel tam i zpátky, tj. Plzeň – Praha, Praha – Plzeň, Plzeň – Praha, Praha – Plzeň.
Není Tomáši. Kolik je asi výkonů v nákladní dopravě, které jsou tak spolehlivé, aby začínaly nebo končily přesně podle požadavků osobní dopravy? A jak často končí či začíná osobní doprava ve stejných uzlech jako doprava nákladní? Ani dříve to nebylo nic častého. Poštovní nebo TEEM expresy, postrky (když náklad v tom čase nejel, nic se nedělo). Představa, že RJ přijede do Budapešti třeba ve 23:00, přejede k nám na terminál, zde zapřáhne NEx, odjede v 1:00 do Komáromu, zde vezme proti NEx, ve tři ho hodí k nám na terminál a od půl čtvrté topí soupravu, se kterou pak dojede… Číst vice »
Nene, myslel jsem něco jako „směnné“. Týká se samozřejmě pár tratí, ale s vysokým výkonem, takže by to celkovou úsporu lidí (a zároveň „zpříjemnění šichet“) znamenat mohlo. Vůbec to nemusí přece být (pevný) vlak start-cíl, prostě kousek něco sveze. Dejme tomu nějaká osobka má pauzu 23-04 v Ústí, no tak to fíra zamkne a otočí jeden Nymburk.
A když ho nestihne otočit,ranní Os nevyjede?
Já fakt nemyslel operativu typu „rozhodnutí na jednom místě v nějakém čase a na druhém konci už se to nějak udělá“, ani přechod N -> Os za 15 minut. 🙂 Ale pokud je v daném případě jasné, že třeba za hodinu pojede z pánve uhlí a zároveň odněkud z Třebové třeba o 2 hodiny později vyrazí nějaké to Ústí, tak se tato dvojice vlaků dá použít. Nebo místo „Nymburk“ napište „Most“, ať je to třeba realističtější co do počtu hodin a velikosti rezerv, byl to jen příklad. Nebo ne pauzu mezi Os, ale dvě různé směny „po Os“ a „před… Číst vice »
Směnné v osobce nikdy nefungovalo. Nejsi prostě schopen dostat lidi včas na správné místo. Ostatně Tě na to samé upozorňuje Apollo 17…
Dobrý večer. Pročetl jsem s celou diskuzi, je to právě nyní 107 příspěvků 🙂 Základem problému je, že pro mě bylo zcela normální chodit ve dvě ráno do práce a dělat nebezpečnou práci sice napřed za solidní peníze, nicméně od roku 1992 za peníze zcela ostudné. Jsem ročník 1968, k ČSD jsem po dopravní průmyslovce nastoupil k 1.7.1986. První státní zkoušku jsem složil 17.4.1990, mezi tím byly 2 roky „nepodmíněně bez možnosti odvolání“… Již v mé generaci šlo vidět, že práce v noci a hlavně s brzkými ranními nástupy není zrovna preferována kolegy. I proto jsem se dostal již v… Číst vice »
Ještě k tomu dodám: již dnes vidíme, že si sice dělník v „Amazonu“ vydělá o kousek míň, ale zná své směny na měsíce dopředu, naprosto přesně ví, kdy si ho vyzvedne svozový autobus a kdy ho vrátí atd. Předpokládám, že mi spousta z Vás dá za pravdu, že slíbit manželce vyzvednutí dítěte ze školky je neúnosné riziko (já měl kliku, ředitelka školky byla kamarádkou, dcerku jsem si kolikrát vyzvedával u ní doma –> což jsou ale podmínky pro naprostou většinu z Vás zcela nepřijatelné…).
Atd., atd.
Hmm…takže kdyby jste si řekl, že potřebujete tehdy a tehdy volno (řekněmě potřebuju mít volno 28.11.2021 odpoledne, a ten počítač vám vyplivnul rozpis třeba na rok dopředu…tak by jste se opravdu nezlobil, že?
Ještě můžou jít cestou omezení spacích směn.
