České dráhy míří v Moravskoslezském kraji k nové desetileté smlouvě bez soutěže
Jednotka CityElefant Českých drah kolem dolů v Karviné. Foto: České dráhy
Kraj ve smlouvě počítá s nasazením 19 bateriových jednotek BEMU.
Kraj ve smlouvě počítá s nasazením 19 bateriových jednotek BEMU.
Je vůbec legální, aby ČD utajovala v registru smluv, že od kraje vybírá provizi spousty procent, za to, že ČD získá investiční dotaci na pořízení vlaků do vlastnictví ČD?
Přece to nemůže být obchodní tajemství, když ČD takto vydírá kraj, nebo jo?
A neměly by být tak náhodou ty „velké smlouvy“ dvě? Jedna pro pěkné počasí, druhá na zimní počasí, protože dopravu v době, kdy sněží, České dráhy evienteně nezvládají a nemají na to jak vhodnou techniku, tak dostaek záložní techniky. Na zimu by se měl raději oslovit další dopravce!!!
Může mi někdo říct proč je tohle vůbec dovoleno? Proč není vynuceno aby se to vždy soutěžilo?
Můžu se zeptat, jestli už dřív si ČD bralo 10% provizi ze získání investiční dotace na nákup vlaků do vlastnictví ČD? Tj. tu částku 10% z investiční dotace firma ČD vyfakturuje dotačnímu úřadu, který firmě ČD vyplácí dotace na dopravní obslužnost.
Pokud jo, tak se už se nedivím JMK, že nechtěl platit 10% z 6 miliard za 31 nových vlaků firmě ČD… jak navrhovali železniční odboráři kvůli čemusi jako „sociální smír“¨… Tj.radši si JMK koupil vlaky do svého vlastnictví.
JMK za ty vlaky nedal 6 miliard.pisete bludy. Jako s vašimi dotacemi. Na sz stavědle máte špatný kalendář.
Až budou ČD příště vypisovat výběrové řízení na člena představenstva nechcete se přihlásit??? Abyste to konečně všem ukázal, jak se to dělá…
Dobře ty
Hmm tak to se zase nic nepohne ale budeme moci vybírat jízdné jako za nostalgické jízdy.
Tahle krajská logika fakt nepřestane fascinovat.
Stavím barák. Mám jednu drahou nabídku. Mohu se podívat na trhu a poptat, kdo by to uměl a za kolik. Podmínky si určuji sám. Přesto se na to vykašlu a dám to té jediné firmě.
Kdo rozhoduje o vlastních penězích, ten si toto nedovolí, ale z eráru to lítá jedna radost.
Přitom to klidně mohlo zůstat celé ČD, ale tak, aby se na nábřeží trochu zapotili s nabídkou.
Já mám rád třeba BMW, mám si koupit škodovku protože je levnější? Fakt ne.
To stim nemá nic společného, když si napíšete dobře zadání, tak nemusíte mít automaticky další 628. Navíc jak píše Juraj donutí to ČD zlevnit.
Absolutně liché až přihlouplé přirovnání.
Pokud tu Škodovku platí někdo jinej, tak ano.
A co brání té stavební firmě, aby sama majitele oslovila se svou „výhodnější“ nabídkou? 🙂
Proč, když nemusí ?
Vy se dobrovolně připravíte o peníze, když vás nikdo nenutí?
Ke mně prosákla informace že nabídek bylo více..
To by asi nemohly použít přímý zadání ?
Když brutto smlouva, tak omezí i režijky ?
Když už jste to nakousl … Zaplatil jsem si IN100 protože jezdím z 95% tam, kde jezdí ČD a jezdím často. Zeptám se, protože to nevím. Jak ČD pozná, že mám IN100 za 20k (stihl jsem to před zdražením) a nemám „režijku“?
Pozná
Taky mám IN100 a ze zvědavosti jsem se na to ptal. Něco ve smyslu „Zaměstnanecká výhoda“, se tam po načtení režijní jízdenky zobrazí.
Za mě by jakákoli slevová karta dopravce platit neměla, protože dopravce má zaplacenu přepravu a riziko jde za krajem/objednavatelem. To by znamenalo vlastně krádež. Jakoby jsi si zaplatil slevu v pekárně a vyzvedával sis pečivo denně v Lidlu. Něco jiného je OneTicket nebo karta kraje. Tam logiku vidím.
Takže kraj má trestat občany, že si dovolují jezdit za jiný tarif, když je to vyjde levněji?
POkud si kraj platí plnou kapacitu vlaků, tak má nárok určovat i tarif.
Kraj by se měl ale také dívat na věc z pohledu zájmu občanů, můj zájem jako občana (primárně), jet za levnější cenu, a když mi to dopravce umožňuje formou věrnostní karty, tak by to kraj měl naopak podporovat. Protože primárním zájmem kraje by naopak mělo být, aby VHD byla využívána, takže zakazovat něco, co léta funguje je spíš kontraproduktivní. Jakpak by se Vám líbilo, kdybychom krajům zakázali vlastní IDS, s tím, že bude existovat pouze jeden celostátní tarif (Jednotná jízdenka), i když osobně si myslím, že by bylo nejlepší do tohoto bodu dospět, než mít 13 různých IDS s různými… Číst vice »
POkud si kraj platí celou kapacitu, tak mi slevy pro jinýho dopravce k ničemu. Navíc jízdenku bez návaznosti na další IDS..
Proč by tě trestal kraj. Pokud máš slevu do Lidlu který v okolí nemáš ale chodíš do Billy tak jsi hlupak co se trestá sám. Kup si one ticket a jsi v pohodě.
Lidl je všude ..má aplikaci. Billa skoro taky má kartičku. Trochu liché srovnání.proc bych si kupoval předražený one ticket
Kolejnice je tvrdá, že?
Tvrdý jsi ty
Jenže to není situace, že mám kartičku Lidlu, ale nemám ten obchod v okolí. Toto je spíš situace mám kartičku do Lidlu, ale ona kartička mi neplatí v Lidlu, do kterého chodím.
„Trestal“ formou dražšího jízdného, jistě to trestal je v uvozovkách, protože to není doslova trest. A zákaz věrnostní slevy dopravce mě jako zákazníka spíš naštve.
ČD zde nabízí pouze stroj a jeho obsluhu, riziko nenese a platí ho za vše co má ve smlouvě. Konec. ČD si může prodat jízdenku ale prachy z ní , možná mimo marže dle dohody, odevzdá poskytovateli.Jiný příklad. Pronajmeš si autobus, platíš ho a řidič dopravce bude prodávat lístky pro sebe. To ti snad nepřijde normální? Na komerčních linkách je to něco jiného, ale v objednávce krajů jestli jedeš s Tondou nebo Pavlem je jedno. Platíš kraji. Proto je mi absolutně buřt jestli jedu s DLB, ARR nebo RJ a neřeším to.
Když jedu XXX kilometrů přes republiku s ČD tak se mi slevovat karta vyplácí ..proč by ji neměl mít.. není to nic proti ničemu.
Má to v popce napsané
Jednoduše na své IN kartě máte nahranou aplikaci IN 100. Kdyby jste měl nárok na režijní jízdenku tak tam máte nahranou drážní průkazku.
Dovolím si jedno upřesnění: provozní soubor Ostravsko neobsahuje trať Třemešná – Osoblaha. Proto zde tato trať nefiguruje. Podobně jako další tratě – Krnov – Moravský Beroun, Krnov – Jindřichov, Valšov – Rýmařov, Milotice – Vrbno. Ty tvoří jiný provozní soubor.
Co je v textu názorového? Konstatování reality? Ano, přímí zadání je politické rozhodnutí. V textu je vyjádření kraje (citace z důvodové zprávy), není tam ani protistrana (pokud nějaká je, čekám na zítřejší zastupitelstvu). Řeči o Parlamentních listech mě hluboce uráží. Pokud by příspěvky některých jedinců nepodléhali schválení, nechcete vidět, jak by to zde v diskuzích vypadalo.
Sam jako redaktor, který nemá odvahu se podepsat…to mi stačí.
Elephanty zmizí nebo jak to s nimi bude?
A ty další EMU
Ti se počítá k těm 2 co už jezdí a k těm dalším 4 slíbeným (2kusy na S1, 2 kusy co teď jezdí v Olomouckém kraji)
Hlavně nahradí 460
Ad CityElefanty… Good Point, vzhledem ke konverzi napájení.