Dobrá myšlenka, jenže objednavatel dopravy chce v lepším případě, aby na trati s jedním vozidlem „poslední vlak končil v Horní Dolní“ ve 22.00 a první vlak odjížděl ve 5.00 …. takže tam těch sedm hodin uděláte … Horší to je, když vám to vyjde na 23.00 a 4.00 – těmi 5 hodinami „zkurvíte“ dokonale celý turnus …. V lepším případě šichta 18.00 – 6.00 za osm hodin placeného výkonu – když tam příplácnete nějaké technologické časy – což nedává ani normu na dva dny …. „Sociálním“ řešením“ je tvrdá úprava zákoníku práce, která by zakázala neplacené přerušení a zaměstnanec by… Číst vice »
Přestávka není neplacená, bývá placená jako dohoda o pracovní činnosti na jinou funkci, u SŽ to je pracovník dozoru. Mzda je nízká ale hlavní problém je v hodinách které nejsou v měsíční normě,ale navíc a na jinou smlouvu.
To co popisujete mi příjde jako pěkná sviňárna, u státní organizace by se něco takového dít nemělo.
Taky se nic takového neděje… Kde se platí dělenky nebo přerušení jako DPČ? U ČD nikde, to je normální příplatek za DS…
A navíc je to povinná dohoda obou stran. Tedy pro zaměstnance.
Jsou spaní kterým se vyhnout nejde, ale jsou spaní, která by se změnou směn dala odbourat.
budou muset omezit spoje
Ono to jde i dneska, ale musí se chtít. Taková noční Čadca pro VIP strojvedoucí v Bohumíně. Stravné v Eurech x 2 dny. Navíc celé přerušení tráví chudáci spaním na mašině za 80 % mzdy. A bylo by po problému i bez stravneho v ečkach.
Pokud by v Horní Dolní bydlelo několik fírů, tak směna může někomu začínat průzkumákem a jinému končit flamenrem.
i strojvedoucí jsou lidi, jen ten zaměstnavatel to nějak nechce vidět
A myslí si že jsou to nějaké stroje…
Někdo je tam drží s pistolí u hlavy? Je plno jiných dopravců, ne? Pokud se nějaký dopravce chová ke strojvedoucím špatně, tak by mu tito měli utéci, ne? Nebo ono se hudruje tak ze zvyku mezi skříňkama, že?
Ono to jinde bohužel není lepší. Ba právě naopak.
Jestli jich chybi pouze 38 tak je to podezrele malo. Trochu to zavani nakou dalsi ceskou vycuranosti …
Že? Taky máte ten pocit že se přepsali?
Škoda že v článku není uvedeno kde ČD tyto strojvedoucí vezmou … doufám že od ČD Carga a jiných firem, kde již strojvedoucí mají odjezděnou nějakou praxi – min. 3 roky. JE naprosto nemyslitelné, aby v osobní vozbě jezdili absolutní začátečníci kteří včera dokončili kurz .. a licenci mají pár týdnů ….
ČD cargo má u nás (ČD) inzeráty, že shání strojvedoucí.
A bohužel berou každého kdo na ten inzerát na internetu napíše. Někteří ani neudělají zkoušky a rok pobírají plat. Pak jim vyhovuje když si to odpracují na posunu.
Každýho určitě ne. A zkoušky logicky všichni udělat nemůžou. O penězích první rok bych snad ani nemluvil. Ve fabrice na brigádě jsem měl víc než v průměru za první rok u čd. První 3 měsíce 12k ..
A teď si představte že CDP Přerov nabírá lidi z ulice, kteří nikdy neviděli a neuvidí vlak aby řídili dopravu.
Nejenom Přerov. Všude se to děje.
A je to znát.👌🤪
A myslíte, že k tomu výhledově nedojde ? Následkem dalších rušení „červených“ postů nastane okamžik, kdy „červená studna“ vyschne …
To jim bude zakázáno vstoupit na nádraží, aby neuviděli vlak?
Kdysi se vyprávělo, že nynější DPP nabíral lidi i před pankráckou věznicí…
Taky jsem myslel, že mám halucinace, když jsem v inzerátu na dispečera cetl, že zkušenosti nejsou potřeba.