V návrhu smlouvy (bez příloh smlouvy) je, že ČD pro plnění smlouvy musí používat minimálně 5x CityElefantů.
Tak tady jsou vozidla co tu zůstanou :
5x 471
2x 650.0
5x 650.2
7x 814
4x 842
19x BEMU
A pak ještě co má zvlášť soutěže
5x pushpull
2x 640.2
Pocty jsou včetně záloh
Plus vlaky pro dopravu v okresech Bruntál, Jeseník…. provozní soubor „Bruntálsko“
Moravskoslezský kraj tedy získá:
– zbylých pět „volných“ jednotek řady 640.2
– čtyři jednotky řady 690 (z upravené opce na 650.2)
– 15 BEMU, které vzejdou z nové soutěže ČD
…je to tak?
Vypadá to tak
Ano, bude líp.
Co dodat…
Líp už naštěstí bylo.
Jako podporovatel železnice nejsem fanatik a tohle se mi nelíbí. Lifrovat prachy do ČD, přitom by ze soutěže mohlo být víc vlakokilometrů za stejné peníze nebo více výkonů v autobusech, které jsou také třeba.
myslím za ušetřené prachy ( pro méně chápavé )
Nějaké 628.2 jsou ještě v Německu na šrotištích?
nevím, tam nejezdím. proč?
Osoblažka nejezdí kvůli CZ Loko?
Přesně tak.
a role Wynx je v tomhle jaká?
Subdodavatel opravy celé lokomotivy pro CZ LOKO, který ani po víc než dvou letech neumí zkompletovat lokomotivu do provozního stavu.
Sice neumí, ale dopravce si neumí pořídit něco odpovídajího aspoň přelomu milénia a spoléhá na téměř 70 letý stroj bez zálohy?
Záloha je taky rozbitá 🙂
Dnes se opět ukázala neschopnost dopravce Regiojet zajistit dopravu v závazků veřejné služby na lince R23.Vlaky 1303/1302 zrušeny bez náhrady.Cestujici jsou pro Jančura až na posledním místě.
Je to vinou SŽ, jelo SV z Prahy vázané na 1303 (takže by SŽ mělo správně to SV nechat pustit), akorat bohuzel mělo 4 hodiny spozdeni
Takže nebyl strojvedoucí ani lokomotiva
Priorita by podle mne měla být Ex-R-Sp-Sv-Nex-Os-Pn-Mn . Ale, kdo ví, jak to mají
Priority jsou Ex – R – NEx – Sp – atd… I když by podle mě spíš NEx měly být ještě před R.
U Sv/Lv se právě bere v potaz to, pro jaký vlak případně jedou. Takže pokud se to Sv v cílové stanici mění na R, mělo by mít prioritu stejnou jako R.
Je to článek o Msk ale jestli nutně chcete řešit co komu jezdí/nejezdí. Tak ano na té R23 to je nepříjemnost.
Ale vzhledem k článku o Msk Vám mohu sdělit pohádku o apokalypse na 323 a jednotkách Pusch pull. Nebo Vám mohu nabídnout něco čerstvějšího jako výpadek poloviny jednotek 471, ale i jiných…
Na k report.net si můžete přečíst vše detailně…
To by se u národníh… oh wait, SC 510 dnes zrušen bez náhrady.
Ano, je to komerční spoj, ale to vám je docela jedno, když zrovna přepravujete velkou skupinu…
Včera zase rj 74 zrušen bez náhrady.
Na kterém místě je cestující pro ČD?
Neschopnost ČD opravit lokomotivu…
Loni 21.srpna zde byl článek o firmě Wynx, která ji opraví do konce roku 2021. Ta je už dcera ČD?
A ta druhá lokomotiva?-)
Hlavně ty lokomotivy tam byly celkem 4.
Dvě jsou v muzeu. Jednu opravovalo cz loko a jedna byla v Olomouci..
Ta přece do poslední chvíle jezdila v naději, že než půjde na velkou opravu, vrátí se ta z Wynxu.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/cd-modernizuji-lokomotivu-pro-uzkorozchodnou-osoblazku/-29176/
a zkratka ECM vám něco říká?))
Pak teda měli tu druhou poslat do opravy třeba na jaře a nejezdilo by se celý rok.
Základní problém je nedodaní modernizované lokomotivy loni na podzim. Tak by ta druhá měla čas na periodickou minimálně půl roku před platností ECM.
A řekl bych, že po zkušenostech z JHMD se ani obce nebudou hrnout do převzetí tratě a provozu.
Nebo ji měli poslat do opravy mnohem dříve. Periodická byla dávno prošlá. Není úplně podstatné, co řeknete vy, ale co chtějí obce a jak jsem včera zjišťoval, tak do převzetí mají opravdu velkou chuť.
To je pěkné a kde na tu Osoblažsku vezmou lidí a stroje?
Hlavně, že děláte chytrého, ale zjistit informace jak to vypadá s modernizací lokomotivy u Wynxu, tak to radši mrháte čas s komentáři tady. A ty obce co chtějí aby SZD provozovala dopravu, tak by si to taky měly rozmyslet, protože stejná situace tady byla loni s parním provozem. Když SZD věděli, že U57.001 bude v opravě, tak proč předtím neopravili U46.002. Také se spoléhali na to, že budou mít provozní U57.001. Jo a nezapomeňte tento komentář zablokovat jak je tu zvykem.
Věděl by někdo v jaké fázi výroby jsou zmiňované baterky od Škodovky? Z článku mezi řádky vyplývá, že s příchodem grafikonu 2023/24 budou BEMU schopny provozu, což se mi moc realistické nezdá.
Tipuji, že krom 4 kusů, žádné další BEMU od Škodovky se nevyrábí. Neboť ČD je zadlužená a nemá peníze a proto se snaží získat co nejvíc dotací… viz Modernizační fond.
https://zdopravy.cz/stat-chysta-dotace-na-nakup-novych-vlaku-zameri-se-na-nahradu-dieselu-115340/
Tipují hádám
Tak dotace se ČD snaží získat tak jako tak. Co se týče zadlužení, tak je na místě podotknout, že investují nemalé peníze do modernizace vozového parku. Neříkám, že nejsou zadlužené, ale je třeba odlišovat provozní a inovativní zadlužení.
Pokud jde o dotace, tak bych připomenul, že ČD v minulosti vracelo stovky milionů Kč investičních dotací, patrně neboť nedodržela podmínky. Nevím jak to bylo se sankcemi při vracení dotace (= sankce, tj. odvod za porušení rozpočtové kázně je až 100% získané dotace)
Tj. předpokládám, že ČD si velmi pečlivě zváží podmínky dotací, aby se už neopakovalo vracení dotací. A nemám informace, jestli už jsou finální podmínky dotací z Modernizačního fondu. Či finální podmínky případné dotace na vlaky z OPD3
Hm… zdražení z 123 Kč/vlkm na 217 Kč/vlkm tj. o 76%… pozoruhodné. A ještě zajímavější je o kolik se zdraží v dalších letech… takových 305 Kč/vlkm v roce 2028… ??? A novými dražšími vlaky BEMU to tak asi moc nebude, neboť patrně ČD si šáhne na dotaci z Modernizačního fondu. Uvidíme o kolik narostou celkové náklady na dopravní obslužnost, až v cca 2028 začne rekonstrukce uzlu v Ostravě = tj. drahé vlaky budou stát či popojíždět a namísto toho budou patrně jezdit busy. https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/T-01 Zběžným pohledem se tento návrh smlouvy v MSK jeví podobně „promyšlený“ jako smlouva Středočeského kraje s… Číst vice »
A vy se tomu divíte, když to má pod palcem ANO? A lidi tomu ještě budou tleskat, jak to ten Babiš tady vede skvěle.
Faktem je, že toho spoustu zatím nevíme o podobě smlouvy v MSK… Takže do určité míry je můj názor předčasný. Uvidíme.
Např. vzhledem k možné konverzi napájení by bylo fajn na CityElefanty uzavřít separátní smlouvu. Nebo v této velké smluvit opci na ukončení provozu CityElefantů vzhledem ke konverzi.
Kde bude konverze?
Patrně od Těšína a od Horní Lidče.
https://zdopravy.cz/posun-stridave-soustavy-na-sever-muze-zacit-drazni-urad-vydal-stavebni-povoleni-71861/
Na Lideč žádné elefanty nejezdí. A než se přepnou všechny tratě v okolí Ostravy tak elefanty budou dávno ve srote
Souhlas, že na Lideč nejezdí.