Je NEMYSLITELNÉ, ale ZCELA REÁLNÉ …. resp. NEZBYTNÉ
Bohužel výsledek NESMYSLNÉHO rozdělení rozdělení vozidlového parku a lokomotivního personálu ČD a.s. mezi „matku“ a dceru Cargo v roce 20
Teoreticky by bylo možné vyčlenění (sloučení) jak vozidlového parku, tak lokomotivního personálu do nové dcérenky ČD TRAKCE poskytující vozební krytí osobní i nákladní dopravě …
Alternativně přesunout lokomotivní personál pod ČD a.s. – lokomotivy jsoucí majetkovou podstatou Carga neřešit …. Pod „křídly ČD“ by se obnovil klasický kariérní postup – výcvik > méně náročné výkony = zálohy > posun > nákladní doprava > osobní doprava ….
Něco v tomto smyslu mají u ÖBB.
I u DB jsem potkal na nákladu fíru z ICE.
Bohužel pane kolego. Nicméně já slezl z lokomotivy v r. 1993, takže vím co je to postup .. a proto jsem výše napsal to co jsem napsal 😉
Dnes je to běžná praxe, udeláš kurz a šup s tebou na IC Havířov-Praha
A myslíte že u toho CD Carga a jinych nakladnich dopravcu jezdi 2 roky jako pomocnici a 5 let na posunu? Věřte že jakmile udělá zkoušku ZOZ tak často jde vozit těžké nákladní vlaky v E trakci které mohou v případě nehody udělat mnohem více škody. Myslím že je lepší když se napřed rozjezdí s regionovami.
U Carga? Rok od zkoušek a na trať se dostanu tak 2x za měsíc (a jen diesel, elektriky ještě nemám), jinak záloha, navíc ve stanici, kde člověk zakrní, protože výkon nic moc. A znám PP, kde klukovi řekli, že na trať nejdřív za 2 roky, a elektriky ještě dýl.
Není to naprosto nemyslitelné, pane Vine.
Já přišel na železnici z ulice před šesti lety, rovnou k osobní dopravě a za celých šest let jsem neudělal jediný průser, žádné projeté návěstidlo, žádná stržená trolej apod.
A když to vezmu z druhé strany, nedávná nehoda u Domažlic, nehoda Elefantu u Českého Brodu + spousta jiných případů i mimo ČD, to byli zkušení strojvedoucí a jak to může dopadnout.
Takže Vaše tvrzení je nesmyslné, i nováček může odvézt cestující bezpečněji, než fíra s letitou praxí.
Ale asi jezdíte u soukromého dopravce který má jen osobní vozbu. /Článek je o ČD/
Taky se hlásím, naprosto stejný případ u mě.
Po absolvování zdravotní prohlídky a psychotestů nástup k ČD (už s platnou licencí), zácvik, zkoušky, autorizace, poznání a šup na reginy jezdit s lidma. V dílně 2 týdny mimochodem. Žádný pomocník, žádné roky na záloze. A ejhle, taky žádné projeté návěstidlo, žádná mnou zaviněná MU. A po cca roce kurz, zácvik a zkoušky na elektriky. Kdo to kdy viděl, že..? Naprosto nemyslitelné.
Já Vás chápu .. ale je jiná doba … aby vůbec někoho na mašinu dostali tak se hodně změkčily podmínky pro přijetí na tuto profesi – už nemusí být maturita, zdravotní prohlídka je také měkčí, dílenský zácvik je jen symbolický atd. …
Nicméně i já pamatuji jeden turnus do Žiliny kam nechtěl nikdo jezdit .. a nakonec udělali narychlo turnus ze svazáků-pomocníků a během několika měsíců z nich byli strojvedoucí na rychlíkové vozbě.
Ano, podmínky pro přijetí se změkčily, ale osobně na tom nevidím nic špatného. Sám mám „jen“ dva výuční listy a nemám pocit, že by mi maturita nějak chyběla. Mimochodem když jsem si po sedmi letech různých jiných profesí šel udělat ten druhý výučňák, abych mohl jít jezdit, byl jsem v naší třídě zkráceného studia jediný, jehož předchozím vzděláním nebyla maturia. A kupodivu jsem to byl ještě s jedním spolužákem právě já, kdo udělal závěrečné zkoušky (slaboproud) s vyznamenáním. A o nesmyslných požadavcích na zdravotní způsobilost, které se tu dříve pěstovaly, ani nemluvím. Například proč by strojvedoucí nemohl mít při nástupu… Číst vice »
TAk za druhé … patrně jezdíte u LE … ano proč ne … ale na autobloku je to jiná jízda než na obloukovité jednokolejce u Domažlic nebo na trati Přerov-Brno kde máte tak 3-5 vteřin abyste rozeznal návěstní znak na návěstidle.
Tak pro pan Vina ještě potřetí… Po dopravní škole nástup k ČD, 5 dní spaní na dílně,cca 7 měsíců kurzy, zácviky, zkoušky na první dobrou, necelý tři měsíce záloha a od tý doby ježdění na kopcovitých jednokolejkách, první rok a půl na motorech, ted‘ už rok a půl na E (třeba vámi zmiňovaná Přerov – Brno), bez jediného průseru a odtažení z trati… A ted‘ mě čekají rychlíkové stroje. Takže pane Vine, bud’te tý lásky a přestaňte z nás dělat neschopné blbce, troufám si tvrdit, že dost z nás „rychlokvašek“ strčí ježděním „staré pardy“ do kapsy a ve znalostech (jak… Číst vice »
Nic se tím nevyřeší, přibudou noční směny a nástupy mezi 00-03h. Ti co dojíždí, budou slušně řečeno v pytli.
Ve svém několik desetiletí trvajícím angažmá v prostředí železnice jsem si všiml že dlouhodobě převažovala představa u strojvedoucích asi taková. Co nejdelší směny vcelku nejlépe 3 až 4 za sebou a 4 dny volna. Jen hrstka jedinců vyhledavala turnusy se smenami krátkými ve formátu 2smeny 1den volna 2smeny 2dny volna. Je možná chybou že se neučime od historie. Zlikvidujme ve smenach nesmyslná přerušení, bude také chybět několik desítek strojvůdců ale budou odpocinutejsi a o to nám snad jde. Měsíční norma hodin bude splněna menším počtem směn na toto pan Bednarik neslyší?
Myslíte, že mi – jako turnusáři – nadávali strojvedoucí, když jsem jim šichtu na osobním vlaku z Prahy do Přerova a zpět natáhl na 26 hodin s nočním spaním ? Těch 26 hodin pokrylo normu na 5 dní – po dvou denních měli tři dny volna … jeden pár osobních vlaků do Kutné Hory se natáhl o rychlík do Benešova, dalo to skoro 13 hodin, pak se spalo, ráno R do Prahy, nějaké technologické přirážky a dalo to normu na 3 dny = 1 den volna … A to se ještě držely mašiny v ruce … na každou připadalo pevné… Číst vice »
Pane Zikmunde díky lidem jako vy, to nejde. Je onteresující, že všude za hranicemi našeho státu žádné dělené směny neexistují !!!
A jak to tedy dělají u PKPIC, MÁV, ÖBB…?
Aby se to všechno nakonec neminulo účinkem, chybí 38 strojvedoucích, někteří tvrdí, že ještě více. Budeme mít sice o hodinu více odpočaté mašinfíry, ale spoustu nových a nezkušených. Kde se za dva měsíce vezmou? Asi už v tuto dobu samozřejmě běží kurzy a adepti už jsou v jízdním zácviku, ale takhle narychlo je zařadit, nehledě na to, že i ostatní dopravci budou muset nabrat nové lidi. Může to vést k tomu, že opatření, které má vést k vyšší bezpečnosti (dle navrhovatelů), se mine účinkem a bude to přesně naopak. Dříve musel takový nový adept na fíru strávit nějaký ten rok… Číst vice »
Takhle to mají třeba ÖBB celkem propracované. Samozřejmě dokonalost neexistuje, ale podařilo se jim vybudovat vlastní školství a výchova hned po základce. Znalosti, praxi i velký smysl pro zodpovědnost prostě tahle profese potřebuje. Na druhou stranu jsou to lidé, mají svoje potřeby, přání, city atd jako každý jiný člověk.