Ptal jste se na první fázi konverze tratí ve vztahu ke smlouvě ČD a MSK.
Ono totiž nelze vyloučit, že se škrtne/odloží ETCS na vedlejší tratě a udělá se v jednom kroku současně konverze napájení a ETCS na co největší části transevropských tratí mimo Polabí a Prahy.
Buď jste spadl z višně, nebo nesledujete vůbec media. Nejspíš vám ale ještě není 18 a nechodíte k volbám, jinak byste věděl, že je dávno po volbách, po kterých tu Babiš nic nevede, je v opozici. Vede to tu vláda v čele s Fialou z ODS.
Vláda má vliv na objednávku kraje?
To zdražení není o 76 procent,protože jízdné inkasovaly ČD u bruto smlouvy jej bude inkasovat kraj.
A v článku je to napsané. Pro úplnost by to chtělo znát výši vybraného jízdného v průměru na kilometr za celý kraj. Pro představu stačí první pololetí tohoto roku.
Ad údaje o výši tržeb ČD za regionální vlaky …. hm, před lety z jednoho kraje zaznělo toto: „ZDOPRAVY: Mluvíte o nepřehledném účtování slev v dopravě. Jak se to projevuje? Hejman PLZEŇSKÉHO Kraje: S dopravci jsme měli domluveny výše kompenzačních plateb od kraje při existenci slev pro seniory 50% Nyní jim stát kompenzuje 75%. Jestli dobře počítám, od nás nyní dostávají úhradu za padesátiprocentní slevy a od státu za slevy 75 %. Senioři ale nejezdí za slevu 125%, nikdo jim nedoplácí 25% za to, že se vlakem svezou. ZDOPRAVY: Znamená to, že máte pocit, že vám České dráhy říkají jiné… Číst vice »
Ale už dnes část jízdného ve vlacích ČD v MSK je do krajské kasy.
https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/regionalni-jizdenky-ids/integrovany-dopravni-system-odis-na-zeleznici-2022.pdf
Souhlasím, že částečný vliv to mít bude, ale neumím odhadnout, jestli nová smlouva = čistě brutto smlouva (všechno jízdné do kasy kraje) znamená zdražení částky od MSK pro ČD o cca 5% nebo o 10% nebo o víc.
Opraví se nádraží v Ostravě a budou jezdit autobusy místo vlaku to opravdu dává smysl.kdyz se buduje nová cesta nebo dálnice taky se to započítává do dopravní obslužnosti?
Nerozumím jazyku Vašeho kmene.
Když se opraví autobusové nádraží tak se zdraží dopravní obslužnost?
Odpovědět nula nemáte na to statistiku?
Tak znovu… Proč si kupovat nové drahé Regiopantery, když od cca 2028 budou postávat a budou nahrazeny autobusy cca do 2030?
Připomínám, že nyní budou probíhat práce na trati z Chocně přes HK do Velké Oseka, tak se měl Moravskoslezský kraj domluvit s Královehradeckým, že jak skončí stavební práce v KHK, tak nové drahé Regiopantery by jezdily v KHK
Autobus nahradí regiopanter dobrý fór to jste vymyslel sám?větší píčovinu sem neslyšel . Každý kraj si objednává jednotky podle tratí. S těmi autobusy už bez do piče axele
Na jednu stranu určitě není dobře, že kraj alespoň nezjistil, jaká je reálná cena kontraktu (tedy z více nabídek), na druhou stranu – že tam nebudou na začátku smlouvy nové jednotky – a kde jsou, že 🙂 Když se podívám na různé kraje, hodně často vidíme, že nové jednotky budou „časem“, nebo je tam dokonce skluz v tom, kdy skutečně dorazí…
Krnov – Opava , Veřovice – Studénka třeba rs1 . Ty 811 se silně nepovedly
Jaké mají nedostatky?
Furt jsou s tím problémy ..začínaje dveřmi přes blbosti po elektroniku. Vyjet s tím do Vítkova rovná se zázraků..pořád přehradí oleje.. schladi se a opět. Vyhozené peníze za rekonstrukci to se mohly koupit raději plete rs1 nebo nové saryky..
A nemají bezbariérový vstup.
811 jsou holé neštěstí.
Měly jít do muzea.