A ČSD / ČD – do doby vytvoření ČD Cargo s lokomotivním personálem vyčleněným z „matky“ to snad neměly ? Než se absolvent SŠ dostal na „pravou“ stranu Os (R) tak to trvalo několik let … po dílně v depu (ta je dnes u moderních vozidel, na nichž nemůže strojvedoucí nic opravit – vykrátit více méně zbytečná) šel k vozmistrům – strojvedoucí je technický orgán způsobilý posoudit technický stav, zejména nákladního vozu (alespoň pohledem). Pak šel na zálohy . posun depo, staniční posun (obvykle v turnuse), manipulák, traťový náklad (v obou případech letmo), pak turnus na nákladech a teprve pak… Číst vice »
upřímě ta to kolečko na dílně a u vozmistrů bylo někdy na nic. Často mistr řekl ať se učí předpisy že pro ně nemá práci.
a těch záloh kde by se dala získat praxe a všichni se tam prostřídali moc nezbylo.
Jenomže u toho ÖBB má ten klučina/holčina za dobu školy praxe dost a v devatenácti už sám vede Cityjet, ve dvaceti patrový Wiesel s Taurem a ve 22 sedí za kniplem Railjetu a hrne ho 230 km/h skrz Rakousko nebo šplhá po Semmmeringu.
“ ale spoustu nových a nezkušených. “
Ve kterém světě se vyskytují jen a pouze zkušení, aniž by 50 let nabrali nováčka?
Problém neni zkrácená doba výcviku ale že berou i ty kteří na to nemají. Například ruší místo posunovače nebo signalisty a řeknou mu jestli nechce zkusit strojvedoucího. Jindy ty kteří odpovědí na inzerát od pracáku.
A jsem dost zvědavý, kde ty lidi vezme Jančura.
Při jeho pověsti jako zaměstnavatele…
Stejně se tím nic nevyřeší, staré generace odchází ve vlnách a mladí se nehrnou. Takže by bylo třeba hledat chybu někde jinde….
Není to jen o tom, že se nehrnou. Znám dva mladé, co se hlásili, ale oba nepustili přes psychotesty, že ať to zkusí později (třeba za dva tři roky). No tak kdo by čekal. Oba podali přihlášku na výpravčí a tam normálně prošli a oba dělají už jako výpravčí a nemají potřebu už na strojvedoucího vůbec jít, protože je to dojezdově blíž a stabilnější skladba směn.
Skladba směn stabilnější, ale dálkovinou likvidovaná profese … dneska jsem ještě v Čisovicích / Mníšku pod Brdy viděl červenou čepici … zanedlouho budou Čisovice řízeny dálkově z Vraného …
Správa železnic velmi rychle zachytila trend nových generací a současně považuj za potřebné říci, že má pro zvýšení své technologické úrovně prakticky neomezené prostředky. Jde to vidět u projednávání různých Studií proveditelnost, kde se bedlivě počítá úspora provozních zaměstnanců Správy, zatímco úspora provozních zaměstnanců dopravců není zrovna uspokojivě řešena.
Za to je třeba poděkovat duu M.J. a E.T..
noví se hrnou ale polovině je přes 50. let. Tedy tolik v kolika se kdysi odcházelo na sociální program po cca 30. letech služby.
Bylo by dobré přijmout i nové mašinfíry na nové Vectrony, které doufám ČD nakoupí.
Nový fíra a hned na Větráka? To nemyslíte vážně…..
Proč, v čem je Vectron tak jedinečný?
Protože to je přece něco co má být za odměnu po dlouhých letech 😀 nejdřív točit točnou, nosit pivo na dílnu a měnit písty na pilštiku, pak deset let na posunu, za dalších deset let do turnusu a možná někdy v padesáti po zásluze na Vectron.
A pak z radosti, že se na ten Vectron po třiceti letech dostal dostane infarkt nebo mrtvici a odebere se rovnou na krchov 😀
Jenže ne každý má v 50 letech zájem o tuto „odměnu“ za zásluhy o železnici … a medí si blahem když jezdí „kolem“ komína …
A se spoustou keců, že se musí učit nějaký podělaný počítač. Na páře nic takového nebylo a jezdila spolehlivě (servis každý den), navíc je z toho špatně vidět ven a schody jsou jak do kurníku.
Proč by to neměl myslet vážně? Proč by měli zaškolovat zasloužilého pracovníka na Vectron a nového na starší mašinu, když si můžou jedno školení ušetřit a zaškolit jen jednoho na Vectron.
Protože dráha. 182-097 má pravdu, byť to samozřejmě trochu zveličil, někteří lidé tam opravdu uvažují tak, že moderní mašina je odměna za léta odříkání těsně před důchodem. A pak se diví, že tam nikdo nechce pracovat. Prostě takhle se to dělalo vždy a změny jsou nežádoucí.
ČD v pristupu k pridelovani prace a HR zamrzla jeste v osmdesatkach. Bude trvat jeste dlouho nez stare a zapskle struktury odejdou a neco se zmeni. Mozna by pomohl novy investor, majitel, ktery by tu mafiii rozprasil …
Jo, já to říkám pořád, že alespoň částečná privatizace by ČD prospěla a nejen v HR.
Jak chcete privatizovat zprivatizované. Jste jako exministr dopravy Stanjura (ODS), ten má taky podobné nápady …
Ony jsou ČD v privátním, tj. soukromém vlastnictví?
De iure ano.
Ale 100% akcií má český stát.
Kdo mluví o privatizaci…taky je možné ty majetkové vztahy ujasnit opačným směrem…
Vy jste někdy pracoval jako personalista, zpracovatel turnusů, strojmistr, komandující ?
ČD v „osmdesátkách“ neexistovaly ….
Za odměnu před důchodem se dávaly manipuláky … 12 hodin za jeden pár ….někdy proto, že to bylo východisko z nouze vyplývající periodické prohlídky … variantou bylo dožití na dílně nebo, pokud měl SŠ, jako technik nebo strojmistr …
U nás v LD Přerov jezdili předdůchodci v 80. letech 14 hod. turnus na Sergejích do Brna – samozřejmě s pomocníkem který už byl na hranici vědomostí strojvedoucího – měl za sebou kurz na motor. trakci a čekal kdy se uvolní místo strojvedoucího na posunu.
ps: ale byli i takoví předdůchodci co si udělali kurz na Esa a občas dali vložáka i na osobní vozbě (byli zařazeni do nákladního turnusu na Esách)
jinde chodí ti noví rovnou na Regiosharky a Stadlery. Respektive alespoň po pul ročním rozježdění na regionově.
Patrně aby ty nováčky nevyděsili…
Bohužel … mezi tím nic není, resp. je, ale ti co na tom „mezi“ jezdí jsou nadmíru spokojení a o dálkovinu nemají zájem … do Německa musí umět německy podle německých představ ….buď tak dobře neumí nebo nemají zájem …
Teď mám okolo 13 dní čistého volna za měsíc.Myslím,že to bude znamenat chodit vícekrát do práce na kratší směny,takže se čisté volno zkrátí.Současná délka odpočinku při spací směně mi nevadila,druhý den jsem odjel stejně jako bych zrovna nastoupil.
To spaní je individuální. Někomu stačí 4-5 hodin a je druhý den plně odpočatý a někomu 4-5 hodin stačí jen aby byl tak nějak odpočatý.
Jistě, tyhle „krásné“ turnusy se zkurví … K délce každé směny je nutné připočítat čas strávený na cestě, který se obecně považuje za „odpočinek“, ale zaměstnance „okrádá“ o volno na delší regeneraci.
…
Takže když Pepin vyjde z domu, tak už vlastně pracuje a měl by těch 50 minut dostat zaplacených, přestože čeká na autobus, aby ho odvezl do fabriky, kde bude jezdit s ještěrkou?