Ne modernizovat.
Už jsem to psal více krát.
No vždy někdo tyto stroje. Hájí…
Vyhozené peníze ..14 mil za kus
Jak se tam kazí elektronika? Jaké přehřátí oleje?
811 jsou holé neštěstí. Souhlas
Říkáte Veřovice Studénka RS 1?
To by bylo fajn..
Ostrava Krnov bude potřeba 4+1 Bemu.?
Okružní S7 taky 4+1 Bemu.?
Ostrava Mošnov Štramberk 2+1 Bemu.?
Ostrava Hranice/Nový Jičín 2+1 Bemu.?
To jen odhaduji. To +1 beru jako zálohu pro danou linku. Co ty tři Bemu.?
Nevíte? Předem moc děkuji za případné odpovědi a přeji hezký den.
811 katastrofa..i Regina je lepší …rs1 nebo nového saryka …cokoliv .. hlavně ne 811. V neděli sem díky tomu králů šel z Ženklavy do Veřovic pěšky. O těch bemu zatím žádné konkrétní info. Za ty spesnaky Štramberk – Ostrava jsem rád to se povedlo ..s kvatrem je to paráda.
Veřovice – Sedlnice dodratovat ..nasadit pantery.to samé Krnov.
To bych zase nerekl 811 jsou záloha pro elephanty (bohuzel hodnekrat už to tak jeli a myslim ze i dnes)
ČD dostávají flastr že nejezdí 811 na tratě na které jsou objednany. Žádnou zálohu za elefanty dělat nemůžou. Ale když bohumínské depo ..spíš něco čemu se to vzdálené podoba nemá nic pošle do boje všechno.
co je na 811 špatně?
Kromě motoru všechno… Viz příspěvek výše ..polovičatá rekonstrukce…aneb jak z jednoduché 810 udělat elektronický složitý krám za xx míčů
Jak říkají na Slovensku: „zabalili h***o do pozlátka a tvária sa, že je to salónka“.
A do Vrbna pod Pradědem GW Train končí?
To je hodně zajímá otázka. Dokáže na ni někdo odpovědět??
Použiju hlavu = proč myslíte, že je perspektivní linka, která spadá do zhruba 60% tratí SŽDC, na kterých se odehrává cca 6% přepravního pasažerského výkonu?
… Připomínám, že tyto velmi málo vytížené tratě, tj. cca 60% ze sítě SŽDC, spotřebovávaly víc než 50% útrat SŽDC
Kam na ty nesmysly chodíte?
Tato trať je předmětem samostatné veřejné soutěže, momentálně probíhá notifikace. Poptávány budou vodíkové vlaky na všech tratích Krnovska a Olomucka ve shodě s OL a MD.
Kraj by se měl podívat, s čím ČD jezdí poslední tři dny na trati z Mostů u J. do Ostravy Svinova. Místo CityElefantů sólo motor 811, zpoždění 30 minut, spoje odřeknuty z důvodu obratu soupravy. Po roce zkušebního provozu nových jednotek na trati do Beskyd není týdne, aby min 3x byl vlak odřeknut z důvodu poruchy HV.
Na R8 jezdí RegioJet, podle toho, jakým odpadem tam teď jezdí, tak počítám, že to bylo taky napřímo. Kvalita a komfort šly dolů (a ne, bez WiFi a zásuvek se obejdu, ale pokud v dnešní době nefungují toalety, klima nebo topení, tak je fakt něco špatně). A tyto problémy začíná mít RJ dost často.
R8 soutěžilo ministerstvo dopravy
ono je to celkem jedno, pořád je to státní správa a pan má pravdu R8 je děs…
„WiFi a zásuvek se obejdu“ // no já sice v nejhorším případě také, ale mně to rozhodně nepotěší, když na R12 chybí Bdtee/ABpee (a tam jedno snad permanentně má vadné wifi) a já místo práce koukám do blba … Klimu ty vlaky a R8 od ČD ani neměly, tak k horšímu to jít nemohlo a co se týče té čistoty – ne vždy to je ideální i u ČD, ale je to o hlavně o lidech (ale je fakt, že u ČD tam minimálně prochází úklidový personál poměrně často)
R8 RegioJet ..staré vozy ..sedačky osoupane bordel všude ..a na WC by se člověk bál ať něco nechytne
Bordel delaji cestující a MD chtělo staré vagony
Ty osoupane sedačky a WC co neviděl uklízečku od výroby..
klimu neměly ale oteviratelna okna ano a vyfoukalo se to dobře, narozdil od RJ ty vozy umělý topit a Bee 273 bylo stavěné i na práci na PC, to současné vozy od RJ fakt nejsou
V Bee 273 je wifi a zásuvka?