Tvl kde to děláš, já jako leťák mám měsíčně vždycky tak 4-6 dní čistého volna 🤔
Tyjo, kde to děláš? Já jako leťák mám měsíčně vždycky tak 4-6 dní čistého volna 🤔
Teprve začíná kolektivní vyjednávání a chybí 38 strojvedoucích. Jsem zvědav, jestli 38 bude konečné čislo…
Mě to číslo přijde nějaké malé, natože pod Trutnovem chybí 22 strojvedoucích a od grafikou 26. A nemyslím si že by třeba v Praze byl plný stav. A u vlakvedoucich jsou ještě prazdnejsi stavy.
Asi to počítají tak, že letmo strojvedoucí je za dva 🙂
Jo leda tak. Ale věřil bych, že jich chybí tak 138…
Také mi to nesedí.. firove nechybí jenom v Trutnově. Nevím, jak to počítají..
Dobrý večer priatelia, na Slovensku v ZSSK to funguje tak, že existuje THP miesto, ale je nad limit,tak sa eviduje ako rušňovodič. Takže tabuľkovo to vychádza, skutočnosť je ale iná. Kľudne to môže fungovať aj na ČD.
A není to počet chybějících do plného stavu,ale záloh.
To číslo bude matematický výpočet nárustu pracovní doby přepočtený měsíční normu … „Na severu“ se přijde o výkony Kolín – Ústí > dostává žlutý dopravce, takže tady bude úspora použitelná jinde > přesun výkonů mezi jednotlivými pracovišti ….
Když to porovnání s kamionakama tak je to stále anarchie.
A proč jen dráha čd… snad v článku má být zmíněno všichni železniční dopravci .. to se pak jezdí.. nicméně dokud nebude elektronická kontrola licencí stejně se nic moc nevyřeší a to hlavně u soukromých dopravců.
je to o CD, jelikoz to asi pise fanousek CD. A co se tyce licenci, kazdy ti rekne, ze je to tvuj majetek ( tedy i platnost a nezadavani cisla na kontrolu prave k evidenci), ale kdyz nebudes snad dele jak rok jezdit, tak se vraci na DU.. tedy Tvuj majetek vracis.. a tak je to v Cechach se vsim.. i D1 v jednom clanku rika co musis a ve 3 dalsich to to zakaze , zpochybni a nebo vyvrati.. ale ted se bude rvat do vysilacky Mayday, mayday, mayday.. tak to uz hovori za vse. EU to komplet vyresi… Číst vice »
A co si přečíst poslední odstavec?
Pokud už to teď mají nastavené a mají na ty turnusy dost lidí… 🙂
Ne, nemá být zmíněno ze všichni. Soukromíci si svých zaměstnanců váží a nechovaji se k nim jak k onucim. Tohle je problém akorát státního molochu. Navíc kromě fírů budou muset nabrat i překladatele z bulharštiny a albánštiny, aby se s nima domluvili.
Trapnej příspěvek.
Jak kdo, jak kde, ono je to hodně o lidech. Ale je pravdou, že u soukromníka nejste jeden z mnoha, což má výhody i nevýhody.
Zajímavé, že někteří tvrdí o RGJ pravý opak toho co vy…
V tom prvním ne, ale v tom druhém se shodneme.
Každý strojvedoucí dostane čipovou kartu, a každé stanoviště strojvedoucího čtečku…
Copak lidí by se hlásilo hodně,ale to by nesměli při pohovoru dávat stupidní vstupní testy,které s prací strojvedoucího nemají vůbec nic společného.
To tedy nevím jak moc lidí se hlásí , ale nedávno u nás ,,u piva,, soused říkal jak nikdo už na tu dráhu nechce. Šikovný elektrikář nebo zámečník si dnes vydělá třikrát tolik bez toho že by někde musel trdlovat ve dvě ráno či o víkendech a šotouši dráhu nespasí.