Jistěže, byly u každé sedačky a žádné prošoupané B249 se tam nikdy neobjevilo.
Pravda, těmto vozům se vyhýbám (a moc jich u nás nejezdí), ale upřímně jsem si nevšiml, že je mají, když už jsem tím jel. Když koukám na vogonweb (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Beer.php) na fotografie, tak je také nikde nevidím, takže musí být někde dovedně schované 🙂
Jezdí na Děčín
Jo pardon, to byla ironie, omlouvám se 🙂
je tam větší stolek, wifi nepotrebuji mám data a signál je na této trati slušný, zásuvka by byla fajn, ale ty 2,5h výdržim na baterie…
No vidíte, já nevydržím s baterií celou cestu (starší herní notebook), na mobilu neomezená data nemám, tak se mi jak zásuvky, tak wifi náramně hodí. No, každý má jiné priority 🙂
Tak push pull se zlepšil jen je jich málo a ten koncept ježdění do Frýdlantu je blbost. Jezdí Regina ..žádna 811 ..ty musí přednostně na Krnov ,Budišov a Veřovice. Zase spěšne vlaky že Štramberka do Ostravy paráda ..to samé lysohor.jinak bohumínské depo by se mělo polepšit.. hlavně vyhodit šmejda kalače
Kalač je provoz, nejde neschopnost vozidel spíše na vrub údržby? 🤷🏻♂️
Vy mu taky .. kouř..
S poslední větou souhlasím, ale údržba je stejně v této době již dceřiná společnost, která s námi zaměstnanci provozu nemá skoro již nic společného
Zaměstnanci provozu s údržbou musí spolupracovat ..aby se vyřešily závady.
Neoficiálně je to velmi výhodné, oficiálně to nejde. Jediným styčným bodem mezi provozem a opravnou je pouze. Kniha oprav.
Jaká kniha oprav? To existuje? A to se oficiálně nesmí bavit strojvedoucí s někým z dílny?
Vlaky, tož ty si mi teda odborník 🤦🏻♂️
Jaká dceřiná společnost? Údržba i provoz je jedna firma – České dráhy.
souhlas ty přestupy v Frýdlantu jsou nesmysl… to zas vymyslel nějaký chytrý dopravak, který tam v životě nejel
To zrovna není pravda, zodpovědný je za to člověk, který jezdí z Frenštátu pod Radhoštěm a má Dopravní fakultu v Žilině.
Kdo?
Přestup když tak ve Frenštátu..ideálně nikde a jezdit valmez – Ostrava a daly by se upravit a zkrátit jízdní doby.
Jenže SZ to těžce sabotuje . A dalo by se to vyjezdit 750.7 + pušly a doplnili by je 842 + 2x bdtn ..poslední spoje regina
To naráží na problém, že za Frýdkem jede méně než polovina lidí.
Takže nepřestupně to bude od Frýdku do Ostravy na stojáka, ale z VM do Frenu to vezlo vzduch a tahalo se 80 tun přes kopec zbytečně.
Ta nafta není zadarmo.
Nafta to je to nejmenší..už teď je zbytečně připálené nafty za postávání ve Frýdlantu a Frenštátu.zkraceni jízdních dob méně doprava ,méně lidí ..levnější provoz.
Vy jste tam někdy byl, že to tak znáte?
Jezdil sem Valmez Ostrava ..na všem co tam jezdí..
811 samozřejmě také nahrazuje, koukejte trochu kolem sebe.
Koukají v Praze
Tak lepší dalekohled.
Jo, také si myslím, že by měly raději zajíždět do Ostravici.
Proč tam nemohou?
Jaký je důvod těch problémů?
Přesně tak. Plný souhlas…
Jestli každou zimu bude polovina i více 471 stát tak se máme na co těšit…
v tomto byly 460 zlaté, topit umí a jezdí i v – 10 stupňů