No třikrát tolik si asi nevydělá.. Já mám jako zaměstnanec fira na účet cca 40 a můj kamarád elektrikář jako šikovný osvc po zaplacení nákladů 60… Ale v zásadě máte pravdu. Nemusí nikde trdlovat a má víc.
Jako fíra máte 40 000 čistého, elektrikáři a zámečníci u ČD jsou rádi za 20 000 čistého. Takže je většina firem na trhu v klidu zaplatí včetně firem, které dělají na železnici a využijí jejich školení ohledně UTZ.
Tak ono v těch mých 40 je i stravné plus přesčas a elektrikář má lehce více než 20, ale máte pravdu. Konkurence platí lépe než ČD, ať už u fírů a nebo u kluků z dílen.
Nebo většinou platí lépe. Takhle to napíšu.
Vážený Petře,neplatí…
Vše je jako ve Vašem příspěvku výše,tj přesčasy+cestovné.A jestli mám o cca 3000,- větší základ,ale za cigánění po republikách,jste na tom v podstatě stejně né-li lépe.
ano jsou vyjímky(buď máte „protekci“a nebo umíte jazyk,nejlépé německý)
Je to o dvou kůrkách a každému dle chuti.
Tak ja neříkám že všude. Ale já dostal dvě možnosti a v obou to vycházelo finančně minimálně o pět lépe a hlavně mnohem více volna. Ono brát 40 a 8 dní měsíčně volno a nebo 45 a 13 dní měsíčně volno už je rozdíl. Ale všude to není to je pravda.. někdy se to snaží kompenzovat alespoň volnem, když už ne financema.
Onehdá sem byl na výběrovém řízení na strojvedoucího v Praze,bylo nás 54 uchazečů a před testy nám bylo řečeno,že mají lidí dost a že vlastně nepotřebujou a že si budou vybírat jen pár lidí.
Otázky v testu jsou na úrovni 2. stupně základní školy. Kandidát na strojvedoucího by měl mít, alespoň základní znalosti fyziky a matematiky. Komise se rozhoduje nejen podle výsledků testu, ale hlavně podle životopisu a vystupování při pohovoru, protože následující zdravotní prohlídka a psychotesty, které jsou největším sítem jsou drahé a platí je ČD, tak tam přece nebudou posílat někoho zbytečně. Členové komise jsou už natolik zkušení, že dokáží poznat, jestli má smysl takové člověka posílat na zdravotní prohlídku a psychotesty a zda by se vůbec dokázal na DVI v kurzu vše naučit – předpisy, elektrika, technika.
V zásadě souhlas s vaším příspěvkem,na druhou stranu s nástupem nové techniky znalost čtení el. schémat je v zásadě k ničemu,protože se k nim ani nemáte moc možností dostat. já se obecně ve shématech čkd lokomotivách i škoda lokomotivách až do 363 orientuji snad vcelku dobře,ale už na takové 363.5,jakkoliv je považuji za vydařené a spolehlivé stroje,je odstranování závady spíš o štěstí,o loko Traxx nemluvě.
Uhodil jste HŘEBÍČEK na HLAVIČKU …
Nedovedu si představit, jak by duo HÁLA & KRATOCHVÍL napsalo příručku odstraňování závad na „Vectronech“ nebo v kurzu / technickém školení učili, jak závadu na lokomotivě odstranit …. na 16X/36X „se“ v Praze učilo, jakou pojistku může strojvedoucí v regulátoru vyměnit ….
Až tak k ničemu to není, pozná se podle toho, zda člověk umí myslet logicky a jak se případně zachová v neznámé situaci. Pokud zpanikaří u testu, tak holt vyřadit ze zájemců.
To samé vozit rezervní žárovičky u auta.
Jen zlomek motoristů je umí vyměnit, a mnoho lidí ani nemá co měnit…
Podívejte já nevím jak to cítíte vy, ale pokud vám přijde na pohovor např. Kluk co má strojírenský učňák nebo kluk s Gymplem tak mu logicky testy je lepší dát. Těch co mají dopravní zaměření je totiž takové minimum, že se nedá nic jiného dělat. A propo jsou v tom lidské životy nebo náklady.